Bekijk webinar

EdTech en instructie na de pandemie

Lees het transcript

0:03 

Amy Bennett van Lightspeed Systems: 

Hallo iedereen. Dank voor uw aanwezigheid. We hebben nog enkele mensen die zich bij ons voegen. Dus we gaan binnen een minuut aan de slag met een gesprek. 

1:14 

Goed, laten we beginnen. Bedankt allemaal om hier te zijn. Nou, jij Ed tech en instructie na de pandemie. 

1:22 

We hebben hier een drietal experts, klaar voor een levendig gesprek. 

1:29 

Ze zullen hun ervaringen delen en je praktisch advies geven, ons meenemen in wat ze het afgelopen anderhalf jaar hebben gezien, en ons laten zien hoe iedereen Ed Tech-integratie kan benaderen en slimmer kan zijn wanneer studenten weer terug naar school gaan jaar. 

1:47 

Nou, laat me onze panelleden voorstellen. 

1:49 

We hebben Chris Harrington, hij is de oprichter van het Institute for Teaching and Leading Chris, geef het een zwaai. 

1:59 

En Elizabeth LeBlanc, zij is de CEO van het Institute of Teaching and Leading, en Rob Chambers, de Vice President of Success bij Lightspeed Systems. 

2:11 

En ik ben Amy Bennett, de stafchef van Lightspeed, en uw moderator voor dit gesprek.

2:20 

Ik nodig u allen uit om deel te nemen aan de conferentie. 

2:24 

Stel vragen terwijl we verder gaan. 

2:27 

Gebruik gewoon het vragenvenster in uw GoToWebinar-configuratiescherm. We nemen ze mee als we door de discussie gaan en aan het einde. 

2:35 

Laten we er meteen in springen. 

2:37 

Weet je, toen de pandemie de opvoeders trof, werden op veel manieren gewoon in het gebruik van EdTech gegooid, meer of op verschillende manieren, Chris, hoe zou je die eerste maanden van de pandemie dat gebruik van Ed Tech karakteriseren? En die echt noodsituatie ongeplande situatie. 

2:56 

CH: 

Ja. Bedankt, Amy, ik denk dat je dat goed formuleert. We werden echt in de dingen gegooid, nietwaar? En weet je, ik denk dat waar we ons bevonden was, dat onze scholen plotseling waren gesloten en we het moesten doen met wat we tot onze beschikking hadden, de technologieën die al bestonden in onze scholen en districten . Dus in veel gevallen waren het een heleboel laptops, toch? Misschien sommige Chromebooks, of voor sommige andere apparaten, en, weet je, veel scholen zijn er tegenwoordig 1 op 1, één apparaat voor elke leerling. 

3:29 

Dus die specifieke scholen en districten, weet je, ze waren op een betere plek, maar er waren veel scholen en veel studenten en personeel die geen speciale mobiele computer hadden die ze mee naar huis konden nemen. 

3:43 

Dus dat was, uh, dat was een beetje een uitdaging. 

3:48 

Die scholen en districten die de technologische apparaten al hadden vóór de schoolsluitingen, hadden vaak wat digitale inhoud of andere digitale bronnen die ze gewoon konden gebruiken om die bronnen voor studenten te gebruiken tijdens leren op afstand. 

4:07 

En dan, natuurlijk, sommige van die scholen die die toegang niet hadden, ja, ze moesten het doen en vaak stuurde het pakketjes schoolwerk naar huis, verspreid via de bus of via pick-ups op schoolterrein. En, weet je, dus, weet je, ik denk dat er veel verschillende apps waren die leraren gebruikten als aanvulling op hun schoolwerk of op hun lessen en hun activiteiten voor kinderen. Je weet wel. Er was dus een soort mengelmoes van verschillende bronnen die er waren, en opnieuw moest iedereen het doen. 

4:46 

AB: 

Ja, ik denk dat je daar helemaal gelijk in hebt, er was een spectrum en het hing ervan af welke tools ze hadden, hoeveel apparaten ze hadden. Rob je werkt elke maand met honderden, duizenden districten. Komt dat overeen met wat je ziet? 

5:02 

RC: 

Ja, dat doet het. 

5:02 

Ik bedoel, je had een paar scholen waar we, weet je, zoals Chris zei, verder zijn. Ze waren 1 op 1, ze hadden een aantal van die middelen op hun plaats. 

5:12 

Een vlottere overgang gehad. 

5:13 

Anderen, weet je, ik werkte met scholen die, je weet wel, computers uit de overtollige stapel haalden die eigenlijk bedoeld waren om weg te gaan en we zijn plotseling aan het herbestemmen en proberen die studenten te krijgen. En dus, weet je, zeker het volledige spectrum daar. 

5:31 

Ik denk dat een van de andere dingen die we veel zagen, is dat zelfs de scholen die 1-op-1 waren, technologie hadden. 

5:42 

Het was, weet je, het was niet de primaire gebruiksmethode, toch? Het was een aanvulling op de eigenlijke instructie en al het andere. En die snelle omschakeling naar nu, dit is je persoonlijke primaire interface, naar de wereld, en naar je opleiding, al het andere. 

5:59 

Zelfs voor die scholen die waren voorbereid, was het nog steeds een grote chaos, en er moest veel worden overwonnen, zoals dat gebeurde. 

6:08 

Ja. Dat verandert de dingen echt, in termen van, Elizabeth, ik zou het aan jou overhandigen. Hoe dat eruit ziet in de klas. 

6:17 

Chris en Rob spraken over apparaten en de software. 

6:20 

Het is allemaal voor onderwijzen en leren. 

6:23 

Hoe zag je die blik in de klas voor de leraren, toch? 

6:28 

EL: 

Juist en, sorry, ik werd super opgewonden, omdat, Rob, je me deze geweldige aanzet gaf tot, een beetje wat je zag, toch? Waar, traditioneel, de technologie een soort van op de achtergrond was, het ondersteunde het onderwijzen en leren, en toen werd het ineens het enige kanaal voor jou om toegang te krijgen tot zowel een relatie met de leraar om toegang tot uw collega's of toegang tot uw curriculum, toch? Dus, super kritisch, en zoals Chris zei, weet je, de scholen en districten die hier het best op voorbereid waren, waren degenen die al 1 op 1 waren of al een deel daarvan hadden ingebouwd. 

7:01 

Dus, weet je, een van de dingen die we zagen was dat deze zeer snelle overgang was naar een kunnen we dit aanzetten, toch? Kunnen we zelfs, zoals binnen een week, kunnen we brengen, kunnen we ons hele klaslokaal naar de cloud brengen? En er waren echt een paar enge momenten of dagen, denk ik, voor iedereen toen we dachten, gaat dit echt werken? En dan te leren dat we dat niet alleen kunnen, maar dat we het ook heel goed kunnen. 

7:27 

En er waren enkele manieren waarop het, weet je, een aantal deuren en wegen opende waar we nog niet eens eerder over hebben nagedacht, die de instructie later zouden kunnen informeren. 

7:34 

Deze pandemie sleepte een beetje voort na die eerste noodonderwijs- en leermaanden die je aan het bespreken was. 

7:48 

AB: 

Je hebt gelijk. Stel deze evolutie voor die we allemaal op verschillende manieren zagen. Een van de dingen die ik heb meegemaakt in het werken met scholen voor lightspeed en als ouder, was iets dat een beetje in de periferie werd gebruikt, om enkele opdrachten te delen. 

7:59 

Toen het eenmaal op de voorgrond stond, moest iedereen de manier waarop ze het gebruikten veranderen, misschien meer gestandaardiseerd, misschien op verschillende manieren. 

8:07 

Weet je, ik zie je daar knikken, Elizabeth, praat over hoe sommige van die dingen evolueerden in de scholen waar je mee werkte. 

8:14 

EL: 

Juist, nou, ik bedoel, het is heel erg zoals je zei, het werd een beetje centraal in plaats van, weet je, dit ding waar ik min of meer aandacht aan schonk. 

8:22 

Als ouder wist ik zelfs dat mijn kind Google Classroom gebruikte, maar ook elke dag op school komt het wel goed, toch? En toen werd ik ineens heel goed in Google Classroom als ouder. 

8:35 

Maar er was dit echt interessant, ik denk een paar dingen. 

8:38 

Ten eerste moesten we heel selectief worden over de technologie die we gebruikten, toch? Als je in de klas zit, is dat een beetje de plakkerige factor, toch? Jij als leraar, echt, zij faciliteren die ervaring. Als je in de cloud bent, moet je echt heel voorzichtig zijn met waar en wanneer je studenten vraagt om die leerervaring te verlaten, toch? 

8:59 

Omdat ze soms niet meer binnenkomen. Dus wat we merkten in de scholen en districten waarmee we werkten, Chris en ik werkten opnieuw met scholen en districten in het hele land, dus een behoorlijk breed spectrum van paraatheid, verschillende contexten dat ze omgaan met de verschillende uitdagingen die de pandemie hun gemeenschappen met zich meebracht. 

9:17 

Ze moesten heel selectief worden over waar, wanneer en hoe ze technologie gebruikten om hun leerlingen en hun ouders te betrekken om overweldiging te voorkomen, om een soort supersnelweg te creëren, zo je wilt. 

9:29 

Dus dat was heel duidelijk, hoe er van je wordt verwacht dat je je engageert, wanneer er van je wordt verwacht dat je je engageert, was het, synchroon was een asynchroon, dan ook wat de verwachting was van meesterschap in de loop van de tijd. 

9:42 

Dus al die dingen speelden een rol in de technologische keuzes die we mensen zagen maken. 

9:47 

Vaak zouden ze, weet je, een beetje het gevoel hebben, oké, we gaan deze drie tools gebruiken, in plaats van, weet je, deze 15 leraren zouden het eens zijn binnen een groep, oké, we zullen deze drie gebruiken, en daar eerst heel goed in worden. 

10:01 

Dat was dus een interessante stroomlijning van de instructie die we zagen in het samenkomen van docenten om echt een effectieve leeromgeving voor studenten te plannen, zelfs in de cloud. 

10:12 

AB: 

Een beetje golven. Voeg bijvoorbeeld een heleboel oplossingen toe en standaardiseer vervolgens naar de oplossingen die er echt toe doen. Standaardiseer hoe u ze gebruikt. 

10:20 

EL: 

Nou, en we hebben realtime, toch? Zoals, als je tijd hebt. Je moet echt bedenken hoe je ze gaat gebruiken. 

10:27 

AB: 

Ja, ja, precies. En, weet je, ik denk dat iedereen aan het leren was, net als wij, toen ze feedback kregen van ouders. Feedback krijgen van docenten en studenten. Zoals, wat hier echt helpt in wat, zoals Chris zei, een make, do-situatie is. 

10:43 

Hopelijk leren we op dit moment allemaal van de make-do-situatie. Ik kijk uit naar een schooljaar dat anders is. 

10:52 

En dat vergt een aantal van die geleerde lessen en past ze op nieuwe manieren toe. 

10:56 

Chris terwijl je met mensen praat, vooruitkijkend naar vrijwel alle studenten die in de herfst op de campus zijn, of de meerderheid op de campus, in de herfst, en persoonlijk, instructie in klaslokalen. 

11:11 

Hoe kunnen scholen echt het meeste halen uit die lessen voor het integreren van technologie? 

11:19 

CH: 

Ik denk dat een ding waar ik op terugkom, is dat Elizabeth zei over, weet je, echt goed worden in een technologie en daarop voortbouwen. 

11:28 

En ik denk wat we gaan zien met scholen als ze, zoals ze komen als leraren, terugkomen naar het nieuwe schooljaar. We hebben het afgelopen schooljaar veel geleerd, het is echt een meeslepende ervaring en, weet je, het versnellen van de ontwikkeling van onze technologische vaardigheden, je weet wel, de intensieve training die we allemaal hebben doorgemaakt, het vallen en opstaan, en dan zelfs een formele professional ontwikkeling. 

11:50 

En ik denk dat wat we hier met scholen zullen zien, aangezien zij leraren zijn bij het naderen van het nieuwe schooljaar, is dat er veel leraren zijn die een aantal van deze geleerde lessen zullen nemen. 

12:01 

En zij hebben zich gerealiseerd dat sommige dingen echt goed zijn, die echt goed voor mij hebben gewerkt. En er waren enkele overwinningen, ondanks alle uitdagingen van het voorjaar van 2020. En het hele afgelopen schooljaar, en die voortzetten. En ik weet dat er schoolleiders zijn die hun leraren formeel organiseren rond wat hebben we geleerd van vorig jaar? 

12:26 

En hoe kunnen we dat verplaatsen naar wat ons doel of onze leerdoelen waren? 

12:32 

Als laatste, pre-COVID. 

12:34 

Dus als we werken aan de personalisatie van leren, zijn we echt op zoek naar technologie om de betrokkenheid van studenten te vergroten. 

12:42 

Wat zijn enkele van de dingen die we door deze lessen hebben geleerd? 

12:46 

En nu, de nieuwe vaardigheden die we hebben met technologie, hoe kunnen we dat verder brengen? 

12:51 

En het hebben van die directe gesprekken kan helpen om het hele districtspersoneel of een gebouwpersoneel te laten groeien, in dezelfde richting, op weg naar het bereiken van die doelen. En het is op een gestructureerde manier. En weet je, vorig jaar was, weet je, voor veel mensen overleven. Er zal een frisse wind waaien voor mensen om hier echt met open ogen op in te gaan, en een soort van proactieve en georganiseerde benadering om dit te doen. 

13:20 

AB: 

Nou, en dat is perfect. 

13:21 

We hebben al onze aanwezigen hier enkele van die praktische tips beloofd. Heb je een voorbeeld van een van die dingen waarvan je herhaaldelijk hebt gehoord dat ze hebben gewerkt en die zullen doorwerken naar volgend jaar? 

13:36 

Ja, weet je, soms zijn sommige dingen die geen technologie gebruiken omwille van de technologie, iets waar je sterk naar verlangt om opnieuw contact te maken met kinderen in een persoonlijke omgeving. 

13:52 

En sommige scholen, weet je, deden dat in de tweede helft van dit jaar, maar als we erg selectief zijn in hoe we de technologie gebruiken, moeten we echt invloed hebben op het gebruik van technologie voor meer formatieve beoordelingen, om echt te peilen waar studenten zijn en wat hun bereidheid is. 

14:11 

En dat wordt iets dat dit jaar heel, heel belangrijk zal zijn, want als we de uitdrukking leerverlies horen en waar zijn onze kinderen, hoe moeten we dan wat leren inhalen of versnellen om ons te brengen waar we verwachtten te komen? dit jaar zijn? 

14:27 

En ik denk dat beoordelingen daarvoor de sleutel zijn, en hoe je technologie kunt gebruiken om dat te doen. Ik denk dat dat een specifiek aandachtsgebied zal zijn voor veel scholen en districten. Ik denk dat wat we ook zien een niveau van standaardisatie is. 

14:42 

Weet je, in het voorjaar van 2020 hadden we veel Ed-technologiebedrijven die veel gratis middelen aan scholen aanbood. 

14:52 

En het werd echt overweldigend, en schoolleiders zeiden genoeg genoeg, want het veroorzaakte eigenlijk chaos in sommige scholen. Nou, bedoeld en volgens mij zeer gewaardeerd door de onderwijsgemeenschap. 

15:07 

Maar we beginnen te zien dat scholen nu kijken naar, weet je, we hebben echt een LMS nodig, want wat we vorig jaar deden werkte niet voor ons, en dus hebben we een LMS nodig, of we hebben wat digitale inhoud nodig. 

15:18 

Of we moeten bepaalde software voor het opnemen van lessen standaardiseren, omdat we zagen dat het een geweldige hulpbron was en dat het kan worden gebruikt. Maar laten we dit standaardiseren. 

15:32 

We hebben dus niet al deze verschillende, eh, tools en middelen die onze technologieafdeling moet ondersteunen. En al deze verschillende tools die leraren moeten leren gebruiken, laten we het een beetje meer gestroomlijnd maken. 

15:44 

EL: 

Ja. 

15:45 

AB: 

Rob, ik weet dat je daarover met scholen hebt gesproken, hoe je sommige van die standaardisatiebeslissingen kunt nemen. Vertel ons, vertel ons wat voor soort gesprekken je hebt. 

15:56 

RC: 

Ja. 

15:56 

Ik denk dat het rechtstreeks aansluit bij wat Chris zegt omdat, en waar we het eerder over hadden. 

16:03 

Ik bedoel, toen we verder gingen, weet je, was technologie ook een aanvulling. 

16:09 

Nee, nou, weet je, we gaan terug naar face-to-face onderwijs dat iedereen je herkent. We kunnen niet verliezen wat we hadden, want dingen kunnen in een oogwenk veranderen en we moeten voorbereid zijn en zo. 

16:21 

En dus kijken ze naar, weet je, OK, welke tools zijn er? 

16:27 

Wat gebruikten we dat werkte en, en in staat zijn om terug te kijken en te herkennen, oké, weet je, wat? 

16:35 

Hé, we glipten er doorheen met drie verschillende tools die elkaar overlappen in dit gebied, en twee hier, en vijf hier. Wat dan ook. en dus hoe brengen we deze kandidaat standaardiseren bij elkaar, maar kijk dan ook eens naar, oké? Ik heb vijf tools die allemaal overlappende functionaliteit hebben. 

16:52 

Welke hadden de impact? 

16:54 

Welke, welke hebben de gebruikersbetrokkenheid? 

16:57 

Welke hebben de adoptie, en hoe controleren we dat en repliceren dat, toch? Omdat u, u die tools wilt gebruiken en die inspanningen wilt maximaliseren. Rechts? 

17:09 

Zowel vanuit het oogpunt van ondersteuning als professionele ontwikkeling, maar ook welke effectief werken in uw omgeving. 

17:17 

Want weet je, weet je, één tool die goed werkt voor één schooldistrict, past misschien niet precies in de jouwe. En dus, in staat zijn om een kijkje te nemen in uw omgeving, wat was er in gebruik? 

17:26 

Wat, weet je, en, eerlijk gezegd, weet je, zoals we ontdekten toen we met scholen werkten, we weten dat de scholen vonden wat zijn, ze weten, wat ze hebben ingezet en zelfs de overlap in applicaties waarvan ze hebben goedgekeurd dat ze er zijn. 

17:40 

Maar nu ze een stapje terug doen en wat analyses doen en die gegevens bekijken, weet je, ze vinden, oké, hier is het nieuwe gebruik voor meer dat ik niet deed, toch? 

17:51 

En misschien is zelfs een daarvan echt geweldig, of, weet je, dus, en dat alles, weet je, veroorzaakt problemen bij je, je interne personeel, je onderwijzend personeel, maar ook je, je gemeenschap, weet je. 

18:03 

 Ik denk terug aan de vroege dagen als ouder hierin en, weet je, mijn dochter had vier verschillende toepassingen. Ze moest gebruiken om te communiceren met haar leraren, je weet wel, afhankelijk van welke klas het was. En weet je, dat maakt het moeilijk. En voor leerlingen is het moeilijk, de ouders en zo. 

18:20 

En dus is standaardisatie, en begrijpen wat er werkelijk in gebruik was en wat deed, wat effectief was, is een groot deel van hoe we scholen helpen zich voor te bereiden op het komende schooljaar. 

18:33 

CH: 

Weet je, Rob, waarvan je zegt dat het echt heel belangrijk is, ik, waar, ik bedoel, het is zeker voor herhaling vatbaar. Ik denk dat het ook belangrijk is om te erkennen dat dit niet van de ene op de andere dag zal gebeuren. 

18:46 

Dit is iets dat tijd gaat kosten. Ik denk dat het komend jaar een onderwerp van gesprek zal zijn op scholen. 

18:53 

Ik hoop echt dat het een gespreksonderwerp is, want dit is wat je echt gaat voorbereiden op toekomstige successen. 

19:01 

En we hadden vorig schooljaar niet veel tijd om echt te diep te verwerken. 

19:09 

Weet je, al deze standaardisatie, wat we moeten doen, ik bedoel, ik ken enkele scholen die gewoon snel leerbeheersystemen implementeerden, gewoon omdat ze vonden dat ze het nodig hadden. Maar ze hebben niet goed werk geleverd door het proces echt te doorlopen om echt te verwoorden wat ze nodig hebben vanuit een educatief oogpunt. 

19:22 

En ik denk dat dat is waar de gesprekken heen zullen gaan. Ik denk dat het een partnerschap wordt tussen leerplanleiders binnen een schooldistrict en technologieleiders om dit hele ding echt uit te plagen. 

19:41 

RC: 

Ja, zeker, ik denk dat dat een van de positieve dingen is die ik hieruit heb zien komen, en die je echt hebt, die afdelingen samenkomen op een manier die ze traditioneel hebben, niet in het onderwijs. 

19:54 

Ik vind dat geweldig. Scholen hebben ontdekt dat als ze dat doen, weet je, ze bij elkaar brengen, ze er weloverwogen over kunnen zijn, maar ook snel kunnen handelen, en dingen die, weet je, traditioneel lang duurden, kunnen nu op een veel, veel snellere mode. En dat is, dat is heel positief, dat is hieruit voortgekomen. 

20:15 

EL: 

Het is, en het idee dat, weet je, als schoolleider ook. Ik ging een masterplanning maken voor het komende jaar. En realiseerde me dat we de afgelopen 18 maanden vijf verschillende masterschema's hadden doorlopen, toch? We hebben de school vijf verschillende tijden ontworpen, op vijf verschillende manieren, en daarin waren we niet uniek. 

20:35 

Dus, ik denk dat het idee dat er tijd is, zoals je zei, nou, we eigenlijk, je hebt de gave van tijd op een manier die we niet zo lang hebben gehad, om echt over na te denken, wat willen we onthouden van de lessen geleerd en wat willen we nooit meer doen? Dat we, weet je, van, OK, Nou, dat werkte niet. 

20:52 

Laten we daar nooit meer naar teruggaan, oké, maar er kwamen een aantal echt geweldige dingen uit deze tijd, en om die te behouden is echt attent. 

21:01 

En dit soort verbindt, ik denk wat je zei, Chris en Rob, over bewust en reflectief zijn nu we die gave hebben, wat vragen we de technologie om te doen, en wat vragen we de mensen om te doen, juist, en gebruiken we de technologie voor waar we echt heel goed in zijn? 

21:21 

Weet je, ons helpen schalen, echt geweldige instructie. 

21:24 

Staan we dan ook toe, en stellen we de mensen in staat om de dingen te doen waar mensen echt in uitblinken en waar ze goed in zijn? Rechts? Elkaar leren kennen, verbinding hebben, betekenis geven aan de instructie die digitaal wordt aangeleverd. 

21:37 

Dus ik denk dat het een echt, ik las gisteren een artikel van Tom of Ned en hij had het erover dat dit misschien niet het jaar van enorme transformatie is. Dit zou het jaar kunnen zijn waarin we de basis leggen voor toekomstige transformatie, en ik denk dat dat echt heel nauwkeurig is, en echt een geweldige manier om vooruit te kijken. 

21:58 

AB: 

Een van de gebieden waar ik al die dingen zie samenkomen, is dit idee van samenwerking en verbinding. 

22:08 

Chris, je zei eerder iets over, je weet wel, face to face opnieuw contact maken. 

22:11 

Het is het belangrijkste, iedereen kijkt uit naar de leraren, de studenten, de ouders, wij allemaal, als arbeiders en werknemers, daar ben ik zeker van. 

22:20 

Maar de afgelopen 18 maanden hebben veel mensen nieuwe manieren gevonden om ervoor te zorgen dat ze goed communiceren met ouders en hun leerlingen, en misschien op een meer uniforme of holistische manier. 

22:35 

Hoe ziet die mix van samenwerking eruit, als de leerlingen meestal weer in de klas zitten, maar nog steeds elke avond en in het weekend naar huis gaan? 

22:45 

Wat zie je als positieve punten in dat leren? 

22:49 

Misschien, Elisabeth. 

22:51 

EL: 

Oh. We zullen. Er zijn zoveel verschillende stukjes over face-to-face zijn, ik vind dit heel spannend. 

22:58 

Ik bedoel, toen onze studenten weer binnenkwamen, konden we niet opgewondener zijn als Brad Pitt de kamer binnenliep, zoals echt? Weet je, het is alsof je een vijfdeklasser ziet die je al meer dan een jaar niet hebt gezien en ze zijn enorm. 

23:10 

Dus er is dat heel echte menselijke verbindingsstuk dat we duidelijk centraal willen houden en waarvan ik denk dat het echt cruciaal zal zijn. Weet je, het mooie van technologie was dat het ons in staat stelde om die verbindingen tijdens de pandemie te behouden, alsof die relaties intact zijn omdat we de technologie hadden om verbonden te blijven. En dus, als docenten en studenten het gevoel hebben dat ze deel uitmaken van de leergemeenschap, is er minder reparatie nodig als we weer bij elkaar komen, minder cultuuropbouw, toch? 

23:41 

Dat moet een beetje opnieuw worden gedaan of opnieuw worden bekeken. 

23:44 

Terwijl we uitzoeken hoe deze nieuwe overgang zonder overgang eruitziet. En de samenwerking is, denk ik, geweldig, want we zagen dat scholen en districten het heel goed begonnen te doen. In het begin niet. toen we net waren, hoe kunnen we gewoon verbinden, toch, en communiceren? 

24:01 

Maar later begonnen mensen het geweldig te doen. Hoe doe ik dat, ik heb mijn klas nu aangesloten. 

24:06 

Juist, wat geweldig is. Dat is stap één. Hoe beginnen we nu terug te bouwen aan die rijke instructie, de creativiteit, het kritisch denken, de tijd voor leerlingen om samen te werken, en om dat te doen natuurlijk, dan de volwassenen in de kamer of in het schoolgebouw, moeten krijgen samen om erachter te komen hoe deze systemen daadwerkelijk samenwerken om een samenhangende leerervaring voor studenten te creëren. 

24:25 

Dus ik denk dat dat iets zal zijn, een kracht die we zagen ontstaan. 

24:30 

En iets waarvan ik denk dat we meer zullen zien, zelfs als face-to-face een optie is, ik denk dat we meer technologie zullen zien die wordt gebruikt om die rijke leerervaring voor alle studenten beschikbaar te maken. Dus dat zou de hoop zijn, toch? 

24:43 

AB: 

Ja, ik denk dat het echt belangrijk is, dat is een beetje een differentiatie, waar elke leraar aan denkt. 

24:53 

En weet ervan, maar soms heb je het erg druk in een klaslokaal en, weet je, sommige studenten spreken meer dan anderen. 

25:01 

En sommigen hebben de neiging om te luisteren en te verwerken, en wanneer je allemaal online bent, democratiseert het die situatie een beetje, waarbij iemand die stil is in de klas erg vocaal is in een Zoom-chat of in een LMS-gesprek of op een andere manier dat, het is wat , enkele herinneringen aan, voor jou, voor jouw punt, alle studenten en ervoor te zorgen dat we op verschillende manieren contact maken over de hele linie. 

25:30 

EL: 

Het is grappig, dat moet je ter sprake brengen. Omdat, Chris, we net een vergadering hadden waar dat was, letterlijk een uur geleden, waar Amy zat en dat was heel erg het gesprek op de tafel, hoe kunnen we de technologie gebruiken om te beoordelen waar studenten zijn zoals ze zijn' kom je binnen? 

25:45 

En dan, hoe ontwerpen we instructie waar iedereen toegang toe heeft, die boeiend is, verrijkt en ook helpt om de hiaten aan te pakken waarvan we weten dat ze binnenkomen, leerverlies, leerhiaten, al die dingen zijn niet nieuw, toch. 

25:59 

Het is gewoon een veel wijdverbreider probleem nu en het heeft invloed op verschillende demografische gegevens van studenten dan we in de afgelopen jaren gewend zijn te zien, wat logisch is. 

26:07 

Dus ik weet niet of je erin wilde springen en er meer over wilde delen, Chris, maar ik weet dat het iets is dat veel districten naar ons toe zijn gekomen met de vraag hoe we deze kunnen kraken. Rechts. 

26:16 

CH: 

Het is spannend. Het vooruitzicht van technologie en hoe het die ruimte voor samenwerking kan creëren, is zo wijd open en kan zo krachtig zijn. Als instructiepraktijk en als strategie in uw klas. Je virtuele klaslokaal, of zelfs face-to-face, ik bedoel die technologie is er. Ik denk dat een van de dingen die me bezig houden, het afgelopen jaar deel uitmaakte van verschillende onderzoeken naar de betrokkenheid van studenten, in leeromgevingen op afstand en, stress van leraren, sociaal-emotionele behoeften. 

26:46 

Dat soort dingen. 

26:51 

En een van de dingen die ik veel hoor en zie, is dat sommige mensen een heel slechte smaak in hun mond hebben over technologie. Omdat de dingen gewoon niet gingen zoals ze wilden, noodzakelijkerwijs, omdat ze niet voorbereid waren. Dat was gewoon niet de cultuur of de praktijk binnen hun school of district. 

27:08 

Maar omdat deze technologie er is en verbazingwekkende dingen kan doen, denk ik dat het verstandig is voor schoolleiders om echt achterover te leunen en na te denken over, nou ja, wat is de manier om daadwerkelijk te komen van waar we nu zijn in ons schoolsysteem? 

27:23 

Om die voordelen en de beloften van deze technologie te realiseren. En bouw dan een pad om daar te komen, want het kan moeilijk zijn om te doen. 

27:32 

En het vergt wat, wat professioneel leren, wat training, wat ervaring om dit te doen. En vooral als je in een schoolcultuur zit, waar je het echt moeilijk had, omdat de technologische vaardigheden er niet waren, waar je niet alle technologie had, moet er een doelbewust ontworpen pad zijn om daar te komen. En ik denk dat dat iets is waar schoolleiders rekening mee moeten houden. 

27:57 

AB: 

Dus we zijn allemaal onze laptops zat en kijken naar schermen en voeren al onze discussies op Zoom, maar dat betekent niet dat we hem in de kast moeten stoppen. 

28:05 

Het is een beetje, een middenweg, Rob, ik weet dat je dit al jaren bekijkt, het groeiende gebruik van apparaten en technologie, en dat alles wekt, nou ja, wat moet je daaraan toevoegen? 

28:21 

RC: 

Ik bedoel, het is eigenlijk best moeilijk om dat te volgen, omdat ze, je weet wel, de meeste onderwerpen hebben behandeld die ik zou hebben gezegd. 

28:26 

Maar ik denk dat dat is, weet je, een van de belangrijkste dingen is, zoals ik vanaf het begin met scholen heb gesproken. 

28:35 

Weet je, toen we, eigenlijk, weet je, een jaar geleden, ons aan het voorbereiden waren voor het, je weet wel, het schooljaar 2021 en, en dat alles is dat dit op de een of andere manier hier is om te blijven. Weet je, ik denk van wel. Er is een enorme interesse en een enorme opwinding, en weet je, ik ben terug op ons kantoor en erg opgewonden om weer onder de mensen te zijn en zo. 

28:58 

En, weet je, hetzelfde op scholen, maar ook dit, weet je, dit gaat niet weg om verschillende redenen. 

29:07 

Ik bedoel, er zijn andere gebeurtenissen in onze toekomst, of het nu weergerelateerd is, of ziektegerelateerd, of gewoon, je weet wel, gezinnen die behoeften hebben, die een tijdje virtueel moeten gaan. 

29:21 

Ik bedoel, weet je, we hebben scholen waarvan ik denk dat ze zich hier in het verleden misschien tegen hebben verzet, en nu moesten we het goed doen, dus nu heb je je gemeenschap, je ouders, in deze situatie gebracht, waar we om op deze manier te werken voor, je weet wel, anderhalf jaar. 

29:38 

En nu, weet je, en ik heb met veel ouders gepraat om te praten over veel scholen en hun ouders die zeggen: oké, dat is geweldig. 

29:45 

Dat past ook beter bij deze leerling van mij, of het past beter bij deze behoefte die we hebben, je weet wel, als gezin of wat dan ook. 

29:54 

Dus, ik denk, weet je, deze behoefte om in en uit de klas te flexen, gaat niet weg. En dus, ja. 

30:04 

Je weet wel. 

30:05 

Terwijl, denk ik, ja, we hebben allemaal zoommoeheid en zo, maar dit, je kunt de computers niet gewoon terug in de kast zetten en wachten op de volgende gebeurtenis. 

30:14 

We moeten weloverwogen zijn. 

30:16 

Dat wil zeggen, weet je, het goede nieuws is dat de discussies die ik heb met scholen, het gaat over, je weet wel, wat werkte, wat niet werkte, wat beter had gekund, wat er daarbuiten gebeurde, dat we niet Ik weet er niets van, weet je, dat alles bij elkaar brengen, en heel bewust zijn in wat die, die volgende stappen doen. 

30:35 

AB: 

Welnu, en alle dingen die u zojuist zei, sluiten aan bij wat iedereen onze idealen kent op het gebied van gepersonaliseerd leren en gedifferentieerd leren, en het aanpakken van meer geïndividualiseerde behoeften. 

30:48 

Dus we hebben daar in zekere zin een spoedcursus in gekregen, maar nu heb ik de tools om het op een meer systematische of slimme manier te doen. 

31:01 

Een van de dingen die echt belangrijk is, en ik wil ervoor zorgen dat we veel tijd hebben om hierover te praten, omdat we het hier in verschillende reacties hebben aangekaart, is het sociaal emotionele leren. Het mentale welzijn van studenten en personeel, als we volgend jaar weer naar school gaan, en hoe dat eruit ziet, eh, Chris, waarom begin je niet met ons. 

31:26 

Laten we het hebben over, terwijl studenten persoonlijk teruggaan, en we voortbouwen op de lessen die we hebben geleerd met al dit leren op afstand. 

31:36 

Wat zijn enkele van de dingen waar scholen zich zorgen over maken in termen van mentale gezondheid en sociaal emotioneel welzijn? 

31:45 

CH: 

Ja. Dat raakt aan een van de onderzoeken waar ik nu mee bezig ben. Schoolleiders, een van de belangrijkste, het is niet het belangrijkste waar schoolleiders zich momenteel zorgen over maken, de geestelijke gezondheid. Het was een toenemende zorg, een probleem, zelfs vóór de pandemie. 

32:03 

Maar nu, met het trauma dat, dat is doorgegaan, het is in verband gebracht met COVID-19 en in alle ontwrichting van onderwijs en socialisatie, noem maar op, het is nog hoger naar de top gestegen, en, weet je, het is iets dat we' opnieuw wat we zagen in 2020, toen de scholen sloten. 

32:24 

Er waren veel scholen, voor alle doeleinden, stopten echt met lesgeven, en ze concentreerden zich voornamelijk op, laten we ervoor zorgen dat de kinderen en gezinnen, oké, laten we ze met elkaar in contact brengen, uitzoeken waar ze zijn. 

32:36 

Want als je nadenkt over Maslow's hiërarchie van behoeften van leerlingen, totdat je aan enkele van die meest elementaire, veiligheids- en fysiologische behoeften voldoet, leer je niet door, je zult kinderen niet opvoeden. Dus dat was een primaire focus. 

32:52 

En, eh, gaan Elizabeth. 

32:55 

En ik hielp eigenlijk een paar scholen met hun back-to-school-modellen in de herfst van 2020, voor het schooljaar 2021, en sociaal emotioneel leren, en de focus op geestelijke gezondheid, en contact houden met kinderen en gezinnen, was iets dat overgebracht. En ik denk niet dat dat weggaat. Ik echt niet. 

33:14 

En weet je, we hebben het hier in dit gesprek al een paar keer gehad over gepersonaliseerd leren. 

33:20 

Een van hen, een van de huurders van gepersonaliseerd leren, is om kinderen echt te leren kennen en te begrijpen wat hen drijft wat hun passies zijn. Om dat te doen, moet je echt verbonden zijn met de kinderen. 

33:32 

En ik denk dat wat we zullen zien als steeds meer scholen de sociaal-emotionele band met kinderen op de voorgrond houden, het ook de deur zal openen voor meer gepersonaliseerd leren. In combinatie met al deze dingen waar we het over hebben gehad met technologie, denk ik dat we hier een heel goed recept hebben. 

33:51 

Dus het zal zeker een prioriteit blijven. Ongetwijfeld. 

33:54 

AB: 

Ja, ik denk, weet je, het verhogen van de prioriteit naar, waar mensen zich zorgen over maken, ik bedoel, de deuropening van het crisisteam voor de geestelijke gezondheid is in veel opzichten erger. 

34:03 

Dus studenten, terug naar de klas, Elizabeth, wat is je advies aan leraren, die in veel gevallen, na anderhalf jaar, enkele van deze studenten persoonlijk zullen zien? 

34:17 

EL: 

Rechts. Nou, ik kan je vertellen wat we vonden, toen we dit een beetje proefden met scholen en districten die opengingen om terug te verwelkomen voor studenten die beschikbaar zijn voor persoonlijk leren. En het was eigenlijk een hele leuke manier om dat te doen, want in veel gevallen moesten ze nog een virtuele optie aanbieden. 

34:34 

Dus je kunt een beetje zien hoe dit eruit zou kunnen zien. 

34:38 

En ik denk dat sommige van de grote dingen waar, we ons realiseerden dat we langzaam moesten gaan, zoals, het is niet realistisch om te verwachten dat studenten geen enkele vorm van pandemie zullen krijgen en gewoon terug zijn waar ze waren, academisch of sociaal of emotioneel. 

34:54 

Dus het gaat langzaam, en dan ook echt prioriteit geven aan het opnieuw opbouwen van die relatie, en ervoor zorgen dat het centrum. En dan ook echt expliciet die SEL-vaardigheden aanleren, weet je, ze een beetje herzien, zoals gewoon dingen als navigeren door je emoties, je emoties benoemen, patronen herkennen, al dat soort basisdingen. 

35:17 

Ervoor zorgen dat we er echt doorheen gaan, en die voor studenten modelleren, en verwachten dat ze proberen ze in hun eigen context te gebruiken, zijn enkele van de dingen waarmee we hebben gewerkt in scholen en districten die we dat hebben gedaan. 

35:27 

Eigenlijk, weet je, we hebben het over persoonlijk, maar echt, degenen met wie Chris en ik hebben gewerkt, die aan het begin van dit alles echt prioriteit geven aan SEL-werk. 

35:29 

Dat deden ze, of de student nu virtueel was, of ze hybride waren, of face-to-face. Het was dit consistente stuk dat over die modaliteiten gaat, toch? 

35:46 

Maar het creëert die consistente leerervaring en een consistente leergemeenschap, omdat ik denk dat een van de andere dingen die we zullen zien, is dat studenten het hele jaar door van modaliteit veranderen, toch? 

35:57 

Er kunnen gezinnen zijn die, weet je, zoals Rob zei om veel verschillende redenen, je kent sommige gezinnen waarvan de middelbare scholier plotseling werd verwacht de kostwinner voor het gezin te zijn. Hun parttime baan werd cruciaal voor het welzijn van dat gezin, in plaats van gewoon een soort, weet je, nog zo'n cool ding om te doen. 

36:14 

Het was enorm en had prioriteit. Dankzij geweldig virtueel leren konden veel van onze studenten dat doen. 

36:21 

Je weet wel, studenten die voor ouderen zorgen, studenten die hoe dan ook voor jongere studenten zorgen. Veel verschillende redenen en verschillende contexten waarmee gezinnen binnenkomen. 

36:30 

Waarom door technologie gemedieerd onderwijs en al zijn vormen echt cruciaal kunnen zijn om hen te helpen hun doelen te bereiken. 

36:37 

Maar ik denk dat we erop voorbereid moeten zijn dat hun verandering, die behoeften zullen veranderen, toch? 

36:43 

Als we beginnen uit te zoeken wat eigenlijk de langetermijneffecten van de hand zijn en dat zal zijn. We zijn erg gewend geraakt aan de pleister, maar nu de pleister een beetje is, zijn we voorbij de noodtoestand. 

36:51 

En nu beginnen we wat meer op de lange termijn te denken. Dus Rob, tot jouw punt, ik denk dat we veel studenten zullen zien binnenkomen, misschien halverwege het jaar vanuit een virtuele setting. 

37:02 

En we willen vooruit kunnen denken hoe we die transitie goed voor hen kunnen laten werken, toch? 

37:08 

Dus ze komen terug in iets dat vertrouwd aanvoelt, dat logisch is. 

37:13 

AB: 

Nou, en het is echt een geweldig punt. 

37:16 

Niets kan de leemte volledig opvullen van die persoonlijke interactie, en wat je over een student kunt leren, en hoe je echt kunt nadenken over hun unieke behoeften en die unieke verbinding. 

37:31 

Maar een van de dingen, denk ik dat we kunnen zien als iets dat we hebben geleerd, en in sommige opzichten een positief punt van deze hele situatie en de implementatie van technologie, is dat er enkele hiaten zijn die, die niet identificeerbaar zijn, . 

37:45 

Ofwel als het gaat om de mentale gezondheid van studenten en Rob sprak over, weet je, hoe technologie echt een gesprekspartner kan zijn om sociaal, emotioneel welzijn en de mentale gezondheid van studenten aan te pakken. 

38:01 

RC: 

Absoluut, ik bedoel, we hebben dat vele jaren gedaan, weet je, hier bij Lightspeed, en blijft een belangrijk aandachtspunt van ons, en een die is toegenomen omdat we het afgelopen jaar op de behoeften van klanten hebben gereageerd en een halve. 

38:22 

Maar, weet je kinderen, 

38:27 

Technologie is tegenwoordig de sleutel tot hun communicatie. 

38:28 

Ik heb zelf kinderen en ik let op de manier waarop ze communiceren. 

38:36 

En, weet je, ze zullen zeggen dat ze met iemand hebben gepraat. En het was alles, je weet wel, instant message, of, je weet wel, een soort chat of zoiets en, weet je, voor mij is dat, nou, dat is geen gesprek, je praatte gewoon. Of wat dan ook. Maar voor hen is dat zo belangrijk, toch? 

38:52 

En dus, dat is waar technologie een rol kan spelen in dit en dat, en met, je weet wel, die middelen. 

38:59 

En dat is waar, weet je, we, nogmaals, lang hebben we scholen geholpen en geholpen bij het beschermen, bewaken en beheren van dat technologiegebruik in de handen van studenten. 

39:08 

Maar het is echt de sleutel. En vooral als we kijken naar de student, de student geestelijke gezondheid en de geestelijke gezondheid van het personeel die dit schooljaar terugkomen. 

39:16 

En dat vermogen om deel uit te maken van je oplossing is eigenlijk iets waar ik nu elke dag met scholen over praat, en hoe kunnen ze de technologie gebruiken die ze hebben, en om een groter beeld te bieden, toch? Ik bedoel, de face-to-faces is geweldig. Mooi dat we dat weer hebben. 

39:41 

Maar deze samenvoegen om je dat complete beeld te geven, want, weet je, ze zullen, ze zullen dingen zeggen in een, in een technologisch kader. 

39:50 

Of het nu een expresbericht is of een gedeeld document, of, weet je, een andere plaats, ze kunnen het echt vinden om te communiceren dat ze niet vasthouden aan de traditionele methoden. 

40:02 

En dat is geweldig, maar je moet die foto hebben, en je zult in staat zijn om het te controleren en te beheren, en dat binnen te brengen. 

40:11 

Dus als je die relatie met de student opbouwt, en je bepaalt hoe die persoonlijke personalisatie eruitziet voor die student. 

40:19 

Je hebt dat complete plaatje, je hebt de face-to-face interactie, maar je krijgt ook dat stukje van wat er in de technologie komt, en misschien de dingen die ze niet hardop zeggen. 

40:29 

EL: 

Rob, dat vind ik enorm. En het spijt me, ik weet dat ik tussenbeide kom, maar terwijl je praat, dacht ik een beetje na over al deze verschillende manieren waarop ik dit heb zien gebeuren, en ik werd echt opgewonden. En gewoon, ik denk dat het een enorm stuk is dat we daar delen zijn die we niet willen achterlaten. Omdat ze studenten en gezinnen echt goed van dienst zijn. 

40:51 

En sommige daarvan waren dingen zoals doen, waar onze families van hielden, dat we telefoneerden. 

40:56 

Ze hadden zoiets van, we willen dat elk jaar, zoals, waarom, weet niet dat je ons aan het begin van elk semester belt, de hele tijd en ons vraagt, weet je, hoe het met ons gaat, en of we computers hebben . Weet je, het was geweldig. 

41:06 

En dat is dus iets dat we van meerdere districten hebben gehoord, zoals, hé, het was geweldig om aan het begin van elke leerperiode een welzijnscontrole te krijgen. Rechts? En om gewoon iemand van de school meer te laten weten over onze familie. Weet je, ik zag studententeams waar, zoals binnen onze leergroep, studenten aan elkaar werden gekoppeld, en ze waren een soort van elkaars leercoach. En dus zouden ze sms'en, weet je, ze zouden doelen stellen, en dan zouden ze elkaar sms'en. zoals, weet je, heb je je leerdoel deze week bereikt? 

41:36 

En dat soort macht in de handen van studenten geven om bij elkaar in te checken en verantwoordelijk voor elkaar te zijn op een technisch gemedieerde manier, waar ze zich prettig bij voelen, was super cool. 

41:45 

We werkten ook samen met de school die een soort huiswerkhulplijn had en waar het slechts een paar Google-merken waren, weet je, het was geen super, gekke hightech. Het was gewoon een link die elke student die thuis werkte op elk moment kon gebruiken. Klik op. 

41:57 

Je hoefde in de klas niet je hand op te steken en te zeggen: Hé, ik snap het niet. 

42:00 

Of, weet je, wees dat kind, alle kinderen weten dat wanneer een leraar zegt: begrijp je, iedereen weet dat het antwoord ja is, het helemaal snapt. Ga verder. Rechts? Of ze dat nu doen of niet. 

42:11 

Dus dit was een manier waarmee ze een soort van anonieme hulp konden krijgen waar ze niet om hadden gevraagd, noodzakelijkerwijs in een persoonlijke setting. 

42:21 

Maar de anonimiteit van het technische stuk, laat ze een beetje gaan en toegang krijgen tot wat ze nodig hadden. 

42:26 

Dus ik denk dat er veel goede dingen zijn waar we echt aan moeten denken voordat we te snel verder gaan. 

42:33 

Weet je, tot onze opluchting dat we klaar zijn met het onderwijzen en leren van pandemieën, moeten we zeker doorgaan met het ontginnen van die dingen die naar voren kwamen en die heel goed werkten. 

42:42 

AB: 

Het gaat echt om het beste van twee werelden en op veel manieren. 

42:45 

EL: 

Juist, ja, en beide, niet of of. 

42:49 

AB: 

Ja. 

42:50 

Ga je gang, Kris. 

42:52 

CH: 

Ja, ik denk aan, eh, weet je, wat zijn enkele van de technologieën en praktijken die technologie gebruiken die zullen worden overgedragen? Het ene schooldistrict waar we mee werkten, leraren en bestuurders in het voorjaar van 2020, waren verbaasd over hoe hun bereik naar de scholen en het gebruik van hun videoconferentiesysteem met gezinnen echt inzicht gaven in wat er in een gezin aan de hand was. 

43:15 

En je was in staat om gemakkelijker verbinding te maken en de kinderen beter te leren kennen. Nu legden ze hier de nadruk op, en dat was bewust. 

43:26 

Maar ik denk na over wat we kunnen doen in online leeromgevingen. We weten dat het relatiestuk een groot stuk is in lesgeven en leren. Dus wanneer je geografisch gescheiden bent omdat je een online cursus volgt, of misschien kies je ervoor om een virtuele leerling te zijn die nu vooruitgaat. 

43:45 

Omdat docenten en beheerders hun vaardigheden in het gebruik van videoconferentietechnologie snel hebben ontwikkeld, is het nu zoveel gemakkelijker om contact te leggen met gezinnen die niet naar de school kunnen komen voor een conferentie. Maar nu kunt u gewoon met hen samenwerken via videoconferentie in het comfort van hun eigen huis, en u kunt nog steeds een aantal vertrouwelijke gesprekken met hen voeren. 

44:08 

Eh, ik denk dat ik denk dat het nog een barrière is die wordt weggenomen in dat soort gesprekken. 

44:13 

En het is opwindend om over na te denken, en ik weet zeker dat dat een stuk is dat zal worden overgedragen. Scholen hebben veel geld geïnvesteerd in de aanschaf van webcams voor hun personeel. Dus ik weet zeker dat ze er wat aan zullen hebben. 

44:32 

AB: 

Ja, ik hou echt van dat idee van de ouderleraarconferenties die virtueel kunnen doorgaan. Sommige van deze hulplijnen voor huiswerk maken het gewoon toegankelijker voor meer gezinnen, meer studenten, meer soorten leerlingen. 

44:46 

Het hangt een beetje samen met enkele van de vragen die hier binnenkomen, en met hoe we dit gesprek begonnen met scholen die een beetje technologie naar het probleem gooiden. En dan standaardiseren en bepalen wat werkte. 

45:01 

We hebben een paar vragen gehad over, zoals, wat is de sleutel tot deze technologiestack? 

45:08 

Wat heeft één gebied om op te focussen, als het gaat om wat er op veel manieren is, zal een hybride terug naar school zijn, ook al zijn de studenten in persoon, er zullen stukjes leren op afstand aanwezig zijn. 

45:22 

Dus ik geef jullie allemaal de kans om die vraag te beantwoorden, wat is, weet je, wat is het belangrijkste onderdeel voor het bouwen van een hybride tech-stack? 

45:31 

Elizabeth, maak je geen zorgen, ik ga niet met jou beginnen. Ik zie dat je denkt, ik ga het aan Rob geven. 

45:37 

RC: 

Ik wou dat ik een antwoord had als, pak dit, goed, en dat zal het probleem oplossen. 

45:42 

Maar ik denk dat het belangrijkste in lijn is met waar we het hier over hebben gehad, namelijk: bewust zijn, toch? 

45:48 

Neem de tijd, want we hebben nu een beetje tijd, om te kijken naar alles wat er was, wat in gebruik was, wat werkte en wat niet. 

45:58 

Weet je, wees, weloverwogen het plan is, is, weet je, niet dat de computer terug in de kast gaat. Zoals we hebben besproken. 

46:07 

Er zal in de toekomst een vorm van komen, maar maximaliseer die. En dat kan toch? En er is geen magisch hulpmiddel waarvan ik denk dat het in elke omgeving zal werken. De behoeften van elke school zijn een beetje anders. 

46:19 

De behoeften van de gemeenschap, de behoeften van hun studenten, en je brengt dat allemaal bij elkaar, maar ik denk dat je het kunt, je kunt zien dat het de afgelopen 18 maanden in gebruik was. 

46:34 

Zoals, weet je, wat, tools werkten, wat niet, wat kreeg de adoptie, wat kreeg de opdracht? 

46:40 

Weet je, wat voor mij, mijn ouders en mijn gemeenschap en mijn leraren en mijn studenten eenvoudig was om te gebruiken, je weet wel, om dat allemaal samen te brengen en heel bewuste keuzes te maken. En het goede nieuws is dat ik denk dat ik dat ook ben. Ik zie dat sommigen wat tijd besteden aan het praten met scholen, maar dat zou mijn grootste advies zijn. 

47:01 

AB: 

Kijk naar de gegevens, luister naar de gebruikers en de mensen, en het zal voor elke verschillende school anders zijn. 

47:08 

En jij, Chris, heb je daar nog iets aan toe te voegen, of enig ander advies van Tech Choice? 

47:14 

CH: 

Ja, weet je, ik denk dat het hebben van de hardware-apparaten fundamenteel is om iets te doen vanuit technologisch oogpunt. Ik niet, ik ga dat niet als mijn eerste keuze kiezen, alleen omdat ik denk dat veel scholen dat al tot op zekere hoogte hebben aangepakt. Hoewel we nog steeds wat ongelijkheidsproblemen hebben op het gebied van internettoegang en dat soort dingen, maar dat is iets dat volgens mij aan de gang is. 

47:40 

Dit is wat ik het afgelopen jaar heb gezien en het is iets dat echt werd versterkt door de pandemie: scholen en districten probeerden digitale inhoud in hun instructie op te nemen, of het nu een virtuele omgeving of een persoonlijke omgeving is. 

47:59 

We zien de waarde in van het hebben van digitale inhoud die zo is gestructureerd dat kinderen hun leerproces kunnen versnellen of vertragen als dat nodig is. 

48:07 

En het is een manier om kinderen verschillende, geïndividualiseerde trajecten en gepersonaliseerd leren te geven waar scholen echt moeite mee hadden. En dit was de grote stressfactor voor leraren. 

48:18 

In 2020, toen scholen gesloten waren, moesten ze al deze digitale inhoud maken. En dat was een enorm, enorm probleem. En zelfs als ze geweldige middelen hadden, als ze geen platform hadden, zoals een Google Classroom of een formeel LMS, was dat nog meer een probleem voor hen. 

48:36 

Dus ik denk dat als scholen doorgaan met het ontwikkelen van digitale inhoud die kan worden gebruikt in een virtuele omgeving of een persoonlijke omgeving, ongeacht waar een kind leert, in welk formaat dan ook. 

48:54 

Het is een consistent curriculum. Het kan streng zijn. Het kan voldoen aan de normen van de wijk. 

48:59 

En dan, weet je, het creëert veel toegankelijkheid voor alle kinderen, alle leerlingen, en, eh, en ik denk dat dat een aandachtsgebied is dat een prioriteit zal zijn voor scholen, zoals ik echt denk dat het zou moeten zijn. 

49:14 

AB: 

Ja, het is echt een geweldig punt, en een soort enorme vooruitgang in het gebruik ervan, waar iedereen die vooruit gaat, ten goede zal komen. Elizabeth, wat heb je aan dit advies toe te voegen? 

49:26 

EL: 

Oké, om hier een laag op te leggen. Dus eigenlijk is het, een soort van, we hebben het gepland. Ik denk dat Rob een geweldige basis heeft gelegd. 

49:32 

Chris, je kwam terug met een soort van, oké, volgende stap en LMS. 

49:37 

De mijne was echt, dus dit komt eigenlijk van een zin die iemand lang geleden zei, waar ik min of meer op terugkom. Het was alsof er geen wondermiddel is in onderwijstechnologie. 

49:48 

Maar als die er is, zijn het leraren. 

49:51 

En juist omdat leraren echt in de kloof staan tussen, weet je, de technologie inschakelen en de studentenervaring, zijn ze echt de brug. Zij zijn degenen die dat mogelijk maken. 

50:02 

En ze hebben het afgelopen jaar fantastisch werk geleverd. We hadden bijvoorbeeld niet meer van onze leraren kunnen vragen en wat ze deden. 

50:10 

En ik denk dat we dat ook een beetje moeten verdubbelen. 

50:14 

Als een soort van wikkel rond een, ze zijn uitgeput. Hopelijk hebben ze er allemaal een zomer mee en komen ze terug. 

50:20 

Ze hebben ook enorm veel geleerd en hebben ze dus echt de tijd en steun gegeven om na te denken over wat ze hebben geleerd, wat, weet je, ze helpen nadenken, helpen plannen en echt beginnen om ze meer van die training en ondersteuning te geven die we willen hadden we eerder gedaan. 

50:37 

Toen we wisten dat we ze erin hadden gegooid, en we wisten dat ze hier niet klaar voor waren, toch? 

50:41 

Dit is onze kans om terug te gaan en onze leraren zowel te repareren als te ondersteunen en in staat te stellen om echt het dak op te blazen van hoe onderwijs in ons land kan zijn. Ik denk dat het een enorme kans is. 

50:56 

Dus mijn advies, als je eenmaal alles hebt gedaan wat Rob en Chris zeiden, wikkel je dan een beetje om je mensen heen, en de mensen, en je eigenlijke onderwijzend personeel. 

51:07 

En werk er echt aan om ze te ondersteunen en gebruik deze technologie om echt geweldige leerervaringen voor kinderen te maken. 

51:16 

AB: 

Het is daar ook een heel goed punt, Elizabeth. We spraken over sociaal, emotioneel welzijn van studenten en mentale gezondheid. 

51:22 

En terwijl we bedenken dat we de staf en al onze leraren, al onze stafleden, niet mogen vergeten, ze hebben ook allemaal een heel zwaar anderhalf jaar achter de rug en geweldige dingen gedaan. 

51:35 

Dus zorg voor ze, let daar op en luister ook naar ze. Weet je, we hebben het over wat werkte, welke technologie is het belangrijkste en wat moet je behouden? 

51:45 

En een advies voor iedereen die luistert om mee te nemen, is om dat aan je mensen te vragen en ook naar hun antwoorden te luisteren. 

51:53 

Zoals Rob al eerder zei, zal het niet voor elke school hetzelfde zijn. 

51:57 

Kijk dus naar de gegevens voor jouw school. Luister naar de mensen in je school, al die belanghebbenden. 

52:06 

EL: 

Amy, voeg daaraan toe, en ik weet dat we dicht bij de tijd komen, maar ik zou daar ook gezinnen en ouders aan toevoegen, omdat we hen de afgelopen 18 maanden hebben gevraagd om heel intensief met ons samen te werken. 

52:18 

En ik denk dat ze dat willen. 

52:21 

Ze raakten gewend aan een zekere mate van transparantie, wetende waar hun leerling mee bezig was, wetende wat de verwachtingen waren. En in ieder geval op de plaatsen waar we een beetje hebben gewerkt en voorovergebogen, hebben we families gezien die echt pleiten voor, hey, we willen betrokken blijven. We willen toch een stem blijven hebben. Weet je, en dat is dus, weet je, vergeet ook de ouderbelanghebbenden of familiebelanghebbenden niet. 

52:48 

AB: 

Ja. 

52:49 

Het is echt belangrijk om een aantal dingen te weten die Rob eerder ook zei, we hebben deze mogelijkheid geopend om nieuwe manieren te leren om op nieuwe manieren te communiceren. Dat kun je niet wegnemen. 

53:02 

Dus uitzoeken wat de juiste dingen zijn om te bewaren. Ik denk dat het andere deel is dat je niet van je leraren, je studenten, je staf hier, iedereen kunt verwachten dat ze dat doen. Rico is ineens echt betrokken. Maar om het beste te doen van persoonlijk leren en het beste van leren op afstand. 

53:20 

Het gaat dus om het uitzoeken van de stukken die je van beide moet houden. 

53:26 

Weet je, je leest allerlei dingen over terug naar school en weer normaal worden en hoe dat eruit ziet. 

53:35 

Je weet wel. 

53:35 

Ik denk dat het een ander normaal is, het is niet wat we vorig jaar hebben meegemaakt, of het jaar ervoor, of vijf jaar geleden. 

53:42 

Er zijn dingen die zullen doorgaan, en een recente studie toonde aan dat 64% van districten persoonlijk terug naar school kijken, maar met een sterk afgelegen element. 

53:57 

Omdat ze kijken naar al deze dingen waar we het over hebben gehad en ook naar wat er aan de hand is met nieuwe soorten. 

54:03 

Het einde van het virus, weet je, de belangrijkste les is waarschijnlijk dat je op alles voorbereid bent. Dat hebben we allemaal anderhalf jaar geleden geleerd, toch? 

54:11 

Wees bijvoorbeeld op alles voorbereid. 

54:17 

Laatste adviezen, weet je, we gaan dit gesprek eigenlijk over een paar weken voortzetten. 

54:25 

Dus, voor iedereen die luistert, doe mee aan het einde van de maand. 

54:29 

Je krijgt hier een e-mail over om echt 1 op 1 te kijken. 

54:34 

Wat doet, hoe ziet dat eruit, als we meer persoonlijk dan op afstand zijn? 

54:40 

Ditzelfde panel, evenals een paar andere vertegenwoordigers van schooldistricten. We hopen dat u zich daarvoor bij ons wilt aansluiten. 

54:46 

Maar wat is een advies als iemand aan het werk was terwijl ze hier luisterden, en nu letten ze echt op? Een laatste afhaalmaaltijd, we beginnen deze keer met jou, Chris. 

55:00 

CH: 

Een laatste afhaalpunt, ik denk dat dit is dat onderwijs altijd mensenwerk zal zijn. 

55:07 

En we moeten ons concentreren op de mensen, op de relaties. Het gaat rechtstreeks naar Elizabeth's punt over de leraren en het ondersteunen van de leraren. 

55:18 

De manier om, naar mijn mening, in de toekomst te innoveren, is door de technologie die je hebt of zou kunnen hebben, te gebruiken op een manier die het beste werkt voor de mensen, in het voordeel van de mensen. 

55:31 

Hiermee bedoelen we de kinderen rechtstreeks, maar het is gericht op, op de relaties en op de mensen, en hen de tools en processen te geven om het voor elkaar te krijgen. 

55:46 

AB: 

Goed advies. 

55:47 

Elizabeth, wil je dat toevoegen? 

55:50 

EL: 

Ja. Nou, het gaat min of meer hand in hand, dat wil zeggen, de successen vieren en daarop voortbouwen, en die hoeven niet enorm te zijn. De Learning Accelerator heeft een echt geweldig hop-, skip- en jump-framework dat ze gebruiken. 

56:05 

En weet je, een stap vooruit is nog steeds een stap vooruit. Het is vandaag beter dan gisteren. 

56:12 

Dus vind en vier die dingen echt. En dan kijken hoe je daarop kunt voortbouwen. Het hoeft niet groots en overweldigend te zijn. Je hoeft niet het hele onderwijssysteem te transformeren, weet je, in de komende twee maanden. 

56:26 

Elke stap wordt steeds beter voor kinderen, dus dat zou mijn advies zijn. 

56:32 

AB: 

Echt super advies. Rob, en jij? 

56:35 

RC: 

En de mijne, denk ik, sluit daar bij aan, ik denk dat het daar een geweldige opbouw was, net zoals Elizabeth op de vorige zei. Je verliest het momentum dat we hierdoor hebben opgedaan niet. Weet je, ik ben waarschijnlijk langer bezig met onderwijs en onderwijstechnologie dan ik wil toegeven tijdens dit webinar. 

56:53 

En er zijn dingen die we al lang wilden, toch? 

56:56 

En dit heeft ons daarheen gedreven, het heeft technologie op de voorgrond gebracht in het onderwijs. Het heeft dingen waar we het over hebben. Weet je, wat het is, is een grotere betrokkenheid van ouders op manieren waar ik waarschijnlijk van had gedroomd toen ik vele jaren geleden bij mijn district was. Laten we dat momentum dus niet verliezen. 

57:20 

Laten we dit in stand houden en er iets positiefs van maken en de dingen die we hieruit hebben kunnen halen behouden als toekomstige winsten. 

57:32 

AB: 

Goed advies, allemaal. Bedankt, Rob en Elizabeth en Chris voor het delen van al je inzichten. 

57:38 

Bedankt aan iedereen die meedeed en luisterde en vragen stelde in de vragenbox. We zien je de volgende keer. 

screenshots op desktop en mobiele apparaten voor software voor afstandsonderwijs

Hier is een demo, over ons

Doe je nog steeds je onderzoek?
Laat ons helpen! Plan een gratis demo met een van onze productexperts om al uw vragen snel beantwoord te krijgen.

man zit aan bureau op laptop en kijkt naar Lightspeed Filter-dashboard

Welkom terug!

Op zoek naar prijsinformatie voor onze oplossingen?
Laat ons weten wat de vereisten van uw district zijn en we maken graag een offerte op maat.

Herontdek het geïnspireerde en interactieve klaslokaal voor leren op afstand, hybride en persoonlijk. Lightspeed Classroom Management™ geeft docenten realtime zichtbaarheid en controle over de digitale werkruimten en online activiteiten van hun leerlingen.

  • Zorg ervoor dat alle studenten alleen het juiste online curriculum gebruiken, precies wanneer ze het zouden moeten gebruiken.
  • Duw doorgelichte curriculumlinks tegelijkertijd naar alle studenten.
  • Blokkeer ongepaste of afleidende websites en apps.

Zorg voor schaalbaar en efficiënt beheer van leerapparatuur. Het Lightspeed Mobile Device Management™-systeem zorgt voor veilig en beveiligd beheer van leermiddelen voor studenten met realtime zichtbaarheid en rapportage die essentieel zijn voor effectief afstandsonderwijs.

  • Een gecentraliseerde, cloudgebaseerde oplossing voor oneindig schaalbare apparaat-, applicatie- en beleidscontroles
  • Selfservice-app-bibliotheek, waar docenten en studenten
    kan toegang krijgen tot goedgekeurd curriculum en leerhulpmiddelen en deze installeren
  • Implementeer, wijzig en trek honderden beleidsregels en educatieve applicaties op afstand in, terwijl de typische downtime en kosten worden verminderd

Voorkom zelfmoorden, cyberpesten en schoolgeweld. Lightspeed Alert™ ondersteunt districtsbeheerders en geselecteerd personeel met geavanceerde AI om potentiële bedreigingen te detecteren en te melden voordat het te laat is.

  • Menselijke beoordeling
  • Realtime waarschuwingen die tekenen van een potentiële dreiging signaleren
  • Snel ingrijpen voordat zich een incident voordoet.
  • Activiteitenlogboeken bieden inzicht in online activiteiten voor en na een gemarkeerde gebeurtenis

Bescherm studenten tegen schadelijke online inhoud. Lightspeed Filter™ is de best-in-class oplossing die fungeert als een solide barrière tegen ongepaste of illegale online inhoud om de online veiligheid van studenten 24/7 te garanderen.

  • Aangedreven door de meest uitgebreide database in de branche, gebouwd door 20 jaar webindexering en machine learning.
  • Zorgen voor CIPA-compliance
  • Blokkeer miljoenen ongepaste, schadelijke en onbekende sites, afbeeldingen en video's, waaronder YouTube
  • Houd ouders op de hoogte met het Lightspeed Parent Portal™

Krijg volledig inzicht in het online leren van studenten. Lightspeed Analytics™ geeft districten robuuste gegevens over de effectiviteit van alle tools die ze implementeren, zodat ze een strategische benadering van hun technologiestack kunnen volgen en de rapportage kunnen stroomlijnen.

  • Volg de adoptie en gebruikstrends van onderwijstechnologie, elimineer redundantie en verhoog de ROI
  • Monitor app- en contentconsumptie om vroege acceptatie en effectief gebruik te vergemakkelijken
  • Risico's beoordelen met inzicht in de privacy van studentengegevens en naleving van de beveiliging