Katso verkkoseminaari

Strategioita opettajien ja oppilaiden hyvinvoinnin tukemiseksi

Lue transkriptio

0:02

Hyvää iltapäivää kaikille, kiitos paljon, että liityit joukkoomme tänään keskustelemaan strategioista opettajien ja oppilaiden mielenterveyden tukemiseksi. Aiomme antaa ihmisille vain muutaman minuutin lisää hyppäämiseen, joten odota, niin aloitamme pian.

0:51

OK, näyttää siltä, että joukkoomme on tulossa lisää ihmisiä, joten mennään eteenpäin ja aloitetaan. Kiitos vielä kerran, että liityit joukkoomme tänään. Nimeni on Marissa Naab. Olen markkinointipäällikkö täällä Lightspeed Systems:ssä. Minuun liittyy tänään Amy Grosso ja Nicole Allien.

1:06

Amy on Round Rock ISD:n käyttäytymistieteiden johtaja, ja Nicole on opetusteknologi Caddo Parish Public Schoolsissa. Minulla on pari nopeaa taloudenhoitoon liittyvää asiaa. Ennen kuin aloitamme, haluan kertoa teille kaikille, että tämä webinaari nauhoitetaan. Joten jos haluat jakaa tämän tallenteen kollegoidesi kanssa jälkeenpäin, voit tehdä niin. Lähetämme sen sinulle webinaarin päätyttyä. Meillä on 15 minuuttia Q&A keskustelun lopussa, joten jos sinulla on kysyttävää siitä, mitä tänään käsittelemme, voit laittaa ne kysymysruutuun, niin teemme parhaamme saadaksemme vastaukset niihin. sinulle.

1:45

Pidemättä puhetta, mennään eteenpäin ja aloitetaan. Amy ja Nicole, haluatko vain kertoa hieman enemmän itsestäsi ja kokemuksistasi? Amy, aloitetaan sinusta.

1:55

Joo, olen iloinen saadessani olla täällä ja jakaa tämän tärkeän aiheen, jonka uskon meidän kaikkien tietävän. Olen siis Round Rock ISD:n käyttäytymisterveyspalveluiden johtaja. Olemme koulupiiri Texasissa, aivan Austinin ulkopuolella, ja se on noin 45 000 opiskelijaa.

2:14

Oma taustani on kuitenkin mielenterveysneuvonta. Olin mielenterveysneuvojana useita vuosia ennen koulutukseen siirtymistäni. Round Rock ISD:ssä valvon sosiaalityöntekijöitä, jotka työskentelevät suoraan opiskelijoiden ja henkilökuntamme kanssa. Meillä on opiskelijoille mielenterveyskeskukset, ja myös poliisien kanssa teemme yhteistyötä opiskelijoiden kanssa kokonaisvaltaisesti, myös poliisin näkökulmasta. Olen myös National Chapter Leadership Council for American Foundation for Suicide Prevention -säätiön jäsen.

2:45

Mahtava. Kiitos. Nicole, haluat kertoa meille hieman enemmän itsestäsi.

2:49

Toki, olen Caddo-koulujen opetusteknologi. Työskentelen siis päivittäin opettajien kanssa. Koulutan heitä käyttämällä tekniikkaa heidän luokkahuoneissaan.

2:59

Työskentelen myös asioiden Lightspeed-puolella, jossa valvon oppilaidemme turvallisuutta ja otan yhteyttä kouluihimme ja ohjaajiimme, kun oppilaan kanssa ilmenee jotain.

3:13

Täydellistä, kiitos molemmille niin paljon ja uudelleen, kiitos, että liityit joukkoomme tänään.

3:17

Tiedäthän, olette molemmat aiheen asiantuntijoita tällä alalla ja tiedätte, että kaikki opettaja- ja henkilöstöpula johtuu vain siitä, että pandemia alkoi kaksi vuotta sitten ja sillä on vain ollut niin valtava vaikutus. kaikille peruskouluikäisille, varsinkin. Joten erittäin tärkeä aihe, ja niin iloinen, että pääsit mukaan.

3:38

Mennään eteenpäin ja aloitetaan siitä, mitä olette molemmat kokeneet opettajapulan vaikutuksista piirissänne.

3:48

Mene eteenpäin, Nicole. Olemme varmasti nähneet opettajapulaa.

3:54

Meillä on ollut opettajia, jotka ovat luokkahuoneessa, ja heidän on peitettävä muita luokkahuoneita rikastusaikoina, koska meillä ei vain ole tarpeeksi opettajia.

4:04

Me itse, keskustoimiston työntekijät, olemme käyneet kouluissa ja tilaisuudessa eri päivinä tarvittaessa.

4:13

Olemme siis varmasti nähneet opettajapulan vaikutuksen.

4:21

Ja samanlainen täällä Round Rockissa ja koko alueellamme, mielestäni myös yksi asia on huomautettava, kuten Nicole sanoi, ihmisten on katettava luokkia puolestamme, koska siellä on myös pulaa.

4:32

Alipula vaikuttaa siihen, mitä tapahtuu opettajille ja heidän työtaakkaan. Ja sitten ajattelen jopa avoimien avustajien paikkojen määrää.

4:42

Joten kun ajattelee koko piiriä ja kaikkia avajaisia, eivät vain opettajat, vaan nuo avaukset vaikuttavat siihen, mitä opettajalle tapahtuu päivittäin ja heidän tukensa luokkahuoneissa? Ja koko yhteiskuntamme kärsii työvoimapulasta. Joten, se on sama asia, jonka me näemme, sen vain näemme sen vaikuttavan niin suoraan opiskelijoihimme ja opettajiimme, jotka tekevät valtavaa työtä joka päivä.

5:06

Joo, ja Nicole, kun puhuimme toissapäivänä, olit maininnut tietyn tilanteen, jossa yksi opettajistasi menettää suunnitteluaikansa, koska hänen täytyy hoitaa muita luokkia. Voitko kertoa meille siitä hieman enemmän?

5:19

Kyllä, olin vierailemassa opettajan luona, valmentamassa häntä ja sanoin: "Hei, mitä on tekeillä? En ole voinut nähdä sinua yksitellen."

5:27

Ja hän sanoi: "No, olen ohjannut luokkia suunnitteluaikani aikana, koska siellä ei vain ole juuri nyt opettajaa." Joten hän ei vain kata luokkia, vaan myös muut opettajat käsittelevät samaa luokkaa.

5:40

Nyt menen eteenpäin ja sanon, että hän saa siitä korvauksen. Aloitimme sen, koska monien opettajien on täytynyt alkaa kattamaan oppitunteja suunnitteluaikansa aikana.

5:52

Me korvaamme heille siitä, joten hän sanoi: "Tiedätkö, minä tiedän, että saan tästä korvauksen, mutta on aika, etten pääse takaisin."

6:01

Joo.

6:01

Nyt ja sanon myös, että hän tekee vapaaehtoistyötä. He tekevät. Se on vapaaehtoistyötä.

6:06

He eivät voi vain vetää niitä ulos ja sanoa, että sinun on tehtävä tämä. Hän tekee sen, koska näkee tarpeen.

6:12

Hän on juuri se opettaja. Hän haluaa varmistaa, että jokainen saa luokkahuoneessaan kaiken tarvitsemansa.

6:19

Ja sanon, että samat asiat, joita tapahtuu täällä Round Rockissa, on se, että opettajat alkoivat noin vuoden puolivälissä saada korvausta luokan kattamisesta tai siitä, että he joutuivat tekemään ylimääräistä työtä.

6:31

Mutta tiedäthän, niin paljon kuin se on hyvä asia, että puute vaikuttaa silti, koska sinulla voi olla vain niin monta tuntia päivässä.

6:39

Luulen, että siellä se todella alkaa vaikuttaa heidän hyvinvointiinsa, kun heillä on niin paljon ylimääräistä työtä perinteisen työajan ulkopuolella.

6:53

Kyllä, ehdottomasti, ja tiedäthän, korvaus on hyvä ensimmäinen askel. Mutta mitä muita asioita piirisi ovat tehneet varmistaakseen, että opettajistasi pidetään huolta ja että he pitävät mielenterveystaukoja?

7:06

Ja pysyä terveenä ja onnellisena.

7:11

Niin, ja meille täällä Round Rockissa palkkasimme sosiaalityöntekijän vain henkilöstöön tammikuusta alkaen.

7:17

Katsoin, kuinka monta lähetettä saimme opiskelijoiden kanssa työskenteleville sosiaalityöntekijöille, ja saimme henkilökunnan lähetteitä. Ottaisimme ne, koska halusimme auttaa henkilökuntaa, mutta tajusin, että jos olen kampuksella ja työskentelen sosiaalityöntekijän kanssa opiskelijasta, mutta sitten minulla on jotain henkilökohtaista, se on outoa. dynaamista minun täytyy sitten työskennellä kanssasi itsekseni. Ja niin, kun ymmärrämme, että jos meillä olisi joku, joka on heidän kampuksensa ulkopuolella ja jonka kanssa hän työskentelee päivittäin, voidaksemme tukea heitä, ja he saavat tukea monissa eri aiheissa ja asioissa, ja he viittaavat itseensä, ja se on luottamuksellista.

7:51

Ja niin, nämä ovat asioita, joita meillä on aina ollut, työntekijöiden avustusohjelma, mutta jopa henkilökunnan auttaminen ymmärtämään, kuinka siihen pääsee käsiksi helpommin, mikä todella tekee siitä eturintaman, että kaikki ovat tietoisia siitä ja on erittäin tukeva.

8:05

Sanon myös, että yritämme alueellamme päästä eroon. Luulen, että liian usein sanomme opettajille, että harjoittele vain itsehoitoa.

8:14

Ja toimimme niin kuin se on helppoa.

8:17

Ja tiedätkö, olen miettinyt tätä paljon viime vuosina ja lukenut sitä, että rajoitan itsehoidon sanomalla, että menen jalkahoitoon tai kylpyläpäivään tai sinun täytyy treenata enemmän. . Se päätyy monille meistä toiseksi asiaksi tehtävälistallamme, eikä siitä ole apua.

8:36

Sanon aina ihmisille, että tykkään käydä jalkahoidoissa, mutta se ei tarkoita, että työmääräni vähenee.

8:43

Ja monta kertaa, tunnen syyllisyyttä, koska en tee näitä muita asioita samaan aikaan, en vain työasioita, vaan tasapainoilua äitinä olemisen tai kaikkien näiden monien muiden tehtävien kanssa.

8:54

Ja niin todella alkaa ajatella sitä, että se on todellista itsehoitoa. Miten voimme auttaa henkilökuntaa asettamaan rajansa?

9:03

Ja että jossain vaiheessa minun täytyy mennä kotiin, minun täytyy levätä.

9:08

Minun ei pitäisi jatkaa töitä, koska voin 24/7.

9:13

Ja niin todella käydä syvempiä keskusteluja siitä, mitä todella hyvien rajojen asettaminen tarkoittaa. Kuinka voimme kertoa henkilökunnalle, että on OK sanoa ei joillekin asioille, eikä sinun tarvitse olla kaikkea kaikille ihmisille? Se on sitten eri keskustelu.

9:26

Joo.

9:27

Haluaisin lisätä, että meillä on myös työntekijöiden avustusohjelma, jossa opettajat voivat käyttää sitä seurakunnassa. Mutta mitä teimme tänä vuonna, oli ulkoministeriö lisäsi virtuaaliterapiaa yhden osavaltion sairaaloistamme. Joten jokaisella Louisianan osavaltion opettajalla on nyt mahdollisuus tehdä virtuaaliterapiaa sairaalajärjestelmän kautta täällä, ja se on täysin ilmaista ja he voivat käyttää sitä niin usein ja niin paljon kuin tarvitsevat.

9:56

Ja mikä on ollut sen käyttöönottoprosentti, Nicole, kuinka usein opettajat käyttävät tätä palvelua?

10:03

Nyt en voi kertoa sinulle, koska se on täysin luottamuksellista, enkä ole varma, mitä se on.

10:09

Joo, ehdottomasti.

10:12

Sanon, että vain anekdoottisesti, kuten tiedän, jopa minulla on ollut enemmän henkilökuntaa tänä vuonna, viimeisten kahden vuoden aikana, ja ota yhteyttä työntekijöiden avustusohjelmiin. Kuinka tavoittaa jopa erilaisia mielenterveysalan ammattilaisia yhteisössä.

10:27

Ja niin, sinulla ei ole selkeitä tietoja siitä, onko se noussut.

10:32

Tiedän, että henkilöstön sosiaalityöntekijän suositukset heti käyttöönoton yhteydessä, että hän sai lähetteitä ja ihmiset käyttivät tarjoamaamme tukea.

10:42

Joo, ja se on mahtavaa, olen niin iloinen, että ne toimivat ja ihmiset käyttävät sitä hyväkseen.

10:47

On todella vaikeaa, kuten sanoit, Amy, löytää toimintaa, josta teoriassa olisi apua, ja tässä me teemme tätä, mutta käytännössä. Se on kuin ei, se on vain yksi asia listallani.

10:59

Joten olen todella iloinen, että te löysitte jotain, todella hyödyllistä ja hyödyllistä, ja jotain, jota he voivat hyödyntää.

11:07

Rand Education and Laborin tekemässä tutkimuksessa kerrottiin, että joka neljäs opettaja ilmoitti harkitsevansa jättävänsä työnsä lukuvuoden lopussa. Kun viime vuonna, tai ei viime vuonna, mutta ennen pandemiaa, vain 1 ja 6 sanoivat saman asian. Mikä on mielestäsi ollut noiden lukujen muutoksen ykköstekijä itse pandemiaa lukuun ottamatta?

11:30

Tiedätkö, luulen, että koulutuksessa tapahtuu tällä hetkellä monia asioita.

11:35

Tiedätkö, kun pandemia alkoi, opettajat ovat uskomattomia, koska lapsemme ovat kotona kanssamme, eikö niin? Ja voi luoja, mitä me aiomme tehdä? Mutta jossain viime vuosien aikana on tapahtunut tämä muutos.

11:47

Koulujen on tehtävä kaikki kaikkien puolesta ja oltava vastaus kaikkiin yhteiskunnallisiin ongelmiimme.

11:55

Tiedätkö, puhun paljon mielenterveydestä ja opiskelijoista, ja ymmärrän, että koulujen on puututtava opiskelijoiden mielenterveyteen, koska yhteiskunnassa ei ole tarpeeksi resursseja. Yhteiskuntana emme ole tehneet hyvää työtä sen suhteen.

12:07

Ja niin luulen, että se on yksi asia, myös sinä, kun hintojen inflaatio on viime aikoina todella noussut tai kaikkialla Yhdysvalloissa, mutta osavaltioissa opettajien korvaukset, eikä se ole vain piirin taso, koulutaso, se on osavaltiotasolla, emme investoi siihen korkeammalla tasolla.

12:28

Ja luulen, tiedäthän, tietysti, kuulen tämän koko ajan. No, opettajat eivät puutu siihen rahan takia. He eivät, mutta jossain vaiheessa sinun on saatava kohtuullinen korvaus. Luulen, että se on suurempi yhteiskunnallinen ongelma, jonka näen tapahtuvan.

12:41

Ja että jotkut opettajat ymmärtävät; Voinko saada toisen työn paremmilla työajoilla?

12:47

Eikä tämä stressi siitä, että minun on oltava kaikki kaikessa jokaiselle opiskelijalle, ja ansaitsen silti enemmän rahaa.

12:55

Ja olen täysin samaa mieltä kanssasi, Amy. Puhun opettajan kanssa juuri tällä viikolla, henkilökohtaisesti, ja kysyn häneltä, tiedätkö, mikä se on?

13:06

Puhuimme itse asiassa kyselystä, ja minä sanoin, mikä olisi? Miksi luulet tämän olevan? Ja hän sanoi, meillä on vain liikaa tekemistä.

13:15

Joka kerta kun sovimme, on jotain muuta. Ja hän sanoi, ei vain sitä.

13:22

Olen tottunut olemaan lasteni äiti, eikö niin? Koska niin opettajat tekevät. Menemme töihin joka päivä ja olemme äiti, olemme äiti siitä lähtien

13:30

tulemme ovesta sisään lähtöaikaan. He jopa kutsuvat meitä joskus äidiksi. Sinä tiedät? He lipsahtelevat: "Hei, äiti", hän sanoi, että minä olen se,

13:37

mutta nyt se on paljon enemmän, koska vaikka menneisyydessä on aina ollut, oi, minulla oli vain huono päivä. Nyt minulla on ollut huono kuukausi. Asiat eivät mene hyvin kotona ja kaikki pandemian vuoksi ja juuri siinä yhteiskunnassa, missä olemme tällä hetkellä.

13:51

Joten, hän sanoi, se on vain niin paljon enemmän emotionaalista matkatavaraa lasten kanssa nyt, että se on vaikeaa, tiedätkö, se on todella vaikeaa. Se todella painaa minua.

14:03

Joo.

14:05

Joo, ja tuollainen kyyhkynen päihittää meidät aika hienosti tämän seuraavan tilaston kanssa, se sanoi,

14:09

Raved Mobile teki kyselyn järjestelmänvalvojille ja heidän ykkösturvallisuushuolensa opiskelijoiden mielenterveydestä, mikä on ilmeisesti niin oikeudenmukaista, että se on valtava prioriteetti. Henkilökunnan emotionaalinen hyvinvointi laskeutui kuitenkin kolmannelle sijalle. Yli 60% vastaajista ilmoitti opiskelijoiden mielenterveyden kiireellisimmäksi ongelmakseen, kun taas hieman yli neljäsosa mainitsi henkilöstön hyvinvoinnin.

14:31

Mainitsit joitain strategioita, joita olette toteuttamassa

14:37

pitää todella huolta henkilökunnan mielenterveydestä. Mutta mitä piirisi ovat tehneet hallitakseen sekä henkilökunnan että opiskelijoiden mielenterveyttä.

14:48

Joo.

14:48

Ja tämä on, tiedätkö, puhun siitä usein, yksi hyvä asia, joka mielestäni tuli pandemiasta, on se, että erityisesti opiskelijoiden mielenterveys ja mielenterveyshuoli on otettu paremmin vastaan.

15:03

Ja ne meistä, jotka ovat olleet alalla pitkään, tietävät, että he olivat, opiskelijoiden mielenterveyssairauksien määrä oli erittäin korkea jopa ennen pandemiaa, se on vain, että pandemia tavallaan nosti sen valokeilassa ja ymmärsimme, että nyt vain kiinnitetään huomiota. Ja sitten näemme, koska oppilaita ei ollut kouluissamme. tiedäthän, jopa vuodeksi, puoleksi vuodeksi, riippuen siitä, missä asut. Se itsessään vaikutti opiskelijoiden hyvinvointiin.

15:32

Mutta samalla luulen, että joskus emme ymmärrä, että se vaikutti myös henkilökunnan henkiseen hyvinvointiin.

15:39

Keskitymme niin paljon opiskelijoihin. Mutta ymmärtäessään, että opiskelijat tulevat perheistä, heidän perheensä aikuiset olisivat voineet kamppailla pandemian tapahtumien vaikutusten kanssa. Tiedäthän, ja siksi luulen, että se oli vain tämä käännynnäinen, kuten kaikki yhdistyi, ja kuten mainitsin, yhteisöissämme ei ole niin paljon tukea. Tiedätkö, dataa on nyt niin paljon. Lastenpsykiatreista on pulaa.

16:03

Terapeuteista on pulaa, joten miten koulujen on autettava kuromaan umpeen tämä kuilu?

16:09

Jälleen kerran, rajallisella rahoituksella, joten piirimme on, kuinka hyödynnämme yhteisökumppanuuksia? Kuinka kuromme umpeen tuon kuilun monille perheille, jotka eivät ole tottuneet saamaan näitä resursseja? Miten tarjoamme koulutusta? Teemme paljon koulutustilaisuuksia siitä, miltä lapsesi mielenterveys näyttää?

16:27

Kuinka voit olla proaktiivinen mielenterveyden suhteen tunnistaessasi merkkejä ja oireita?

16:32

Ja teimme. Osasto, jossa olen, aloitti kaksi vuotta sitten, aivan ennen COVIDia. Mutta olemme nousseet yhdestä henkilöstä 15:een puolessatoista vuodessa, ja se on ollut pääasiassa sitä, että sosiaalityöntekijät ovat pystyneet todella työskentelemään kahden kesken opiskelijoiden ja perheiden kanssa tarjotakseen tukea.

16:48

Ja niin, mielestäni se tarkastelee monia eri tapoja.

16:51

Meillä on kumppanuus opiskelijoiden etäterapiaan, se on osavaltiomme kautta ja se on ilmainen. Joten luulen sen olevan, miten meillä on silta kouluna? Emme voi olla kaikkea kaikille ihmisille, mutta voimme harjoitella. Voimme tehdä koulutusta, ja sitten voimme todella auttaa perheitä pääsemään käsiksi yhteisön resursseihin.

17:11

Joo, entä sinä Nicole?

17:14

No, lisäsimme, mielestäni olen puhunut tästä ennenkin, lisäsimme opiskelijoillemme SEL-ohjelman, jotta he saavat joka päivä 15-20 minuuttia sosiaalista emotionaalista oppimista. Opettajat ja opiskelijat pystyvät keskustelemaan asioista. Olen itse asiassa kuullut joiltakin opettajilta, ja he sanoivat, että tämä todella toimii, nämä lapset keksivät, että oi, tiedätkö, minun on hyvä tulla luoksesi kertomaan sinulle tämän nyt. Heidän ei tarvitse pitää kaikkea omana tietonaan. Joten nämä vain pienet minitunnit, joita he saavat päivittäin, ovat itse asiassa auttaneet heitä avautumaan ja puhumaan opettajilleen ja ohjaajilleen sekä muille ihmisille, joille heidän täytyy puhua. Tai vain pystyä toimimaan yleensä luokkatovereidensa kanssa. Ja sano, tiedätkö, en pitänyt siitä, kun tämä tapahtui, ja sait minut tuntemaan tältä.

18:01

Uskon, että sen toteuttaminen, tuon ohjelman tuominen todella auttoi ja auttaa monia opiskelijoitamme juuri nyt.

18:11

Niin, ja niin ottamalla käyttöön kaikkia näitä työkaluja ja strategioita, joita olette käyttäneet, näetkö opiskelijoiden yhä kamppailevan tunteidensa ja mielenterveytensä hallitsemiseksi?

18:21

Kuten missä sijoittaisit heidän mielenterveytensä verrattuna pandemian puoliväliin, missä he ovat nyt?

18:28

Minusta se riippuu. Tiedätkö, Yhdysvaltain yleiskirurgi julkaisi raportin joulukuussa. Voit googlettaa sen.

18:35

Siinä on hienoa tietoa, mutta pohjimmiltaan se on nuorten mielenterveyskriisi ja puhuminen siitä, ketkä ovat alttiimpia kamppailemaan mielenterveyden kanssa. Pandemian takia. Tiedäthän, me tiedämme, että on olemassa tiettyjä asioita, kuten me.

18:52

Yli muutama kuukausi sitten näin raportin, että yli 140 000 opiskelijaa Yhdysvalloissa oli menettänyt ensisijaisen tai toissijaisen hoitajansa, eikö niin. Ja niin, emme vain puhu, vaan keskitymme niin paljon eristäytymiseen, mutta meillä on lapsia, jotka surevat. Meillä on perheitä, jotka ovat nyt muuttuneet kaksituloisesta perheestä yksituloiseksi perheeksi. Joten se on vaikuttanut heihin taloudellisesti, ja joillain heistä ei sitten ole edes resursseja perustarpeisiin ja sellaisiin asioihin.

19:19

Ja niin, ei kukaan samaan aikaan, en halua kaiken olevan tuhoa ja synkkyyttä.

19:24

Meillä on paljon opiskelijoita, jotka ymmärtävät, kuinka sitkeitä he voivat olla, ja mielestäni tämä on asia, joka on jäänyt meiltä paitsi tämän pandemian aikana. Se on todella työskentely opiskelijoiden kanssa ja tunnustaa tehneensä jotain todella kovaa. Teimme kaikki. Pysähdymmekö ja sanomme, voi luoja, katso mitä olemme tehneet viimeisen kahden vuoden aikana, ja asiat olivat vaikeita, ja tiedätkö, olin yksinäinen. Ja onnistuin selviytymään siitä ja todella pohtimaan, mitä selviytymisstrategioita oppilaat käyttivät selviytyäkseen siitä. Luulen, että siinä Nicole puhuu tuosta SEL-opetussuunnitelmasta, mahdollisuudesta käydä keskusteluja selviytymisestä ja kestävyydestä. Ja olen oppinut, että pystyn käsittelemään vaikeita asioita, ja voin uskoa itseeni käsittelevän vaikeita asioita. Ja mielestäni nämä ovat tärkeitä keskusteluja, joiden on tapahduttava, ei vain opiskelijoiden, vaan myös henkilökunnan kanssa.

20:12

Henkilökunta tarvitsee aikaa pohtia tätä.

20:15

Voi luoja, koulutus määriteltiin täysin uudelleen kaksi vuotta sitten, ja katso missä olet ja kuinka paljon olet tehnyt.

20:25

Ja Nicole, entä oppilaasi?

20:29

Meillä on ilmeisesti edelleen ongelmia, ja voin sanoa, että olen ollut hieman järkyttynyt, kun saan hälytyksiä.

20:39

Monet heistä tulevat ala- ja yläkoululaisiltani, ja odotin todella enemmän lukiolaisiltamme. Mutta nämä lapset ovat, en ymmärtänyt kuinka paljon kaikki on vaikuttanut pieniin, mutta suurin osa hälytyksistämme on nyt peräisin tuosta ala- ja keski-iästä. Joten olen todella iloinen, että olemme toteuttaneet tämän SEL-ohjelman ja että näemme hieman parannusta.

21:09

Kuten Amy sanoi, emme voi vain olla synkkiä ja tuhoisia koko ajan. Tiedätkö, näemme edistystä. Mutta näen todella, että se todella koskettaa meidän pieniä ihmisiä, tiedäthän, nuorempaa väestöämme.

21:24

Se on minulle vähän pelottavaa.

21:29

Pidän siitä, että osoitit sen Nicolelle, koska luulen joskus, että mielenterveys, kuten ahdistus, masennus, vaikuttaa lukiolaisiin, ja sanon tämän esipandemian.

21:40

huomaamme korkean ahdistuneisuusasteen ala-asteelta lähtien ja kuinka voimme keskustella siitä. Miten koulutamme henkilöstöä siihen, mutta minulle se on jopa se, kuinka saamme vanhemmat tietoisiksi?

21:52

Miten autamme vanhempia ymmärtämään, miten he rohkaisevat sitä? Miten he auttavat sitä? Millaisia paineita asetamme lapsille?

22:03

Kysyn aina vanhemmilta, kysytkö yhtä paljon tunteista ja tunteista kuin arvosanoja?

22:11

Ja he eivät pidä siitä, kun kysyn tuota kysymystä, koska vastauksena kysytään yleensä paljon enemmän arvosanoista ja siitä, kuinka voit urheilullisesti, koska söit kuin kolmessa eri valikoidussa joukkueessa, ja kaikki tämä. Oletko niin huolissasi siitä? Mutta tarkistammeko vain opiskelijoiden tunteet?

22:34

Olen iloinen, että sanoit sen. Tiedän, ehdottomasti.

22:39

Minun piti ajatella, että kun katson tytärtäni päivän päätteeksi, sanon yleensä, että hei, kuinka päiväsi meni? Kerro yksi hyvä asia, joka tapahtui sinulle tänään? Mitä koulussa tapahtui, mistä todella pidit? Tiedätkö, jotain sellaista ennen kuin sanon

22:51

kerro minulle kuinka tuo yhteiskuntaopin koe meni, koska olen nähnyt toisen lapsen ennen häntä, kuinka vaikuttava se on, kun kysyin nuo muut kysymykset ensin, sen sijaan että sukeltaisin suoraan siihen, kuinka nuo arvosanat ovat. tietää?

23:05

Joten pääsin luokseni.

23:07

Joo hyvä.

23:09

Siellä on hieno kirja nimeltä Epäonnistumisen pelko, Jessica Leahyn The Gift of Failure. Hän on äiti, ja hän on opettaja ja puhuu siitä, kuinka hyväksymme epäonnistumisen ja hyväksymme sen?

23:26

Meistä aikuisina tunnemme, että meidän on oltava täydellisiä, ja se on epärealistista ja se voi aiheuttaa paljon henkistä kärsimystä. Hän jopa sanoi, muuttamalla tapaa, jolla lapsi tulee kotiin A:lla, olemme kuin, oi, se on mahtavaa. Lapsi tulee kotiin C-kirjaimella, ja me sanomme, miksi et tehnyt paremmin. Sen ymmärtäminen, että lapsi, joka teki tämän C:n, olisi voinut työskennellä 10 kertaa kovemmin kuin lapsi, joka sai A:n.

23:48

Ja siksi sen sijaan, että kehuisit hyvää tai pahaa, tutkit vain todella uudelleen, ja opettajat voivat myös tehdä tämän.

23:53

Kuten, mitä teit ansaitaksesi tämän arvosanan, eikö niin? Eli käyttäytyminen on tuloksen takana.

24:01

Joten jos se on A, he voivat olla kuin, oi, se on helppoa. C:n tekemän kumoamiseksi se oli kuin, voi luoja, tein kaikki nämä asiat,

24:09

ja sain tämän C:n. Todella auttavaa, muuttaen perfektionismin dialogin todella omaksumaan, kuinka pääsemme sinne, missä olemme.

24:18

 

24:19

Ehdottomasti, ja Nicole, mainitsit saavasi hälytyksiä opiskelijoilta, jotka kamppailevat mielenterveyden kanssa, ja tiedän, että käytät Lightspeed-varoitusta siihen, erityisesti ala-asteikäisille. Kun saat nämä hälytykset, kuinka tärkeää on, että ne ovat välittömiä, merkitään välittömästi ja lähetetään suoraan sinulle?

24:41

Ja sinä pystyit hoitamaan sen sieltä käsin.

24:46

Tarkoitan, että se on erittäin tärkeää.

24:48

Se on kuin, kun on ongelma ja soitat hätänumeroon, haluatko sen tehtävän heti, eikö niin? Meidän on saatava nämä tiedot mahdollisimman pian.

24:58

Joten kun nuo hälytykset tulevat minulle ja näen sen olevan korkean riskin hälytys, se on erittäin tärkeä hälytys. Tiedätkö, olemme heti puhelimessa, sen koulun, ohjaajien, kenen tahansa kanssa. saada välittömästi apua näille opiskelijoille.

25:16

On selvää, että mitä nopeammin voit tehdä sen, sitä parempi.

25:18

Joten meillä on ollut tilanteita, joissa ohjaaja nappasi opiskelijan sisään, ja jos hän olisi päässyt kotiin, hän ei ehkä ollut paikalla seuraavana päivänä.

25:28

Ja niin, se on vain niin tärkeää. Kuten hätänumeroon soittaminen tärkeäksi.

25:34

Ehdottomasti.

25:37

Ja kun sait nämä ilmoitukset, huomasitko näiden ilmoitusten määrässä minkäänlaista muutosta verrattuna täysin etäopetukseen verrattuna hybridi- ja henkilökohtaiseen oppimiseen? Onko sen määrä muuttunut sen jälkeen, kun olemme palanneet kouluun?

25:54

Tiedät, että se on erilaista joka päivä.

25:58

Tiedät kyllä.

25:59

Voin kertoa, että pandemian aikana saimme paljon hälytyksiä.

26:03

Ja juuri nyt saamme paljon hälytyksiä. Tänään,

26:07

En tiedä mitä tänään tapahtuu. Tänään on ollut hyvin hiljaista, mikä on mielenkiintoista. Yleensä, kuten eilen joku avasi patruunan, tiedäthän, se oli vain yksi toisensa jälkeen.

26:22

Voin kuitenkin sanoa, kuinka tärkeää on pandemian aikana, kun nämä lapset olivat kotona.

26:30

Valvomatta jättäminen olisi ollut aivan kauheaa, koska jos ajattelee, kun lapsi on kotona ja he eivät ole koulussa, emme näe heitä, eikö niin?

26:42

Opettajana, jota et kulje ympäriinsä, et näe näitä. Et näe näitä lapsia joka päivä.

26:45

Joten tämän kotona pitäminen heidän kanssaan pandemian aikana auttoi meitä pitämään pulssia. Pystyimme silti näkemään, mitä he tekivät, ja ymmärtämään, mitä he käyvät läpi. Sama täällä. He voisivat olla kampuksella.

27:00

Nyt henkilökohtaisessa oppimisessa meillä on sama, pystymme pitämään saman pulssin heillä ja voimme nähdä, mitä he tekevät joka ikinen päivä. Vain

27:09

vaikka he olisivat kotona. Joten kotona oleminen ja

27:12

opettaja ei ole heidän edessään joka päivä. Kävele ympäriinsä, katsot heitä kasvoihin ja varmistamme, että he ovat kunnossa.

27:17

Valvoutuminen auttoi meitä todella pitämään silmämme heissä.

27:24

Joten se on, me, en voi kertoa sinulle numeroita.

27:27

Tarkoitan, haluan sanoa, että se on luultavasti sama, tiedäthän, tiedän, että meillä oli nousutrendi kuin pandemian aikana. Meillä oli nousu, olemme luultavasti vain, tasainen köli nyt, tiedäthän. Sama.

27:42

Haemme niitä edelleen. He eivät ole lähteneet sieltä.

27:46

Nämä lapset kamppailevat edelleen, ja tarkoitan, että meillä on 58 koulua ja 36 000 opiskelijaa.

27:52

Joten uskon, että taivaalla tarvitaan aina silmiä.

27:59

Joo, ehdottomasti, ja teidän molempien kohdalla olemme tavallaan puhuneet paluusta henkilökohtaiseen oppimiseen ja vaikutuksesta opiskelijoihin. Onko henkilökohtaiseen oppimiseen palaamisella ollut positiivinen tai negatiivinen vaikutus opettajiisi?

28:15

Joo.

28:16

Joo. Oikein.

28:19

Tiedän, se ei mielestäni ole, se vain riippuu. Ja se riippuu kampuksesta ja siitä, mitä tapahtuu. Onko se mielestäni myönteinen vaikutus, että opettajat?

28:28

Tiedätkö, he joutuvat tähän, koska ovat opiskelijoiden kanssa.

28:31

Ja vaikka se voi tapahtua käytännössä, se energia, joka tapahtuu, kun sinulla on lapsia luokkahuoneessa, on jotain, jota et voi

28:41

saada tapahtumaan, eikö? Sillä tavalla se täyttää kupin. Tiedän, että jo nyt kampuksella vieraileminen on sitä, että näen opiskelijoiden tekevän asiansa, se täyttää myös minun ämpärini.

28:53

Ajattelenko nyt, että olemme etäisyyden vuoksi käyneet läpi COVIDin kanssa, kuten käyttäytymisemme? Taistelemmeko kampuksella käyttäytymisen kanssa ehkä korkeammalla tasolla kuin ennen pandemiaa? Joo.

29:04

Mutta sinun täytyy ajatella, että vaikka ajattelemme pieniä lapsiamme, kuten esikoulua ja päiväkotia, he voivat elää suurimman osan elämästään, jonka he muistavat olleen vain perheensä ympärillä ja hyvin suojassa eivätkä tottuneet vuorovaikutukseen muiden kanssa. .

29:18

Ja niinpä heidän ryöstäminen koulussa on hyvä heille, mutta myös, kuinka he hallitsevat käyttäytymistä ja tunteita, näitä suuria tunteita, joihin he eivät ole tottuneet? Eikö? Ja tiedän jopa, kun olin hiljalleen palaamassa, vuosi sitten, kuten ensimmäisen kerran, kun menin kauppaan, joka ei ollut vain nouto ovesta. Olin järkyttynyt, koska olin ollut niin, vain perheeni kanssa niin kauan.

29:41

Ja niin, ymmärrämme, että sama asia tapahtuu lapsillemme.

29:44

Ja niin, miten tasapainotamme sen? Mutta uskon kaiken kaikkiaan, että olemme sosiaalisia olentoja, me kaikki olemme.

29:51

Ja vaikka, kuten tämänkaltaiset webinaarit, voimme pitää yhteyttä kauemmaksi eri puolilla maata, se on upeaa, mutta mikään ei korvaa fyysistä luokkahuoneessa olemista lasten kanssa.

30:03

Kyllä, mielestäni meillä on ollut jotain positiivista. Tiedätkö, etteivät opettajamme enää opeta 5D:ssä? Mitä tarkoitan sillä? Kasvotusten ja virtuaalisesti samaan aikaan, eikö niin? Heidän ei tarvitse tehdä sitä, joten se on heille suuri positiivinen asia. He ovat palanneet luokkahuoneeseen ihmisten kanssa, joita he rakastavat, ja ihmisten kanssa, joiden ympärillä he haluavat olla, kuten Amy sanoi.

30:24

Ja me olemme tavallaan, asioiden negatiivisella puolella, tiedäthän, sanoit positiivisen tai negatiivisen vaikutuksen, olemme palanneet kouluun. Ja nyt meillä on kaikki nämä COVID-protokollat, ja meillä on kaikki nämä ylimääräiset asiat, joita meidän on tarkasteltava ja tehtävä. Joten kyllä, siinä on positiivista, mutta oli myös negatiivista. Nyt voin kertoa teille, että vuoden puolivälin tienoilla me luopuimme kaikki naamiomandaattimme täällä, koulujärjestelmässämme, vain pari kuukautta sitten. Ehkä helmikuussa luopuimme bussinaamarimandaatista, ja niin kaikki protokollamme, rajoitusten mukaan, ovat menneet pois kouluista.

30:59

Tiedätkö, kaikki ovat ilmeisesti hiljaa. Voit tehdä mitä haluat. Jos haluat käyttää naamariasi, käytä naamariasi. Jos et, sinun ei tarvitse. Olemme edelleen, hei, jos joku antaa positiivisen testituloksen, niin kyllä, sinun on lähdettävä kotiin ja sinun täytyy mennä karanteeniin. Meidän on tehtävä kaikki kartoitus ja muut asiat, joten meillä on edelleen nuo protokollat. Ja asiat paikoillaan, minkä lisäksi opettajamme joutuvat vielä käsittelemään

31:20

ylimääräinen paperityö, ylimääräinen luokka, joka minun on suoritettava ja tässä ja siinä. Joten kyllä, vastaus on kyllä, positiivinen ja negatiivinen.

31:30

Mutta luulen, että jos kysyt opettajiltamme, he olisivat mieluummin siellä, missä he ovat, sitten missä he olivat.

31:38

Joo, ehdottomasti.

31:40

Amy kiltti… oi, anteeksi, mene eteenpäin.

31:45

Nyt se sai minut ajattelemaan. Luulen, että jotain tapahtui.

31:50

Tiedätkö, kun kaikki olivat kaukana, kodin ja työn, koulun ja kodin väliset rajat hämärtyivät täysin, kuin ne olisivat poissa.

32:00

Eikö?

32:01

Ja niin, tiedäthän, oli vaikeaa, milloin työaikani on. Ja milloin tai en, ja opettajat olivat käytettävissä. Ylläpitäjät olivat käytettävissä. Periaatteessa olimme käytettävissä milloin tahansa, koko ajan.

32:11

Ja tiedätkö, nyt kun olemme palanneet henkilökohtaisesti, Ja tiedän, että olemme alkaneet puhua tästä piirissämme, kuinka voimme alkaa laittaa niitä esille?

32:18

Tiedätkö, haluan sanoa, että olen rajojen suojakaide, sanoakseni, sinun ei tarvitse olla käytettävissä 24/7.

32:26

Se on liikaa paineita, puhun aina siitä, että tarkistatko sähköpostisi kello yhdeksän illalla?

32:32

Ja tiedätkö, kuinka autamme opettajia tuntemaan valtaansa ja miten tuemme heitä hallinnollisella puolella?

32:38

Että aiomme ilmoittaa vanhemmillemme, kuten, emme, et tule saamaan sähköpostia sellaisena lauantai-iltana.

32:45

Se ei ole järkevää, hammaslääkärisi ei lähetä sinulle sähköpostia lauantai-iltana.

32:50

Sinun on soitettava numeroon 1-800, ja miten pääsemme takaisin noihin epäselviin rajoihin, jotta voimme todella laittaa suojakaiteet ylös? Autamme opettajia, joilla on uupumus tai tunne, että heidän pitäisi tehdä töitä 24/7.

33:05

Ja ovatko ne todelliset käytännöt, joita te otatte käyttöön ja toteutatte ja kommunikoitte vanhemmille piirin ohjeiden mukaisesti, tätä voit odottaa.

33:17

Emme ole vielä perillä, luulen, että työskentelemme sen eteen, koska voin sanoa, että voin puhua opettajille koko ajan sanomalla, että lopeta sähköpostisi tarkistaminen.

33:25

Mutta jos sitä ei ole ilmoitettu ja tiedät esipandemiasta, meillä oli jopa kampuksen ylläpitäjät vain kertoneet perheille, hei, näinä aikoina opettajat lähettävät sinulle sähköpostia.

33:35

Emme ole 24/7 ja sitten todella voimaannuttavia opettajia. Et voi työskennellä sen ulkopuolella.

33:42

Jos teet työtä, aseta viivästetty sähköpostisi vastaamaan ilmoittamiimme aikoihin, koska jos joku teistä tekee sen, vanhemmat odottavat sitä kaikilta.

33:52

Ja se on totta.

33:52

Minulla oli opettaja kertomassa minulle, ja voimme kertoa heille koko päivän, hei, kun menet kotiin, on sinun aikasi. Nyt tiedän, että minun on katsottava sähköposteja. Jos hälytys tulee, minun on katsottava se. Ei ole väliä mihin aikaan päivästä on.

34:05

Mutta maksan myös palvelusta, jossa, jos en pääse siihen, Lightspeed tekee sen puolestani.

34:11

Ei, mutta sanon opettajilleni, katso, aikasi on sinun aikasi. Ja kuten sanoit, laita viivästynyt vastaus päälle. Sain opettajan katsomaan minua tällä viikolla ja sanomaan, että tämä vanhempi lähettää minulle sähköpostia, mutta lopulta laitoin vain viivästyneen vastaukseni. Joten hän ei saa sähköpostia ennen maanantaiaamua tähän aikaan, koska on viikonloppu ja tarvitsen aikaa itselleni. Kun kysyt opettajilta, mitä tarvitset? Kysyn opettajalta, mitä sinä tarvitset? Hän sanoi: Tarvitsen aikaa.

34:41

 Luulen, että olemme luultavasti hyppäämässä johonkin muuhun, mutta niin sanotaan, että tarvitsen aikaa. Sinun täytyy antaa minulle aikaa. Minulla ei ole aikaa tehdä tätä.

34:51

Joten luulen, että se on missä, miten voimme tukea opettajia?

34:55

Eikö?

34:55

Siinä, tarkoitan, minun on tehtävä tämä tiimini kanssa, en voi vain kertoa heille, en odota sinun työskentelevän työajan jälkeen ja joka viikonloppu. En voi lähettää heille sähköpostia viikonloppuna, koska silloin vaikka kertoisin heille sen, he sanovat, että hän on töissä, minun pitäisi tehdä töitä. Ja niin, mielestäni sen on todellakin oltava koko kulttuurin muutos.

35:15

Asettamalla todella nämä rajat ja tukemalla sitä täysin.

35:20

Ja ollaan rehellisiä,

35:22

kaikilla vanhemmilla ei ole hyviä rajoja, joten jos emme aseta niitä heille, he ylittävät jatkuvasti. Ja meidän tehtävämme on todellakin perustaa ne, ja myös opiskelijoiden kanssa.

35:36

Se on loistava tapa mallintaa, mitä rajat ovat ja että on hyväksyttävä aika ottaa yhteyttä ihmisiin ja että on hyväksyttävä aika.

35:46

Tämä on todella hyvä jatkoa seuraavaan kysymykseen, ja tavallaan palatakseni siihen, mitä mainitsit aiemmin, Amy, noin, tiedätkö, opiskelijoilla on näitä suuria tunteita, kouluun paluuta ja ikätovereitaan olemista. olen ollut poissa puolitoista vuotta.

35:59

Siellä on paljon todella suuria tunteita, ja valitettavasti mahdollisesti myös väkivaltaisia ja aggressiivisia tunteita.

36:05

Joten jos tapahtuu tapaus, jossa oppilas joutuu väkivaltaiseksi tai aggressiiviseksi, jos mistä tahansa syystä, opiskelutoveria tai opettajaa kohtaan mistä tahansa syystä, mikä on piirisi viestintä kyseisen oppilaan, opettajan ja asiaan liittyvien vanhempien välillä? Miltä se näyttää?

36:29

Ja sanon, että se on vähän tapauskohtaista, miltä se näyttää. Ja tiedätkö, meillä on oma poliisiosastomme, jonka kanssa työskentelen ja jonka sisällä työskentelen. Sellaisissa asioissa on aina uhrin päätettävissä, nostaako hän syytteen. Se ei ole meidän päätös.

36:43

Mutta meille sosiaalityöntekijämme tulevat mukaan, ja he todella auttavat sitä opiskelijaa, mikä on käytöksen takana.

36:49

Sanon aina, että käytös on vain oire jostain muusta.

36:54

Ja niin, kuinka autamme tukemaan tuota opiskelijaa tuossa perheessä, koko järjestelmää, mitä tuon käytöksen alla tapahtuu?

37:04

Ja haluan myös huomauttaa, että meidän on lopetettava teeskentely

37:07

vain nuorilla on tällä hetkellä aggressiivista käytöstä.

37:12

Ei, aikuiset tekevät todella huonoa työtä mallintaessaan tätä tällä hetkellä, joten jos näemme aikuisten toimivan tällä tavalla, mitä voimme odottaa opiskelijoiltamme?

37:21

Luin juuri artikkelin Little League -ottelusta, jossa valmentaja tyrmäsi tuomarin.

37:29

Ja niin, tiedäthän, mielestäni ne ovat. Luin vuosia sitten erään hienon lainauksen, josta puhuttiin, me puhumme jatkuvasti kulttuurista, joka aiheuttaa tämän opiskelijoissa, ja milloin aiomme ymmärtää, että olemme se kulttuuri.

37:43

Ja niin mielestäni yksi asia on yksilöllinen tilanne ja sen käsitteleminen korjaavalla tavalla. Mutta toinen kysymys on, miten me aikuiset pärjäämme

37:53

olla esimerkki vai todella huono esimerkki?

37:58

 

38:01

Entä alueesi, Nicole?

38:05

Se on luultavasti sama kuin Amy, meillä on loistava viestintätiimi, ja he ovat erittäin ennakoivia tällaisissa tilanteissa.

38:17

 Meillä oli tilanne, ja se oli monien koululaisten välillä. Meillä oli tänä vuonna tilanne, jossa oli paljon tappeluita.

38:31

Ylläpitäjä yritti hajottaa sen ja osui. Nämä isät tulivat kouluun, ja he perustivat klubin nimeltä Dads on Duty.

38:44

Eikö?

38:45

Näin sen uutisissa. Kyllä, se sai kansallista huomiota. Se oli kansallisissa uutisissa, ja saimme nämä kaverit mukaan.

38:52

Olin eräänä päivänä koulussa ja katselin ympärilleni, ja kaikkia näitä isoja tyyppejä, joilla on nämä paidat päällä, sanovat: Isät päivystävät. Ja nämä isät kävelevät yhteisellä tunnilla, kun nämä lapset menevät tuntien väliin ja muuta vastaavaa, ja he sanovat, miten voit tänään? Ja he antavat heille korkeat viitoset.

39:10

Ne vain pyörivät, ja se oli siistein asia, mitä on koskaan nähty, ja he tekevät sitä edelleen.

39:17

Tarkoitan, se ei ollut jotain sellaista, okei, olemme täällä yhden päivän tai olemme täällä kauden, tarkoitan, että he ovat siellä joka päivä, ja heillä on kiertoperuste, jossa he Tule, ja he käyttävät aina pieniä Dads on Duty -paitoja ja ovat siellä.

39:28

Ja koulun ilmapiiri on muuttunut.

39:34

Tiedätkö, ympäristö on muuttunut, ja lapset ovat, he pitävät toisistaan. He ovat innoissaan, eikä mitään hullua tapahdu, koska saamme kaikki nämä isät juoksentelemaan, tiedäthän, tavallaan päivystävänä varmistaaksemme, että kaikki menee ja sujuu hyvin.

39:50

Joten, se oli todella siisti asia päästä eroon jostain koulussa tapahtuneesta väkivallasta.

39:58

Voinko sanoa, että minäkin rakastan sitä, koska mielestäni se todella osoittaa, ettei se ole vain koulujuttu.

40:06

Kyse on oikeastaan siitä, että yhteisö tulee yhteen ja että emme voi vain odottaa koulun ratkaisevan kaikkia ongelmia. Tiedätkö, meillä on lapsia, ja meidän kaikkien on todella tehtävä yhteistyötä päästäksemme sinne.

40:20

Me vain rakastamme sitä.

40:23

Kyllä, pidän siitä, että yhteisöt ovat positiivisessa vuorovaikutuksessa koulujen kanssa, varsinkin jotain sellaista. Se on mahtavaa. Olen niin iloinen, että tämä tapahtui sinulle, Nicole.

40:33

Toinen kysymys, olemme nähneet suosituksia mielenterveyskoulutuksen ja itsehoidon laajentamiseen sekä henkilöstön ja opiskelijoiden stressin selvittämiseen. Tiedätkö, Amy, mitä suosituksia sinulla on asemassasi ja asiantuntemuksessasi aloittaaksesi sen?

40:49

Luulen, että yksi SEL-työn sisällä, ajattelemme usein opettaessamme sosiaalista emotionaalista oppimista, joka opettaa selviytymistaitoja, stressin hallintaa, kaikkea muuta. Uskomme, että opiskelijat tarvitsevat sitä.

41:03

Kun ajattelen monta kertaa, meidän aikuisten on omaksuttava se täysin ennen kuin voimme opettaa opiskelijoita.

41:10

Koska voin kertoa opiskelijoille koko päivän, kuinka nämä asiat tehdään ja miten stressiä selviää. Mutta jos olen koko ajan stressipallo, he eivät aio kuunnella minua.

41:19

Minusta se on myös läpinäkyvyyttä opiskelijoiden kanssa, että meidän aikuisten täytyy työskennellä tämän kanssa, eikä se ole vain meille helppoa.

41:28

Ajattelen liian usein, että aikuiset toimimme kuin olisimme kaikkitietäviä ja teemme kaiken hienosti, ja oppilaat tarvitsevat kaiken tämän avun. Minusta on kaunista, kun olemme todella kumppaneita yhdessä ja sanomme, että olemme kaikki tässä yhdessä, teemme työtä, ja minä opin samalla kun sinä opit.

41:45

Se on mielestäni ensimmäinen asia. Ja sitten ajattelen todella määritteleväni, mitä itsehoito tarkoittaa. Sanotaanko sen olevan helppoa, oi, minä edistän itsehoitoa.

41:53

Joten tarkista. Olen hyvä järjestelmänvalvoja vai puhummeko todella siitä, mitä se tarkoittaa, mitä Nicole puhui, kuten puhumme opettajille siitä, mitä he todella tarvitsevat.

42:04

Kun todella kuuntelee sitä, ja se päättää piiritason järjestelmänvalvojana, tiedän tarkalleen, mitä opettajat tarvitsevat, sen sijaan se helpottaa näitä keskusteluja.

42:17

Eikä vain yrittää tehdä nopeaa korjausta johonkin, joka oli huolenaihe jopa ennen pandemiaa. Tämä ajatus opettajan hyvinvoinnista, tykkään jopa käyttää termiä hyvinvointi paremmin kuin itsehoito, koska se kattaa paljon enemmän, eikä se ole nopea ratkaisu.

42:31

Joo, ehdottomasti.

42:34

Nicole, mainitsit, kun puhut opettajillesi ja kysyt, hei, mitä sinä tarvitset? Mitä voin tehdä auttaakseni? Mitä voin tarjota sinulle? Heidän pyyntönsä numero yksi on aika.

42:44

Amy, sanovatko opettajasi samaa?

42:47

Joo, en tunne ketään, joka ei pyytäisi lisää aikaa.

42:51

Tiedän, jopa työssäni. Se oli muutama viikko sitten, katsoin miestäni ja ajattelin, että tarvitsen vain seitsemän ylimääräistä tuntia viikossa. Voimmeko laittaa sen jonnekin? Ja ymmärtää, että se ei ole mahdollista.

43:04

Ja niin sanon aina odotusten hallitsemisen. Mitä voin odottaa saavamme todella tehtyä tänä aikana?

43:12

Ja sitten, sanon aina, että tällä itsehoidon alueella ja kaikissa näissä asioissa keskitytään siihen, mikä on hallinnassani.

43:18

Toiminta, jonka panen kaikki tekemään, ja teen sitä useita kertoja viikossa, ehkä päivässä. Eli otat ison paperin ja piirrät ison ympyrän.

43:29

Kirjoita tähän piiriin kaikki, mikä on hallinnassasi. Kirjoita kaikki, mikä ei ole hallittavissasi piirin ulkopuolella.

43:37

Nyt se on helppo osa. Vaikea osa on todella kysyä itseltäsi, mihin käytän eniten henkistä tunneenergiaa?

43:44

Onko se siinä, mikä on ympyrän sisällä, vai onko se sen ulkopuolella? Jos olet kuten minä ja suurin osa ihmisistä,

43:51

vietämme niin paljon aikaa ympyrän ulkopuolella. Se hämmentää meitä.

43:56

Se vie kaiken tunneenergiamme, ja sitten olemme vain kuluneita. Sitten sinun täytyy kysyä itseltäsi, miksi keskityn enemmän siihen, mikä on ympyrän ulkopuolella?

44:04

Ja se on vaikea asia.

44:06

Minun on tehtävä suolistotarkastus monta kertaa, koska se on helpompaa.

44:10

Minun on paljon helpompi sanoa, että elämäni on nyt kamppailua kaikkien muiden takia, sen sijaan että sanoisin, mitä en todellakaan hallitse?

44:19

Tämä saattaa saada minut muuttamaan joitain asioita.

44:23

Annan sinulle yhden nopean esimerkin tästä, luultavasti minun ei pitäisi edes luultavasti sanoa tätä, mutta olin eilen koulutuksessa. Meillä oli paljon myrskyjä tulossa.

44:34

Käsittelimme vain joitain tornadoja, meillä oli paljon suljettuja koulualueita, mutta meillä oli lisää säätä. Ja keskellä treeniä yhtäkkiä kaikki huoneessa olevat alkavat lyödä toisiaan. Ja minä kysyn, mitä täällä tapahtuu?

44:47

Tiedän, että olen hyvä, mutta se, mitä juuri sanoin, ei vaatinut viittä.

44:55

Ja niin, he olivat kuin koulun jälkeen, kun aktiviteetit olisi juuri peruttu, meillä on aikaa tänään.

45:03

He olivat niin innoissaan siitä, että vain yhtenä päivänä ne koulun jälkeiset tutorointiistunnot, jotka heidän piti tehdä, peruttiin, koska he saisivat jonkin aikaa takaisin. Ja taas he asettuivat siihen ympyrään. He ilmoittautuivat siihen koulun jälkeiseen tutorointiin, mutta se oli vain yksi ylimääräinen asia, ja siksi he olivat niin innoissaan.

45:27

Aivan kuten kuka tahansa täällä luultavasti, jos sanoisimme, että jos kuulemme, hei, tuo tapaaminen peruttiin, päivän viimeinen tapaaminen peruttiin, meillä kaikilla on luultavasti hyvä olla.

45:37

Ja siltä he tuntuivat

45:39

eilisen ajan takia.

45:42

Joo, ja Nicole, pidän siitä, että sanoit heidän ilmoittautuneen siihen.

45:45

Ja siellä on myös paljon työtä, kun puhun opettajien kanssa, miksi sinusta tuntuu, että sinun täytyy ilmoittautua kaikkeen?

45:53

Ja tunnetko syyllisyyttä siitä, vai onko se jotain sinussa? Että tuntuu ettet osaa sanoa

45:57

ei, ja sinut nähdään negatiivisesti. Se on todella kovaa työtä, jota minusta todella tuntuu, on itsehoito.

46:08

Ymmärrän, minulla oli tapana ajatella, miksi nämä ihmiset aina pyytävät minua tekemään kaiken, eivätkö he tiedä, että olen kiireinen?

46:14

Heidän pitäisi tietää, että olen kiireinen, ja todellisuudessa en koskaan puolustanut itseäni.

46:19

Eikö?

46:21

Kyllä, minun täytyy kertoa heille, sinun täytyy sanoa ei joskus ja on OK sanoa ei. Joskus minun on sanottava ei.

46:27

Täydellinen lause.

46:29

Kyllä, joo, ja niin opettajat, he tarvitsevat eniten aikaa.

46:36

Kun istut mielenterveysongelmiensa kanssa kamppailevien opiskelijoiden kanssa, mikä on yhteinen teema ja mitä luulet heidän tarvitsevan eniten? Vähemmän painetta.

46:51

Voin, valmistuin lukiosta kauan sitten, ja voin kertoa teille, että opiskelijoihin kohdistuva paine on nykyään paljon enemmän kuin 20, 20 plus vuotta sitten. En voi edes ajatella, kuinka monta vuotta sitten olin lukiossa.

47:08

Ja meidän on annettava heidän olla lapsia.

47:11

Heistä tuntuu, että jos he eivät ole mukana jokaisessa pienessä asiassa ja tekevät kaikkea täydellisesti ja jokaisessa pienessä yksityiskohdassa, se on heidän koko arvonsa. Kuinka autamme lapsia tietämään sen?

47:26

ovatko he vain sellaisia, jotka he ovat.

47:30

Vaikka kyllä, akateemiset saavutukset ovat tärkeitä, koulun ulkopuoliset ovat tärkeitä.

47:37

Kaikkea ei voi tehdä henkisen hyvinvointisi kustannuksella.

47:42

Ja mielestäni meidän aikuisten on lopetettava. Tiedäthän, kun COVID sulki kaiken ja ihmiset olivat kuin, oi, kaikki jäivät jälkeen.

47:49

Olen kuin kenen takana? Kuin rottakilpailu olisi pysähtynyt.

47:54

Nyt olet kuin, oi, pääsen eteenpäin, koska kaikki muut ovat pysäytettyinä. Luulen, että jossain vaiheessa meidän on lopetettava hulluus

48:01

se aiheuttaa tämän lapsillemme.

48:05

48:08

Entä sinä, Nicole?

48:09

Kyllä, minun pitäisi olla samaa mieltä kaikesta, mitä Amyn sanoo.

48:15

Ainoa asia, jonka haluaisin lisätä, on, että meidän on vain kuunneltava.

48:18

Meidän on opittava kuuntelemaan. Kun menen kouluun ja puhun opettajan kanssa, minun on kuunneltava häntä aktiivisesti ja nähtävä tarkalleen, mitä se on. Miltä heistä tuntuu? Mitä he tarvitsevat? Tiedätkö, olen opetusteknologi, olen siellä heidän teknologiatarpeensa vuoksi, auttaakseni heitä ja opettamaan heitä tekemään niin.

48:38

Mutta olen myös heidän tukenaan missä tahansa muussakin ominaisuudessa, jota he tarvitsevat.

48:42

Joten jos heidän tarvitsee vain puhua, minun täytyy kuunnella. Meidän täytyy kuunnella.

48:48

Ja meidän on todella mietittävä, mitä he sanovat. Sinä tiedät? Jos he sanovat, että tarvitsen lisää aikaa, meidän on keksittävä, kuinka antaa heille enemmän aikaa.

48:54

Jos lapsemme sanovat, että olen niin stressaantunut, koska minulla on liian paljon läksyjä joka päivä kaikilla luokillani, meidän on kuunneltava heitä.

49:01

Meidän on vain opittava avaamaan korvamme ja kuuntelemaan. Se on suurin asia, sinun täytyy kuunnella.

49:10

Joo, ehdottomasti.

49:13

Päätän tähän, koska se oli upeaa. Olemme myös saaneet paljon kysymyksiä, joten säästääkseni kaikkien aikaa aion jatkaa sitä. Sitten muistutus: jos sinulla on kysyttävää siitä, mitä tänään keskustelimme, jätä ne chat-ruutuun. Käytämme seuraavat 15 minuuttia näiden läpikäymiseen.

49:34

Joten jos sinulla on jotain, johon haluaisit vastauksen, kysy rohkeasti.

49:40

Joten, katsotaanpa, tämä on kysymys teille molemmille.

49:46

Mikä on suurin takeesi kouluvuodelta?

49:50

Miten aiot hyödyntää tuon takeawayn tulevana lukuvuonna opiskelijoiden mielenterveyden ja tiedekunnan mielenterveyden kannalta?

50:00

Minulle ja piirillemme

50:03

Uskon, että sosiaalisen emotionaalisen oppimisemme toteuttaminen ja sen edistymisen näkeminen saa meidät jatkamaan tätä polkua.

50:16

Tiedäthän, varmista, että pysymme lasten kanssa sosiaalisten emotionaalisten oppimisnäkökohtien päällä, koska niin usein aloitamme jotain, emmekä sitten tee sitä loppuun.

50:27

Tiedätkö, teemme sitä vuoden, ja sitten sanomme, että anna minun laittaa se sinne, koska minulla on niin paljon muuta tekemistä. Meidän on todella varmistettava, että jatkamme tällä tiellä. Tarkoitan, se on 15-20 minuuttia joka päivä.

50:41

 Kaikki, voimme löytää sen ajan aamurutiinistasi, sinun

50:48

irtisanomisrutiini, jostain siinä ajassa se löytyy, ja se on asia, jonka haluamme ehdottomasti pysyä sillä tiellä ja jatkaa sitä.

50:57

Luulen, että meille se on, kun joku kamppailee tai luulemme jonkun kamppailevan mielenterveyteensä kanssa, se on aina niin, että no, mene vain hakemaan apua, ja jos et ole koskaan saanut apua siihen, se on todella vaikeaa ja pelottavaa. On vaikea. Jos olen vanhempi ja minun täytyy tehdä niin, tunnen olevani huono vanhempi, jos lapseni kamppailevat.

51:18

Ja niinpä uskon, että meidän, kuten sosiaalityöntekijöidemme, on todellakin mahdollisuus kävellä opiskelijoita ja heidän perheitään tai henkilökuntaamme. Mikä on prosessi avun saamiseksi? Miltä se näyttää? Normalisoida se ja olla se vain turvallinen henkilö.

51:34

Voidakseen auttaa heitä siinä.

51:36

on niin kriittinen. Suicide Lifeline -numero, ne asiat ovat uskomattomia, ja me tarvitsemme niitä, mutta emme voi koskaan ajatella, että se pysähtyy siihen. Se on avointa keskustelua, kuten Nicole sanoi, se on kuuntelemista ja todella ymmärtämistä, mitä ihmiset sanovat, ja sitten kumppanuutta heidän kanssaan. Ei vain sanomalla, että no, mene vain hakemaan apua.

52:00

Amy, minulla on sinulle toinen kysymys.

52:02

Tämä koskee kommunikointia piirin vanhempien kanssa opettajille tunnin jälkeen, miten sait tämän alkuun? Mikä oli ensimmäinen askel, jonka otit?

52:16

Luulen, että ensimmäinen askel on, että olen tehnyt paljon, viiden vuoden ajan, PD-istunnot käynnissä, ja minulta pyydetään itsehoitoa. Ja mitä he todella saavat, on rajat ja tasapaino.

52:26

Luulen, että se kouluttaa henkilökuntaamme ja järjestelmänvalvojiamme, etenkin miltä se näyttää. Jotta he alkaisivat ymmärtää sen tarvetta, jotta voimme automaattisesti antaa ihmisille aikaa, kun toteutamme ne todella hyvät rajat. Mutta se ei voi olla vain, oi, me aiomme tehdä tämän. Luulen, että se ymmärtää syyn sen takana.

52:51

Se on todellakin ollut tämä hidas prosessi oikeastaan vain tasapainon ja rajojen teemana alueellamme. Mikä on ollut vanhempien ja yhteisön reaktio näiden rajojen asettamiseen?

53:06

Luulen, että se on tapauskohtaista, mutta olkaamme rehellisiä, sinulla tulee aina olemaan vanhemmat, jotka eivät ole koskaan onnellisia.

53:13

En tarkoita sitä pahalla, se on vain julkisen koulutuksen työskentelyn luonne. Mutta luulen kerran, että minulla on tapana ajatella, että suurin osa ihmisistä antaa heille tietää, mitä odottaa, he ovat kunnossa sen kanssa, se on tietämättömyyttä.

53:29

Joten, se on odotuksia, sanoin alussa, jos olen kampuksen rehtori, ja sanon, ok, nämä ovat silloin, kun henkilökuntamme on fyysisesti kampuksella ja käytettävissä.

53:38

Tämä on silloin, kun he lähettävät sähköpostia, ja odotukset asetetaan.

53:43

Sitten minä, vanhempana, en laita sähköpostia kello 20, enkä ihmettele miksi en saanut vastausta takaisin. Odotus on asetettu. Se on mielestäni suurin asia vanhemmille ja opiskelijoille. He haluavat vain tietää, mitä odottaa, ja sitten he voivat nojata siihen ja luottaa siihen.

54:00

Ehdottomasti.

54:02

Nicole, tämä on kysymys sinulle, onko sinulla kaikissa kouluissasi päivystystä? Onko tämä piirin aloite?

54:08

Se ei ole. Se on samassa koulussa, josta puhuimme. Nyt luulen, että jotkut muut koulut ovat keskustelleet siitä, että tällaisen asian ottaminen käyttöön. Kyseessä ei siis ole piirin aloite. Tämä on jotain, että nuo isät tulivat juuri kouluun ja sanoivat, että nyt riittää, ja olen todella kyllästynyt tähän.

54:27

Tässä koulussa on liikaa tappeluita. Liikaa tapahtuu. Tiedätkö siis yhteisöstä.

54:32

He vain tulivat sisään ja tekivät sen. Kyllä, ihannetapauksessa haluaisimme, että tämä olisi jotain, joka leviää muualle alueelle. Mutta tällä hetkellä se ei ole piirin aloite.

54:45

Sain sen.

54:46

Nicole, tämä on toinen sinulle.

54:49

Tiedätkö ala-asteen oppilaiden ja lukiolaisten hälytysten suhteen?

54:56

Minä en. Ei suoraan.

54:59

Olen varma, että voisin tehdä raportin ja selvittää sen, mutta voin sanoa, että tiedän, että ala- ja yläkoulun hälytyksiä tulee enemmän kuin lukion.

55:11

Tiedän sen varmasti.

55:13

En tiedä suhdetta.

55:16

Sain sen. Joo.

55:17

Tämä on viimeinen kysymys Amylle. Mitä kysymyksiä esitit auttaaksesi rajojen asettamisessa? Onko sinulla strategioita, joilla saat opettajasi tuntemaan olonsa mukavaksi sanoa ei?

55:33

Joo, mielestäni se on todella vaikea asia. Tiedän, että vaati paljon työtä, ennen kuin pystyin asettamaan ammatilliset ja henkilökohtaiset rajat.

55:41

Luulen, että se on kysymys ja todella johtaa eteenpäin, pohtien, miksi he eivät tunne voivansa sanoa ei, eikö niin. Ajattelen monta kertaa, että olen kuullut ihmisten sanovan, että sano vain ei, eikä se auta siihen, mikä on alla.

55:55

Kuten, ehkä minusta tuntuu, että koko arvoni on työtäni. Ei vain sitä, kuka olen. Joten jos sanon ei, mitä tapahtuu arvolleni?

56:06

Joo.

56:07

Luulen, että nämä ovat joitain syvempiä kysymyksiä, jotka on kysyttävä pelkän sijasta, helppo asia on vain kertoa ihmisille, että he sanovat ei.

56:15

Kuulostan Nancy Reaganilta 80-luvulta Just Say No -elokuvassa, mutta sen alla on sukeltaa syvemmälle. Usein se on, onko sinulla kaveria tilivelvollisuuteen ja miten näitä keskusteluja jatketaan, ettei se ole vain yksi ja tehty, sähköposti lähetetty. Opettele sanomaan ei niin monille sellaisille asioille. Ja sen on todellakin aloitettava mallintamisen huipulta.

56:40

Joo, olen aina tiennyt sen, mutta se tuli minulle todella selväksi tiimini kanssa. Hain neljä uutta sosiaalityöntekijää. Niiden oli määrä alkaa tammikuussa, ja olimme suljettuna kaksi viikkoa joulukuun lopusta alkaen, ja yksi heistä oli lähettänyt minulle sähköpostia, kun olin jo poissa. En vastannut sähköpostiin ennen kuin palasin.

57:01

Ja hän puhui siitä, kuinka paljon hän arvosti sitä

57:05

koska hän tiesi, että se tulee olemaan paikka, jossa rajat olivat todella, OK.

57:11

Kyllä, hänen vapaa-aikansa on kunnossa. Olen todella sitä mieltä, että sen on oltava mielenmuutos alkaen hallinnosta ja huipulla olevista.

57:20

Joo, ehdottomasti, okei, se oli viimeinen kysymys. Kiitos vielä kerran teille molemmille, paljon osallistumisestanne. Ja tarjoamalla kaikki kokemuksesi, anekdootit ja asiantuntemus, on aina ilo saada teidät mukaan. Kiitos kaikille osallistujille, että olette liittyneet joukkoomme, viettäneet aikaa kiireisestä aikataulustanne tullaksenne kuuntelemaan keskusteluamme. Arvostan todella teitä. Jos haluat lisätietoja joistakin tänään mainitsemistamme tuotteista, kuten alertista, meillä on tulossa webinaari. 28. huhtikuuta hyödynnetään Lightspeed Systems:n uusia tuoteominaisuuksia. Meillä on Amy Bennett, Rob Chambers ja Ian Swanson hyppäämässä siihen webinaariin kanssamme käydäkseen läpi, mitä meillä on meneillään tuotesuunnitelmassamme.

58:04

Kiitos siis vielä kerran kaikille osallistumisesta. Kiitos, Amy ja Nicole. Aina ilo saada sinut. Ja kaikille, hyvää loppupäiväänne.

58:14

Kiitos.

kuvakaappaukset työpöydällä ja mobiililaitteilla etäopiskeluohjelmistoja varten

Tässä on demo meille

Teetkö vielä tutkimusta?
Anna meidän auttaa! Varaa ilmainen esittely yhden tuoteasiantuntijamme kanssa saadaksesi vastaukset kaikkiin kysymyksiisi nopeasti.

mies istuu pöydällä kannettavalla tietokoneella katsellen Lightspeed-suodattimen kojelautaa

Tervetuloa takaisin!

Etsitkö ratkaisujemme hintatietoja?
Kerro meille piirisi vaatimuksista, niin teemme mielellämme mukautetun tarjouksen.

Kuvittele uudelleen inspiroitu ja interaktiivinen luokkahuone etä-, hybridi- ja henkilökohtaiseen oppimiseen. Lightspeed Classroom Management™ tarjoaa opettajille reaaliaikaisen näkyvyyden ja hallinnan oppilaiden digitaalisiin työtiloihin ja verkkotoimintaan.

  • Varmista, että kaikki opiskelijat käyttävät vain oikeaa verkko-opetussuunnitelmaa – juuri silloin, kun heidän on tarkoitus käyttää sitä.
  • Työnnä tarkistettujen opetussuunnitelmien linkit kaikille opiskelijoille samanaikaisesti.
  • Estä sopimattomat tai häiritsevät verkkosivustot ja sovellukset.

Varmista skaalautuva ja tehokas oppimislaitteiden hallinta. Lightspeed Mobile Device Management™ -järjestelmä varmistaa opiskelijoiden oppimisresurssien turvallisen ja turvallisen hallinnan sekä reaaliaikaisen näkyvyyden ja raportoinnin, jotka ovat välttämättömiä tehokkaan etäopiskelun kannalta.

  • Keskitetty, pilvipohjainen ratkaisu rajattomasti skaalautuviin laitteiden, sovellusten ja käytäntöjen hallintaan
  • Itsepalvelusovelluskirjasto, jossa opettajat ja opiskelijat
    voi käyttää ja asentaa hyväksyttyjä opetussuunnitelmia ja oppimistyökaluja
  • Ota etäkäyttöön, muuta ja peruuttaa satoja käytäntöjä ja koulutussovelluksia vähentäen samalla tyypillisiä seisokkeja ja kustannuksia

Estä itsemurhat, verkkokiusaaminen ja kouluväkivalta. Lightspeed Alert™ tukee piirin ylläpitäjiä ja valittuja henkilöitä edistyneellä tekoälyllä havaitsemaan ja raportoimaan mahdolliset uhat ennen kuin on liian myöhäistä.

  • Ihmisten arvostelu
  • Reaaliaikaiset hälytykset, jotka ilmoittavat mahdollisen uhan merkkejä
  • Toimi nopeasti ennen onnettomuuden sattumista.
  • Toimintalokit tarjoavat näkyvyyttä verkkotoiminnasta ennen merkittyä tapahtumaa ja sen jälkeen

Suojaa oppilaita haitalliselta verkkosisällöltä. Lightspeed Filter™ on luokkansa paras ratkaisu, joka toimii vankana esteenä sopimattomalle tai laittomalle verkkosisällölle ja varmistaa opiskelijoiden verkkoturvallisuuden 24/7.

  • Alan kattavin tietokanta, joka on rakennettu 20 vuoden verkkoindeksoinnin ja koneoppimisen kautta.
  • Varmista CIPA:n noudattaminen
  • Estä miljoonia sopimattomia, haitallisia ja tuntemattomia sivustoja, kuvia ja videoita, mukaan lukien YouTube
  • Pidä vanhemmat ajan tasalla Lightspeed Parent Portal™:n avulla

Saat täydellisen näkyvyyden opiskelijoiden verkko-oppimiseen. Lightspeed Analytics™ antaa piireille vankat tiedot kaikkien niiden käyttöönomien työkalujen tehokkuudesta, jotta ne voivat omaksua strategisen lähestymistavan teknologiapinoonsa ja virtaviivaistaa raportointia.

  • Seuraa koulutusteknologian käyttöönottoa ja käyttötrendejä, poista redundanssi ja lisää sijoitetun pääoman tuottoprosenttia
  • Seuraa sovellusten ja sisällön kulutusta helpottaaksesi varhaista käyttöönottoa ja tehokasta käyttöä
  • Arvioi riskejä näkemällä opiskelijoiden tietosuojan ja turvallisuuden noudattamisen