Bekijk een webinar

Afstandsonderwijs: gegevensinzichten en best practices

Lees het transcript

0:06 (Eileen Shihadeh, CMO)

Hallo voor iedereen die meedoet. We zien dat er verschillende mensen bezig zijn om lid te worden. Binnen een paar minuten gaan we aan de slag. 

1:23 

Oke. Hallo allemaal, en bedankt voor uw deelname aan het webinar van vandaag. Ik ben Eileen Shihadeh, CMO bij Lightspeed Systems, en ik heb het genoegen om het panel en de discussie van vandaag te begeleiden, waar we het hebben over enkele van de unieke uitdagingen, creatieve oplossingen en best practices met afstandsonderwijs. 

1:42 

Nog een paar opmerkingen voordat we aan de slag gaan. Later in het webinar gaan we in op vragen van het publiek. U kunt dus op elk moment uw vragen in de chatbox invoeren. 

1:53 

En we sturen u later op de dag ook een opname van dit webinar via e-mail. Dus als u deze sessie opnieuw wilt bezoeken, kunt u dat doen. 

2:02 

Dus, zonder verder oponthoud, ben ik verheugd om vandaag ons gewaardeerde panel te introduceren. met ons meedoen. We hebben Monica Davis, die CIO is bij de Cab School District in Georgia, waar meer dan 101.000 studenten op 132 scholen worden bediend. Rob Chambers, die momenteel lightspeed is, VP van Customer success, voormalig directeur technologie bij Rosedale USD, en die al een aantal jaren lid is van de raad van bestuur. 

2:32 

En dokter Chad Stevens K 12 onderwijsleider bij AWS. Voormalig CTO bij… ISD, en daarvoor een voormalig directeur, zo diep, diep K 12-expertise en wortels daar. 

2:46 

Om de discussie enigszins te kaderen, wilde ik een paar datapunten delen van een enquête die we vorige maand hebben gehouden met meer dan 260 K 12 districtsleiders. 

2:57 

Marissa, als je naar de volgende dia kunt gaan, bedankt. Een van de vragen was dus de belangrijkste uitdagingen voor de voorbereiding op school en wat technische teams zagen. Digitale geletterdheid was de grootste uitdaging die de respondenten noemden voor hun voorbereiding op school. En dan staat digitale gelijkheid ook op de eerste plaats door meer dan een vijfde van de respondenten en het aantal apparaten, wat volgens mij geen verrassing is voor ons, is, aangezien het tekort aan apparaten een uitdaging blijft. 

3:33 

In termen van, weet je, de acties die de teams nemen in hun oplossingen, kwam de aanschaf van extra apparaten natuurlijk op de eerste plaats, maar interessant genoeg was professionele ontwikkeling gericht op leraren en, en leerde ze hen les te geven over hulpmiddelen en strategieën voor afstandsonderwijs, was het aantal een actie die de districten ondernamen. Bovendien verschoven dingen die je zou verwachten, diensten naar de cloud. Web om installatie in te vullen, zal filteren, ook cloudgebaseerd en we hoorden dingen als het aanpassen van hun netwerk en tools om meerdere besturingssystemen te ondersteunen toen ze nieuwe apparaten aan het aanschaffen waren. Mogelijk hebben ze dit ook met die apparaten een nieuw besturingssysteem geïmplementeerd. 

4:19 

Dus, Monica, het viel me op in je LinkedIn-berichten, je samenwerkingen met andere districtsleiders in Atlanta, om terug naar schooloplossingen te bedenken, en een ander bericht over je werk bij het overbruggen en overbruggen van de digitale kloof. Dus ik hoop dat je ons een kickstart kunt geven door iets te vertellen over de uitdagingen waarmee jij en je team te maken kregen en hoe je die benadert. 

4:42 

Tuurlijk, goedemiddag allemaal. Nou, als schooldistrict, weet je, de digitale kloof is niet nieuw en verborgen, maakte het gewoon een rockstar-gevoel dat het voor ons allemaal niet relevant was. Maar de digitale kloof is er altijd geweest. En add district heeft zich geconcentreerd op gelijkheid, digitale gelijkheid om de digitale kloof te dichten. Wauw, sinds 20 17 zijn we begonnen met dat Digital Dreamless-programma, wat een digitale afvoer is van onze studenten, en het is onze wens om onze studenten in staat te stellen te denken, leren, evalueren en creëren, weet je in een wereld die ze zullen moeten wonen, waarvoor digitaal burgerschap nodig is. Geletterdheid, weet je, al die geweldige dingen waar we vaak over praten. Dat is dus ons programma voor onze studenten en parken en de apparaten en het verstrekken van die apparaten voor onze studenten. 

5:32 

Dus we hebben een, 1 op 1 gehad voor onze cijfers 6 tot en met 12, en we hadden een 2 tegen 1 voor, voor race, voor K tot en met vijf, dus we hebben een voorsprong. We hadden ook een samenwerking met Sprint een miljoen. Zij zorgden voor de hotspots voor onze studenten. Het was echt een keurmerk, want ons netwerk herbergt uiteraard de apparaten. Dus als je dat allemaal bekijkt, waren we sowieso al bezig om daar naartoe te werken, dus toen we het moesten ontdekken, en natuurlijk moeten we ons opnieuw aanpassen en opveren. Maar bij het plannen, tijdens de zomer, voor de herfst, onze prioriteiten, of dat nu hetzelfde was, dus voor ons ging het eigenlijk alleen maar om schaalvergroting als een wijk, temeer omdat we al veel van die funderingen op hun plaats hadden. Ongeveer 60.000 apparaten, al Wetenschappen zijn zomerklassen, studenten, iemand in de scholen. 

6:26 

We wisten dat we ongeveer 30.000 meer moesten benaderen dan we deden, omdat we een systemische 1 op 1 wilden worden, en toen werd iedereen geconfronteerd met: hoe krijgen we een Italiaans apparaat? Dan natuurlijk connectiviteit. We moesten verder gaan dan huiswerk. Dus als je naar de apparaten kijkt, de hotspots, dan hadden we deze gedachte na zo lang het gaspedaal te geven, omdat, weet je, het niet de bedoeling was om de hele dag te worden gebruikt. Dus het gebruik van het apparaat heck kettingen. Dus we moesten samenwerken met onze leveranciers dan met afdelingen. en gelukkig gevraagd, in plaats van Georgia, kon het Department of Education ons daarbij helpen. Maar eigenlijk kochten we Hotspots voor 3000 gezinnen. En dus bieden we ze ook internetconnectiviteit. Dus dat was ook voor ons een prioriteit. En toen was het volgende stuk natuurlijk een stuk digitale geletterdheid, want je kunt het apparaat hebben. Je hebt hotspots maar als je niets hebt om naar te kijken. 

7:17 

We hebben dus onze virtuele leeromgeving, maar we moeten ook kijken naar digitale geletterdheid. Ik zag dat als een van de datapunten, en dat geldt zo voor ons. Digitale geletterdheid was cruciaal. Gelukkig hebben we samen met onze docenten gewerkt om dat voor elkaar te krijgen. Dat, weet je, die informatie, die ondersteuning, terwijl we verder gaan. Maar ik ben nog nooit zo geweest dat veel van onze leraren zich zullen voorbereiden. We hoeven alleen maar een paar gedachten met elkaar te verbinden en te zeggen: OK, iedereen kalm, onthoud nu, wanneer we, en ze zeiden, oh, ja, dus we hadden veel aha-momenten met onze leraren, maar we werkten ook met gezinnen, of hoe dat ook heet, The Villages doet het niet altijd mama en papa. Het zou anti kunnen zijn, het zou oma kunnen zijn, het zou de buurman moeten zijn, die alle kinderen hield, zodat ouders kunnen werken. Dus we moesten met veel daarvan werken in onze, in onze gemeenschap. Dat zijn dus onze prioriteiten bij het voorbereiden van de school. En uiteindelijk was het stuk digitale geletterdheid, geloof ik, onze grootste uitdaging. De tweede was gewoon de apparaten, de toeleveringsketen. 

8:15 

Was een uitdaging voor ons, maar ik wilde hier gewoon een einde aan maken, weet je, mijn opmerkingen hadden het gewoon over onze virtuele leeromgeving, en dat is een verzameling districten over de cloudgebaseerde tools. Dus voor ons waren we al begonnen met het verplaatsen van al onze tools, en dus een cloud, maar het is alsof je een apparaat-agnostische omgeving noemt. En dus dat was buitengewoon nuttig, want zelfs het draaien van die tools was voor ons business as usual. 

8:40 

Millimeter, mm hmm. Bedankt, Monica. Ja. Veel districten moesten hun programma's snel verschuiven naar cloudgebaseerd Tsjaad in uw ervaring als K 12-leider bij AWS en voormalig CTO. Hoe denk je dat districten een cloudgebaseerd programma moeten bouwen dat kan groeien en opschalen? 

8:59 

Dingen, zoals aarde en Marga All klinkt geweldig. Geweldig om je badkamer te zien. 

9:06 

Dus ja, weet je, ik denk dat het ding om over na te denken is, waar ik aan denk als we aan scholen denken, is dat wolken nog steeds een zeer transformationele kans zijn. Maar het is een heel versleten pad, veel Veel bedrijven gebruiken Cloud op een grote manier. Elektrolyten zijn veel scholen, veel van onze instellingen en dus het eerste waar ik altijd graag aan denk, is dat mensen je zijn voorgegaan, dus je leert van hen en laat ons je helpen. 

9:36 

Stippel en vind mensen die dit soort werk al hebben gedaan. En dan, weet je, ik moedig leiders echt aan terwijl ik met ze praat, waar zag je tekortkomingen terwijl je overstapte naar leren op afstand? 

9:47 

Ik bedoel, er zijn twee soorten vragen. 

9:52 

Kunt u functioneren als een, uw schoolfunctie en vindt leren op afstand plaats? Je houdt vol met de directeur en al die dingen in Kenia afdelingen, functie, bevordert het leren. Dus soms denken we aan het schoolstuk, maar weet je, als voormalig CTO en mijn teamfunctie, kan ik de tools krijgen die ik nodig heb om de klus te klaren in de leerplaninstructie, teamveiling of al die tools verdienste, als daar gaten in zaten. Dat is echt waar uw risico voor continuïteit van het leren komt, en dus wordt het een situatie. 

10:21 

Hoe kan ik dan, hoe kan ik op het punt komen dat ik die schakelaar kan omdraaien en ik, en ik weet dat als ik zeg, oké, we moeten leren op afstand, het gaat allemaal werken, en het kan gebeuren snel en veilig. 

10:36 

Dus, weet je, ik denk dat het hebben van een cloud-first-strategie scholen echt helpt om sneller te schalen.  

10:42 

Maar het vermindert ook de overlast, maar het is ook echt goed. normale operaties, denk ik. Terwijl Monica aan het zoeken was, heb je deze tools eerder, en dus was ze in staat om iedereen eraan te herinneren: Hé, we hebben gedaan, we hebben dit gedaan, het gebeurde in deze fysieke ruimte, en dat moet gebeuren in deze fysieke ruimte. Maar dit is nieuw, en we hebben de. Dus nadenken over uw strategie. 

11:07 

Ik praat graag met leiders en moedig hen aan om in gedachten te houden dat cloud vaak meer over mensen en cultuur gaat, dat is over de technologie. De technologie kan zich op veel verschillende plaatsen bevinden, maar, maar mensen, docenten, beheerders, de afdelingsleiders, instructieleiders, zijn echt degenen die erachter komen. En je moet die cultuur een beetje opbouwen. 

11:29 

Je moet dus een grote toewijding hebben aan training. Weet je, of dat nu training is voor leraren, zoals Monica al zei, maar training voor je technologische spullen, laat ze niet achter als je naar de cloud gaat. Ook al zijn er veel dingen die erg op elkaar lijken in de cloudomgeving. 

11:45 

U wilt ervoor zorgen dat uw technologieën ondersteunen, dingen hebben wat ze nodig hebben. 

11:50 

En dan moedig ik mensen gewoon echt aan om een soort korte, middellange en lange termijn strategieën te ontwikkelen, en de kleinere migraties naar de cloud te laten of jouw wet te laten vormen. Je langere grotere. Ik denk vaak dat het echt overweldigend is. Alles komt vroeg op je af. Scholen reageerden, onze klanten waren echt overweldigend. De dikte deed een stap achteruit en zei: Oké, laten we maar aan dit ene ding werken. 

12:17 

We zullen hier echt goed in worden, en dit zal de beslissingen die u later zou kunnen nemen, informeren. Dat zou iets groots kunnen zijn. 

12:24 

Maar laten we gewoon aan deze werken. Probleem dat je nu hebt. Kijk hoe de cloud daar kan helpen en help u dan een beetje bij het opstellen van het plan. 

12:33 

Dus dat is echt een advies dat ik mensen laat nadenken over hoe ze het kunnen laten groeien. Kleine babystapjes dus. Je eet de olifant. een hapje per keer. 

12:43 

Dat is een, dat is een goede herinnering, Tsjaad. Ik denk dat dit voor veel mensen een erg stressvolle tijd is. Dus, Brave, de dingen stap voor stap doen. 

12:56 

Monica heeft het ook over gelijkheid en ik wilde terugkomen op, weet je, een van de grootste problemen waarvan we ons allemaal bewust zijn, is het tekort aan de benodigde apparaten, met name Chromebooks, die veel districten gebruiken. Rob, jij bent elke dag werken met districten in het hele land. Wat zijn enkele van de creatieve oplossingen die u heeft gezien met betrekking tot apparaten en connectiviteit? 

13:18 

Ja. We zien allerlei tekorten en Monica loste, weet je, sommige van deze zorgen op, maar, weet je, beginnend met apparaten en weet je, ik denk dat je scholen hebt die misschien een voorkeursplatform hadden of je weet wel, misschien 1 of 2 voorkeursplatforms en dat hebben ze moeten verschuiven. weet je, daar is het, vanwege de behoeften van de toeleveringsketen. Er zijn in principe elk apparaat dat ze kunnen kopen dat wordt gedwongen, IT om snel te handelen. En filialen en gebieden waar ze zich misschien niet prettig bij voelden. En, en dus, ik heb veel tijd besteed aan het helpen van klanten om te begrijpen, weet je, hoe ze een nieuw platform moeten configureren. 

13:54 

Of, weet je, ze nemen apparaten mee die, weet je, misschien gespecialiseerd gebruik zijn, of, weet je, wagentjes die werden gebruikt voor een speciaal doel of een speciaal klaslokaal. En nu rollen we die uit naar studenten. En dus moeten ze een beetje verschuiven van een apparaat dat misschien, weet je, enigszins stationair is, enigszins gefocust is in een schoolomgeving, naar nu, weet je, dat het op afstand wordt gebruikt en wat is de voorbereiding daarop? Maar dan, weet je, Monica noemde, je weet wel, de hotspots en de equity, maar we werken al jaren zoveel met scholen met een mobiel programma, Juist. 

14:29 

Maar het was, het was die naschoolse focus die, weet je, die huiswerkfocus en nu is het primair. Dus hoe zie je eruit, weet je, hoe ziet die omgeving eruit om de hele tijd online te gaan? Dus ja, we zijn, weet je, het zijn hotspots die het huis binnengaan. 

14:44 

Het zijn hotspots op bussen die in buurten geparkeerd staan of in samenwerking met de gemeenschap. Ik heb vorige week met een school gewerkt waar we hen hielpen bij het uitrollen van de uitzending, omdat ze een plaatselijk ziekenhuis hadden om hen ruimte te geven waar kinderen overdag hun lessen konden volgen. Er zijn dus al deze uitdagingen, en al deze externe connectiviteit bij deze kinderen, moeten altijd en overal toegang hebben tot die inhoud. En dat is, dat is echt waar, weet u, de kracht van de cloud kan, kan komen, omdat er zoveel uitdagingen zijn die we snel moeten aangaan en helpen, of het nu gaat om connectiviteit, nieuwe apparaten of apparaten. 

15:23 

Gewoon fysieke ruimte. Weet je, al deze uitdagingen maken het echt moeilijk. 

15:29 

En ik zie gewoon, echt geweldige, creatieve oplossingen zoals deze, die van het ziekenhuis, of, weet je, de bussen in de wijken en zo. Gewoon die toegang verschaffen, en het is opwindend om te zien. Weet je, ik denk dat het ongelukkige dingen zijn om ons hierheen te rijden, maar het heeft echt veel veranderd van wat we op scholen doen. 

15:48 

Millimeter, hmm. Ja, absoluut. 

15:51 

Dus een beetje dubbelklikken op het aspect digitale geletterdheid. 

15:58 

Monica, je had het over een aantal dingen die aanvankelijk een uitdaging waren. Juist, met, met de docenten. En ik ben benieuwd of, als je ons wat meer kunt vertellen over hoe jouw district leraren helpt om die verschuiving te maken van persoonlijk naar leren op afstand, wat was erbij betrokken? Wat waren enkele van de oplossingen die werden gebruikt? 

16:19 

OK, geweldig, ja, daar was ik blij mee. Dus een van de dingen, nogmaals, het hebben van processen, en ik vond dit op zijn plaats, een van de dingen die we deden, is dat we een professionele leergemeenschap hebben die de afgelopen vier jaar bestaat. En zijn collega, Matthew, en het doel van die gemeenschap is om te helpen bij de integratie van technologie in het soort taxi-achtige schooldistrict, terwijl we kijken naar onze digitale transformatieperiode. 

16:43 

En dat is echt wat het is, alles onder die paraplu van trainingen en middelen en kansen. En alles wat we doen, volgt en is daarop afgestemd. En we hebben verbindingen voor technologie-integratie waarmee we moeten werken. Weet je, een deel van de dingen die we willen dat leraren met de technologie kunnen doen. Dus dat raamwerk, en dat alles was al voor ons klaar. We hebben het eigenlijk gemeten in ons strategisch plan, omdat we weten wat er wordt gemeten, wordt gedaan, dus wat? we hebben het kunnen meten. Maar de leraren, weet je, we leren, is dat we voorbereid zijn. Dus dat is het eerste dat we deden. Dus toen we verhuisden en verschoven, was het eerste wat we deden, OK, nu leg je vast, en we hebben gemaakt op een Mac, je verbindt SharePoint-site. Dus hier ga je heen, weet je, iedereen gaat naar alle informatie die je nodig hebt. En dus als de dingen zullen komen met leraren, waren zorgen en educatieve technologie specialist of een wetenschap waar de regio en ze eigenlijk rapporteren, een stippellijn hebben zijn regionale superintendenten. Ze geven dus alle informatie uit de principes. 

17:44 

Door die communicatiestructuur kunnen ze dan terugkomen en zeggen: oké, dit was aan de gang in deze regio en dit is een probleem. Dus we konden snel komen, je hebt een crowdsource, talent, mijn leraren. We moeten het creëren en delen. Dus dat hebben we veel gedaan. Woon je op een planeet die heel snel beweegt en leraren voorziet van wat ze nodig hebben om de studenten te ondersteunen? Dus dat was een van de dingen die we al aan het voorbereiden waren. Ze zijn dus een grote conditionering en versterken de conditionering en komen voor bij onze leraren, maar nu was het tijd om er echt naar te kijken om het spel te spelen. Dus dat hebben we kunnen doen, dat heeft ons enorm geholpen terwijl we met onze leraren werken. Dus we zullen de voorbereiding vragen. Dat was de sleutel. Ik zal nog een sleutel toevoegen waarvan ik denk dat zoveel schooldistricten, als je kijkt naar voorbereiding voor leraren, dat is voorbereiding voor de beheerders. 

18:36 

We hebben zoveel tijd besteed aan het voorbereiden van onze leraren, en, weet je, technologie-integratie voor leraren, en zelfs principes laten zien, hoe technologie-integratie voor leraren eruit ziet, maar we moeten veel meer tijd besteden, denk ik, aan het tonen van beheerders hoe ze leiding moeten geven in een digitale omgeving. Hoe moeten ze, wat moeten ze doen, want ze moeten niet alleen een pers zijn, wat, een instructieve leider en dat stuk ervan begrijpen, maar ze moeten ook een klein beetje over mij en hen hebben. In termen van het beheren van de apparaten, weet je, en dat was er een groot deel van. U weet, begrijpt hoe dat eruitziet, die apparaatbeheercyclus, activabeheercyclus en uw en uw gebouwen, en wat, weet u, in termen van connectiviteit. U weet wat de behoeften zijn. 

19:18 

Dus ze, een beetje, niet zo veel, dat sommigen van hen naar ons kijken, maar het draait allemaal om banen, maar ja, ik plaag het, maar veronderstel, ik denk dat over de hele linie, dus we hebben wat tijd geïnvesteerd en werken met onze opdrachtgevers,… en leren van onze opdrachtgever zodat we hen kunnen blijven ondersteunen. Want als ze het niet begrijpen, en ze weten het niet, zullen ze op geen enkele manier in staat zijn om de leraren te ondersteunen terwijl we hier doorheen gaan en wanneer ze westers zijn. Dus een eerste voorbereiding, zo ziet het eruit, dan alleen als minimale middelen voorzien. 

19:57 

Ik herinner me dat je, toen we eerder spraken, erover sprak, en ik denk dat het echt interessant is, dat je commentaar geeft op hoe de rol van de beheerder is, verandert en moet veranderen. Ik herinner me dat u ook de rol noemde van leraren die moeten veranderen, omdat, weet u, in wezen hun eerste lijn, weet u, de technische ondersteuning voor de ouders en de studenten. Van wat voor dingen heb je moeten doen, weet je, het ondersteunen van de feitelijke technologie en hoe je erover hebt nagedacht, weet je, hoe je over die ondersteuning hebt nagedacht en hoe je die levert. 

20:34 

Ik weet het voor ons, ik bereid gewoon een triagepas voor. Dus we denken aan: Vraag het District 100.000 studenten, ongeveer 9000 onderwijzend personeel, leraren en beheerders, vraag de studenten en hun ouders: We hebben dit allemaal in één callcenter, en ik ben hier met mijn personeel, zoals veel met onze IT-staf, zo veel als we in dienst hebben, kunnen we dat op geen enkele manier, weet je, Bill. Dat mag. Omdat ik heel, heel transparant ben over wat er is gebeurd, en ik zei, weet je, wij, wij, wij, ja, we beantwoorden 10.000 telefoontjes, maar we hebben er vijf laten vallen. Nee, want het was gewoon letterlijk hoe het zo snel mogelijk zal scoren om bij de volgende persoon te komen. En bij sommige telefoontjes naar Ranch Farm kan ik niet inloggen. Dus ik ben mijn wachtwoord vergeten, enzovoort. En dat vergde echt wat diepe aandacht. Triaging-ondersteuning voor studenten is dus heel erg belangrijk. 

21:31 

Hoe kan ik studenten als bedrijf empoweren op het gebied van digitale geletterdheid? Hoe dien ik mijn eigen problemen in? We hebben dus een virtuele ondersteuningssite voor leren waarvoor we ons hebben ontwikkeld. Er staat: Deel alle basisprincipes, van wat ze aan het doen waren, en alle basissleutels, het apparaat, waar we gewoonlijk een login op hebben voor de omgevingen waar ze moeten inloggen, basisinstructies voor het gebruik van die tools. Dus dat is het eerste dat we deden. Om onze studenten kracht bij te zetten, hebben we natuurlijk zelfs een digitale droom bij hen. Dus we wilden er zeker van zijn dat ze sterk genoeg waren om dat te proberen, ofwel de snelste persoon was die ze bij de leraar wilden hebben. 

22:05 

Onze leraren in staat stellen om, op basis van de basis, de vaardigheden van studenten in de problemen te brengen, om ervoor te zorgen dat het ook geen educatieve technologieprobleem is. Omdat het soms de manier was die aan de studenten werd gepresenteerd, die we ontdekten bij de problemen, om ervoor te zorgen dat leraren dat begrepen, en ik denk dat ze bevoegd zijn om het probleem op te lossen. Dus als ze ze naar IT sturen, leert dat zelfverzekerd, oké, dit is echt een probleem, een technisch probleem. En het komt naar ons toe, en dan voelt het op die manier, het zijn niet al deze filters en we snappen het, en we kunnen ermee werken. En we weten wat ze hebben gedaan. Met rond ermee. En het is gemakkelijker voor ons om het probleem niet op te lossen. Dus dat is wat we, we, we begonnen in te voeren. Want dat was voor ons een grote uitdaging. Het was erg chaotisch. Gewoon proberen om de telefoontjes te beantwoorden, en we hadden veel verschillende manieren om ons voor ondersteuning in te dienen, maar dat was een uitdaging voor ons en dat is hoe we het hebben opgelost en de aanpak hebben afgerond. 

22:55 

Ja, dit is een beetje afwijkend, maar ik denk dat het relevant is voor het publiek hier. 

23:00 

Weet je, een van de dingen die we zagen, was een vraag naar, je weet wel, contactcentra in de cloud in de Verenigde Staten, in deze grote districten, zoals Monica. 

23:14 

Waar er zo veel telefoontjes waren om de telefoontjes door te sturen naar de huizen van mensen, waar de technische ondersteuning was. En zelfs veel cases krijgen snel de statistieken die we nodig hadden. Wat waren de belangrijkste oproepen die binnenkwamen en bespaar vervolgens geen sms-hotlines die wachtwoordwijzigingen of zelfs chatbots in de cloud supersnel zouden beantwoorden om scholen te helpen bij het oplossen van enkele van hun meest voorkomende problemen. 

23:46 

Sta mensen toe om terug te keren naar de focus die ze nodig hadden. Dat zijn de klaslokalen met leraren en alles opstaan. Omdat ik denk dat wat er aan de hand was, is, weet je, tenminste in mijn wereld, je ouders hebben gebeld en ons geholpen. We zijn best ver. En weinigen tussen Rusland en de politiek in het buitenland. Maar plotseling vonden ze dat aantal tijdens de pandemie. En weet je, ik bedoel gisteren nog, mijn zoon sms'te me. Mijn microfoon werkt niet. Rechtsaf? Dus rende ik naar boven om erachter te komen wat er aan de hand was. Maar niet iedereen heeft een paar of in huis, of veel minder duidelijk dat was de CTO. En met de Chromebook en zoek uit wat er mis mee was. 

24:28 

Weet je, dat is een gebied dat we misschien in de toekomst zullen zien. 

24:32 

Groei in termen van het cloudonderwerp, gewoon omdat je dat op en neer kunt sturen. U zit dus alleen in de Cloud en betaalt alleen voor wat u gebruikt. Dus als er veel vraag is naar dat callcenter, kun je die kant op gaan. En als de vraag afneemt, betaalt u minder. En ik denk dat dat de richting is die ethiek geleden heeft gevolgd. En we hebben grote systemen gezien, zoals LARC, zonder meerdere callcenters voor verschillende groepen op te zetten, inclusief zaken als geestelijke gezondheid en vervolgens worden uw feeds teruggevoerd naar de statistieken en wie er gelukkig is en wie niet en hoe we het beter kunnen doen. Dus ik wilde het daar gewoon in gooien. 

25:12 

Ik denk, weet je, dat is het thema dat ik hier veel van hoor. 

25:18 

Weet je, ik zou zeggen dat toen dit ons voor het eerst trof, we er veel van waren: hoe kom ik in de komende twee weken, de komende twee maanden, of, weet je, ga ik naar de school? Maar nu praten we met zoveel scholen dat, weet je, dit geen kortetermijnoplossingen meer zijn. Dit wil zeggen dat dit het onderwijs voor altijd verandert. 

25:35 

En dus, en, weet je, de oplossingen van Monikers wezen die aanwezig waren, dienden in deze behoefte. En ik denk, weet je, we hebben het over veel scholen die, weet je, in de toekomst, dit is de nieuwe realiteit, er zal een soort hybride onderwijs bestaan, en daarop voorbereid worden. 

25:53 

Dus ik denk, weet je, gebruik, weet je, om te beginnen, het is niet eens te laat om nu naar deze oplossingen te kijken, omdat dit gevolgen zal hebben voor scholen en scholen voor IT, weet je, in de toekomst. Hoe weten we, hoe beheren we die apparaten? Hoe zijn we aan die inhoud gekomen? Hoe zorgen we ervoor dat, weet je, toegang tot de student en die connectie, dat we geen geld hebben om een punt van te geven, weet je, hoe trainen we directeurs om een staf te managen die ze nooit zien, en al het andere dat. Ik bedoel, het is zo'n andere wereld dan toen ik op school zat, en ik weet dat het thema dat ik nu hoor is, dit is, dit verandert niet. We zijn niet, we gaan niet terug naar de 100% zoals we voorheen waren. 

26:33 

Ja, ik denk, eh, nee, we hebben het er eerder over gehad, weet je, als CTO, als schoolleider, als je iemand een stuk gereedschap geeft, is het echt moeilijk om het terug te krijgen. Hiermee hebben we net. 

26:52 

Je weet wel, het vermogen om thuis professionele ontwikkeling te doen. Nou, omdat we dat hadden gedaan, hebben we IT-medewerkers de mogelijkheid gegeven om vanuit huis te werken, wat waarschijnlijk in veel gevallen niet veel gebeurde op scholen. 

27:05 

En dus, weet je, het andere gebied dat weet dat we veel groei zien en applicaties laat selecteren, is er, tot het punt dat we eerder hebben gemaakt. 

27:18 

Er is een hoop connectiviteit, weet je, er zijn connectiviteitsproblemen of apparaatproblemen, maar als je die eenmaal hebt opgelost, zijn er dan dingen die in een computerlab zitten die via een Chromebook bij een student thuis moeten worden afgeleverd? We gaan ons technische laboratorium daar niet naartoe sturen, weet je, we kunnen dat niet doen en zo. 

27:39 

Sommige van onze poliklinische streamingtools die we veel zien, zoals upstream twee, zijn echt waar pay-as-you-go computerlabs zijn waar je projectleiders kunt streamen zoals je AutoCAD kunt streamen, je kunt deze dingen op een rijtje zetten, kinderen op Chromebooks. 

27:55 

Dus ze zijn niet alleen verbonden en hebben een apparaat, maar ze krijgen dezelfde strengheid die ze voorheen hadden en, en ze laten de leraren lesgeven, weet je, al vroeg. Weet je, ik zag dingen als: Nou, we We gaan naar school, maar we gaan technische lessen annuleren. 

28:12 

Weet je, het is geweldig om te onthouden dat we in staat zijn om op afstand te leren, maar man, vanuit het oogpunt van gelijkheid kunnen we kinderen geen stamlessen wegnemen. 

28:21 

En weet je, vooral bepaalde gemeenschappen, van kinderen, weet je, delen van de gemeenschappen die het het meest nodig hebben. Dus ik denk dat dat hier is om wakker te blijven, dat altijd en overal toegang tot dingen niet zal verdwijnen, en het zal waarschijnlijk iets worden dat verwacht wordt van het schooldistrict om te voorzien, omdat we watts leveren. En ik denk dat echt aan die achterkant een grote uitdaging kan zijn voor tools. 

28:49 

En ik zou zeggen dat het tegenovergestelde waar is. Rechtsaf. Beginnen met het verstrekken daarvan is een echt voordeel voor scholen, weet je? dat je deze bronnen nu kunt introduceren, en ik denk, Margaret, we hebben het over een beetje gisteren, en in de gebieden die het eerder niet konden hebben. 

29:01 

Dus ik denk dat dat zeker een opwindende kans is die hieruit voortkomt. 

29:10 

Ja, ik wil daarmee doorgaan, die gedachtegang over hoe onderwijs er in de toekomst uit zal zien. 

29:16 

Maar eerst ga ik naar twee, terug naar de enquête en kijken naar waar scholen zicht op willen hebben. Dus als de kinderen niet meer in het gebouw zijn, verlies je natuurlijk enig zicht op hun activiteiten en leren. Dus, wat onze enquêterespondenten zeiden dat ze het meest inzicht wilden hebben in de online activiteit van studenten, oké? Daar, wanneer zijn ze online en wat doen ze? 

29:47 

En dan, de locatie van het apparaat, evenals de twee grootste, geen behoefte aan aanvullende gegevens. Dus, Monica, als huidige CIO, het grote schooldistrict, wat is iets waarvan je zou willen dat je meer zichtbaarheid had, en wat is iets waar je nu zicht op hebt, waarvan je denkt dat het cruciaal is? Als ik naar deze grafiek kijk, denk ik dat ik dat was, waarschijnlijk toen ik de enquête duizenden keren invulde, als je kijkt naar de online activiteit van studenten en de vooringenomen locatie, dat dat precies is. Dat zijn precies de twee items waarvan we willen dat we er zicht op moeten hebben. Waar we een paar aanvankelijke problemen hadden om niet te kunnen zien welke apparaten waren uitgecheckt. 

30:38 

Omdat voor ons, weet je, het voorbereiden van je klaar bent voor school betekent dat de apparaten moeten worden voorbereid en wij, en elke zomer, nemen we de vooroordelen weg die, wat we Power Square noemen. En we controleren alles. Ik weet het niet zeker. Het zijn bijgewerkte reparaties en het zou elk jaar kunnen worden doorlopen. Nou, de apparaten die in de school op slot zaten toen we weggingen, weet je, we konden daar opeens bij komen en ze klaarmaken, en er was geen probleem. Maar de apparaten voor klas 6 tot en met 12, klopt, dat is de helft van het schooldistrict. En de meeste van die studenten zijn degenen met een 1 op 1 met een grote, ongeveer 40.000 apparaten met studenten. En dus verzamelen we aan het einde van het jaar op apparaten omdat jullie sociale afstandelijkheid kennen, enzovoort, met slechts twee chromosomen. 

31:21 

En dus, eh, voor hem en een te groot risico. Dus voor ons moesten we met die student werken, logt in en probeert ze betrokken te krijgen en het apparaat te controleren, geef ze de regisseur, met die zichtbaarheid om te weten dat deze apparaten werkten, in staat zijn om wat tools te zien en laat me zeggen dat, weet je, we Google Chrome zijn, weet je, district in termen van onze leerlingapparaten in termen van R, dus we waren in staat om Google Console te gebruiken en van daaruit rapporten uit te voeren. We hebben kunnen onderzoeken of we echt van dienst zijn, de federatieve Ik ben ADFS, dus we waren in staat om naar binnen te gaan en te zien, weet je, studenten zullen daar inloggen. Maar het zou veel beter zijn geweest om een ander type zichtbaarheid te hebben, meer consistent. 

32:07 

Zoals we weten, gingen de meeste studenten, ik ben, het nationale rapport waarover we het hadden, 20% van onze studenten naar dit zwarte gat tijdens de gedachteloze lente. en ze hebben geen idee. Ik denk dat het persoonlijk iets meer was dan dat. Voor ons was het, nou ja, op maandag ongeveer 20% van de studenten die we probeerden te achterhalen, waar zijn deze kinderen. En weet u, ze krijgen wat ze nodig hebben, enzovoort. Dus toen we sliepen om ons voor te bereiden op de zomer, was dat erg belangrijk voor ons om erachter te komen hoe we rekening zouden houden met deze apparaten, het apparaat, de gezondheid en wat de studenten op de apparaten doen. Zijn ze verloofd? Dus de online activiteit is goed voor ons. Daarom is het zo'n perfecte weergave van wat ons, wat we nodig hadden zichtbaarheid. We gebruiken een groot aantal tools, maar het zou geweldig zijn geweest om één tool te hebben om die te kunnen bieden. 

33:02 

Ik zal zeggen, is dit allemaal gebeurd. Ik werd binnengebracht, als Chief Information Officer, Chief Information Officer. Dus ik was iemand die verantwoordelijk was voor veel lopende projecten. En een daarvan was de vernieuwing van bondgenoten Food Services. We gebruiken graag Speed als wijk. En dus was mijn ding om dit vernieuwd te krijgen. Dus met die van onze problemen, zonder filter, gaan we vooruit, maar ik had niet genoeg tijd om echt in de analyses te duiken. En nu kijk ik dit naar NASA, dan zou het een ander verhaal zijn geweest. We kijken er dus naar uit om te werken met een lichtschakelaar die me op snelheid kan brengen en andere dingen gaan langzamer en niet voor mijn team om echt te kunnen zien. 

33:51 

Dus en dus hebben we gesproken over wat geen behoefte is en dat niet zonder kan. Ik denk dat het zo'n tool zou zijn. We moeten dat hebben zodat we weten wat ze doen en linten-apparaten zijn. We hebben een telefoontje uit Cleveland. 

34:04 

In plaats daarvan krijgen we advies en Cleveland oh, zoals advieslocatie bij de luchtmacht, zoals deze, weet je, gewoon echt kunnen zien wat er aan de hand is en dat is het grootste stuk voor ons. Dit is dus extreem nauwkeurig in termen van de top twee. 

34:20 

Ik, niet, ik niet, ik vergat de even toegetreden tijdens de bijlage, of je moest de rol van CIO op zich nemen tijdens onverwachte sluitingen van scholen, praten over drinken uit een brandslang, toch. Zoals, wat een gekke tijd, Monica. Toen we eerder spraken, had je gezegd: En ik dacht dat het een heel interessant punt was, gegevens waarvan je wenste dat je ze had over de verwachtingen van de gemeenschap. Rechtsaf. En van de ouders, en van het dorp, kun je daar een beetje over praten? 

34:53 

Verwachtingen en tijden. Mijn excuses. Ik miste de allereerste. 

34:56 

Ja, gewoon, weet je, in termen van de gegevens, weet je, toen we eerder hadden gesproken, had je het genoemd, sommige van de gegevens waarvan je wenste dat je ze had, zijn gewoon een beetje de verwachtingen van mensen begrijpen terwijl we overschakelen naar leren op afstand. Dus ik hoopte dat je daar wat meer over kon praten. 

35:14 

Verwachtingsvoorwaarden van onze gemeenschap, we keken naar die specifieke dag en welke applicaties ze nodig hadden, wat voor soort ondersteuning nodig was. En dus, nogmaals, het gaat terug naar wat we hier zeggen, website, dus gaan ze verder. Dus als we het hebben over de ... van leren, geloof ik, een beetje eerder, omdat ik punt zeven en de vorige vraag heb aangestipt, maar weet je, je ziet veel meer ouders, die, vooral wetende, van maart tot mei, die de behoefte zagen en voelden om meer leerbuizen complexe leermiddelen aan te schaffen. 

35:52 

En dus willen wij als team weten: wat kopen ze en hoe gebruiken ze die tools? Dat soort gegevens kunnen zien en begrijpen: wat zijn de verwachtingen? Waar voelen ze zich? de wijk is tekortgeschoten zodat we ze kunnen laten zien, omdat we eigenlijk niet zwaar samenwerkten met curriculum en instructie? Uiteraard vergrendelen we stap en dit alles. En dus, als ik kan passeren, wil ik het niet zien. En ik zeg: dit is wat er aan de hand is. Maar weet je, we hebben ook een grote en zeer diverse ELL-populatie. 

36:27 

En dus, onze internationale bevolking, en dus veel van onze families en onze internationale, internationale families, die hun behoeften begrijpen, want aan het eind van de dag zullen we in staat zijn om met hen te communiceren en aan de behoeften te voldoen. 

36:39 

En dus, weet wat er aan de hand is met de? met de studenten die die tools hebben. Waar kijken ze naar om hulp te krijgen, zodat ze kunnen blijven bestaan voor dat soort dingen dat, weet je, we zullen naar ouders kijken en ervoor zorgen dat onze gemeenschap begrijpt wat ze nodig hebben, dat is het soort gegevens dat we nodig hebben . Dus als ik hier naar deze lijst kijk, kijk ik absoluut naar: weet je, met online activiteiten van sites en welke toepassingen? 

37:04 

Ze hadden het druk, enzovoort, leidt studenten. Ja. 

37:09 

Ja, het is logisch. 

37:12 

Chad, je had het soort opgevoed hoe je dacht dat het onderwijs zou veranderen, toch? Zoals, wat, we hebben veel veranderingen aangebracht, letterlijk van de ene op de andere dag, en hoe de toekomst eruit ziet. Dus ik wil daar nog eens op terugkomen, en, en een beetje dubbelklik op dat onderwerp, vraag voor het hele panel, en, weet je, wat, wat zie je als de toekomst van K 12? en, weet je, wat blijft hier? Hoe zullen de dingen in de toekomst verschuiven? 

37:39 

Mmm hmm, ja, ja, ik denk, naar ROV's punt, ik denk dat scholen altijd goed zijn geweest, door zoiets als dit te nemen en er iets heel positiefs van te maken. 

37:54 

En ik denk dat dat echt is waar we naartoe gaan, weet je, want gedurende vele jaren hebben waarschijnlijk mensen op dit webinar mij aanwezig gezien. Ik zou altijd de dia plaatsen die scholen zich kunnen veroorloven om langzaam te zijn. 

38:09 

En wat ik daarmee bedoelde, was, toen ik CTO was, vooral als directeur, uit een voormalige collega, zeg maar: ik wil deze voorleessoftware. 

38:19 

En ik zou zeggen: wel, weet je, ik zou dat waarschijnlijk kunnen doen, maar weet je, ik heb wat middelen nodig. Ik heb iemand nodig om het uit te voeren, of ik heb wat geld nodig, of, heb ik dit nodig? Of doe dat. 

38:30 

En het was altijd een vertraging, en als voormalig leraar weet ik dat: zoals, dat moment waarop een leraar iets nodig heeft. 

38:38 

Voor ons is de CIO en de Tech-afdeling, en de Curriculum-afdeling Beyond deliver een groot probleem. En ik denk dat ik denk dat wat scholen hebben geleerd en hiervan zullen profiteren, is dat je snel kunt gaan. Je kunt erg wendbaar zijn, en dat kun je op een veilige manier doen. 

38:55 

En ja, er zijn veel manieren om dat voor elkaar te krijgen. Maar ik denk dat dat uiteindelijk heel positief zal zijn voor scholen en brutale scholen. 

39:08 

Ja, ik zie een tijd dat die verschuiving van hoe snel en hoe snel en hoe veilig ik kan overschakelen van persoonlijk naar leren op afstand, echt positief zal zijn en gevolgen zal hebben voor andere dingen. Weet je, ik was CTO aan de kust van de Golf van Texas. Wij zijn scholen die worden gesloten wegens orkanen. We hebben net gehoord wat er in Louisiana is gebeurd. Ik woon nu in Illinois en binnenkort sneeuwstormen. En dus denk ik dat dit alles de continuïteit van het leren voor alle kinderen echt beter zal maken. Omdat we, we dit hebben moeten doen, zeker, we hadden het graag in een andere omgeving gedaan dan wij, maar ik denk dat het veel, veel scholen in de toekomst wendbaarder zal maken, en dat is echt opwindend voor kinderen. 

39:58 

Ja. Ik ben het ermee eens. 

40:00 

We weten het, we zien zoveel, zoals u weet, we zien in feite scholen, waarmee ik sprak, een aanzienlijke toename in ouderbetrokkenheid. Op een goede manier. Ze willen weten wat hun kinderen doen. Hoe, hoe ze op afstand worden opgeleid. 

40:16 

Hoe dat apparaat wordt gebruikt, weet u, soms was dat in het verleden niet eens een gedachte. Ik bedoel, het potlood is het apparaat van de school. Ze maken zich er zorgen over. Kinderen maken hun huiswerk, of wat dan ook. Maar dit van wat ik heb gezien tijdens het praten met scholen en het praten met de gemeenschappen hier, is gewoon een significante toename van de ouderbetrokkenheid van de dingen, en dat zal verandering stimuleren, want nu zijn de ouders verloofd. Ze hebben gezien hoe snel scholen zich aan sommige van deze dingen kunnen aanpassen. 

40:44 

En bedenk, weet je, tot je punt, sneeuwstormen, gaan niet weg, weet je, stormen. En het doel om niet weg te gaan, deze, weet je, deze dingen zullen gebeuren. 

40:53 

Dat het gaat, twee, voorkomen, weet je, kansen bieden aan studenten om die betrokkenheid voort te zetten en door te gaan met leren. 

41:01 

Of, weet je, ik sprak vorige week met ouders, ze hebben studenten die eigenlijk gewoon gedijen in deze omgeving waar ze mee bezig zijn. Weet je, dit is een manier om ze te onderwijzen, dat wil zeggen door ze tools te geven die ze voorheen niet hadden. 

41:15 

En ik denk dat, weet je, dat is waar de echte winst hieruit kan zijn, aangezien scholen dat kunnen hebben, die flexibiliteit in die benadering, en onze studenten geven wat ze nodig hebben om te leren. Weet je, waar ze ook zijn, wanneer en wanneer ze het nodig hebben. 

41:32 

Alan had geen echo en hifi alles wat jullie beiden zojuist zeiden. Maar ik zou er ook aan willen toevoegen dat hybride leren hier is om te blijven. En ik ben enorm opgewonden. Mypath Avenue, dingen Nancy en pen. En het educatieve en het educatieve stuk, ik heb nogal wat tijd besteed, en ook, zoals je mezelf knijpt en zegt, dit is bestuurlijk, laten we gaan. Omdat we dit al jaren doen om ons hierop voor te bereiden, al jaren. 

42:02 

Dus, weet je, we hebben, zodra de ouders de flexibiliteit willen om de leeromgeving van het kind te beheersen, jij dit gewoon. Dus dit is niet om ouders te voorzien. Zoals je net zei, meer ouderlijke betrokkenheid om ze meer controle te geven en meer, weet je wel? Bijna zoals het proces, maar meer, laten we zeggen, in de omgeving van een kind, maar ook met een advertentie. Zij zouden moeten. We hebben onze Flex academy, dat is onze Virtual Learning Academy, is momenteel een aanvullend programma. En dus vult u echt de hiaten in waarvan u weet waar het moet worden ingevuld, maar u bent er klaar voor. We streven ernaar om een volwaardige school te worden, afgestudeerde studenten, omdat ouders de flexibiliteit willen, ze zien dat het kan. En voor sommige studenten is de traditionele schoolomgeving gewoon niet de optimale om ze te sturen. En dus hebben we veel van onze manier gezien om feedback van ouders te krijgen en vragen in die zin, dus als een wijk en dan kijken we naar dat stuk. 

42:59 

En ik zal het voorspellen van de ambtsperiode zeggen. Ik denk dat de virtuele academie als school achterhaald zal worden. Omdat ik denk dat elke middelbare school dat vermogen moet hebben om aan de behoeften van onze studenten te voldoen. Ik heb gegeven, ik zal zeggen 10 jaar. Dus wees niet veilig, maar dat is mijn voorspelling, je zult het concept van een virtuele academie zien verdwijnen, omdat het wordt aangenomen en opgenomen op de middelbare school. Dat is precies wat ik zie terwijl ik kijk en kijk naar wat het verschil is tussen vijandig en wat we deden met leren op afstand? En het verschil tussen wat we doen met de virtuele academie is niet zo'n groot verschil. Het wordt dus interessant om te zien wat daarmee gebeurt. 

43:38 

Maar ik denk van niet. 

43:41 

Want, voor beter en voor beter, niet slechter, onderwijzen en leren heeft een diepgaande evolutie gemaakt en zal dit blijven maken. Ik heb hier op gewacht, dus, en als gevolg van kou, en ik denk dat we veel beter zijn voor ongelukkigen. Ik haat de omstandigheden, maar kan de uitdaging zeker waarderen, en ik denk dat onderwijs, met name Edge-technologie en onderwijs, er veel beter van zal worden. 

44:09 

Werkzekerheid, zeker. Oké, ik ga ingaan op enkele vragen van ons publiek, een publiek. Als je nog vragen hebt, typ ze gerust in. Oké, deze vraag voor Chad of Rob. We zijn deze zomer naar de cloud verhuisd, maar we moeten opschalen. Hoe doen we dat? 

44:34 

Goed? Ik weet daar geen antwoord op. Beide kanten. Ik bedoel, ik denk. 

44:43 

Rob, weet je, ik denk dat ik een klant kan spreken, zegt dat lightspeed ABS gebruikt en waarschijnlijk met de technische kant kan praten. 

44:51 

Ik zou gewoon zeggen: ik wil heel snel met de mensen praten, en ik laat liever de tool, dus dat is gaaf. Ja, absoluut. 

44:59 

Ja, mensen zeggen tegen mij, ongeveer 4,5 jaar heb ik veel scholen zien opschalen naar grote cloud, presenteert de belangrijkste vaardigheid voor mij als professionele ontwikkeling. 

45:12 

Als je echt een fundament wilt bouwen, moet je echt nadenken over wat je doet voor je interne teams, de IT-afdeling, en dan echt nadenken over je plan. Dus nogmaals, ik heb het al genoemd, gebruik de ervaring met anderen. 

45:31 

Het andere dat ik zou zeggen, is: vind de juiste strategie voor uw huidige afdeling. 

45:37 

Dus de realiteit is dat de omgeving van iedereen anders is. Iedereen zal een hybride onderdeel hebben van de verschillende samenwerkingssoftware van iedereen. Denk dus echt na over hoe uw omgeving werkt. Weet u, wanneer u uw team begint te trainen op die dingen, kan dat binnen uw omgeving werken. Dat is echt de basis. 

45:58 

Het mooie van de cloudtechnologie is dat ze op schaal gaat. Het gaat lukken. Het wordt wendbaar, weet dat Netflix daar het bewijs van is. Geschikt voor iedereen. Zodat we allemaal thuis zijn om naar Sierra Leon te kijken, weet je, dat wordt aangedreven door een soort ding. 

46:18 

Dus ik denk dat ik Rob zal laten praten met de technologie en hoe je dat moet opzetten, maar je moet ook de mensen hebben. Ja, en ik weet dat Chad over de technologie wilde praten, maar ik ga, ik ga het ook een beetje over mensen hier hebben, omdat, omdat, eerlijk gezegd, de technologie eenvoudig is, toch. Ik bedoel, wij, we weten het, de techneuten, we weten hoe we servers moeten bouwen en. En ja, er zijn enkele nuances en sommige dingen die we kunnen leren en beginnen te profiteren van serverloze technologieën. En er zijn coole dingen die we in de cloud kunnen doen. 

46:44 

Maar echt, denk ik, waar ik naar kijk, en de kracht van wat ons heeft laten opschalen, is dat partnerschap. 

46:53 

Omdat, weet je, ik kijk, we doen dit, we doen dit en doen nu al een aantal jaren clouddiensten, en we leerden, toen we wisten hoe ons patroon eruitziet, oké, we weten het, oké, jij weet je, schooldag, ziet er zo uit. Een weekend ziet er zo uit, oké, we gaan de zomer in, het zal er zo uitzien en dan een school opvoeren. We hoeven niet te doen om een school op te bouwen. 

47:14 

En om eerlijk te zijn, we waren totaal onvoorbereid. Ik wil niet zeggen dat van een, weet je, we hebben geschaald, en we behandelen dat, maar we waren niet, we waren niet voorbereid op wat de resultaten waren. Omdat ze zo anders waren dan het gebruikspatroon dat we al jaren zien in onze Cloud services. Omdat dit nu geen aanvullend naschoolse aangelegenheid was. Dit was de hele tijd online. Weet je, Monica, je vraag of je opmerking over de hotspots. Nou, we hadden hetzelfde, toch? Dit, we moesten huur opvoeren, en dat partnerschap stelde ons in staat om dat te doen, zodat de technologie en de tools op hun plaats waren. 

47:46 

Maar de gebruiksexplosie en de gebruikspatronen waren gewoon anders dan alles wat we eerder hebben gezien, en ik denk dat het essentieel is om een partner te hebben die je helpt, en we hadden, weet je, denk ik, dagelijkse discussies met onze AWS-contacten . Weet je, terwijl we daar op ingaan, oké, we zien dit, zij zien dit en maken die aanpassingen. Zodat, hoewel het gebruikerspatroon niet iets was waarop we voorbereid waren, dat uiteindelijk geen impact had op onze eindgebruikers. Omdat we dat partnerschap hebben. We hadden die schaal. En echt, ik denk dat dat de sleutel is. 

48:17 

De technische technologie komt erbij. Ik bedoel, de techniek is er. Het is, u weet natuurlijk, richtlijnen voor het implementeren van die services, en dat soort dingen. 

48:26 

Maar het is echt ervoor zorgen dat je dat partnerschap hebt, en dat je op een dag plotseling wakker kunt worden en je realiseert dat je gebruikspatroon 100% anders is dan voorheen, en hoe kun je daaraan voldoen? 

48:38 

Hmm, Hmm, Hmm. 

48:41 

Ja, absoluut, bedankt Tsjaad en Rab. 

48:45 

OK, volgende vraag: hoe beheren we apparaten na schooltijd? Wat zijn de beste praktijken daarvoor? 

48:58 

Ik zal een poging wagen. Mijn excuses. Ik zou. Weet, voor ons, omdat we standaardiseren op Google, Google Chrome, was het voor ons gemakkelijker om op afstand te kunnen rangschikken en beheren. We kunnen dus veel patronen zien, wat de trechter is bij studenten en wat ze doen. En, en zelfs, weet je, een deel van het probleemgebied. Dus ook met onze tools zijn virtuele leeromgeving. Dat stuk ook. We konden dus naar onze apparaten kijken en gewoon proberen te begrijpen of er problemen met patenten waren. Dus ik denk dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat u een besturingssysteem selecteert dat die mogelijkheid heeft, belangrijk is voor het apparaat dat u selecteert. Dat was een grote reden dat er werd gekozen. 

49:39 

Het probleem was de mogelijkheid om dat type externe toegang te hebben en vervolgens de apparaten te besturen, ik bedoel, zelfs met testen, we testen nu, en, en gewoon in staat zijn om die andere te zien. Na schooltijd. Ik bedoel, nogmaals, je hebt het er net over gehad en je hebt de apparaten, je hebt de software, de tools om in de apparaten te kijken, maar je moet personeel hebben en de planning. Om ervoor te zorgen dat iemand, weet u, aan boord is en eigenlijk, weet u, apparaten controleert en bewaakt, buiten kantooruren, maar ik weet ook wanneer u kijkt naar wat, wat, wat, soorten websites ze bezoeken en, en die informatie krijgen? 

50:18 

Ik weet dat, dat, dat we dat met onze betrokkenheid bij ISP verschaffen, dat, die gegevens verschaft, zodat we kunnen zien waar studenten daadwerkelijk in gaan na uren en daar een beetje een glimp van opvangen. Ik krijg een mooi hijsrapport voor mijn zoon. Persoonlijk vind ik het geweldig om te zien dat het precies is, als hij de kans heeft gehad, nogmaals, op sites, dat hij niet zou moeten proberen weg te komen. En dat is dus ook belangrijk om een assessment te hebben. 

50:46 

Ik was van plan, dat is waar ik mee zou zijn gegaan, is, weet je, ik denk, weet je, op dit moment is het moeilijk te zeggen wat er na school is? Wat is, is dat we op school zijn, en we zien dat veel scholen vandaag, weet je, volledig asynchrone implementaties van hun oplossing hebben. 

51:01 

Dus, weet je, na school, op school, heeft daar echt geen invloed op, maar wat we zien is dat er veel meer drive is voor die gegevens en om die gegevens te kunnen analyseren. en mensen helpen. naar de juiste tools. Weet je, en Monica zei eerder, je hebt ouders die uitgaan en dingen kopen, en dat is een geweldige erfenis, dat ze betrokken zijn bij hun studenten. Maar ook gezien dat, hé, hier zijn de bronnen die het district heeft, en hoe begeleiden we de studenten ook om die te leren kennen en ervoor te zorgen dat de gemeenschappen de toegang krijgen die ze nodig hebben. En dus zien we, weet je, je hebt het verschillende keren genoemd tijdens dit gesprek, maar we zullen gewoon zoveel meer van een drive zien om die gegevens te hebben. En weet hoe ze worden gebruikt, wanneer ze worden gebruikt. Omdat het. 

51:45 

De grens tussen op school en buiten schooltijd of na schooltijd is op dit moment gewoon helemaal vervaagd. 

51:52 

Ja. 

51:53 

Ja. 

51:56 

Ik zou nalatig zijn als ik Monika niet noemde. Je vertelde wat studenten 's avonds online doen. 

52:03 

En, een van de dingen, voor die, je weet wel, lightspeed, klanten die meeluisteren, dat wil zeggen dat is inbegrepen bij de filtersoftware, is de veiligheidscontrole, toch? Waar het u waarschuwt, of studenten googelen, alles over zelfbeschadiging of over gedrag. Dus ik wilde ervoor zorgen dat, voor die klanten die dat niet hebben ingeschakeld, je belt, en dat doen we graag voor je. 

52:31 

Oké, de volgende vraag: zijn er problemen met de gegevensprivacy wanneer apparaten niet op het schoolnetwerk zijn aangesloten waarover we ons zorgen moeten maken? 

52:42 

Vanuit alle antwoorden denk ik, vanuit mijn standpunt, ja, we moeten ons allemaal altijd bezighouden met dataprivacy en studentengegevens. We hebben te maken met zeer gevoelige, kritieke gegevens, toch? De, de, de informatie over onze kinderen, dus het moet altijd een punt van zorg zijn. Ik denk, weet je, er zijn allerlei regels waaraan we ons moeten houden, of het nu Copa of FERPA is, je kent ze allemaal. 

53:05 

En ik denk dat dat de sleutel is wanneer, wanneer je kijkt naar die applicaties die in gebruik zijn in je omgeving, omdat je partners wilt die, die dat zeer serieus nemen, die de juiste, weet je, beschermingen hebben, die de juiste naleving op zijn plaats. Of er, nee, er zijn internationale nalevingsvereisten, er is, weet u, staatsniveau, nationaal niveau, zelfs uw gemeenschap kan daarvoor speciale vereisten hebben. En dus, weet je, het is echt belangrijk om ervoor te zorgen dat je partners dat voor elkaar hebben. Of het zijn de applicaties die uw studenten gebruiken. 

53:39 

een, zijn ze, voldoen ze? En worden ze dan correct ingezet om aan die compliance te voldoen, toch? Ik bedoel, en dat is het ook, het is een ding waar ik nu veel tijd over heb gesproken met scholen. Meer dan ooit. Omdat, weet je, wanneer de kinderen in de klas zijn, dat een stuk gemakkelijker te controleren is. Maar nu ze uit en verspreid zijn, weet je, in staat zijn om die zichtbaarheid te hebben en die beslissingen te nemen, en in staat zijn om vol vertrouwen terug te gaan naar je gemeenschap. 

54:07 

Dus ja, we hebben de stappen genomen om die studentgegevens veilig te houden, is buitengewoon belangrijk. 

54:16 

Ja. Bedankt, Rob, nog een vraag, ik denk dat deze het meest geschikt voor je is. Hoe kun je de online activiteit van studenten zien? 

54:24 

Nou, Lightspeed kan je daar zeker bij helpen. Als je klant vandaag bent, of als je dat bent, weet je. We hebben een aantal rapporten, weet je. We hebben, weet je, een van de dingen die we doen. En nogmaals, in staat zijn om te profiteren van de kracht van AWS is zo, veel meer van deze rapporten zijn, zijn nu, je weet wel, dashboard- en bruikbare rapporten. In tegenstelling tot, zoals, langs een spreadsheetweergave van rijen en kolommen, en dat proberen te ontcijferen. Weet je, we kunnen je dat geven. Of het nu, weet je, een beetje in het traditionele filter zit, maar ook in een aantal van deze andere onderwerpen komt met, met de lightspeed-analysetool, en in staat zijn om te weten, weet je, welke apps in gebruik zijn, waar ze zijn wordt gebruikt, en hoe deze van invloed zijn op uw dagelijkse leven. En nogmaals, weet je, vanwege waar onze software op het apparaat zit, hebben we het voordeel. 

55:13 

We kunnen alles zien wat er gebeurt en hoe het wordt gebruikt om, weet je, die samen te brengen, in deze dashboardrapporten, geschenken, die je Monica kunt geven of je de tools kunt geven die je nodig hebt om deze beslissingen te nemen, neem deze weloverwogen beslissingen en onderneem die actie. 

55:33 

Bedankt, Rob. Er zijn dus verschillende vragen die binnen zijn gekomen. Weet je, we hadden het over digitale geletterdheid voor leraren en de professionele ontwikkeling en benaderingen daar. 

55:42 

Er zijn veel vragen over digitale geletterdheid, voor studenten en ouders, en hoe je dat kunt aanpakken. Dus ik hoop dat Monica, jij en of Chad ermee kunnen praten. Op de top 10 uur dagjes uit, mijn vertrouwen. Tik gewoon een beetje op het scherm en zeg, hé. Ik weet het voor ons, dat was enorm voor ons, want we benaderen digitale geletterdheid in de taxischolen, natuurlijk, leraren en personeel, maar je kijkt ook naar de student, toch? Werkelijke digitale dromer, evenals de gemeenschap waartoe die ouders behoren. Dus, de leraren, we hadden het over ontsteken. Je had het over de digitale droom was oriëntatie voor onze studenten, en voor ons verleden hebben we wat we Tech Cafés noemen. 

56:33 

En zo is het in feite, we werken samen met onze afdeling gezinsbetrokkenheid, en dus hun specialisten voor gezinsbetrokkenheid en ouderondersteuning in het hele district, en al onze scholen, en werken samen met al onze scholen. En dus weten ze, en ze begrijpen en heb de pols over wat de behoeften zijn. De ouders zijn nat, of ze begrijpen niet waar, weet je, dus hebben ze net als wij toegang tot de informatie. Maar ze krijgen een uit de eerste hand. En dus werken we met hen samen. 

56:59 

En dit, we hebben bijvoorbeeld altijd de cafés gedaan om hen te laten zien hoe ze onze tools moesten gebruiken, was niet zo veel, weet je, zoveel interesse kwam, kwam in deze urgentie, bijna een interesse daar was niet de urgentie , maar deze keer was er zeker de urgentie. 

57:15 

En toen dat het geval was, waren we in staat om, we hebben verschillende webinars gehouden, ik bedoel, ja, met de, met behulp van uw verschillende webconferentiewebinars en live gesprekken zoals deze. Wat? Ik bedoel, je kunt zo ongeveer bereiken dat we deze enorme, wij, ooit, 3000 ouders zouden hebben. En ze leerden allemaal hoe ze moesten controleren op de Campus, wat ons SIS en cijferboek is, de cijfers van de studenten controleren en ook hoe ze daarnaar moesten kijken. Kijk naar het voortgangsrapport, de cijfers, enzovoort, wat prachtig is uitgewerkt voor ons. Dat is, de meeste kinderen waren er gewoon voor aan het zorgen dat ze dat begrepen. Je weet hoe je de tools moet gebruiken. Dus dat is de benadering die we hebben gekozen, en we gaan door, zullen blijven volgen, die middelen verstrekken en samenwerken met de bronnen die het dichtst bij de ouders staan, en ik weet zeker dat we in hun behoeften zullen voorzien. Zodat dat, voor mij, is waar je heen moet als je naar de PL voor ouders kijkt. 

58:08 

Je moet eerst ontdekken wat ze nodig hebben om het relevant voor hen te maken, en als je dat eenmaal vastpakt, dan is het gemakkelijk om samen te werken, je hebt alle tools om samen te werken, alle, weet je, leermogelijkheden en ervaringen voor onze ouders en gemeenschappen. 

58:23 

Ja, absoluut. Monica, nog een vraag voor jou. Ik ga hier een paar vragen combineren. ten eerste: hoe heeft het plan voor het terug naar school gaan tot nu toe gewerkt, en: wat zou je anders doen, achteraf? 

58:40 

Nou, als je het beste schoolplan gaat meten, we waren weer op school. En als studenten bezig zijn. Dus we keken naar onze gegevens, en voor mij ben ik, ik ben een datameisje, en we kijken naar onze gegevens.We hadden 90%, we vonden een 90% van onze studenten loggen in en openen en onze systemen, dus dat was stap nummer één. Maar we gingen ook nog verder, terwijl ik lesgeef, u begon daarmee te werken met onze studenten, en de tijd van wat de behoeften waren, en bleef met die studenten werken. Dus ze waren in staat om contact op te nemen en te identificeren wie de hulp kende en wat we moesten doen. Dus, weet je, daaruit, van die Mark, denk ik dat we behoorlijk succesvol zijn, want zodra ze waardig zijn, en weet je, ze leren en zijn niet perfect, het is nergens perfect in de Verenigde Staten. , maar soms als in staat zijn om te veranderen en zo afgelegen omgeving. En het is gemakkelijk om te proberen aan de behoeften van onze studenten te voldoen. Ik denk dat het erg succesvol is geweest. 

59:35 

Dus ik zou dat zeggen, en ik heb gegevens die aantonen dat die betrokkenheid er zeker is, in termen van iets anders doen. 

59:42 

Ik denk, ik zou, weet je, we hebben, nogmaals, de apparaten op hun plaats, we hadden ook geen plan voor connectiviteit, en we verzenden dit om ervoor te zorgen dat we konden proberen aan de behoeften van onze gezinnen en onze studenten te voldoen. Dus ik moest iets veranderen. Ik denk dat een van de dingen waar we ons op zouden concentreren, steun zou zijn geweest. Een beetje meer. We hebben vastgesteld dat we veel strategieën hebben geïmplementeerd om ondersteuning aan te pakken, maar sommige dingen kun je gewoon niet plannen. En dan, met sommige gebieden die, denk ik, die we kenden en waar we eigenlijk gewoon een perspectief op hebben, zouden we het een beetje anders hebben gedaan. Bijvoorbeeld de hele triaged en dingen die ik eerder noemde. Zorg ervoor dat dat op zijn plaats was, en leer dan hun rol te begrijpen. En, weet je, wie zijn ver als gereedschap, ik zal dat stuk ervan teruggeven. Ik denk dat dat ons al vroeg zou hebben geholpen, met de, met het ondersteuningsstuk, is de uitdaging die we kregen, die we tegenkwamen met ondersteuning, dus dat is wat ik zeker terug zou gaan en gewoon een beetje zou komen, dat zorgt ervoor dat we echt heroverweeg hoe ondersteuning eruitziet. 

1:00:44 

En het drukke, omdat ik dit wil zeggen, aangezien we zelfs teruggaan naar een hybride leeromgeving en niet traditioneel, begrijp dat alsjeblieft, zodat hij de ondersteuningsmodellen over de hele linie opnieuw zal moeten bekijken. Je gaat gebeuren. En dus zijn we niet anders. Dus dat is wat ik denk dat ik het anders had gedaan. Toen sommige van de dingen die ik bijwoonde een fenomenale baan waren, begonnen de meeste IT-afdelingen, we begonnen in maart, en ze hebben hier een volledige rechtbankpers op gedrukt. Dus ik zal dat zeggen. maar ik denk dat er een aantal dingen zijn waarvan we zeker weten dat ze een verbeterde site kunnen verbeteren. 

1:01:18 

En ik denk dat het laatste stuk Was de SLS was, omdat ik denk dat de laatste paar zijn aangepakt. Maar je hebt echt iets aangeroerd dat verband houdt met een andere vraag die binnen is gekomen. En ik weet dat het een sentiment is dat, weet je, IT-teams in het hele land voelen als ze het gedeeltelijk aanpakken. Maar als je het kunt uitbreiden, is ons IT-team overspoeld. Enige tips om hun last te verlichten? Dus sommige van die modellen waarover je sprak, moeten de ondersteuningsmodellen naar rechts verschuiven. Kun je daar een beetje op dubbelklikken, nog een beetje praten? 

1:01:55 

Vele handen maken het werkleven. Dus je moet een manier vinden om anderen en in IT te versterken. En misschien over één, weet je, waarover je sprak, en ik denk dat je dit begrijpt, en dat je het moet repareren, en je moet er alles van weten en dat is het, en dat is gewoon niet waar. Je hebt nog steeds een heel belangrijke rol. Maar zorg ervoor dat we begrijpen dat we naar onze leraren moeten kijken en hen kracht moeten geven. 

1:02:22 

Dus de knaagdieren zijn gemakkelijk op te pikken en te leren, en ze kunnen een probleem zien, en een beetje, als ik even kan, heel snel, toen ik aan het werk was als technoloog-specialist op de middelbare school, had ik een lerares die ... elke ochtend en elke ochtend en ze kon geen e-mail beantwoorden, kon niet afdrukken, en ze kon niet ... en ze kon Netscape Communicator niet bereiken, dus ik vertel mijn leeftijd. Dus, ruimte en zo, elke ochtend. En dus weten we allemaal dat dat netwerkdiensten zijn, bovenop wat er gebeurt. En elke ochtend, die kleine boefjes, we gingen onder de motorkap, hoorden deze plug-in, haar Cat vijf-kabel ..., op dat moment. Dus nu dat het geval was, had ze er geen idee van dat ze elke dag hetzelfde probleem had. Als we leraren kunnen krijgen, gaan we nu laten zien wat ze zouden doen, en u zegt dat, en gaf ons een deel van de training, en we kunnen dat voor veel van onze leraren doen, zodat ze de basics. 

1:03:15 

Omdat veel mensen bang zijn voor de technologie, zal dat een enorm verschil maken, wat betreft het maken van weinig licht, en nogmaals, het versterken van onze studenten, zodat ze hun krachten ten goede kunnen gebruiken. En dus, dat is een groot stuk dat, echt, voor mij, daar ligt het antwoord. Ook als ik kijk naar enkele nog innovatiever, ik weet het, zei Tsjaad eerder. Je had het over chatbots, Absoluut kijken, geen kansen zoals dat. We kijken keer op keer naar dezelfde problemen. Dat kan eenvoudig worden opgelost door de chatbot, weet je, als iemand het type, de vraag en het antwoord zou typen en verder zou gaan. En dat, je hoeft op niemand te wachten. 

1:03:53 

Het doel van ons team is dus om lesgeven en leren niet goed te schoppen en door te gaan met haat. U wilt dus mogelijkheden vinden om ervoor te zorgen dat u die informatie zo snel mogelijk en efficiënt mogelijk verstrekt. 

1:04:10 

Sorry, ik word niet gedempt. moest een keer gebeuren tijdens het webinar dat iemand deed. Dat zou geen webinarcode zijn voor een webinarcode of met de nieuwe knop praten. 

1:04:19 

Monica maakt dus een geweldig punt, want een van de dingen die we zien, en er was eerder een vraag over Cloud, waren zaken als chatbots. Ik denk dat we soms denken dat dat onbereikbaar is. Voor zo'n school lijkt het zo gek dat we een school zouden hebben, of dat we de mogelijkheid zouden hebben voor een ouder om te sms'en. Het lijkt bijna overweldigend op mijn punt eerder. 

1:04:43 

Ik denk dat de schoonheid van de wolk, en ik denk dat er hier nog een andere vraag over was, of de wolk het waard is, nee. 

1:04:52 

Het kan op en neer gaan wanneer u het nodig heeft. 

1:04:54 

En er zijn er ook veel, er zijn ook veel gegevens die worden geleverd door in de cloud te zijn, en er is meer gedetailleerde informatie die u kunt krijgen. Dus, weet je, zelfs naar zaken als sentimentanalyse, weet je, we kunnen luisteren. Weet je, de telefoontjes komen binnen, en we kunnen zeggen, nou, deze persoon lijkt een beetje gefrustreerd, we zouden ze naar niveau twee moeten brengen. Misschien zelfs op de opname voordat er trefwoorden zijn. En je hebt zoiets van, ja. Deze zou kunnen zijn om iets hoger te beginnen. 

1:05:26 

De eerste ondersteuning, er zijn al deze dingen die kunnen gebeuren, is allemaal gebaseerd op gegevens die scholen kunnen helpen. U reageert hierop. 

1:05:35 

En aan het eind van de dag, nogmaals, hoe meer u op een geautomatiseerde manier kunt doen, hoe meer u zich op de klas richt, en dat helpt. Dat is dan het belangrijkste van de afdeling Technologie. Dat is de reden waarom ik PFS verliet om een CTO te worden, omdat ik het team wilde opbouwen dat ondersteunde wat de studenten moesten weten. Niet, je weet het, niet per se R T. Dus het. 

1:05:58 

Arctic: op de vraag over, weet je, het is de wolk die waard is. Ik denk dat we vloeistoffen zijn die naar boven kwamen. Weet je, we zijn erg dik. 

1:06:05 

En de kracht van de tijd Scholen zijn, alle scholen zouden een kwaliteit en zinvolle manier zijn. Ongeveer velen, velen zijn er nu, en u weet niet of u… gebruikt. Ik denk dat Monica Canvas noemde, dat zijn allemaal cloudtechnologieën. En zo denken we na verloop van tijd. 

1:06:22 

Daar bouwen we op. 

1:06:25 

Het mooie ervan is dat de technologie tijdens het swipen werkt, het gaat om de mensen en processen, en dat stelt ons in staat om ons allemaal meer op studenten te concentreren, en dat is wat we willen doen, dus. 

1:06:37 

Ja. 

1:06:41 

Bedankt, Tsjaad. En ik blader door een heleboel vragen. Bedankt, toehoorders, voor het ter sprake brengen. Ik denk dat we er veel van hebben aangesproken. 

1:06:51 

Um. 

1:06:55 

Rod, deze is voor jou. Zijn er tutorials over het opzetten van lightspeed-regels en is er een manier om verschillende rollen voor personeel en studenten vast te stellen? 

1:07:04 

Ja, absoluut. We hebben. 

1:07:06 

Veel daarvan, weet je, een beetje gedocumenteerd in onze, in onze community-gezondheidsportal en, weet je, geeft je wat best practices daarover. We hebben absoluut de mogelijkheid om, weet u, die gegevens binnen te halen en of het nu uit uw sys of uit uw Active Directory komt. Of waar u die gegevens ook vandaan haalt. En dat beleid kunnen differentiëren. 

1:07:28 

En dat is waarschijnlijk, dat is waarschijnlijk altijd belangrijk geweest. Maar nu nog meer. Rechtsaf. Jij, en het is niet alleen personeel en studenten, toch? Je hebt je middelbare scholieren, je, je middelbare scholieren, basisschoolleerlingen, die verschillende toegangsbehoeften hebben, en in staat zijn om dat allemaal samen te brengen. We hebben, weet je, we hebben een aantal van die dingen op hun plaats. Dat kunnen we, we kunnen je daarbij helpen, geven je een beetje best practices over, weet je, hoe je met personeel om moet gaan. En studenten. Misschien middelbare school versus elementair. En dat allemaal. Dus onze community begon als een site, is daar een prima startplaats voor, maar laat het ons weten als je meer hulp nodig hebt. 

1:08:08 

Bedankt, Rob. Oké. Ik denk dat we bij onze laatste vraag zijn, Tsjaad, deze is voor jou vanuit een AWS-perspectief: wat had je niet verwacht door deze, je weet wel, deze veranderingen? 

1:08:28 

Tsjaad? 

1:08:29 

Een paar keer in één gesprek. Sorry. 

1:08:32 

Ja, zoals Rob. Zei Rob. 

1:08:34 

Dus, Emma, laat me door al deze telefoontjes heen bellen. 

1:08:37 

Dus, weet je, de dingen gingen heel, heel snel, en dus repareer ik een deel hiervan, waar ik het al over had. Ik bedoel, we hebben echt niet veel individuele scholen in de buurt van Amazon met onze Carlson verbonden. Dat waren dingen die we gebruikten, grote bedrijven. 

1:08:58 

Scholen hebben in deze onmiddellijke behoefte aan dit soort constant contact dat het geval zou zijn voor hun ouders, met sommigen, dat we niet noodzakelijk hadden verwacht. 

1:09:08 

En dan, het andere dat ik denk dat ik al over de positieve punten heb gesproken, is, weet je, de snelheid waarmee scholen moesten verhuizen, toch? Dus we wisten dat ze snel moesten zijn, maar wat ik niet altijd wist, en ik zal dit zeggen omdat ik er een was, ik stond niet bekend om mijn snelle behendigheid, CTO, toch? Dus ik bedoel, ik denk, weet je, er zijn goedkeuringen van het schoolbestuur of strategische planning. Er gebeuren veel dingen die verschillende CTO's, en ik zit in de raad van bestuur van ..., een appartement met veel CTO's en zeiden: 'Hé, we zijn weggegaan van dingen die ons vroeger zes maanden duurden, die dingen in Zes dagen. En we zijn weggegaan van dingen die 56 zijn, die dingen die we misschien om zes uur zouden doen. En dat was heel interessant, maar nogmaals, tot mijn vorige punt, denk ik dat het ons echt heeft geleerd dat we snel kunnen zijn, dat we behendig kunnen zijn. Het is oké, of af en toe neem je dat risico. 

1:10:05 

Potentieel, vul in, als je gebruik maakt van je bent de cloud en je vindt het niet leuk, je zet het gewoon uit. Omdat je er niet meer voor hoeft te betalen. En dus kun je er een beetje uit springen en gaan, oké, laten we dit proberen. Oh, nou, dit werkt, we kunnen er meer van krijgen, het werkt niet. Laten we het uitzetten. En dus denk ik dat dat twee dingen zijn die me echt opvielen. 

1:10:24 

Nu, 66,5. Bijna zeven maanden. 

1:10:29 

Bedankt, ja, bedankt Tsjaad. Dat waardeer ik. Dit is het einde van ons webinar vandaag, Marisa. Als je het niet erg vindt om naar de volgende dia te gaan, wil ik onze panelleden bedanken voor het delen van hun waardevolle perspectieven, en iedereen bedanken voor je komst. Contactinformatie voor lightspeed staat op het scherm. Er is ook een URL daar lightspeed systems dot com slash AWS, met het terug naar school-onderzoeksrapport dat ik tijdens het webinar niet heb genoemd, evenals opnames van eerdere webinars en white papers en andere bronnen voor jou. Dus als je geïnteresseerd bent, kijk daar dan eens naar. En nog een fijne dag allemaal. En we hopen je te zien op het volgende webinar. Dank je. Dank je.