Lightspeed Systems® lanserer Lightspeed Alert™-løsning for trusseloppdagelse av selvmord, mobbing og skolevold

• Medieutgivelse

Austin, Texas, April 15, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Lightspeed Systems®, the leading K-12 online safety and effectiveness solutions provider, announces the launch of Lightspeed Alert™, en løsning for oppdagelse av trusler for selvskading, mobbing og skolevold, som bidrar til å gi skoler og distrikter tidlig varslingsoppdagelse for å forhindre hendelser og fremme elevenes sikkerhet.

Statistikk angående elevers mentale og fysiske sikkerhet er oppsiktsvekkende. EN resent undersøkelse fant at 93% av foreldre er bekymret for barnets mentale helse på grunn av utvidet campusstengning og isolasjon, og en annen studie fra US Secret Service fant 75% av skoleskytere demonstrert angående nettaktivitet før hendelsen fant sted. Med disse bekymringene er det avgjørende for skoler og distrikter å ha den typen tidlig varslingstrusseldeteksjon som Lightspeed Alert kan gi.

Lightspeed Alert utnytter smart AI for aktivt å skanne og varsle om elevatferd hvor som helst studenter engasjerer seg på nettet. Sanntidsvarsler og sikkerhetsdashboards utstyrer distrikts- og skoleansatte med synlighet og verktøy for å svare på trusler og håndtere saker. For et ekstra beskyttelseslag gir Lightspeed Alert 24/7/365 menneskelig gjennomgang av høyt kvalifiserte sikkerhetsspesialister som utfører en trusselvurdering av flagget atferd og eskalerer overhengende trusler via en direkte telefonsamtale til skoledistriktets personell eller rettshåndhevelse.

"Med studentens mentale helse på et nytt lavpunkt, og den pågående samfunnsutfordringen med masseskyting, må vi flytte samtalen fra forberedelse og respons på voldelige hendelser til å redusere og forebygge disse hendelsene," sier Eileen Shihadeh, CMO ved Lightspeed Systems. "Vi utviklet Lightspeed Alert for å gjøre nettopp det, og for å fremme vårt mål om å holde barna trygge."

Omtrent Lightspeed Systems

Med over 20 år med teknologi for å møte behovene til skoler, er Lightspeed Systems markedsleder innen online studentsikkerhet og effektivitet. Det spesialbygde Lightspeed-økosystemet av skybaserte løsninger – skreddersydd for å møte dagens utviklende utfordringer – gir skoler over hele verden pålitelige filtrerings-, analyse- og enhetsadministrasjonsverktøy for skoleledere og lærere. Lightspeed Systems er en velprøvd partner for skoler, og betjener over 30 millioner elever i 38 land og 30 000 skoler globalt.

For å lære mer, besøk www.lightspeedsystems.com

Ida Yenney KCPR for Lightspeed Systems