1:11
Amy Bennett van Lightspeed Systems:
Bedankt, iedereen, dat u vandaag bij ons bent gekomen om meer te weten te komen over dit belangrijke onderwerp, zelfmoordpreventie en het krijgen van uw leerlingen, de hulp die ze nodig hebben. We nemen deze discussie op, u ontvangt een link naar de volledige opname, evenals andere nuttige bronnen, in een e-mail, na het evenement, en we verwelkomen uw vragen.
1:34
Gebruik het vragenvak in uw GoToWebinar-configuratiescherm om tijdens de discussie vragen te stellen aan een van onze sprekers. We willen echt dat we hier samen over leren en praten.
1:47
Dus vandaag is de laatste dag van september, de maand voor zelfmoordpreventie en -bewustzijn.
1:54
Maar natuurlijk verdwijnen de problemen met de geestelijke gezondheid van studenten, de behoefte aan bewustwording en discussie en oplossingen niet zomaar aan het einde van de maand.
2:10
In feite proberen meer dan 3000 tieners in de VS elke dag zelfmoord te plegen, en zelfmoord is doodsoorzaak nummer twee voor jongeren van 10 tot 23 jaar. Ondanks deze alarmerende statistieken is deze situatie niet hopeloos. En daarom zijn we hier vandaag. We hebben een panel van experts samengebracht om ons te helpen het probleem te begrijpen en manieren te identificeren waarop we kunnen helpen. Dit zijn allemaal mensen die, net als lightspeed-systemen, een passie hebben om kinderen te beschermen, ook tegen zelfbeschadiging.
2:45
Laten we kennismaken met ons panel, Amy, kun je jezelf voorstellen?
2:50
AG:
Hallo allemaal, ik ben Amy Grosso, ik heb het voorrecht om de bestuursvoorzitter te zijn van de Central Texas Chapter van de American Foundation for Suicide Prevention. AFSP is de grootste non-profitorganisatie in de natie die er echt is om te helpen bij zelfmoordpreventie en om diegenen te ondersteunen die iemand hebben verloren door zelfmoord of die zelf hebben geleden met een poging of zelfmoordgedachten. Mijn dagelijkse baan is echter dat ik de directeur van Behavioral Health Services ben bij Round Rock ISD, een district in Texas met ongeveer 48.000 studenten en ik geef leiding aan een team van maatschappelijk werkers en onze centra voor geestelijke gezondheidszorg.
3:26
Ik ben erg opgewonden om hier te zijn voor dit belangrijke onderwerp.
3:31
AB:
Heel erg bedankt Emmy. Dank voor uw aanwezigheid. Nicole, stel jezelf aan iedereen voor.
3:38
N.v.t.:
Dag iedereen. Mijn naam is Nicole Allien en ik werk bij Caddo Parish Public Schools. Ik werk nu 21 jaar bij Caddo en ik ben een onderwijstechnoloog met mijn vierde jaar in deze baan en ik ben verheugd om hier vandaag met jullie te zijn.
3:52
AB:
Heel erg bedankt en Ariana.
3:56
BEN:
Hallo allemaal, mijn naam is Arianna Marks. Ik ben een veiligheidsspecialist in het Human Review-team hier bij Lightspeed.
4:07
Daarvoor was ik leraar op een middelbare school, en ik ben heel enthousiast om vandaag met ons over dit impactvolle en echt relevante onderwerp te praten.
4:19
AB:
Bedankt allemaal om hier te zijn. En bedankt iedereen die meedoet om met ons te luisteren en te leren.
4:26
Amy als iemand die al vele jaren op verschillende manieren betrokken is bij zelfmoordpreventie, heeft ons geholpen dit stadium te bereiken. Wat zie je op het gebied van mentale gezondheid van studenten?
4:41
AG:
Ja, je weet dat ik denk toen de pandemie toesloeg, wat, 18 maanden geleden? Ik denk dat veel mensen nota nemen van geestelijke gezondheid, vooral voor onze studenten op een manier die nog nooit eerder is gebeurd, en veel mensen gingen ervan uit dat dat de enige reden was waarom onze studenten worstelden met geestelijke gezondheid. Maar ik denk dat het voor ons allemaal belangrijk is om te weten dat geestelijke gezondheid al heel lang een punt van zorg is voor studenten. U weet dat de zelfmoordcijfers die u noemde nieuw zijn, alleen omdat de zelfmoordcijfers onder tieners al meer dan 10 jaar gestaag stijgen.
5:13
Pre pandemie zou een op de vier studenten worstelen met angst. En dus wisten we dat dit eraan zat te komen.
5:20
En als we dan een wereldwijde pandemie ingaan, weet je, dat vergroot de impact, niet alleen op studenten, maar op ons allemaal. Een van de grootste dingen die ik heb gezien, is dat we als samenleving voor het eerst op een heel grote manier aandacht schenken aan geestelijke gezondheid. En hoe hard ik ook zou moeten grinniken als mensen me bellen en zeggen: wist je dat studenten zich zorgen maken over geestelijke gezondheid? En ik dacht: ik ben blij dat je nu aan boord bent. En dus denk ik dat dat een van de echt belangrijke dingen is om op te merken. Heeft de pandemie invloed gehad op de mentale gezondheid van studenten?
5:52
Ja, het heeft onze hele geestelijke gezondheid beïnvloed. Het heeft de mijne beïnvloed, oké. Zoals, het is moeilijk, en dus denk ik dat dit de dingen zijn die we moeten onthouden, dat dit niet nieuw is, maar van invloed is op waar onze studenten mee te maken hebben.
6:06
AB:
Het is zo belangrijk dat je praat over het feit dat dit niet nieuw is, want een van de andere dingen die ik heb gehoord is: oké, we moeten de studenten terug naar de klas krijgen, terug naar persoonlijk leren, omdat hun mentale gezondheid lijdt thuis.
6:21
En nu ze grotendeels terug zijn, zoals, oké, hoeven we ons daar niet meer zo druk over te maken? En zoals je aangeeft, dat is niet het geval, toch?
6:33
AG:
Absoluut, en weet je, het biedt tegelijkertijd nieuwe uitdagingen en nieuwe kansen, net zoals virtueel leren voor veel mensen erg moeilijk was.
6:44
Voor sommige studenten was het eigenlijk beter voor hun mentale gezondheid, toch. En dus denk ik dat we moeten leren, begrijpen dat we allemaal verschillende mensen zijn en alleen omdat thuisblijven mij op een bepaalde manier heeft beïnvloed, betekent dit niet dat het iemand anders heeft beïnvloed. Rechts. En ik heb een achtjarige.
6:59
Hij hield er niet van om naar huis te zeggen. Hij is meneer sociaal. Dus hij moest terug in dat klaslokaal zijn, maar sommige van onze studenten niet.
7:06
Sommige van onze studenten raakten er ook aan gewend, om veiligheidsredenen, toch? Thuis blijven en nu zeggen: oké. Nu ga je terug naar deze school, we hebben scholen met bijna 4000 leerlingen.
7:16
Dat kan op zich al enige angst veroorzaken, omdat we niet meer gewend zijn om in deze grote, grote omgevingen te zijn. En dus beseffend dat we alleen individueel van elke student moeten begrijpen hoe het hen beïnvloedt, en het beïnvloedt niemand, precies hetzelfde.
7:34
AB:
Ja, dat is een heel goed punt.
7:35
Sommige studenten voelen zich ook veel beter om weer in de klas te zijn. Anderen hebben daarbij wat sociale angst en erkennen dat elke persoon, niet alleen elke student, er anders mee omgaat.
7:48
Nicole vertelt ons hoe dat overeenkomt met wat je bij Caddo ziet, met studenten die terugkomen en met de toestand van de pandemie.
7:58
N.v.t.:
Ja, we hebben veel van onze studenten die zijn teruggekomen, we hebben ongeveer 900 die nog thuis zijn.
8:06
We hebben wel een aantal van die leerlingen thuis die heel graag weer in de klas willen zijn.
8:12
Een paar weken geleden kregen we zelfs een veiligheidswaarschuwing van een student die iets zei over zelfbeschadiging.
8:21
En we hebben het onderzocht en ze wilde terug naar school. Haar ouders maakten zich zorgen om haar veiligheid.
8:26
Dus, weet je, als gezin hebben ze besloten om haar thuis te houden, en ze is klaar om terug te zijn bij haar studenten.
8:33
En dan, aan de andere kant, hebben we weer mensen op school die heel graag thuis willen zijn. Zoals Amy zei, ze doen het thuis beter, ze voelen zich thuis beter, ze hoeven zich geen zorgen te maken over de sociale druk van school thuis, en dat hebben we gezien.
8:47
We hebben het aan beide kanten gezien waar ze, ze hebben nog steeds, het is nog steeds een impact op hen, zij, die sociale interactie, ofwel nodig hebben of niet nodig hebben.
8:58
Ik heb het over zelfbeschadiging, omdat ze geen andere uitweg weten.
9:03
AB:
Ja, en we hebben het over zelfmoordpreventie en preventie van zelfbeschadiging, maar dit heeft echt te maken met het welzijn en de geestelijke gezondheid van onze studenten en onze bevolking.
9:15
En weet je, het is een veranderende situatie.
9:20
Amy, een van de dingen die je in het begin noemde, is dat je blij bent dat mensen hier nu over praten.
9:26
We gaan enkele mythes verdrijven terwijl we door dit gesprek gaan en een van de dingen die mensen volgens mij hebben, is dat het ter sprake brengen van zelfmoord, praten over zelfmoord, mensen eraan zal doen denken als ze er nog niet eerder over hadden nagedacht. Kun je ons daar iets over vertellen en alleen het belang van gesprekken zoals die we vandaag hebben.
9:49
AG:
Absoluut, en dat is waarschijnlijk een van de grootste mythen. En het is nog steeds, en voor zover we zijn gekomen als een samenleving met stigma rond geestelijke gezondheid en zelfmoord, is het nog steeds een van die mensen waar mensen zich echt aan vasthouden. Ouders zijn bang, opvoeders zijn bang dat als ik zelfmoord ter sprake breng bij een leerling, dat ze zelfmoord willen plegen, en we weten door onderzoek keer op keer dat er niets minder waar is. We weten dat als we daadwerkelijk vragen naar dingen, zoals zelfmoord, onszelf kwaad willen doen, dat we de deur openen, zodat studenten, terwijl ze het moeilijk hebben, de hulp kunnen krijgen die ze nodig hebben.
10:27
Ik geef veel ouderpresentaties in ons district, en ik zeg altijd tegen ouders, als het moeilijk voor je is om het onderwerp zelfmoord naar voren te brengen, hoe moeilijk is het voor je kind om er met je over te praten als ze het ervaren?
10:40
Dus zoals je al zei, hoe meer we hierover praten, we zeggen dat dit geen taboe-onderwerp meer is. Je weet dat het al heel lang verboden terrein is, we praten er niet over. Het is iets om je voor te schamen.
10:52
En hoe meer we erover praten, hoe meer we dat stigma verminderen, waardoor mensen de hulp krijgen die ze nodig hebben. En dat is wat we willen. Rechts?
11:02
Vaak weten we heel goed, vooral op scholen, wat we moeten doen als er een zelfmoordcrisis is, zodat nee, de student is er klaar voor, ja, en dan zelfmoord willen plegen. We hebben plannen, we willen weten wat we moeten doen.
11:14
Maar zelfmoordpreventie gaat eigenlijk over vroege interventie en vroege waarschuwingen, en het opmerken van tekenen en symptomen ver voor een crisispunt, zodat counseling kan worden gegeven en ondersteuning kan worden gegeven aan die student en aan dat gezin. En, dus, denk ik, hoe meer we erover praten, ook al is het moeilijk voor sommigen van ons die ouder zijn, en we zijn opgevoed om er niet over te praten, hoe meer we daar voorbij kunnen komen en onszelf kunnen onderwijzen. Het gaat onze studenten alleen maar helpen.
11:42
AB:
Ja, ik weet dat voor de American Foundation for Suicide Prevention een van de voortdurende doelen het verminderen van dat stigma is om het onderwerp uit de duisternis te halen.
11:52
En het is zo belangrijk, en ik ben echt blij om zoveel mensen hier te zien, om naar dit gesprek te luisteren, omdat het de bereidheid toont om dat te doen.
12:01
Een van de dingen waar je het over had, en we kijken allemaal naar manieren om het geweldig te doen, is het identificeren van de tekens die je noemde, de meeste mensen die zelfmoord proberen te plegen, laten die tekens achter.
12:15
De meeste mensen die zelfmoord proberen te plegen zijn blij als ze worden gestopt, toch? Dus die signalen in de gaten houden en voorkomen is erg belangrijk. Vertel ons wat sommige van die tekenen zijn, of waar we op moeten letten, zowel in onze online monitoring, waar we over zullen blijven praten, maar ook in ons leven.
12:39
Juist, we vallen echt uiteen in drie categorieën: praten, gedrag en stemming. Dus praten is het, hebben ze het over ondraaglijke pijn?
12:49
Praten ze over zelfmoord willen plegen? En ik hoor vaak van opvoeders en ouders met leerlingen dat ze maar een grapje maken.
12:57
Nee, we moeten elke keer dat iemand het zegt serieus nemen. Krijg ook te horen, nou ja, ze zeggen het alleen maar om aandacht.
13:05
OK, nou A, ik weet niet of ze dat niet zijn, maar B, als ze dat zeggen om aandacht te krijgen. Er is iets anders aan de hand, dat we de student moeten ondersteunen daar iets anders. Dat is geen normale, gepaste manier om aandacht te krijgen. Dat zijn dus de dingen waar we echt op letten bij gedrag. Handelen ze roekeloos?
13:25
Vaak denken we dat iemand die suïcidaal is, gewoon aan het huilen is en, weet je, in zichzelf. Maar, weet je, het kind dat roekeloos is en het niets kan schelen, dat kan een waarschuwing zijn voor toename van drugs en alcohol. Vaak denken we graag dat dat gewoon normaal, typisch pubergedrag is. Nee, alsof dat ons iets zegt. Bezit weggeven kan er een zijn.
13:50
Misschien was dat de jongen die altijd van sport hield en nu geeft ze helemaal niets meer om sport en doen ze geen van die dingen. Elk van die veranderingen. En dan is stemming veel, hoe de stemming van de student veranderde.
14:03
Weet je, zijn ze gewoon prikkelbaar, de hele tijd nu? Zijn ze consequent voor een lange tijd verdrietig, niet slechts één slechte dag. Wat ik altijd zeg is dat je op je gevoel moet vertrouwen. Als je iets denkt, als je iets opmerkt, zeg dan iets dat je weet? Als je merkt dat er een verandering is in de leerling, zeg dan iets.
14:23
Een paar jaar geleden, toen we ontslagen werden, deden we Talk Saves Lives, wat ASP's is Inleiding tot zelfmoordpreventie. Het is een geweldige opleiding. Je kunt op een FSP-puntorganisatie gaan en dat is gratis voor iedereen die we met al onze buschauffeurs hebben gedaan.
14:38
Omdat we op scholen vaak alleen maar denken aan het opleiden van onze leraren over deze dingen. Maar we moeten holistisch nadenken over wie onze studenten ziet. En ik vond het erg leuk om met onze buschauffeurs te werken.
14:50
Ze zeiden allemaal dat ze deze veranderingen hadden gezien. Ze wisten gewoon niet wat ze met die informatie aan moesten.
14:56
En er dus echt voor zorgen dat we allemaal uitkijken naar die veranderingen. Maar weet u binnen een school in uw huis wat u met die informatie moet doen als u deze eenmaal ziet?
15:09
AB:
Ja, dat klinkt als een echt krachtige uitbreiding van wat we zien als het ondersteuningssysteem voor studenten waar we denken aan counselors en leraren en ouders. En het is iedereen die met deze studenten omgaat en ze tijdens hun dag op de verschillende contactmomenten ziet. And the Talk Saves Lives-serie. Ik weet dat Ariana het heeft ingenomen. Ik heb het genomen. Het is echt een krachtig hulpmiddel voor zoveel van de dingen die je zojuist hebt genoemd.
15:36
Wat betreft de dingen waar je op moet letten, zou je kunnen denken aan tienergedrag, of pratende kinderen, dat soort dingen, en hoe je erop kunt letten en erop kunt reageren.
15:48
Wat, weet je, we hebben het over deze staat van crisis, en mensen hebben oplossingen nodig, mensen hebben acties nodig die ze kunnen ondernemen. Om terug te komen op die preventie die je eerder noemde, Amy: Bij lightspeed houden we kinderen al 20 jaar op verschillende manieren veilig.
16:07
De meest recente manier waarop we dat doen, is met ons nieuwste product genaamd Alert, dat een menselijke beoordeling heeft die de activiteiten van studenten online controleert en mensen in dienst heeft zoals Arianna, van wie we heel snel zullen horen, om die waarschuwingen te beoordelen en te helpen een deel van de lading weg. Districten die ik ken zijn overwerkt omdat we met zoveel dingen te maken hebben om hen te waarschuwen voor studenten in crisis. Dus, Ariana, vertel ons iets over wat jouw rol is en hoe jouw proces er daarvoor uitziet.
16:42
BEN:
Ja, absoluut. Wat er in wezen gebeurt, is dat onze AI sleutelwoorden of zinsdelen detecteert die mogelijk schadelijk of bedreigend zijn voor de leerling of voor andere mensen.
16:57
En dus, als menselijke recensent, kijk ik naar de waarschuwing, en we hebben categorieën en labels die afhankelijk zijn van de context van de waarschuwing, als dat zinvol is.
17:09
Dus geweld, misbruik en verwaarlozing, zelfbeschadiging, C-sam, en van daaruit rangschikken we ook het ernstniveau, afhankelijk van de dreigende dreiging.
17:27
En dus, als het een niveau drie of een niveau vier is, wat het hoogste is, zullen we ofwel via e-mail contact opnemen met de districten en zoveel mogelijk context geven met betrekking tot die waarschuwing. Of als het een immanentie op een hoger niveau is, dan bellen we dat district.
17:50
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat ik telefoontjes heb gehad die een zelfmoordpoging hebben voorkomen en het is echt de moeite waard om met de schooldistricten samen te werken. Telkens als je iets van ze hoort en ze zeggen: hé, de leerling is veilig, de autoriteiten zijn op de hoogte, de school is op de hoogte en we hebben de zaak geopend of de zaak tegen de leerling voortgezet.
18:15
En dus, ja, het is echt de moeite waard en wij spelen direct in op interventie met dat waarschuwingssysteem.
18:27
AB:
Het is bijna als een verlengstuk van je buschauffeurs, Amy, waar we AI gebruiken voor online activiteiten van studenten voor de dingen die ze schrijven in Google Documenten en de dingen waarnaar ze zoeken, ze tonen deze indicatoren van geweld aan zichzelf of aan anderen.
18:49
En dan is de service die Arianna en het team van menselijke recensenten bieden, je weet dat al die AI-waarschuwingen veel kunnen zijn voor een district om te verwerken en te verwerken.
19:03
Als iedereen het erg druk heeft, van de buschauffeurs tot de leraren, van de begeleiders tot onderwijstechnoloog zoals Nicole. Dus gebruiken ze dit systeem om mensen te bellen en hen te laten weten wanneer er iets is waarmee ze te maken hebben. En Nicole, ik weet dat jij een van die mensen bent die gebeld is door Arianna en de rest van het team. Je werkt al heel lang bij mij, maar Alert is een nieuwere oplossing die het district heeft toegevoegd.
19:32
Praat ons door deze situatie waardoor u de noodzaak hiervan besefte.
19:39
N.v.t.:
Er zijn zes mensen van de afdeling educatieve technologie te horen in Caddo.
19:45
Twee van ons gebruiken Lightspeed. Twee van ons zijn, het is onze last om grotendeels te dragen.
19:54
Maar weet je, we hebben dat hele veiligheidscontrole-ding zo opgezet dat je weet dat e-mails naar scholen gaan en zo. Maar ik moest nog steeds bellen om te zeggen: hey, heb je deze veiligheidscontrole gekregen? bent u zich hiervan bewust?
20:11
En dus moest ik ook naar binnen om het onderzoek te doen dat Ariana in wezen doet.
20:17
Ik kan je vertellen dat Alert al aan staat sinds de negentiende.
20:24
Ik heb vanmorgen gekeken, we hebben 38 zelfverwondingscontroles gehad sinds de negentiende. 16 daarvan hebben geleid tot een waarschuwing van Ariana of iemand zoals zij. Nu, ik heb nog geen dreigend telefoontje gekregen, maar ik kan je vertellen dat we een week geleden een middelbare scholier hadden die googelde, nou, ik dacht dat het een Google was, en dat was het ook, wat doe je als je' suïcidale gedachten hebt?
20:54
Ik keek ernaar, ik keek naar de schermafbeelding en het leek op een presentatie met een diavoorstelling. Ik dacht dat hij een zelfmoordpreventieproject deed, omdat we daar nu veel van hebben.
21:06
Maar ik nam toch de telefoon op, want iets in mij zei: Je kunt die school maar beter bellen. Vooral nadat ik een waarschuwing kreeg.
21:14
Drie minuten nadat ik een veiligheidscontrole kreeg, kreeg ik een waarschuwing. En vooral, uhm ik kan dit maar beter doen omdat de waarschuwing zei en in het verleden heeft dit kind nog wat andere dingen gezegd.
21:27
Dus ik belde de school en ik kreeg de directeur in Milaan en hij zei: Oh mijn god, bedankt dat je me hebt gebeld. Deze student komt net uit een instelling voor geestelijke gezondheidszorg en heeft hulp nodig.
21:39
Dus ik checkte een paar dagen later weer bij hem, en hij zei, hij is eigenlijk teruggeplaatst in die psychiatrische instelling.
21:45
Dus het was serieus genoeg, weet je, dat hij echt, waarschijnlijk zou hebben doorgezet met wat hij zei in zijn, wat hij zou gaan zeggen in de rest van die diavoorstelling, weet je, gewoon zoiets eenvoudigs, hoewel , waarvan ik dacht dat het een opdracht was, omdat het een diavoorstelling was, en dat was het ook echt, wat doe je als je zelfmoordgedachten hebt?
22:07
Ik wist niet dat hij een geschiedenis of een verleden had, en het zou me veel tijd hebben gekost om daar achter te komen. Dus, net in de 11 dagen sinds we alert waren, is het mijn last die ik draag niet zo zwaar nu ik weet dat we een menselijke recensent aan de achterkant hebben die me zegt, hey, 16 van deze 38 dingen die je hebt net gekregen, ze zijn echt.
22:33
Het is goed voor ons geweest en we hebben het waarschuwingssysteem nu pas 11 dagen.
22:36
Dus ja, het wordt alleen maar moeilijker, weet je, elke dag lijkt het alsof ze jonger en jonger worden. En toen ik hier vier jaar geleden binnenkwam, kwam ik uit een basisschoolomgeving. Um, ik heb dit niet gezien bij, weet je, we hadden dit programma niet toen ik lesgaf.
22:57
Het begon toen ik vier jaar geleden in dit kantoor kwam. We moesten dus een beetje met onze ogen kijken en met onze oren luisteren naar wat er op school gebeurde. Maar op de basisschool zag ik het niet.
23:09
En, weet je, deze week kreeg ik een vierdeklasser, Googlen, de gemakkelijkste manieren om zelfmoord te plegen op school.
23:21
AB:
Een van de dingen die we vaak hebben gehoord van scholen die lightspeed, alert gebruiken, is dat het jongere en jongere studenten zijn, of studenten die zo jong zijn. Ze hadden het nooit verwacht en over wie ze dit over gedrag zien. En, Amy, ik vraag me af of je daar iets over zou kunnen zeggen.
23:44
Het sluit eigenlijk aan bij een van de vragen die binnenkwamen, namelijk dat het voelt alsof studenten sneller dan ooit van een stressvolle situatie gaan praten over zelfbeschadiging, alsof het snel escaleert, en misschien hebben die dingen met elkaar te maken.
24:04
AG:
Ja, en ik denk om eerst te zeggen, ja, dit is niet alleen in de afgelopen 18 maanden gebeurd. Zelfs daarvoor zagen we steeds jongere kinderen die worstelden met een complexe psychische angst.
24:18
Zoals ik al zei, angst, we denken aan meer met onze middelbare scholieren, vooral op de middelbare school, maar we zagen een jongere en jongere, en zelfs daarvoor, inclusief zelfmoordgedachten, gedachten aan zelfbeschadiging. En dus is het gebeurd. En, weet je, ik denk dat veel mensen, het is de, waarom, proberen te achterhalen, zoals, we hebben de gegevens dat het gebeurt. Maar wat zijn enkele van de waaroms, en hoe, hoe zijn we proactief en preventief, en ik heb verwezen in de Talk Saves Lives-presentatie, we praten over, zoals, wat zijn deze preventieve beschermende factoren, en twee die gebeuren in scholen, is gemeenschapsondersteuning, we weten het, van vitaal belang voor studenten en met ten minste één volwassene, vertrouwen ze erop dat ze naar toe kunnen gaan en zeggen: ik heb het moeilijk. De andere is het idee van copingvaardigheden.
25:06
Velen van jullie hebben misschien gehoord van het sociaal-emotionele leercurriculum, SEL. Vroeger noemden we het emotionele intelligentie, al deze verschillende namen die we noemen, maar veel ervan is hoe we leren omgaan met en omgaan met de relaties van beweging. Veerkracht is momenteel een modewoord. We moeten bijvoorbeeld veerkracht opbouwen. Dus wat betekent dat?
25:28
Het is echt hoe we moeilijke situaties overwinnen, maar voor mij zijn het niet alleen studenten die dat leren, maar als ze het moeilijk hebben tot een punt dat ze niet kunnen, wie kennen ze dan om contact op te nemen? En hoe trainen we onze medewerkers om te weten wat ze moeten doen als de student uitreikt en het niet minimaliseert of vermindert? En dus hoe helpen we studenten echt om de moeilijke dingen onder ogen te zien?
25:51
We willen ze zo lang mogelijk beschermen. Weet je, als ouders willen we niet dat onze kinderen een negatieve emotie voelen, zoals we zouden zeggen, negatieve emoties, zoals verdriet en woede, en sommige daarvan, waar ze allemaal gewoon emotie zijn. En we willen niet dat ze dat voelen. Dus het is alsof mijn kind altijd gelukkig moet zijn. Studenten moeten altijd gelukkig zijn.
26:10
Nou, A, dat is onrealistisch, en we leren ze niet hoe ze door moeten komen als er teleurstelling is. En als er verdriet is, als er verdriet is, of als ik boos ben. We moeten kinderen kansen geven in een veilige omgeving om met die emoties om te gaan, want dan beseffen ze dat het moeilijk kan worden. En ik weet wat ik er mee moest doen.
26:36
Aan het begin van de pandemie deed ik een oudersessie over hoe ik senioren op de middelbare school kan helpen die rouwen om hun laatste jaar, toch? Hun laatste jaar werd zojuist totaal abrupt verstoord.
26:48
Ouders zouden zeggen: Nou, mijn kinderen zijn gewoon niet gelukkig. Hoe maak ik ze blij? En dat wilde ik, en ik heb ze net gezegd dat ze niet blij of verdrietig zullen zijn.
26:56
Ze zijn boos. Ze zijn teleurgesteld. Ga bij hen zitten. Voel het samen.
27:04
We kunnen deze harde emoties niet omzeilen en dat is veel van het werk dat ik beschouw als zelfmoordpreventiewerk waar we vaak niet over praten.
27:15
AB:
Het is duidelijk dat we waarschijnlijk niet allemaal alle dingen zullen leren die je hier vandaag in dit uur weet, Amy.
27:22
Maar als, als districten zich zorgen maken, als ik deze informatie krijg, hoe ga ik dan met de student praten?
27:29
Hoe kan ik de ouders machtigen om, ik weet dat we een aantal bronnen hebben die we gaan gebruiken, maar geef ze enkele tips over hoe ze dat kunnen beheren.
27:41
AG:
Eerst even ademhalen, toch? Omdat stress en paniek de student niet helpen.
27:49
Als er een waarschuwing komt, is het eerste wat je moet doen om de veiligheid van de student te waarborgen. Het is niet iets waar we wachten tot het einde van de dag.
27:57
Laat ze niet in de bus stappen. Dat is toch niet de verantwoordelijkheid van de buschauffeur? We gaan en we halen ze uit de klas.
28:04
Zorg ervoor dat als ze naar een counselor komen, ik zou aanraden om iemand met een opleiding in de geestelijke gezondheidszorg te zijn om daarover met de student te praten, weet je, vraag niet een andere leerling-taakvolgorde. Het moet een volwassene zijn.
28:18
Dan echt een eerlijk gesprek voeren. Ik denk dat het weer teruggaat naar, je weet wel, de vraag over, als ik vraag naar zelfmoord, alsof we een nar hebben gezien, wat betreffende dingen. Als we hebben gezien, alsof er een waarschuwing is dat een kind iets heeft geschreven, moet je het rechtstreeks vragen, denk je eraan zelfmoord te plegen?
28:36
Gewoon zo simplistisch, zeg niet dat je niet overweegt zelfmoord te plegen, of wel? Want dat is al een negatieve connotatie waarvan ik niet wil dat je ja zegt.
28:46
Ik vind het ook altijd belangrijk om ze gerust te stellen dat het oké is als ze die gedachten hebben, dat het onze taak is om ervoor te zorgen dat ze de hulp krijgen die ze nodig hebben.
28:54
Op dezelfde manier als ze echt hoge koorts hadden en griep hadden, zouden we ervoor zorgen dat ze naar de volgende stap van hulp kwamen, en dat is wie we zijn als de school.
29:04
Dus ik denk dat dat de eerste stap is om het echt rustig te houden. Studenten voeden zich met onze energie, dus we moeten zelfverzekerd zijn.
29:13
Ik vertel ons team altijd en zo, we spelen veel, we oefenen veel, waarvan ze weten dat mensen een hekel hebben aan rollenspellen, maar als ik die vraag nooit aan iemand heb gesteld, zelfs in een rollenspelsituatie, zal het verschrikkelijk zijn in de moment.
29:26
Vind het dus heel leuk om aan dat soort dialogen te wennen. Wat betreft de ouders, je wilt de ouders waarschuwen en laten weten dat het serieus is.
29:35
Maar weet ook dat het ongelooflijk beangstigend is voor een ouder. Er zijn veel mythes over ouderschap dat, als mijn kind een psychische aandoening heeft, en vooral als ze suïcidaal zijn, dit betekent dat ik het als ouder helemaal verknald heb, en jij denkt dat ik een slechte baan ouderschap.
29:53
Dat is niet de waarheid. Net zoals we lichamelijke gezondheid, crisis en lichamelijke gezondheidsproblemen hebben, hebben we geestelijke gezondheidsproblemen en een geestelijke gezondheidscrisis, dus voor zover we onze ouders kunnen helpen en daar doorheen lopen en hen laten weten, willen we met hen hier doorheen lopen ,,We gaan ervoor zorgen dat ze de ondersteuning krijgen die ze nodig hebben.
30:10
Ik heb het geluk hier bij Round Rock dat we een team van maatschappelijk werkers hebben, dus zij doen veel van dat werk en praten ouders door. Ze gaan naar een psychiatrisch ziekenhuis, hoe dat eruit gaat zien, wat dat proces is, want het is eng, wat er ook gebeurt, en vooral als je er niet aan gewend bent.
30:29
Dan ook de communicatie met de familie, als het kind een week of twee weg is, dat we ze niet alleen laten. Zoals hoe gaan we verder?
30:37
De samenwerking, het bieden van ondersteuning, veel gemeenschappen, heeft wat oudereducatie, zegt klaver, over het helpen van uw kind met een psychische aandoening.
30:46
Die zoeken, de ouders echt zoveel mogelijk opvoeden en ervoor zorgen dat ze worden ondersteund.
30:54
Dan zeg ik altijd dat terug naar school gaan net zo belangrijk is.
30:58
Dus, hoe kunnen we een student helpen terug te keren en de families te laten weten dat ze misschien een stigma hebben dat iemand wil weten dat hun kind in het ziekenhuis is opgenomen voor zelfmoordgedachten.
31:10
Maar hoe meer we plannen en veiligheidsplanning kunnen uitstippelen, en de volledige ondersteuning krijgen, terug naar school komen, hoe meer we ervoor zorgen dat we niet zomaar weer in een nieuwe crisis terechtkomen.
31:23
AB:
Juist, een beetje zoals het voorbeeld dat Nicole eerder deelde, je moet voorbereid zijn op die terugkeer.
31:32
Ik wil de vraag herhalen die u zei, denkt u erover zelfmoord te plegen? Want, zoals ik al eerder zei, ik heb het gevoel dat mensen denken dat dat een idee in iemands hoofd is dat er nog niet was.
31:43
Het is een enge, moeilijke vraag om te stellen, zoals je al zei, het oefenen ervan en rollenspelen kan heel belangrijk zijn, omdat mensen die woorden niet vaak zeggen. Ze zeggen: ben je verdrietig?
31:57
Of ben je depressief, of je gaat jezelf toch geen pijn doen? Maar denk en voel je jezelf, zoals, zoals je zei, echt, echt krachtig.
32:08
Ik werk hier een beetje achteruit. Ik weet dat je weet, al die hulpmiddelen om dat gesprek met een kind te voeren voor een gesprek met hun ouders.
32:18
Weet je, vanuit ons perspectief met onze oplossing begint het met Ariana hier die een situatie identificeert waarin ze de wijk belt en Ariana, je gaat door je eigen belboom en escalatiepad in die gevallen van dreigend probleem totdat je krijgt iemand aan de telefoon. Rechts. Vertel ons zelfs over die overdracht, zoals een deel van wat Amy zegt, zoals, je kunt er niet van uitgaan dat iemand anders dit gaat regelen. De overdracht is dus echt cruciaal. Vertel ons wat van uw ervaringen daarmee.
32:53
BEN:
Ja, absoluut. Alert is dus 24-uurs monitoring. Dus ik werk daar, van 16.00 uur tot middernacht.
33:05
Dus er zijn momenten waarop ik om 22.00 uur een waarschuwing krijg en, weet je, als het op handen is, en het is iets dat ik op mijn buik voel, want daar ga ik vaak van uit, mijn soort natuurlijke intuïtie van dit is fout. Ik moet contact opnemen met iemand.
33:22
Dus het soort proces om contact op te nemen met de escalatieboom is dat je die eerste persoon belt. Als je geen antwoord krijgt, bel je de volgende, bel je de volgende, en als je niemand in die escalatieboom bereikt, zijn we verplicht de autoriteiten te bellen. En dus heb ik een paar situaties gehad waarin ik laat in de nacht een alarm kreeg, en nogmaals, we bedienen districten door het hele land.
33:47
Houd dus ook rekening met de tijdzones, dus ik heb een laat alarm gekregen, ik heb niemand in de escalatieboom geraakt en ik moest de autoriteiten in dat gebied bellen.
34:00
En dus, ja, het gaat er gewoon om te begrijpen dat dit kind hulp nodig heeft. Dus wat ik ook moet doen, dat ga ik doen, en vaak hebben de autoriteiten gelijk.
34:14
En dan komen ze meteen bij de schooldistricten. En dan krijg ik meestal een contactpersoon terug van het schooldistrict. En afhankelijk van waar het district zich bevindt, krijg ik mogelijk ook wat aanvullende feedback van de autoriteiten.
34:31
AB:
En ik weet dat je aardig omschreven criteria hebt voor wat een dreigend risico is.
34:38
Wat is dit punt waar je de autoriteiten moet bellen, er is immanentie, het is een hoog risico, er is toegang tot wapens. Er is een plan, dat soort dingen, dat je eerst het district probeert te bellen, omdat ze een relatie hebben met de ouders of de student of zoiets, iemand. Maar als dat niet lukt, hoef je niet te wachten tot de ochtend, toch? Dit is een dreigend risico, dus Nicole, vanuit jouw perspectief, weet ik dat je een oorzaak hebt behandeld 's avonds laat, je hebt het hele weekend te maken gehad met waarschuwingen.
35:13
Praat met ons over wat uw proces is. Het is duidelijk dat je niet naar de huizen van 40.000 studenten rijdt, je neemt contact op met counselors en directeuren, en ouders, vertel ons daarover. En zelfs een beetje gebonden aan een aantal van de tools die Amy ons eerder gaf.
35:30
Als je midden in de nacht een ouder belt en hen vertelt dat hun kind het risico loopt zelfmoord te plegen, moet je ze vaak de tools geven om binnen te lopen en dat gesprek te voeren. Dus vertel ons wat de wijk doet. En ik weet dat er een soort van dorp voor nodig is, toch? Er zijn dus veel mensen bij betrokken, naast de twee die u eerder noemde.
35:53
N.v.t.:
Ja, um, kijk, ik heb veel geluk dat we een paar geweldige raadgevers en Caddo hebben. We hebben een geweldige schoolpsycholoog.
36:03
Gelukkig, toen het alarm werd ingesteld, stonden die mensen bovenaan die telefoonboom. Dus ik heb veel geluk gehad dat ik dat telefoontje nog niet hoefde te plegen.
36:13
Maar voorafgaand aan Alert moest ik veel bellen. En midden in de nacht en sommigen van hen, was het toeval dat ik om één uur 's nachts wakker was en ik een e-mail zag binnenkomen. Nu is het erg moeilijk om een directeur om één uur 's nachts te bellen, omdat ze niet erg blij zijn om om één uur 's nachts van je te horen.
36:34
Maar ons proces was echter, ik krijg iets, ik bel de persoon op schoolniveau. Als ik de persoon op schoolniveau niet kan krijgen, weet ik dat ik naar de counselor ga, ik kan ze niet krijgen. Uiteindelijk bellen we de politie van het district, en dat heb ik een paar keer moeten doen. En dat is niet gemakkelijk.
36:52
Ik heb nooit persoonlijk hoeven bellen, nee, ik heb één ouder moeten bellen, en dat was waarschijnlijk het moeilijkste telefoontje dat ik ooit in mijn hele leven heb gemaakt. En die ouder reageerde heel snel.
37:06
Ze regelden de dingen, dat het een soort situatie was, zoals ik eerder heb besproken, dat die student in een instelling belandde om hulp te krijgen, de hulp die ze nodig hadden, omdat het een echte schreeuw om hulp was.
37:17
Maar als we eenmaal hebben ontdekt dat er een student is die, is het risico, is er een dreigingsanalyse gedaan door de schoolpsycholoog.
37:28
Er is een verwijzing naar een externe psycholoog. Die persoon moet tekenen om de leerling weer naar school te laten komen. Voordat de leerling daadwerkelijk terugkomt in onze scholen. Ze ontmoeten elkaar weer met onze schoolpsychologen in de school. De psycholoog stelt een plan op voor check-ins, of het nu dagelijks, of wekelijks, of maandelijks is, en het begint, het begint dagelijks, gaat naar wekelijks en gaat dan naar maandelijks. Maar er zijn adviseurs. De leerling heeft achteraf hulp.
38:01
Maar ik wil zeggen dat Amy eerder vorig jaar over een SEL-programma sprak. Terwijl we daar naar keken, alleen de opname van alles wat er gaande was met waarschuwingen en hits, en we hadden tijdens de pandemie veel meer zelfbeschadiging, veiligheidscontroles en geweldcontroles dan ervoor. Daarom hebben we een sociaal emotioneel leerplatform in onze parochie geïmplementeerd.
38:31
Het begint bij de kleuterschool, dus het begint bij de baby's en loopt door tot aan de middelbare school. Er is, het is drie keer per week, elke week, 15 minuten, elke keer.
38:43
Ik weet dat dat een kleine hoeveelheid tijd lijkt, maar drie keer per week gedurende 15 minuten is meer dan nul keer per week op nul minuten. Het wordt geleverd met een oudercomponent.
38:54
De ouders krijgen handleidingen en nieuwsbrieven per e-mail toegestuurd, en dus proberen we echt onze due diligence te doen met de geestelijke gezondheid van onze studenten.
39:06
Omdat we echt, weet je, onze taak als opvoeders is om ze zo veilig mogelijk te maken, terwijl ze bij ons op school zijn, en ook als ze ons verlaten.
39:17
AB:
Nicole, je had het daar over de opvoedingscomponent. Wat voor opleiding geef je?
39:25
Leraren die denken, ik moet andere tekens in een klaslokaal zoeken dan ik denk dat ze vroeger deden.
39:31
N.v.t.:
Dit programma komt dus eigenlijk met een lerarenopleiding. Voor elke unit of sectie moet de leraar een hele trainingsmodule doorlopen voordat ze daadwerkelijk naar binnen mogen en het aan hun studenten mogen onderwijzen.
39:43
Ze moeten dus een beoordeling maken nadat ze klaar zijn om er zeker van te zijn dat ze zich volledig bewust zijn van wat ze moeten doen, en, weet je, om het gewoon te leren, het is echt opengegaan, denk ik, voor onze studenten en onze leraren, een goede conversatiestroom, je weet wel, momenten om echt over dingen te praten en om te weten dat het oké is om over dingen te praten.
40:08
AB:
Nicole, daar hebben we wat vragen over. Specifiek, wat is de naam van het celprogramma dat u gebruikt?
40:14
N.v.t.:
Het heet Rethink Ed.
40:30
AB:
Heroverweeg Ed, en wat je gebruikt om de online activiteit van studenten te volgen, is Lightspeed Alert. En dan zijn mensen op zoek naar hulpmiddelen. Dat merk je, want er komen vragen over binnen. Wat raden jij, Nicole, of jij, Amy aan op het gebied van studentenenquêtes, zoals welzijn, hartslagmetingen, dat soort dingen? Amy, wil jij als eerste gaan? Je knikt, toch?
40:43
AG:
Ja, ik mag eerst. En nog iets dat we gebruiken Second Step, een ander SEL-curriculum dat beschikbaar is. Ik denk dat het allerbelangrijkste, zoals hartslagcontroles, geweldig zijn.
40:53
Maar als we ons realiseren dat al deze hulpmiddelen geweldig zijn, maar het komt nog steeds neer op ons, als opvoeders, als ouders, die ook dingen zoeken, kunnen we het niet altijd op de leerling leggen.
41:06
Met een hartslagcontrole die zegt: oh, het is een slechte dag, nou, misschien ben ik gewoon geconditioneerd om niemand te laten weten dat ik het moeilijk heb. Want dat heb ik van mijn familie geleerd. Ik moet gewoon een blij gezicht opzetten. En dus, ik denk dat we allemaal, die zijn geweldig, maar we kunnen niet alleen op hen vertrouwen. Het is een en-en-rechts. Zoals, zelfs praten over kleuterschool, zoals zelfmoordpreventie voor mij, begin te zien zodra kinderen worden geboren, omdat het gaat over leren openlijk over emoties en gevoelens te praten.
41:38
En ik vroeg ouders, vroegen jullie je kinderen net zoveel naar hun gevoelens als naar cijfers? En ze kijken normaal gesproken geschokt. Als ik dat zeg omdat ze zeggen, oh mijn god, ik vraag de hele tijd naar cijfers en we vragen nooit naar gevoelens. En dus gesprekken over zelfmoordpreventie hoeven niet eng te zijn. Het kan gewoon zijn, hoe gaan we om met de gevoelskant van, hoe worden we als volwassenen geopend over onze gevoelens dat we verdrietig zijn, of waar de verscheidenheid aan verschillende bewegingen die we hebben.
42:07
Ik stel voor dat gezinnen samen naar Inside Out kijken. Het is een geweldige film over afwisseling, over emoties. Ik gebruik het, maak er clips van en train de hele tijd, dus ik denk dat ik me gewoon op mijn gemak voel door deze discussies de hele tijd te voeren en dat wanneer een kind het moeilijk heeft en zijn hartslag erg laag is.
42:27
A, er is een omgeving waarin ze het gevoel hebben dat ze dat kunnen zeggen. Want als we gewoon door de stappen gaan, maar we hebben het tweede stuk niet, zullen ze niet eerlijk tegen ons zijn.
42:36
AB:
Hoeveel hiervan, denk je, is slechts een culturele verschuiving die heeft plaatsgevonden van toen het niet meer huilde, er is geen reden om te huilen, naar het soort gesprekken waar je nu voor pleit, namelijk: praten over waarom je verdrietig bent. Laten we dat eens onderzoeken en ervoor openstaan.
42:58
AG:
Ik denk dat het zeker een cultuuromslag is. Ik merk dat studenten al jaren willen praten over geestelijke gezondheid. Ik deed veel presentaties voor onze middelbare scholieren, zelfs zoals drie jaar geleden, en ik zei altijd: wat is het enige dat wij, als volwassenen, kunnen doen om je te helpen?
43:14
En ze zeiden, luister gewoon en geloof ons. Geloof ons, als we zeggen dat we het moeilijk hebben, zeggen ze vaak: kun je mijn ouders het gewoon laten begrijpen?
43:24
We denken vaak dat we als volwassenen niet opzettelijk minimaliseren wat studenten doormaken. Omdat we zeggen, oh, iedereen heeft de middelbare school doorlopen. Het is goed.
43:32
Waar studenten nu mee te maken hebben is totaal anders dan wat er zelfs 10 jaar geleden gebeurde. Dus, bereid zijn om mee te luisteren, ja, woordgeneratie riep op, niet pratend over emoties.
43:44
Dus het zal ongemakkelijk zijn voor ons, maar onze studenten en onze kinderen, hun waarde als ongemakkelijk. En ik denk dat wijzelf tegelijkertijd iets kunnen leren. Laat ze ons leren over emoties, want ze weten zoveel meer dan wij.
44:04
AB:
Echt krachtig, maar dat is waar de studenten om vragen.
44:07
Luister naar ons, geloof ons. Geloof ons als we zeggen wat we voelen.
44:14
Een andere vraag is binnengekomen over wat lightspeed alert anders maakt dan andere oplossingen die op de markt zijn, allemaal beginnend antwoord hierop. Maar dan laat ik Ariana en Nicole eraan toevoegen.
44:27
We zien dat het belangrijkste verschil echt gaat over de breedte van het toezicht dat we doen. Sommige oplossingen kijken naar uw Google in Office 365-documenten en -schijven en scannen deze eigenlijk gewoon.
44:41
Anderen kijken naar wat je zoekt of, weet je, misschien weet je wat sociale media-activiteit en Alert doet al die dingen. Want op al die plekken zitten studenten. En weet je, ik laat Ariana ons hier enkele voorbeelden geven.
45:00
Maar het is niet zoals ze zijn, ze zijn gewoon op zoek naar zelfmoord. Dat is niet alsof ze gewoon naar Google Docs gaan. Er wordt ook gechat in verschillende programma's of, je weet wel, een willekeurig tekstvak op een website waar ze deze gevoelens delen die ze, zoals Amy zei, willen delen.
45:23
Dat is dus het grootste verschil. Ik zou zeggen, weet je, er zijn andere verschillen in de manier waarop onze veiligheidsspecialisten zoals Ariana worden opgeleid en onze samenwerking met scholen, die slechts een heel lange geschiedenis heeft, maar die erkenning dat je niet slechts één site kunt controleren.
45:44
Je kunt niet zomaar op één soort plek kijken, omdat studenten op verschillende manieren een groot deel van hun tijd op hun apparaten doorbrengen. Dus Ariana, praat een beetje met ons over de verschillende soorten plaatsen waar je studenten deze gevoelens en gedragingen ziet uiten.
46:01
BEN:
Ja, absoluut. Nicole vertelde dat ze een leerling op een Google-dia had laten praten. En ik zie veel studenten met elkaar praten op een Google Doc, waar ze meerdere studenten hebben uitgenodigd voor deze, Google Doc, en het is net als deze lange chat. En in die chat hebben ze het over, oh, mijn moeder is boos op me, vandaag wil ik gewoon zelfmoord plegen. Of ik had dit probleem vandaag op school. En dus praten ze met elkaar via het Google-document, en met Alert kunnen we zien wat kinderen op welk moment aan het praten waren.
46:39
Eh, Amy B, je zei ook dat studenten online games spelen, toch? We zien dus online gamechatforums, waar kinderen chatten. Ze praten met vreemden, zelfs studenten praten niet met vreemden op internet, wat ook waarschuwingen met zich meebrengt.
46:59
Dus ik denk dat dat een goed punt is dat je maakte, dat we alert op veel manieren actief zien, vrijwel alles wat de student op zijn school heeft uitgegeven, apparaat, we zullen het zien en oppikken.
47:14
Ik denk ook dat ons menselijke beoordelingsteam veel echt geweldige ervaring heeft. We hebben een privédetective in ons team. We hebben meerdere mensen bij de politie, twee van ons in de K tot en met 12 arena. En dus denk ik dat we gewoon heel veel ervaring hebben. En alleen dat, de snelle interventie die we hebben, dus we krijgen de waarschuwing bijna zodra het kind het intypt.
47:49
Zoals, letterlijk, het is bijna onmiddellijk. En dus, weet je, hebben we de mogelijkheid om snel in te grijpen wanneer die situaties zich voordoen.
48:02
AB:
Als dit een situatie is waarin seconden tellen, minuten tellen, toch? Ik denk dat we het hebben over dreigende dreigingen. En je hebt een paar dingen benadrukt. Er zijn, weet je, we hebben het gehad over het soort toezicht dat we doen.
48:15
Iets anders dat je aanstipte, is dat er zoveel dingen met elkaar verbonden zijn als het gaat om de mentale gezondheid van studenten.
48:21
En we richten ons vandaag op zelfmoordpreventie, maar op school, geweld en seksuele schade, of mensenhandel, dat soort dingen, misbruik thuis. U ziet waarschuwingen over al dat soort gedrag en u kunt contact opnemen met de scholen en meteen hulp krijgen.
48:43
Nicole, vertel het publiek iets over wat jij specifiek de voordelen van waarschuwingen ziet, en hoe je die beslissing hebt genomen?
48:53
N.v.t.:
Volgens mij heb ik dit eerder gezegd. We hebben hem 11 dagen geleden ingeschakeld.
49:01
Voor mij, om te weten dat ik 's avonds naar bed kan gaan, en me geen zorgen hoef te maken, dat wanneer ik het wil weten, mijn ogen opende om 5:30 in de ochtend, dat er een e-mail zal zijn, en ik heb het ergens gemist midden in de nacht.
49:17
Dat is voor mij het allerbelangrijkste, want ik wil nooit iets missen. Ik ken de netelroos die ik eerder heb gekregen, kijkend naar mijn e-mail, gaand, dit gebeurde om twee uur 's nachts, dit is niet goed. Mijn gevoel zegt dat dit niet goed is. En ik praat met een directeur om half zes 's ochtends en zeg alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft, alsjeblieft, bel de ouder.
49:37
Weet je, dus om een beetje van onze schouders te nemen, ik heb het gevoel dat ik 100 pond ben kwijtgeraakt, weet je. Ik weet wat grappig is, toen Ariana aan het praten was, zei ze, weet je, zodra ze het schrijven, krijgen ze de waarschuwing. Ze krijgen de cheque voor zelfbeschadiging. Ik snap het, het dringt tot me door.
50:02
En, ik denk dat ik al eerder zei, binnen drie minuten nadat een zelfbeschadiging of een controle op zelfbeschadiging bij mij is binnengekomen, krijgen we drie minuten later een waarschuwing.
50:12
Maar aangezien ik drie jaar lang de menselijke recensie ben geweest, kijk ik naar de waarschuwingen en ik ga, oh, ik weet het, deze zal een waarschuwing hebben, en ik wed dat dit is wat ze gaan doen zeggen.
50:25
Dus, maar nu hoef ik dat niet te doen. Ik zie een zelfverwonding doorkomen en ik zal gaan, weten wat iemand anders hier naar kijkt.
50:33
Dus totdat er een waarschuwing voor me doorkomt, kan ik wat rustiger ademen.
50:38
Dus gewoon om te weten dat er nog een paar ogen zijn, weet je, dat het niet alleen op jou is gericht, of alleen op je counselors, of alleen op je schoolpsycholoog of beveiligingsteam, wie het ook is. De moeite waard. Elk klein beetje ervan. Ik bedoel, gewoon om te weten dat ik 's avonds naar bed kan gaan en me geen zorgen hoef te maken. Dat is, dat is nogal een groot ding voor ons.
51:04
AB:
Ik bedoel, ik weet dat de scholen voortdurend onderbemand zijn en meer dan ooit hebben waar ze mee te maken hebben.
51:12
Maar ik denk dat wat je zojuist hebt uitgelegd, het antwoord is op iets dat we soms horen, namelijk: ik heb niet de middelen of de tijd om hiermee om te gaan, en het is een soort van, hoe kun je niet.
51:26
Daarom hebben we menselijke beoordeling toegevoegd, waar we die hartslagwaarschuwingen van je bord zullen halen. We zullen het proces vereenvoudigen. We laten u meteen weten wat u moet weten. Er staan dus veel echt belangrijke berichten in.
51:42
Een vraag die doorkwam, die ik erg interessant vind, is of studenten weten dat ze worden gecontroleerd. Schrijven ze deze dingen nog steeds?
51:56
Maar ik denk dat ik vooral wat van Amy's gedachten hierover zou waarderen. Arianna en Nicole en ik weet dat we hebben gezien dat ja dat doen ze. Ik denk dat een deel ervan waarschijnlijk terug te voeren is op het feit dat ze willen dat iemand contact met hen opneemt.
52:13
En misschien is een ander deel dit, is het. Dit is een student in crisis daar. Daar denken ze op dat moment niet aan. Wat, wat moet je daar nog aan toevoegen? Omdat studenten dat duidelijk doen, ook al weten ze dat Lightspeed op zijn plaats is, of dat er iets anders op zijn plaats is.
52:30
N.v.t.:
Mag ik heel snel iets zeggen voordat ze antwoordt? We hebben eigenlijk een student iets laten schrijven. En toen de counselor een gesprek met hem kwam voeren, zei hij dat hij het had geschreven omdat hij wist dat het in de gaten werd gehouden en hij iemand nodig had om mee te praten.
52:47
En hij wist dat dat de beste manier zou zijn om iemand met hem te laten praten. En ik had zoiets van, wauw. Je weet dat voor mij was, hij hulp nodig had, en hij wist dat als hij dit deed, hij niet hoefde op te staan en zijn leraar iets te vertellen. Iemand zou hem gewoon naar het kantoor roepen, zodat ze een gesprek met hem konden hebben. Er was geen druk op hem om een persoonlijk gesprek aan te gaan om echt iets hardop te zeggen.
53:12
Hij typte het, maar dat was zijn redenering. Hij zei, ik wist dat je me zou bellen, want ik weet dat je kijkt.
53:23
AB:
Wow, dat is echt heel erg logisch. Ja.
53:29
AG:
Maar omdat ik soms denk, weet je, we denken dat we het goed doen omdat we studenten vertellen, als je het moeilijk hebt, kom dan met ons praten, toch?
53:35
Of, um, zoals 1800273 talk het National Suicide Lifeline-nummer is, en iedereen kan het 24 7 bellen, het is een geweldige hulpbron als iemand in een crisis of suïcidale crisis verkeert. Maar we denken dat dat net genoeg is en dat is het niet. Als je het echt moeilijk hebt, als je in een suïcidale crisis zit, heb je toch tunnelvisie?
53:55
Alsof je gewoon enorm veel emotionele pijn hebt en om dat te kunnen verwoorden is dat soms te moeilijk voor kinderen.
54:04
En dus wetende dat ze weten dat iemand die last van zich af zal nemen, dat ik het gesprek niet hoef te beginnen, is nuttig.
54:11
Ook over gecontroleerd worden en kinderen. Soms hebben kinderen ook een heel kort geheugen, als volwassenen, denken we, met ons volwassen brein, en wetende dat hun kleine hersenen volledig zijn ontwikkeld, denken ze niet na over de gevolgen op lange termijn, dat ze net zoiets zijn van, oh, ik ga dit doen.
54:27
En niet beseffend, zoals, alle stappen, die dan zullen gebeuren. Ik denk dat het daarom ook werkt, ook al weten ze het, toch? Ik bedoel, ze hebben kleine puberhersenen, en het is niet hun schuld, we hadden het ook allemaal, maar we bekijken het een beetje vanaf hoe oud we ook zijn. Zoveel ervaring als ze maar een klein beetje hebben.
54:49
AB:
Echt heel belangrijke dingen. We zijn op vijf minuten voor het einde van het uur. Het gesprek zat gewoon vol met informatie en echt emotionele verhalen.
55:00
Ik wil ons afsluiten en jullie de kans geven om het laatste advies vanuit jouw perspectief te delen met de honderden mensen die hier naar ons luisteren, en Amy, ik zal met jou beginnen.
55:17
AG:
Ik denk dat we het allemaal wel eens hebben gehad over goede dingen om te doen en dingen die we hebben in onze districten en zo. Ik wil niet dat mensen overweldigd raken dat ze überhaupt moeten doen. Als je iets doet, is het beter dan niets. Je hoeft alleen maar aan deze reis te beginnen, en dat is de belangrijkste stap.
55:36
AB:
Mooie herinnering, bedankt. Als iemand zich overweldigd voelt door al het advies hier, komt het daarop terug, en Amy heeft ons veel bronnen gegeven van de American Foundation for Suicide Prevention, die in die vervolg-e-mail zullen staan.
55:49
Dus, heel erg bedankt, Amy. Ariana, wat is je advies aan onze luisteraar hier vandaag?
55:57
BEN:
Ja. Ik ga spreken vanuit het aspect van menselijke beoordeling, want dat is wat ik het beste ken. Ik kan gewoon iedereen vertellen dat, als je erover nadenkt, ik denk dat het geweldig is om dit mogelijk te maken. Er is een team van mensen die oprecht om kinderen geven en een impact willen maken en die last van je schouders willen nemen. Zoals jullie weten, het districtspersoneel, dat jullie al zoveel dragen. Maar ja, er is dus een team van ons dat klaar staat om deze kinderen in een veilige omgeving te houden en er alles aan zal doen om dit te doen.
56:37
AB:
Bedankt voor je passie voor kinderen Ariana en het delen van zoveel van die verhalen. Het werk dat het Human Review-team doet, is echt krachtig. Ik waardeer uw tijd.
56:49
Nicole, wat is jouw afhaalmaaltijd voor anderen die zich in een vergelijkbare situatie bevinden als jij en die hier vandaag naar ons luisteren?
56:58
N.v.t.:
Weet je wat, ik denk dat iedereen hier weet wat ik ga zeggen, en dat wil zeggen, je moet echt investeren in een online platform voor het monitoren van de veiligheid van studenten.
57:08
Deze, de Lightspeed, is geweldig, Alert toevoegen heeft een grote last van ons weggenomen. De kant van de menselijke beoordeling is fantastisch. Ik kan er niet genoeg over zeggen.
57:22
Afgezien van uitgaan en vandaag met Amy praten over Lightspeed, moet je er waarschijnlijk voor zorgen dat je investeert in je counselors en je psychologen om ervoor te zorgen dat ze klaar zijn om naar die scholen te gaan en met die studenten te praten.
57:37
Omdat, zoals ik al zei, we hier een geweldige groep counselors hebben, geweldige schoolpsychologen, en we zijn geïnvesteerd in onze kinderen. En dat zou het advies zijn dat ik zou moeten hebben om ervoor te zorgen dat je die dingen op hun plaats hebt.
57:51
AB:
Hartelijk dank aan ons panel. Bedankt aan iedereen die heeft geluisterd en deel heeft uitgemaakt van deze discussie. We hadden zoveel geweldige vragen die overal kwamen.
58:01
Dit is zo'n belangrijk onderwerp om te bespreken, en niet altijd gemakkelijk, zoals we al zeiden, maar door jullie drieën en jullie expertise, heb ik het gevoel dat we zoveel terrein hebben behandeld en het echt toegankelijk hebben gemaakt.
58:13
Hartelijk bedankt. Voor onze deelnemers. Als je het webinar vandaag verlaat, krijg je een korte enquête.
Veiligheid, beveiliging en rechtvaardigheid. Met de snelheid van het licht.
12013 Fitzhugh Rd.
Austin, TX 78736
1-512-439-3995
Verenigde Staten
+1 877-447-6244
[email protected]
Europa
+44 (0) 20 4534 5200
Aziatisch-Pacifisch
+61 2 8310 8686
Copyright © 2023 Lightspeed Systems | Privacybeleid | Privacyverklaring Californië | COPPA-kennisgeving | Vertrouwenscentrum | Privacybeleid voor sollicitanten en werknemers | Gebruiksvoorwaarden
Copyright © 2023 Lightspeed Systems
Privacybeleid | Privacyverklaring Californië | COPPA-kennisgeving | Vertrouwenscentrum | Privacybeleid voor sollicitanten en werknemers | Gebruiksvoorwaarden
Doe je nog steeds je onderzoek?
Laat ons helpen! Plan een gratis demo met een van onze productexperts om al uw vragen snel beantwoord te krijgen.
Op zoek naar prijsinformatie voor onze oplossingen?
Laat ons weten wat de vereisten van uw district zijn en we maken graag een offerte op maat.
Herontdek het geïnspireerde en interactieve klaslokaal voor leren op afstand, hybride en persoonlijk. Lightspeed Classroom Management™ geeft docenten realtime zichtbaarheid en controle over de digitale werkruimten en online activiteiten van hun leerlingen.
Zorg voor schaalbaar en efficiënt beheer van leerapparatuur. Het Lightspeed Mobile Device Management™-systeem zorgt voor veilig en beveiligd beheer van leermiddelen voor studenten met realtime zichtbaarheid en rapportage die essentieel zijn voor effectief afstandsonderwijs.
Voorkom zelfmoorden, cyberpesten en schoolgeweld. Lightspeed Alert™ ondersteunt districtsbeheerders en geselecteerd personeel met geavanceerde AI om potentiële bedreigingen te detecteren en te melden voordat het te laat is.
Bescherm studenten tegen schadelijke online inhoud. Lightspeed Filter™ is de best-in-class oplossing die fungeert als een solide barrière tegen ongepaste of illegale online inhoud om de online veiligheid van studenten 24/7 te garanderen.
Krijg volledig inzicht in het online leren van studenten. Lightspeed Analytics™ geeft districten robuuste gegevens over de effectiviteit van alle tools die ze implementeren, zodat ze een strategische benadering van hun technologiestack kunnen volgen en de rapportage kunnen stroomlijnen.
Deel je locatie om door te gaan.
Raadpleeg onze helpgids voor meer informatie.