Hem > Resurser > Webinarier > Från raketer till Lightspeed-filter
0:04 (Amy Bennett från Lightspeed Systems)
Hej allihopa. Tack för att du kom med oss idag. Vi kommer att ge alla bara en minut till att komma in och få sin ljuduppsättning, och då börjar vi snart.
1:13
Okej, vi har fortfarande några som sipprar in, men jag vill vara medveten om allas tid. Så, låt oss börja. För de av er som kommer in sent eller blir avblåsta på vissa kallar vår nödsituation, vi spelar in detta och du får ett e-postuppföljning ungefär en timme efter att vi avslutat med en länk till inspelningen, så att du kan fånga allt du missade. Du kan dela den med dina team, vad du än behöver göra.
1:41
Om du har frågor, som vi går igenom, använd frågrutan i GoToWebinar panelen för att ställa frågor. Vi svarar några när vi går. Vi får lite Q och A i slutet, och vi kommer att följa upp alla som vi saknade. Slutligen, om du lämnar eller när vi avslutar webinaret har vi ett riktigt snabbt undersökning. Om du tar dig tid att bara svara på den en minut hjälper det oss att se till att vi uppfyller dina behov på dessa webinarier och allt annat vi gör. Så idag pratar vi om att flytta från Rakets till Relä. En hel del av er här idag, så det visar att vi har rätt budskap för rätt tid.
2:24
Uppenbarligen, med allt som händer i världen med covid,
2:28
Relä närvarandes, ett nytt alternativ som kan lösa många av de utmaningar som ni alla står inför. Jag är Amy Bennett, vice president för marknadsföring här på Lightspeed. Rob Chambers följer med mig och hjälper till med den här presentationen.
2:43
Han är vår Vis Pbosatt i kundens framgång, och Wjag har varit på Lightspeed, båda varit på Lightspeed i över 10 år. Så, vi vet mycket om din nuvarande situation. Vi har förmodligen hjälpt dig att övergå från total trafikkontroll till dessa Rakets.
3:03
Så, vår, vår kunskap om dessa olika situationer och de utmaningar du står inför med mobila enheter amd 1:1 program och allt detta kommer att ge allt detta till dig idag. Vi pratar med skolor och CTO och kunder hela dagen varje dag.
3:24
Och uppenbarligen just nu förändras bara klassrummet. Vilket skolutseendes som förändras.
3:30
Studenter är runt om i världen, lär sig hemifrån, från köksöar och sovrum och var de än kan. Och nej, vi har ingen kristallkula för hur det här ser ut på hösten, men vi kan räkna med att skolstarten kan försenas.
3:54
Det kan finnas en majoritet av fjärranlärning som fortsätter där vi är idag.
4:00
Det kan finnas toppar i viruset som kräver att eleverna går tillbaka till fjärranlärning under en period, eller kan det finnas några förskjutna klassscheman för att ge social distans för att rymma ut studenter i klassrummen.
4:16
Vad vi vill hjälpa dig att göra är att förbereda dig för de scenarier du möter. Och egentligen, vad vi har sett är att klassrummet har förändrats i flera år. Eleverna har haft fler enheter på sina skrivbord genom lektionen. De har haft fler möjligheter i 24/7 lärande. Skolor lägger alltmer till dessa 1 :1 program.
4:42
Covid har just varit den här typen av vilda, snabba förändringar i hur alla de verktyg som du har börjat implementera nu är verkligen viktigt.
4:55
Vi ska göra en omröstning här.
4:59
Har du elevenheter eller skolägda enheter som är hemma hos elever just nu? Ta en sekund för att svara på det.
5:19
OK, fem sekunder till, jag ska stänga upp det.
5:33
Så detta matchar definitivt Vad vi har sett och vad jag har varit hörsel, att skolor har många enheter som nu är utanför campus, hemma hos studenter.
5:45
Jag har pratat med många skolor som, du vet, gjorde undersökningar av föräldrarna och samhällen för att ta reda på vem som hade enheter, vem som behövde dem, för att ta reda på hur de kunde göra alla apparater.
5:59
De hade, skala, försöker riktigt snabbt rampa upp deras 1:1 program.
6:05
Men för de allra flesta av skolor, även om det inte är en enhet för varje enskild elev, det finns skolan ägda enheter hemma, och det är vad vi vill hjälpa dig att lösa. Rob, jag vet att du har pratat med många skolor aoch hjälper dem med detta. Prata om hur dessa grundläggande kan hjälpa till just nu.
6:28
Ja, så tror jag, du vet, vi hade gjort den enkäten, du vet, mot början av året skulle vi ha sett olika resultat.
6:38
Jag tror, du vet, skolor hade enheter, men inte så många skickade dem hem, uppenbarligen, att förändringen i världen har förändrats.
6:50
Klassrummet är, som du sa, lite tagit vad som har hänt, och bara skjutit det lite längre.
6:58
Eftersom jag har pratat med skolor och de som antingen haft en lätt eller svårare tid för övergången är det några av de viktigaste sakerna. Så när vi ser uppenbarligen enheter, du måste kunna ge en elev en enhet eller se till att de har en enhet i sina händer som kommer.
7:17
Gör vad du behöver för att göra. Så,
7:19
Du vet, vi pratar med många skolor som kanske inte var riktigt där med sina 1:1, eller inte tidigare skickat enheter hem och i yngre årskurser, och så snabbt uppskalat dem och gjort dem redo att gå ut genom dörren, tycker jag är väldigt viktigt, och när jag pratade med de skolor som hade en lättare övergång,
7:40
Det är de som, kanske skickade de inte alla enheter hem, men de hade verktygen på plats och allt redo att gå för att skicka dem. Och så tror jag, du vet självklart, det är, thatten är nummer ett.
7:54
Internetaccess är en det är en intressant utmaning som många skolor arbetar med.
8:00
Vet du, vissa områden har, du vet, väldigt, mycket höga procent av internetåtkomst för sina skolor. Och andra har mycket, mycket lågt.
8:09
Oavsett om du vet att det kan vara socioekonomiska frågor, kan det bara vara åtkomstfrågor, om du vet att vissa landsbygdssamhällen fortfarande kämpar med att få, du vet, pålitlig internetanslutning till varje hem, och så, Jag tror att titta på förberedelserna för det
8:28
Hur ska du göra det och typ av att ha det förberedad. Vet du, kommer det att bli hotspots? Kommer det att vara, du vet, centraliserat Wi-Fi, åtkomstpunkter, är hotspots i Hem?
8:42
Allt detta är strategier som skolor tittar på. Och, och att veta att de måste var beredd på det framöver.
8:53
Jag tror att trenden till moln–baserade system har hänt i många år. Du vet, vi ser skolor använda det för, du vet, alla deras, du vet, typ av viktiga system tdessa dagar. Din finansiella systemet, ditt studentinformationssystem, men
9:09
När vi tittar på att hantera dina mobila enheter, med tanke på att du vet, tror jag att vi alla har haft att göra med det här snabba skiftet också.
9:20
Hantera en enhet som du inte ser längre aoch ingen förmåga att ta tillbaka den, du vet med, med hela vistelsen hemma och krav på social distansering och allt annat, du har inte förmågan att ta hand om den enheten. Och så, det verkligen tar upp behovet av att ha ett moln–system där du kan hantera de enhet, oavsett om det är, vet du, från fysisk inventering till enhetens tillstånd, enhetens plats till innehållet on enheten.
9:54
Och då,
9:57
Pratar mycket, Jag ringde faktiskt bara med skolan igår kväll om datafrågan.
10:04
Du vet, vi är har nu att göra med en värld där studenter inte interagerar med sin lärare dagligen.
10:11
Jag menar, det gav mycket data som du behövde innan du gjorde detinte. Så, men nu, du måste hitta andra sätt att få det, och, och så verktyg genom dessa molnbaserade system som kan ge dig den informationen måste du känna våra studenter online. Jobbar de? Har de tillgång till det innehåll de behöver? Använder de rätt verktyg? Du vet, saker som vi alla har hanterat från, du vet, säkerhetsperspektiv och dataskydd med, du vet, CIPA, COPPA, FERPA, även om lagarna som skolor måste hålla för inte har förändrats bara för att eleverna inte är där. Och så, att ha all den informationen, att veta att du använder rätt verktyg och rätt plats vid rätt tidpunkt, och allt detta är förmodligen ännu mer kritiskt än det var tidigare.
10:59
Ja, Robert, and, du vet, när vi pratar om molnbaserade system kan de driva dessa data. Dom är verkligen viktigt för allt detta, och det är inte bara din filtrering och din rapportering och de saker som vi ska prata om idag. Du vet, skolor pratar om hur avgörande det var att deras system var i molnet ellery hade en LMS på plats som var i molnet.
11:19
Men en av de verkliga kärnorna för att hjälpa skolor att hantera dessa fyra saker är verkligen, och jag har gjort massor av kundintervjuer, om du följer Lightspeed på sociala medier har du sett alla mina lilla zoomchatts med våra kunder. Och de pratar alla om de saker som fanns på plats som gjorde det lättare. Självklart, still, många utmaningar och sätt att förbättra detta.
11:46
Men en av de saker jag hör igen och igen och igen är bara tack och lov, vi flyttas till Relä. Vi hade det på alla våra enheter, en sak mindre att oroa sig för, att enheter kan gå hem, gå i skolan, gå vart som helst.
12:02
Och de kunde vara säkra på att enheterna var skyddade och filtrerade, att de var CJagPEn överensstämmelse, att eleverna var säkra och att de hade den synlighet de behövde alla de andra sakerna. Ansluter studenter sig? Finns de på enheter? Vad är används? Haj är vår LMS? De Relä plattform och jagts förmåga att arbeta var som helst, var som helst till var som helst, precis som verkligen grundläggande till det, och du vet, vi pratar om ett steg att ta steget före.
12:38
Jag, du vet, jag tror att detta verkligen kan vara en av sakerna,
12:42
One av kärnelementen som hjälper dig på hösten, oavsett vart viruset tar oss, och oavsett vilken politik din skola måste införa, för att hantera det för att hålla kurvan platt på viruset, eller hur? Så lägg bara till den flexibiliteten i hur du filtrerar och hur du skyddar studenter.
13:02
Vi kommer att prata om några av höjdpunkterna och vi hoppar in i gränssnittet.
13:07
För några av er som inte har sett det kommer vi att ta en titt på några av de nya sakerna, men Rob, du vet, här, det innehåller bara några av dessa nycklar för varför Relä filter är en så smart lösning för rätt. Nu, tlurade lite om detta.
13:23
Ja, jag tror att det här, du vet, knyter till det vi båda har sagt, du vet, filtrerar bort campus och hanterar enheterna utanför campus, hanterar deras innehåll, och deras tillgång var i många fall skolor kände mer trevligt att ha, du vet, tidigare, du vet, där.
13:43
Men det är det verkligen nu a måste ha, du vet, du måste ha hantering av dessa enheter var de än är bför, den primära, du vet, vi har alla att göra med idag, grundutbildningen, är inte på en central plats. Och som Amy nämnde, vet du, vi pratar med skolor om deras strategier för hösten.
14:04
Jag är hör mycket prat om en splittring du vet, A/B planerade att ha färre elever i klassrummet då.
14:14
Och så här kan du ha en klassläge där du har, du vet hälften av eleverna som arbetar hemifrån och hälften av eleverna som arbetar i klassrummet. Så att kunna ge en konsekvent upplevelse var de än är, så att läraren, du vet, det är om innehållet, men det handlar också bara om att försöka lindra lite av stress på läraren, eller hur? Så att de vet, hej, du vet, mina barn filtreras på samma sätt hemma och i skolan. Så, om de väljer ett innehåll som de vill visa kommer det att vara tillgängligt för alla.
14:45
Så att få det, du vet, var som helst, var som helst de har tillgång.
14:51
Och att ge den konsekventa upplevelsen är riktigt, riktigt nyckel, to aLl av de strategier som implementeras idag.
14:59
De Smart agents, du vet, vi är kommer att, vi ska prata om dem lite mer. Men med dessa funktioner vet du, på alla plattformar som du distribuerar, menar jag, igen, att prata med skolor som drar ut enheter som, du vet, kanske gamla Windows-bärbara datorer, som de inte hade använt i ett tag bde hade fortfarande en inventering eller iPads eller vad det än kunde vara. Och så att kunna ha en konsekvent upplevelse över dessa plattformar för att kunna tillhandahålla samma filtreringsregelsaandra åtkomst är en annan viktig del av, återigen, att lyckas, eftersom du måste nöja dig med de enheter du har.
15:42
Handlingsbar rapportering, vinst, trenden här jag ser är, du vet, rapporterna är de data vi har, vi har inte det, det verkliga livet, du vet, interaktion med studenterna längre. Och så, att ha dessa rapporter och veta vad som händer verkligen, återigen, hjälper till både programmet, du vet, var du behöver göra justeringar, men också, du vet, kanske studenter som behöver hjälp, eller, du vet, kanske don har inte den pålitliga tillgången. Du kan se vem som är online. Vem är inte.
16:15
Dess dess verkligen mycket, mycket nyckel. Den sista punkten där, ingen hårdvara för att underhålla den. I många fall kan personalen inte gå till skolan för att ens underhålla hårdvaran. Och så, du vet, du behöver a, a molnbaserade system som kommer att fungera var du än är.
16:43
Jag tror kanske Rob har klippt ut. Kan någon ställa frågorna om du kan höra Rob.
16:53
Så nu är du tillbaka, Japp, OK. Igen. Ledsen för det, menade inte att skära av.
17:00
Ja.
17:01
Så, ja, jag var, jag sa bara, du vet, att ha, du vet, var som helst, när som helst moln–baserade systemet handlar inte bara om, du vet, eleverna på enheterna, utan, du vet, det hantering av det systemet också.
17:15
För du vet att IT-personalen inte kommer dit de kan ha händer på en apparat eller något liknande. Behöver hantera allt detta från molnet.
17:27
Du vet, och Rob klippte ut en stund, vi gör allt detta på ett riktigt liknande sätt som skolor och elever upplever.
17:37
Och när du tänker på data, när du tänker på alla dessa saker, är det verkligen svårt att kunna ha den här synkrona typen av lärande för skolor, som ofta inte har så bra internet som vi gör i våra hem.
17:55
Så att kunna ha dessa agenter och ha det på plats och få den synligheten kan bara ge mycket försäkran om att du vet, någon form av videostreaming eller zoomning eller användning av Teams är, är bara lite för svårt aoch du stöter på aktieutmaningar med den. Så att synlighet, som Rob sa, bara blir så viktig. När du har inte lärare i ett klassrum som går runt och ser studentenheter, du har inte enheter som kommer tillbaka till ditt nätverk varje dag aoch ofta har du inte en möjlighet för dina lärare, eller vem det än är, att ha skärmen ansikte mot ansikte för skärmtid med varje enskild elev.
18:39
Och du vet, nyckeln till allt detta är Smart agents, som Rob pratade om flera operativsystem och de olika enheterna du drar ut.
18:51
One av sakerna är att kunna stödja flera operativsystem, att kunna arbeta över din mix av enheter. En annan nyckel där är att den har en man i mittproxyen inbyggd i den. Det dekrypterasing den säkra trafiken. Så du får synlighet och politiska kontroller ydu behöver, över saker som Google och YouTube. Och när vi hoppar in i gränssnittet kommer vi att visa lite av allt detta.
19:18
Men då, det faktum att det fungerar när som helst, var som helst, och det inte kan tas bort, får du bara den försäkringen om sömlöst skydd. Och vänta, vi har ett par frågor som kommer in. Och jag vill att Rob berättar om några av de viktigaste skillnaderna mellan de agenter som mobila filtreringsagenter som du förmodligen använder med din Rakets och dessa Relä Smart agents.
19:43
Och Jag tror att det här är några av de saker som framhävs SSL, sömlösheten, att även om studenter kommer tillbaka till campus är det samma upplevelse.
19:57
Rob, kan du, kan du lyfta fram några av de tekniska skillnaderna som gör Smart agents?
20:06
Tack, Amy. Jag hoppas att jag kommer igenom OK nu.
20:09
Så jag tror att det första är att dekryptera SSL, det vill säga, riktigt nyckel till tekniken bakom Smart agents och göra denna smidiga övergång.
20:26
Du vet, när det inte bara är det, du vet, det tar bort IT-hanteringen för att få förtroendecertifikat på enheten, du vet, måste konfigurera PAC filer eller vad som helst med, med en annan strategi.
20:43
Eftersom du återigen inte har möjlighet i många, många fall att få tag på enheten längre eller göra uppdateringarna om du behöver.
20:51
Men igen, du underhåller inte en central proxyserver som kan kräva hands-on och den typen av saker. Så, du förenklar både din hantering och hanteringen av enheten. Så jag tror att det är en stor skillnad med agenterna är, than Raket agenter hade inte det, thatt inbyggd dekrypteringsmotor. Så De har naturligtvis kärnnivåfiltreringsförmågan, men du skulle förlora viss synlighet utan den proxy-komponenten. Så, de Smart agent verkligen tar det in i systemet.
21:28
Den andra, du vet, den andra saken är, när vi tittar på identitet, vet du, allt är knutet till det molnsystemet med Relä. Du får den konsekventa identiteten, en konsekvent policy, och du vet det medany arbetat på Raket och fungerar mycket bra, du vet, det använde typ av ett begrepp med cache-referenser på enheten. Eftersom, igen, hade du ett antagande om att enheten skulle komma tillbaka till ditt nätverk för en tidsperiod, så var det tidigare.
21:58
Men, du vet, den Smart agent får inside a lite annorlunda och hänger ihop med Relä lite annorlunda än Raket gör, och det är, igen, för det är utformat för mobildet är från botten och upp. Dess dess antar att du kanske inte kommer att se den här enhetens. Vi har skolor faktiskt vilka är
22:17
Förtäckt var helt virtuella skolor online där de aldrig såg enheten i sin centraliserade butik, och så, du vet, systemet måste utformas för att hantera det. Det har övergått mycket bra till världen, att nu lever alla skolor med samma förmåga.
22:36
Så de Jag tror att det är de stora skillnaderna du kommer att se. Återigen, den sömlösa upplevelsen, en sömlös dekryptering, sömlös identitet.
22:46
Det där du vet när du letar efter ett system som är designat från grunden för mobila molntjänster.
22:56
Så, Rob, som förväntat. När vi börjar prata om Smart agentFrågor börjar komma in om vad gör du då aom enheterna och trafiken som du kan inte sätta en agent på hur vi löser det med Relä?
23:13
Ja, så, vi har vad vi kallar Relä Raket. Tslang av,du vet nu, på detta webinar är redan, Raket ckunder, din hårdvara kommer alla att kunna uppdateras till den här versionen av programvaran wsom övergår till det
23:30
Det filtret från en inbyggd enhet in och ut ur raden, agentlista filtrerar efter dina enheter. Och det gör det främst genom DNS-manipulation. Och du kanske tror att du vet, det här är trevligt, och jag kommer att oroa mig för detta när enheter kommer tillbaka på hösten eller vad det än ärdet är inte rätt för din skola, men jag är det
23:56
Egentligen genomförande massor Relä Rakets med, med kunder just nu, eftersom de använder dem för att hantera de hotspots som finns i fältet. Du vet, du får en hotspot från din mobiloperatör, vet du? Oavsett om det är Verizon eller Sprint eller AT&T eller T-Mobile, eller vem det än är, får du dem och distribuerar dem, antingen hemma eller centraliserade platser, aoch i dessa fall, du känner inte nödvändigtvis enheten. Det kan vara en BYOD-enhet, eller det kan vara en gästenhet som fäster. Och så, faktiskt använder Relä Rakets med DNS-funktionerna, pekar på dessa mobila hotspots, är mycket vanligt att vi har att göra med just nu.
24:40
Så även när själva enheten kanske inte täcks av en agent, har vi fortfarande att göra med BYOD och IOT i dagens värld.
24:50
Råna, låt oss ta upp ett par frågor som kom in om detta medan vi är här. Nummer ett, avlyssnar detta alla DNS-frågor som inte riktas till Relä?
25:01
Så, du skulle göra det i en kombination av några andra inställningar. Så, som på en hotspot kan du konfigurera det. Så, alla DNS-inställningar dirigeras tillbaka till Relä Raket i ditt nätverk har vi några guider och vi kan hjälpa dig, men en strategi att i princip blockera alla andra DNS-förfrågningar och genomdriva allt till Relä Raket, vanligtvis en ganska enkel konfiguration på din brandvägg kan ställa in den funktionen.
25:31
Tja, och vi kommer att prata i slutet om sommaren och just nu implementeringsprogram som vi har på gång, men den andra frågan är verkligen baksidan av det, men också en implementering. Först och främst vill jag betona här att vi kommer arbeta med skolor för att ta reda på vilka agenter och hur och vad du gör med ditt nätverk, för ni är alla lite annorlunda, men den andra frågan som kom in, Rob, är back till Smart agents. Kan de distribueras till enheter utan att studenterna behöver komma tillbaka på campus?
26:06
Ja, absolut. Det vill säga, du vet, en av de saker jag nämnde, ett slags tidigare exempel, när du vet, några av de onlinecharterskolor som vi arbetar med tidigare fortfarande är, som aldrig ens såg enheten och så genom enhetshanteringsverktyg, säga hantering av mobila enheter, som Mobile Manager eller en annan som du kanske använder, kan du distribuera agenterna på distans. Så du behöver inte ha hands-on på enheten, och sedan när agenten kommers Installeraredförresten hanterar den alla sina egna SSL-dekrypteringsinställningar och allt annat, så du behöver inte oroa digom det, installerade de förtroendecertifikatet eller vad de än gjorde på den enheten. Så allt är automatiskt och de kan skjutas igenom något av dessa massdistributionsverktyg som du har tillgängliga.
26:55
Vi ska ta en till Relä Raket fråga innan vi hoppar in i några andra funktioner. Robert, hur gör det? Relä Raket tillhandahålla SSL-dekryptering?
27:04
Så det är, du vet, typ av att bli mer traditionell man i mitten för de enheter där du behöver det.
27:10
Du skulle konfigurera dem att peka, vet du, som en proxy för Relä Raket och sedan skulle det hantera autentisering och dekryptering som du behöver det.
27:24
Perfekt. Tack. Vi är kommer att gå vidare, du kan fortsätta att ställa dina frågor där och vi gör lite mer i slutet. Men det finns så mycket mer, vi vill prata om och visa dig.
27:34
Vad vi tittar på här är webbaktivitetsloggen, aoch jag inkluderade detta eftersom det är en ganska ny funktion för Relä och många av er, tror jag har sett demos kanske för ett år sedan. Du var på en demo eller gjorde en eval, och det här är något du bad om och vi har gett det ungefär som den aktivitetsrapporten i din Rakets.
27:59
Det är en omfattande logg över allt som händer som du kan filtrera som du kan söka feller den djupa utredningens.
28:09
Amycket av vårt Relä rapportering är utformad för att vara visuell och handlingsbar och lätt att deladwith superintendenter och rektorer och den som behöver se dem så att de kan förstå. Men här tillhandahåller vi denna IT-detaljerade loggvy. Att du kan göra all den djupgående analys och djupgående undersökning vi behövde göra.
28:37
En annan rapport som verkligen sätter Relä bortsett från vad du är van vid i din Rakets och som du bad om är föräldrapporter. Rob, berätta om det. Ännu viktigare nu med enheterna hemma, eller hur? Ja, absolut. Så, typ av som i den detaljerade webbaktivitetsrapporten, de idén bakom detta är en lättläst, lätt att förstå report som du kan dela med din gemenskap.
29:03
Och återigen, i den värld vi befinner oss i dag, och enheterna är hemma. Du får föräldrar ifrågasätta, du vet, är mina elever online, använder de enheten för education? Du vet, det är ibland svårt att berätta.
29:16
Jag har en gymnasiedotter själv, och ibland, vet du måste se till att hon är det faktiskt gör hennes arbete. Och så, tillhandahålla dessa rapporter till ditt föräldersamhälle, de kan veta, du vet, när deras elev är online vad de använder enheten till. Använder de det för utbildningsändamål? Gör de det deras skolarbete? Eller spenderar de mer av sin tid på att göra något annat på enheten?
29:42
Och så, det här är faktiskt en som du vet hade en hel del interest pre covid, men har hoppade upp en hel del också.
29:52
För du vet att du får fler och fler frågor från ditt föräldersamhälle, eftersom dessa enheter går hem. Du vet, många skolor, kanske inte. Enheten är faktiskt i hemmet tidigare, och nu har de tvingats skynda sig för att skicka ut dem. Och så, detta hjälper dig att svara på den frågan till ditt föräldersamhälle. Och dessa är automatiserade lätta att läsa, du vet, skickade rapporter som kommer i deras e-post, så att det gör det enkelt för den informationen att gå ut och kan lindra en del av pressen på IT och svara på dessa frågor.
30:26
Och om skolor hade tagit-home sidrogram bdärför covid, eller om detta är första gången enheter är hemma, as när föräldrar ser en enhet som de inte köpte i sina barns händer i sitt hem, vill de veta, hej, är det säkert? Vad ska min student göra? Är det här lärorikt?? Och detta ger bara den försäkran till dem, och verkligen ett sätt att arbeta utan arbete. Att vi har täckt det. Dina elever är skyddade, vi har filtrering på plats. Så bara en riktig huvudvärk saver över hela linjen.
30:58
En annan viktig rapporterings- och säkerhetsfunktion av Relä det där, du vet, övergången till chögljudd och fokuserad i chögt, låter oss göra så mycket mer realtidsanalys. Sedan, när du är, vet du, går in Rakets, över nätverk, över skolor över hela världen,
31:21
Och det är säkerhetskontroll. Innan covid verkligen, very nyligen, innan vi Allt stängad ner och började arbeta hemifrån, a rapporten kom ut
31:33
Det visade att självmord bland unga människor var på en 30 år högt, och att yngre och yngre studenter funderade på allvar om självmord.
31:44
Och nu är dessa studenter isolerade. De är avskurna från andra stödsystem, och från vänner, och sport, och extracurricular aktiviteter.
31:58
För alla, när ni tänker på skolans roll i detta, är eleverna också avskurna från, du vet, passerar en lärare eller en rådgivare i hallen. Och att få dem att kunna göra detta visuella igenkänning lgilla, några saker verkar vara fel, thej verkar inte verka happy. Jag tror att studenten är i kris.
32:21
Så utan den visuella anslutningen och den tiden på campus är detta ännu viktigare.
32:26
Vad vi gör är att använda AI och maskininlärningsteknik för realtidsanalys på känslorna bakom studenterna'' aktiviteter.
32:40
Och sedan, som du ser där på höger sida på min skärm, skickar du varningar i realtid när det når en svårighetsnivå som någon behöver agera.
32:53
Nu känner jag er alla, mestadels är dessa alla CTO: er, nätverksadministratörer, teknologititlar. Och jag vet att du är Väldigt upptagen och tänkande: iÄr det här till och med mitt jobb? Jag kunde inte hantera alla dessa? One av nycklarna inbyggda i detta är möjligheten att ha delegerad administration.
33:13
Så att få rådgivare eller rektorer, eller vem som helst, i skolans nätverk och ekosystem måste varnas för dessa. Du kan enkelt ställa in dem.
33:27
Och som allt i Relä, alla de saker som vi pratar om kan konfigureras på en hierarkisk gruppnivå. Så du kan ha en annan säkerhetskontrolladministratör för varje skola eller för olika grupper.
33:44
Och en av de saker som jag vet att Rob kommer att prata om lite senare är hur vi kan integrera med ditt studentinformationssystem eller ditt active directory, eller Google Directory, eller vad det än är. Alla dessa nivåer som du skapar kan du ha olika administratörer.
34:02
Så, det, det är verkligen en fråga om, du vet, det tar en by för att hålla eleverna safe, och verkligen, vi stängde skolor i en oöverträffad förändring i hur alla arbetar och lär sig och undervisning.
34:18
Vi gjorde det för att hålla eleverna säkra. Så nu lär de sig online på skolan. Detta blir bara en ännu mer kritisk del för skolorna som vi pratar med.
34:30
Härifrån kommer vi faktiskt att växla till gränssnittet och bara visa ett par saker.
34:40
Jag vet att några av er har haft demonstrationer av detta. Några av er har aldrig sett det förut, so, vi ska inte göra en fullständig demo idag, men vi vill ta en titt på några av höjdpunkterna i det.
34:52
Du får en känsla av vad vi verkligen pratar om, hur gränssnittet känns, lite annorlunda upplevelse än att bara se skärmdumpar där och bilder.
35:02
Så här är vi på Relä Instrumentbräda.
35:08
Uppenbarligen kan du se när jag går igenom här att det är en mycket visuell instrumentpanelupplevelse och där vi utformar detta för att verkligen kunna ta en snabb titt och veta om du behöver agera, vet, hej, varför är aktivitet verkligen tappade av igår? Sådana saker.
35:30
Men en av de andra viktiga sätt det här är annorlunda hur vi rapporterar om den här kategorin. Gilla aktivitet som YouTube i din Rakets i det web aktivitetslogg aktivitetsrapport. Nu kan jag inte komma ihåg vad det heter, an aktivitets rapport. Du ser all din YouTube-trafik. Du kan filtrera så att du kan komma till det.
35:54
Men, Rob, det här är mycket annorlunda och den typ av saker som skolor har bett oss om, eller hur? Ja! Absolut. Och vi kommer att visa detta i flera av rapporterna.
36:05
Och Amy nämnde det tidigare, som du vet, tdessa är tänkta att vara visuella handlingar och du ser att när vi går in i YouTube-kategorin, yDu får mycket information om vad folk gör på YouTube. Du vet, det är inte bara, går deing till YouTube, but kan du se hur många videor som tittas på. Du vet, hur många visningar per användare, du vet, den typen av saker. Vilka är dina bästa videor som händer? Och du vet, i det här fallet ser vi, nummer ett är Shakespeare så det är nog bra med utbildningen bearbeta.
36:43
Nummer två är Fortnite vilket kanske inte är lika relevant för utbildningsprocessen, so att kunna se det i farten och se vem som använder dessa videor, blåsa videon här.
36:56
Om du behöver, ta reda på var vi ser en betydande ökning av hjälpen för att hantera YouTube för skolor. Du vet, tror jag, igen, skolor använde YouTube tungt innan covid, men nu har det bara ökat betydligt eftersom du vet, video blir en så viktig del av hur vi är kommunicera med våra studenter och så,
37:25
Att veta hur YouTube används används på rätt sätt och blockerar de saker som du inte gör
37:32
Need tillgång till att hålla eleverna på plats medan de är på dessa enheter och försöker göra sitt skolarbete iär riktigt, riktigt, ännu mer kritiskt, än det var tidigare, för igen, du vet, vi fortsätter att komma tillbaka till detta, but, du vet, du har inte den läraren i klassrummet som ingen realtid när eleven är borta från uppgiften. Vi vet att vi måste förlita oss på de rapporter och analyser som vi har.
37:57
That leder oss verkligen in i denna idé om användarrapportering. Det är en annan situation där samma typ av data var i yvår Raket loggar, om du har mobilen agenter och saker på plats när enheter är utanför campus,
38:16
Men du vet, om du har 10,000 studenter för att få en användarrapport om var och en, du skapar dessa anpassade rapporter med filter hinnan du bygger på din systemintegration, din katalog, integration, vad det än är, automatiskt får du per användarrapporter och detta är verkligen en grundläggande del av hur Relä är annorlunda. Råna.
38:45
Ja, jag ska börja bara av, du vet, när vi pratar om att dela dessa utanför IT, aoch jag vet Jag har pratat med många av er om det här samtalet,
38:52
Jag vet när jag var med min distrikt, wjag skulle spendera tid på att göra detta, du vet, den wnär du skulle dra en användarrapport i Raket, aoch, igen, de var effektiv i många år,
39:02
Jag försöker inte prata om dem negativt, but, du vet, det första vi identifierade var antingen IP-adressen eller användarnamnet, studentens kontonamn, inte något som alltid betydde något för dem utanför teknikområdet.
39:17
Om du ser här är namnet högst upp här Angie, du vet, det här dras från, thhos användaren integration.
39:23
Vi vet exakt vilken student vi pratar om, och sedan, du vet, rapporterna gör mycket av det analys för dig, så du vet, hur spenderar Angie utbildning tid, Youtube? Du kan se att dessa är lätta att läsa och överlämna till någon utanför IT, igen, du vet, toppwebbplatser, toppsökningar, all denna information fanns tillgänglig i Raket, men skulle ha krävt betydande tid för att sammanställa den.
39:50
Nu beror det på att med en på–prem apparat, vi kunde bara, du vet, inte kunna bygga det tillräckligt stort, eller hur? Att göra dessa realtidsanalyser. Du skulle inte
40:01
har varit nöjda med oss if vad vi skulle ha varit tvungna att be om apparaten. Men med det här chögt–baserat, har vi den förmågan att gör den realtidsanalysen.
40:10
Du har fortfarande detaljerade vyer, som Amy har en period av tillåtna blockerade webbplatser, men du vet, vi har gjort det här igen, lätt att läsa. Du vet, en av sakerna här, Amy, om du drar ner det falla ner lista, kan vi filtrera bort blockerade tillgångar. Du vet, Facebook-logotypen som finns på varje sida. Går alla verkligening till Facebook? Eller laddar de bara den logotypen?
40:34
Och så, detta gör, igen, dessa rapporter lätta att förstå, lätta att se, av dem utanför IT, saving du har tid att jobba med alla nya utmaningar och problem som du har att göra med i dagens utbildningsvärld.
40:49
Rob, vi kan nog inte prata om SSL-dekryptering tillräckligt, och den här nedrullningen lyfter verkligen fram den, dessa sökningar och YouTube-videons, nallt du kan't figur för att få den informationen.
41:03
Rätt, när agenten har distribuerats, jagt hanterar all SSL-dekryptering. Så på din Raket du kanske har valt att inte ha SSL-dekryptering på grund av de utmaningar som följer med det, eller så har du gått igenom arbetet för att distribuera trostcertifikat i PAC filer och allt annat du behövde göra. Men med Relä i Smart agents, när agenterna är distribuerad har du all den synligheten. Du behöver inte göra något extra. Det kommer bara för dig automatiskt.
41:31
En annan rapport, jag vill ta en titt på, faktiskt en instrumentpanel och flera rapporter här, är Online Activity Dashboard. Och det här kom precis för några veckor sedan. Det är ett bra exempel på hur våra produkt- och utvecklingsteam lyssnar på skolor och skapar saker som löser deras utmaningar.
41:53
Och detta kom ut för bara några veckor sedan, som svar på diskussioner som vi började och våra utvecklare började ha med skolor för att ta reda på, Vad kan göra detta distansundervisning lättare för dig?
42:08
Och det var det. Att veta vem som loggar in, vem är och när? Hur mycket gör de i skolan? Gör de något annat?
42:20
Rob, jag vet att du har varit. Du har pratat med människor som använder det här. Vilken typ av feedback får du om den här informationen?
42:28
Ja, jag menar
42:29
saker som, du vet, inaktiva användare längst ner till höger med vetskap om att dessa studenter inte har varit online nu, du vet, vilka utmaningar som kan presenteras som måste övervinnas. Kanske har den studenten inte tillgång till internet eller har inte tillgång till en enhet eller kanske den studenten är är behöver mer hjälp eller du vet, i ett antal saker kan, kan påverka det. Men du vet, att veta thans är, du vet, nästan, Jag vet att det inte är det exakt samma, men motsvarigheten till dig vet att studenten har varit frånvarande i tre dagar. Du vet, vad som händer där. Och så har du den informationen i realtid. Och återigen vet du, vårt utvecklingsteam gjorde ett bra jobb med att vända på det. Du vet, mycket av denna information fanns i systemet, men det krävde tidigare att någon skulle leta efter denoch nu, när du svarar på vad vi tittar på idag, vet du, bygga ut en instrumentpanel som den här. Så du vet, igen, en överblick whär enheten används. Du vet.
43:29
Återigen, studenter inte online.
43:31
Studenter som inte har varit aktiva, använder de det för utbildningsändamål eller inte, du vet, användare efter tid av dagen är en som är sidopular report, för skolor försöker bygga ut sina planer för att stödja sin gemenskap, och deras elever som vet när de är aktiva på enheten kan också vara nyckeln till det. Så du vet, när behöver de ha något stöd tillgängligt, eller att lärare kan svara på frågor eller vad som helst.
44:03
Vi har ett par andra saker som jag vill visa i gränssnittet, men jag är det kommer att hoppa igenom dem riktigt snabbt för vi kommer fram till toppen av timmen här. Robert, jag gjorde ett av dessa webbseminarier, than samma Raket till Relä typ av diskussion för ungefär ett år sedan. Och jag tittade igenom anteckningarna i går kväll, ochnd vi gjorde en omröstning. Och det främsta som människor sa att de älskade med sina Raket var detaljrikedomen och detaljerna i policyerna. Så bara titta på några av dessa internetåtkomst,
44:38
Mycket av samma saker som du är van vid Rakets, detaljnivån för hur du kan ställa in saker, de riktigt detaljerade kategorierna i vår databas som gör det enkelt att tillåta utbildningsspel och inte vuxenspel.
44:56
Alla dessa saker som du älskar ser lite annorlunda ut, men de är här och de kan alla, som jag sa, ställas in av de olika grupperna som är din hierarki baseras på.
45:11
Samma som för videoregler, Rob pratade med när vi tittade på rapporten från YouTube om hur viktig video blir i denna distansutbildningssituation. Och det finns bara så mycket mer vi kan göra för att göra YouTube säkert i det här Relä miljö.
45:27
Du vet, begränsat läge och Smart Plåg, det är de saker du kunde göra i din Raket.
45:33
Men att dölja sidofält, dölja kommentarer, hålla eleverna riktigt fokuserade på det faktiska innehållet och inte alla de perifera saker som kan vara distraherande eller farliga eller olämpliga, förmågan att enkelt anpassa allt detta. Bara massor av extra kontroll vi kan ge dig för saker som YouTube eller för sociala medier eller alla dessa saker.
46:03
Jag kommer att gå tillbaka till våra bilder här, och Rob kommer att prata om några av dessa specifika skillnader i hur Raket fungerar och hur Relä fungerar och, och vilka fundamentala skillnader finns där.
46:22
Tack, Amy. Så jag tror att den första punkten finns riktigt nyckel. Om du tittar på, vet du, Raketvar den primära identifieraren IP-adressen som enheten använde.
46:35
I Relä, det är den användaren, och vi ungefär visade det i användarrapporten, deras identitet är typ av den centrala delen av rapporteringen. Vi har pratat om, du vet, de här följande två punkterna pekar mycket, att det hela är moln–baserade och agenter som arbetar på och utanför nätverket, i motsats till en hårdvara som du måste underhålla och skala och bygga ut när dina förändringar sker inom distriktet. Efter skolregler gentemot scheman har vi på något sätt förenklat den schemaläggningsfunktionen baserat på feedback från många skolor, men ändå ger dig den möjligheten att ha olika regler vid olika tidpunkter, som du behöver inom din miljö.
47:18
Adminroller, vi, du vet, vi tog typ av den delegerade administratören och sedan och sedan tog det ännu längre med det och skriva in, so den verkligen ansluter sig till din, din hierarki och din miljö och inställning, du vet vem som kan få tillgång till vad och kan de få tillgång till? Du vet, vi visade Safety Check tidigare. Du vet, kanske vissa personer har tillgång till den informationen, och andra kan se andra rapporter i systemet, så du har mycket detaljerade kontroller över allt detta.
47:47
Så den här integrationen tror jag är riktigt stor. Du vet, vi fortsätt att hämta information från din katalog, men igen, få också den som säger information så att vi kan associera de studenterna med rätt klasser och rätt användare, rätt policyer.
48:00
Uh, jag tror att den sista punkten jag vill lyfta fram till det, du vet, den Rakets typ av täckt allt och i Relä agenten är ditt primära filter och en av de saker som inte finns på bilden men jag ska prata om och jag vet att vi kommer att prata om implementering senare men det finns en övergång för att göra detta smidigt för dig så att eftersom dessa enheter finns i ditt nätverk kommer tillbaka till ditt nätverk när du går över till Relä,
48:27
De två systemen kan vara medvetna om varandra, so, det är inte som du måste tror att detta är en, vet du, kritisk gör allt på en gång, men vi har en implementeringsstrategi som gör att du kan lätta på det, för vi vet att du har mycket på gång just nu.
48:46
Rob, låt oss bara prata just nu. Kan du berätta om den övergångsprocessen? Och vad vi gör eller implementerar just nu, hur det skulle se ut.
48:57
Visst, så menar jag, från en övergångssynpunkt, den senaste utgåvan av Raket softa är Relä aware så att när du börjar distribuera dem Relä agenter i din miljö, Raket är medveten om det och låter sedan bara Relä hantera filtreringen.
49:14
So, det ger dig lite tid till, du vet, till övergång. Du behöver inte oroa dig för, fick alla mina enheter det på en gång, eller du vet, jag har enheter som inte har kommit tillbaka till skolan än, och de har inte uppdaterats. Så, vad det än kan vara i din miljö, than Rakets kommer att vara medvetna om det. När det gäller genomförande, we har implementeringsprogram som körs varje vecka nu för att hjälpa dig att implementera produkten och går igenom stegen och tar det igenom i en mycket du vet, lätt att följa enkel metod med en ingenjör on raden to slags tar dig igenom den bitens.
49:55
Ja, och jag menar, jag tror att det är nyckeln där. Beroende på vilka operativsystem, beroende på ditt nätverk, beroende på flera saker, det kommer det vara lite annorlunda för var och en av er. Så det är anpassad, men det är den övergripande processen. Och var gör implementeringar för att hjälpa alla genom det. Rob pratar lite om processen för att bli en gammal Raket in i en Relä Raket.
50:21
Ja, det är det faktiskt vacker enkel. Många av er har förmodligen gjort en Flash-uppdatering på din Raket innan. Som vi vet har du gått igenom versionerna med oss och uppdateringen till Relä Rakets är väldigt lika. Huvudskillnaden är att du också tar den ur raden vid den tiden och du använder bara hanteringsgränssnittet för att ansluta till ditt nätverk.
50:46
Men det är egentligen bara en fråga om att blinka med den nya koden, aFör att sedan gå med i det finns det lite konfigurationssteg, jagdet tar några minuter whsv du går med i det Relä Raket till din Relä chög instans. Och sedan, när du har gjort det, är du igång. Du har alternativ att göra saker som att aktivera autentisering eller användarautentiserad policy, kanske i ditt gästnätverk eller var som helst.
51:16
Rob, vi har flera frågor som kommer in om YouTube och det knyter samman med vad vi gör med Relä Rakets. Jag menar ledsen. Inte YouTube, iOS. Kan du prata om våra planer på iOS?
51:29
Ja.
51:29
Så vi har fortsatt att försöka köra iOS framåt och övervinna vet du, sandboxing och typ av iOS för att få det upp till nivån för funktionssättet i de andra enheterna.
51:49
Och så, om du vill och jag är kommer att bli lite teknisk här, but när vi tittar på filtreringsfunktionerna och säger a Windows eller Mac-enhet, det finns verkligen två komponenter till det och vi pratade om dem earlie: där är SSL-dekrypteringsmotor och den typ av inbyggt kärnfilter och de som fungerar sömlöst tillsammans i dessa agenter.
52:12
I iOS, där vi verkligen använder samma strategi, där vi har iOS-agenten, kan du, du vet, skjutas igenom din MDM. Men vi använder också Relä Rakets i proxy-läge. För de iOS-enheterna, för de saker där du behöver dekryptering och allt det där faktiskt blir tryckt igenom din MDM configuration. Så du behöver inte ha hands-on på enheten men du får bäst av båda, du kan använda Relä Raket till gör den dekrypteringsfunktionen och Relä agent för att fånga allt där för att ge dig det fulla skyddet och för dekrypteringsförmåga.
52:53
Tack, Rob. Jag är ganska förvånad över denna fråga men vi har fått den flera gånger. Folk frågar om de kan testa Relä och den Smart agents medan deras Raket filtreringsmedel är på plats.
53:09
Jag antar att det beror på att enheter är off nätverk. Dess svårare att ta bort end annonsd och gör den testprocessen. Kan du prata om en bästa praxis för det?
53:20
Ja. För bästa praxis vill du ta bort det tidigare filtreringsmedlet på enheten, Windows, say, Windows- eller Mac Mobile-filtret. Om du hade identifieringsagenterna där borde de inte ha någon inverkan.
53:35
Men att ha de två filtreringsmedlen på enheten kan orsaka svårigheters i hantering, lite dubbelfiltrering och den typen av saker.
53:44
Så, bästa praxis skulle vara att ta bort Raket filtreringsmedel och ersätt det med Relä ombud.
53:55
Bra. Tack så mycket. Låt oss göra en fråga till. Jag gillar att se till att jag lämnar alla fem minuter, så ta min lilla undersökning och komma dit nästa plikt.
54:04
Nästa fråga.
54:09
Flera personer frågade nyligen om insamling av enheter för att skjuta ut agenterna.
54:15
Wvilka omständigheter skulle det vara nödvändigt? Och mestadels, burk vi distribuera dem medan enheterna är hemma? När skulle det kanske inte vara fallet?
54:24
Jag skulle nog säga om du hade gjort det a avlägsen MDM, eller, du vet, fjärrhanteringsfunktion för dessa enheter. Men även då vet du att jag har arbetat med några skolor som kanske inte hade tänkt på MDM som ett verktyg för att hantera sina Windows-enheter tidigare.
54:42
Men det finns saker du kan göra för att automatiskt även registrera dessa Windows 10-enheter som de är ute i fältet. Så du vet, det är det ganska beror, typiskt på din miljö, men det finns verktyg och strategier som du till och med kan ta med dem i fjärrhantering på distans.
55:03
Så att jag tror att det är något som du vet, vi kan prata med dig om. Ett implementeringsteam kan prata med dig om några strategier där.
55:11
Men det kan faktiskt inte finnas ett behov även om du inte har befintligt avvisat management på dessa enheter.
55:21
Tack. Tack, Rob, för alla dessa svar på allas frågor. Tack till alla som gick med oss idag för att ta en timme på det jag vet är en riktigt upptagen tid för alla de fantastiska frågorna som du ställde. Vi kom inte till dem alla, men vi ser till att du får uppföljningar från kontoansvariga eller ingenjörer, eller support eller var som helst som är lämpligt för dina frågor. Som jag sa skulle jag verkligen uppskatta det om du tar den här snabba undersökningen som kommer att dyka upp när du lämnar.
55:52
Och om du är redo att få antingen en offert för Relä, jagom du inte har det eller implementeringshjälp. Om du har Relä men har inte rullat ut det och du litar på din Rakets,
56:05
Endera av dessa saker kan du berätta för oss i undersökningen, så kommer vi att följa upp eller skicka e-post till din kontoansvarige eller försäljning på LightspeedSystem.com
56:16
Och om du inte kommer ihåg allt detta klickar du på svara på e-postmeddelandena som jag har skickat dig för att bjuda in dig till detta och följ upp det med e-postmeddelandet som innehåller inspelningen, du kan bara svara till mig, så hjälper jag dig att komma till rätt plats också.
56:29
Tack så mycket. Ha en bra dag.
Säkerhet, trygghet och rättvisa. Med ljusets hastighet.
12013 Fitzhugh Rd.
Austin, TX 78736
1-512-439-3995
Förenta staterna
+1 877-447-6244
[email protected]
Europa
+44 (0) 20 4534 5200
Asien och Stillahavsområdet
+61 2 8310 8686
Copyright © 2023 Lightspeed Systems | Integritetspolicy | Meddelande om sekretess i Kalifornien | COPPA-meddelande | Trust Center | Sökandes och anställdas integritetspolicy | Villkor
Copyright © 2023 Lightspeed Systems
Integritetspolicy | Meddelande om sekretess i Kalifornien | COPPA-meddelande | Trust Center | Sökandes och anställdas integritetspolicy | Villkor
Fortfarande gör din forskning?
Låt oss hjälpa till! Boka en gratis demo med en av våra produktexperter för att få alla dina frågor besvarade snabbt.
Letar du efter prisinformation för våra lösningar?
Låt oss veta om ditt distrikts krav så skapar vi gärna en skräddarsydd offert.
Föreställ om det inspirerade och interaktiva klassrummet för fjärr-, hybrid- och personligt lärande. Lightspeed Classroom Management™ ger lärare synlighet och kontroll i realtid över sina elevers digitala arbetsytor och onlineaktivitet.
Säkerställ skalbar och effektiv hantering av inlärningsenheter. Lightspeed Mobile Device Management™-systemet säkerställer säker och säker hantering av elevers lärresurser med synlighet i realtid och rapportering som är avgörande för effektiv distansutbildning.
Förebygg självmord, nätmobbning och skolvåld. Lightspeed Alert™ stöder distriktsadministratörer och utvald personal med avancerad AI för att upptäcka och rapportera potentiella hot innan det är för sent.
Skydda eleverna från skadligt innehåll på nätet. Lightspeed Filter™ är den bästa lösningen i klassen som fungerar som en solid barriär mot olämpligt eller olagligt onlineinnehåll för att säkerställa elevernas onlinesäkerhet 24/7.
Få fullständig insyn i elevernas onlineinlärning. Lightspeed Analytics™ ger distrikten robusta data om effektiviteten av alla verktyg de implementerar så att de kan ta ett strategiskt förhållningssätt till sin teknikstack och effektivisera rapporteringen.