Titta på webinar

Återgå till normalt: Vad "Tillbaka till skolan" betyder verkligen

Läs transkriptet

0:09

Amy Bennett från Lightspeed Systems:
Först och främst, tack, alla, för att gå med oss idag.

0:12

Vi har bara en riktigt bra expertpanel här, redo att prata om hur det går tillbaka till det normala och tillbaka till skolan.

0:22

När vi börjar tänka framåt till nästa läsår spelar vi in den här händelsen. Så om du kommer in sent eller kliver bort har du tillgång till inspelningen för att titta senare och dela med dina kollegor.

0:34

Och det här är en diskussion, så om du har frågor när vi går, skriv in dem i frågepanelen eller frågrutan i din GoToWebinar-panel, så får vi frågor till våra talare när vi går.

0:49

Låt oss börja med några introduktioner. Jag är Amy Bennett, din moderator i dag.

0:54

Men du kommer att höra från dessa andra ansikten på din skärm mycket mer än jag. Jag ska börja hjälpa dig att sätta några namn i ansiktena och sedan hoppar vi direkt in.

1:03

Först och främst har vi Stacy Roister. Hon är CTO vid Opelika City Schools i Alabama.

1:11

Sedan har vi Stephen Langford, chef för Beaverton School District, Annie Chechitelli,

1:18

Hon är Growth Strategies Advisor på AWS, som är vår medsponsor för detta evenemang, och Rob Chambers.

1:28

Rob är vår vd för kundsucces här på Lightspeed Systems.

1:32

Låt oss börja med verkligen, det mest grundläggande som vi alla funderar på, vilket är undervisning och lärande.

1:40

Stacy, vi ska börja med dig. Hur har ni försäkrat det

1:45

Studenterna får den instruktion de behöver, och hur ser det annorlunda ut i sommar jämfört med vad du gjorde förra sommaren?

1:53

SR:
Jag kommer att säga dig, även om vi är på sommaren slutade vårt läsår 20 maj. Jag har fortfarande cirka 600 studenter på campus, för vi fyller luckor. Vi driver sommarskolor för att hjälpa dessa elever som inte presterade lika bra i en virtuell miljö och ta med dem tillbaka och komplettera, komplettera, komplettera med dem. Vi driver stöd och lektioner där ute. Vi gör PD med våra lärare för att verkligen hamra på differentiering. För nästa år ska vi få tillbaka alla våra barn. Vi har redan bestämt att vi inte kommer att vara i en virtuell modell alls nästa år.

2:29

Så alla våra barn kommer tillbaka, och vi hade ungefär 15% virtuellt tillbaka förra skolåret för en andra termin och cirka 30% första terminen. Så det var viss förlust där inne under det. Vi försöker inte ha det tillbaka, och jag är säker på att alla över hela landet fyller i en del av den förlusten just nu. Så vi ska verkligen prata om hur våra lärare kan skilja, för vi vill inte segmentera barnen och lägga dem alla i en klass tillsammans. Vi behöver fortfarande det kollegasamarbete på alla olika nivåer där inne. Och så, arbetar vi med differentiering, arbetar med saker som vi faktiskt skapade tillbaka under pandemin som vi kan använda för Tier Two och Tier Three-instruktioner hemma, nästa år hoppas vi kunna använda för att fylla i några av dessa luckor som vi har märkt.

3:10

AB:

Så du har en hektisk sommar framåt, igen, eller hur? 

SR:

Väldigt upptagen.

3:15

AB:

Du, Steven. Vad gör ni det, Beaverton? Och hur jämförs det med förra året, och vad Stacy beskrev?

3:21

SL:

Ja, tack, och vi är ungefär 40 000 studenter utanför Portland, Oregon, och jag, vad vi gör i år kan inte jämföras med någonting som vi har gjort tidigare, jag tror för många av oss över hela skolan systemledare över hela landet. Och det senaste året har varit så annorlunda vad gäller instruktioner.

3:42

Vi har varit helt avlägsna, si- och kom inte tillbaka förrän i april, så våra studenter var i en distansutbildningsmiljö hela förra året. De började i april i slutet av april och kom tillbaka. Och.

3:56

För oss ser den här sommaren ut till cirka tio gånger storleken på våra traditionella sommarprogram tidigare. Så till skillnad från allt vi någonsin har gjort och väldigt mycket till vad Stacy pratar om, tittar vi på sätt att ta itu med interventioner. Förlängningar, mycket anrikning för studenter, ett stort fokus på socialt emotionellt lärande eftersom eleverna har eller kommer att röra sig på hösten. Vi kommer att vara tillbaka heltid fem dagar i veckan personligen.

4:31

Och så har vi dagis som inte satte sin fot i sitt klassrum förrän i slutet av april på bara några timmar. Ett par dagar i veckan. Och så, vi, precis som Stacy sa, vi är väldigt engagerade i den skillnaden mellan att ta itu med, tillhandahålla några interventioner, tillhandahålla lite anrikning och förlängningar och sedan också ta hand om denna sociala emotionella aspekt från att inse vad studenter och personal har varit genom.

5:01

AB:

Så, Stephen, med fem dagar tillbaka personligen nästa år, förbereder du dig för någon form av hybrid eller virtuell eller ...?

5:09

SL:

Vi, vi öppnade en virtuell skola förra året, och det finns några elever som verkligen trivdes med att vara virtuella. Och jag är, jag vet, för oss, vi vill ge den upplevelsen för den student som mest ansluter sig till sina inlärningar. Så vi öppnade en virtuell skola. Vi fortsätter den virtuella skolan. Och föräldrar kommer att bestämma, vill de vara tillbaka personligen fem dagar i veckan?

5:40

Eller om de inte gör det, kommer de att anmäla sig till vår virtuella skola. Och vår virtuella skola, just nu, vi, som jag sa, vi är distriktet 40 000, och vi har över tusen.

5:52

Just nu, studenter som kommer att fortsätta i en helt avlägsen

AB:

Så, många alternativ. Det knyter till vad ni båda nämnde, vilket är differentiering på många sätt. Rob, vad vi har hört från två distrikt, men du pratade med tusentals distrikt, hur speglar det det du hör när det gäller hur nästa år ser ut?

6:15

RC:

Ja, jag tror att det är, du vet, det är i linje med detta. Vi har distrikt över hela spektrumet av vad de planerar att göra, men jag tror att det är den största nyckeln som vi hör över hela linjen.

6:29

Är det, vet, det nya normala, det nya tillbaka till skolan är annorlunda än det någonsin var tidigare.

6:36

Um, du vet, till Steve's punkt. Du vet, jag pratade med många skolor som har elever som absolut trivdes i den här miljön, och du vet att du nu har samhällen som säger, nej, du kan inte ta bort det, eller hur? Detta var mycket bättre för mina elever, de är, de blomstrar, vi måste fortsätta det.

6:57

Du vet också att du har olika grader av vad de olika gemenskaperna vill ha från skolan tillbaka i termer av helt personligen eller, eller du vet, hybrid, eller, eller, eller helt avlägsen, och så förändras allt. Jag tror att vi alla känner igen det, um ...

7:15

något kan hända igen, oavsett om det är väder, om det är, vet du, en sjukdom eller vad vi än måste vara beredda på för detta.

7:22

Och så tror jag att det är rätt, det är det nya normala, eller hur? Vi planerar alla för hur ser det ut?

7:30

Och det finns ingen verklig förväntan på skolan hela tiden, hela året, alla elever längre.

7:38

AB:

Ja, det jag hör av er alla tre där, vi höll en konversation liknande den här i mars förra året.

7:45

Så, precis som den, som för fjärranlärning startade, och nyckelhämtningen var, Var redo för någonting, som vem vet hur det här kommer att se ut?

7:56

Nu har vi en känsla av hur tillbaka till skolan ser ut, men det är inte längre en storlek som passar alla. Där pågår det mycket differentiering.

8:05

SL:

Oh Ja, jag ville bara berätta om vad Rob sa. För jag tror att det du sa, det finns denna frestelse att vi måste komma tillbaka till något, och eftersom det, det, finns det stor tröst i det, eller hur? När du säger var vi ska gå tillbaka till personinstruktion på hösten. Det finns mycket komfort där. Men.

8:27

Samtidigt tappar du chansen att säga att vi inte kommer att gå tillbaka. Vi blir bättre. Och vad måste vi göra? Jag tror, du vet, i Beaverton måste vi åtminstone titta på vad vi gjorde och vad som fungerade.

8:41

Då går vi inte tillbaka.

8:42

Vi måste gå vidare till något nytt, och det är, det är till din punkt att vara redo, och Robs punkt, vi vet inte om en variant är, kommer att skjuta oss in i fjärrkontrollen igen, och du vet, himlen hoppas inte. Men vi måste vara redo för det. Men att vara redo betyder inte att gå bakåt. Det betyder att gå vidare till något som tar lärandet, tar det vi gjorde så väl förberedd dynamik och kombinerar det med det vi lärde oss i pandemi för att skapa något nytt.

8:11

SR:

Tja, och vi måste inse ... Åh, fortsätt Rob ...

9:14

RC:

Åh, fortsätt, Stacy.

9:16

SR:

... att vi har förändrat utbildningen och vad den var.

9:20

När vi säger att återgå till det normala är det inte det normala att det berodde på att vi har de intressenter som vi alltid pratade om var en del av utbildningen före denna pandemi. Dessa människor blev verkligen investerade. Föräldrar fördes in i klassrummet nu. De blev en del av utbildningen. Våra föräldrar vet mer om våra standarder och läroplaner som vi undervisar nu än de någonsin har gjort tidigare, de kommer inte att släppa det. Så vi måste ta det engagemanget vi hade från dem och föra det vidare, alla dessa nya saker som vi har lärt oss, även om jag kommer att säga att jag har varit i utbildning i 21 år. Teknik har mitt hjärta och jag har alltid velat att lärare ska vara så bra.

9:57

Du vet, bara troende på teknik och använder den och vi hittade några riktigt bra lösningar på saker som jag kanske inte fick köpa innan men pandemin tvingade det ganska. Vi tar dessa saker fram till oss. Vi lär oss, och jag har haft så många kommentarer, så jag kommer att fortsätta göra det här. Ska vi behålla prenumerationen på denna X, Y, Z så att vi kan, du vet, göra det här? Och ja, det är vi. Eftersom det gjorde skillnad i vad du gjorde i ditt klassrum, och jag ska ge dig verktygen för att bli bäst. Så, jag menar, Steven slog på det, och vi kommer att gå tillbaka, men inte tillbaka till vad det var, vi kommer tillbaka att ha i våra barn framför oss och göra alla dessa andra saker med dem medan de är framför oss.

10:34

AB:

Låt oss prata om, om lärare lite mer, Stacy. Jag vet att du pratade om differentiering och jag vet att det är en av de saker som du verkligen tänker på när du förbereder dig för nästa år, för nu är lärarna redo, de använder verktyg, du kan verkligen ta det till nästa nivå. Prata mer om hur det verkligen ser ut.

10:50

SR:

Så, våra lärare, de har nu och jag kommer att säga er att vi ringde mycket förra året. När pandemin drabbades, alla som hade någon form av programvara något, det var det vilda, vilda västern, "här prova det här, prova det här, prova det," OK? Så vi hade en miljon olika programvaror som vi använde och försökte och kanske passade den inte eller inte i linje med läroplanen.

11:10

Vi är som, "håll upp, ni alla" Barnen måste lära sig att använda detta utan att du är där för att vägleda dem och deras föräldrar, som, för att inte säga att föräldrar inte är tekniskt kunniga, men de gör vet inte hur man använder de programvarustycken som vi kan använda i klassrummet som barnen gör.

11:24

Och så ringde vi och sa: OK, det här är bitarna som vi kommer att komplettera med vad vi har gjort personligen och ganska stanna till den kärnan. Nu när vi har gått igenom pandemin och vi kommer att vara där vi kan vara där för att hjälpa. Och behöver inte lita på föräldrarnas kunskap om den programvaran lika mycket, vi kan gå, OK, vill vi behålla det här? Eller vill vi vidga våra horisonter och titta på något som kommer att hjälpa till utöver det och vi har gjort några förändringar.

11:49

Vi gjorde en mycket drastisk förändring, och vi var nog den enda i USA som gjorde detta förra året i pandemin, men vi gick faktiskt till en 2 till 1 Chromebook-modell.

11:57

Vi hade en Chromebook för barnen hemma. Vi hade en Chromebook för skolan, så den där, vi hade inte överföringsbakterier, vårt brott gick ner till ingenting eftersom de inte bar, men jag var verkligen tvungen att lita på Relay [Lightspeed Filter] och Alert in vårt klassrum för att hjälpa mig att övervaka, bevara säkerheten, att ha dessa enheter på båda platserna. När föräldraportalen släpptes var föräldrarna som, ”åh, tack. Jag kan stänga av YouTube om jag vill, för mina barn på dessa! ” Och så blev det detta samarbete eftersom det finns några föräldrar som inte vill att deras barn ska vara anslutna hela tiden, men jag kommer att säga nej, jag behöver dem för att hålla den här Chromebook där. Så det har varit oss, och lärarna och föräldrarna som arbetar tillsammans för att se till att vi har rätt utrustning, rätt program som de kan använda. Och vi kommer att fortsätta genom det.

12:43

Vi har planerat ett möte med föräldrar för att säga, vad såg du med dina barn som hjälpsamma i efterskolan som skulle hjälpa dig med läxor nästa år om vi behöver det? och har de konversationerna? Så det är där vi håller på med våra lärare och föräldrar just nu.

12:59

AB:

Det föräldrarnas engagemang. Du har också rätt, det är kritiskt nummer ett. Och det är på en hög punkt just nu.

13:06

Som om de ser vad som händer på ett sätt som de aldrig tidigare haft, Steven. Mina barn går båda till Beaverton School District, så jag får se kommunikationen och tekniken och verktygen, föräldrarnas e-postmeddelanden, allt detta som ni gör.

13:20

Prata om hur, hur din kommunikation och engagemang för föräldrar som intressenter förändrats, och vad som verkligen fungerade för dig där.

13:28

SL:

Ja, jag tror att Stacy, bara alla andra punkter som Stacy tog upp, var nyckeln.

13:33

Du vet, allt förändrades allt förra mars för oss, för mars, mitten av mars, stängde guvernören skolor, och vi hade mindre än 24 timmar att flytta 40 000 elever och 5000 saker.

13:47

Och så blev föräldrar rektorn för sin hemskola, skolan i sitt hem, och de blev vaktmästaren, och de blev läraren och lärarens assistent. Och tillsammans med lärarna som lär ut på distans.

14:00

Och så förändrades föräldrarnas engagemang till det bättre, för det måste.

14:08

Eftersom föräldrarna nu såg vad deras elever gjorde, i motsats till att skicka dem till skolan och sedan kanske höra om det senare.

14:17

Och så blev deras engagemang omedelbart och konstant, och och OCH alla gick igenom trauma förknippat med pandemin, eller hur? Vi var alla i Oregon, uppmanade att stanna i våra hem, och så var det sammanhanget för detta.

14:33

Och jag tror att för oss, vad vi såg, återspeglar, Stacy, vi såg en explosion av tekniska verktyg, och samtidigt blev föräldrarna mycket engagerade, och den kombinationen orsakade mycket förvirring. Och så, vad, vad det betydde för oss är att vi vill ge näring åt föräldrarnas engagemang. Vi vill ta bort förvirringspunkter.

14:55

Och det tvingade oss, tror jag, till några bra besluts- och styrningssamtal. Vi har aldrig pratat om programvarustyrning tidigare och nu har vi en grupp som gör programvaruregeringar som består av lärare och teknologer.

15:09

Och så, vad vi kan göra är att ta det universum av appar, krympa ner det till de som är mest anpassade till läroplanen, kontrollerade för integritet.

15:18

Och sedan kan vi engagera föräldrar, inte i 100 olika appar, men vi kan säga att här är de du måste arbeta med och vi kommer att ge dig lite stöd.

15:27

Det stödet ser ut som en helpdesk för studenter som spunnits upp på fem dagar: visionerad, implementerad på fem dagar och det var en mardröm, eller hur? Föräldrar väntade två timmar på ett telefonsamtal för oss men vi var tvungna att göra det pandemi fick oss att tänka igenom vad som var möjligt.

15:46

Och jag tror att det gjorde samma sak för föräldrar när det gällde det gav dem möjlighet att se vad som hände med sina elever och lära sig på sätt som de aldrig har sett förut.

15:56

AB:

Tja, och jag tror att för många studenter och för många familjer över hela världen blev detta en första enhet hemma för studenten.

16:08

Så föräldrar hade inte kunskapen om hur man kontrollerar användningen av det, hur man ser till att barnen fortfarande sover eller inte finns på YouTube dygnet runt, som Stacy sa, sådana saker.

16:20

Så så lär du föräldrarna tillsammans med eleverna på många sätt och ger dem kraft.

16:28

SR:

Till den punkten skapade jag en webbplats specifikt för föräldrar och lärde dem hur man använder varje bit av en Chromebook och alla programvaror som vi hade, vi screencast, fler videor av instruktionshandledning som finns där i vår OCS Parent Academy . Och det blir träffar, det blir träffar över hela världen, för det visar alla hur man använder det. Det är bra för lärare, är bra för studenter, men föräldrarna är de som behövde lyftet eftersom de inte tidigare varit en del av den delen av deras barns utbildning. Och de, det var roligt, för när vi först skickade Chromebooks hem igen, när den ursprungliga avstängningen i mars hände, ringde de: "Hur gör jag, hur får jag dem inloggade?" Du vill inte bara ge dem enheten för att logga in. De vet hur man gör det. Det var föräldrarna som var mycket obekväma själva som ville veta hur man gjorde det, för att se till att deras barn gjorde det rätt.

17:16

Så vi hade detta andra PD-tillfälle att snurra på oss nu och ge professionell utveckling till föräldrarna för att kunna vara den sidopartnern i detta arbete.

17:25

AB:

Annie, hur matchar det de slags trender ni ser i AWS när det gäller verktyg och teknik?

17:32

AC:

Ja, det är liknande, eller hur. Jag skulle säga vad vi ser nästa. Rätt. Och vi pratade om smidighet och att vara smidig och sedan vara en del av kulturen. Rätt. Och den kulturförändringen tror jag är en väldigt viktig del av det senaste året, men det finns den delen nu hur gör man det i stor skala? Hur gör du det mer hållbart, eller hur? Och även som förälder kommer Like bar att höja. Rätt, eller. Ja. Det är bra. Vi kommer att höja det, för det kommer att börja, vi ville bara komma igång. Det är som en triage att börja använda den, men förväntningarna hos föräldrar, liksom eleverna är att 'ok, du har gjort det här ett år, vi borde göra det lite bättre, eller vi borde ha bättre förväntningar på vad förväntas av mig. ' Så det är typ av vad vi ser.

18:16

Och till punkten, jag älskar vad Steven har gjort runt helpdesk. Mycket mer diskussion kring optimal och effektiv kommunikation, som att jag är förälder till tre barn. Så, de hade, vad? sex lärare, kanske sju, eller hur? Gånger tre barn, som ett team, med en B, fick jag 18 e-postmeddelanden per dag. Som att det inte kommer att hända, och som, det är inte en effektiv metod, vi vet alla bara måste göras, men hur gör det, vad är rätt, rätt sätt för lärare att kommunicera eller för föräldern att kommunicera med skolan, och hur ska det se ut? Och jag tycker att det är en riktigt bra konversation. Vi har mycket fler verktyg idag. Jag sa till mina barn, när.

18:59

Tillbaka på dagen när vi hade snödagar, och liknande, vi blir som ett telefonsamtal, som om telefonen ringde, eller hur? telefonen ringde klockan sex på morgonen och vi berättar att något händer så långt, långt ifrån det. Och det finns riktigt effektiva sätt att engagera och meddela. Det är två olika saker, som vad är kommunikationen, är kommunikationen bara ett meddelande? Eller är det en konversation och sedan välja den bästa tekniken de kan passa för behovet för publiken. Så det är, det är sådana slags samtal vi har.

19:30

AB:

Ja, jag har verkligen sett den övergången, beskrev du från triage. Låt bara något fungera som de första 30 dagarna, eller hur, OK, vad är smart här? Hur standardiserar vi?

19:42

Hur väljer vi alla dessa svåra beslut?

19:46

Steven, och jag vet det, att du har mycket erfarenhet av att analysera dessa verktyg och bestämma din tekniska budget baserat på användning och anpassning till läroplanen. Prata lite om hur det gick från, från triagen för många verktyg för att bestämma vad som verkligen är vettigt och vad som fungerar.

20:05

SL:

Ja. Och jag känner att om det att ha en moderator, vara förälder i ditt distrikt, lägger ytterligare en press. Bara att säga detta som talare, för Amy, du kommer att ringa mig om jag missar något, så ...

20:17

Så jag känner mig lite obekväm men, men hur som helst, ja, för oss, vi, att försöka krympa universum var en utmaning. Men du vet, vi hade några bra verktyg vi analyserade, eftersom data går igenom våra system, särskilt ett filtreringssystem. Du vet att vi kan titta på vem som använder vad och hur ofta används det? Och har vi dubblering ibland, två eller tre olika produkter som används av lärare. Och vi måste motstå antagandet att lärare bara var där ute, det var det vilda västern och att alla gjorde sina egna saker.

20:55

De försökte lösa problem och att de i många fall inte visste vilka resurser vi hade.

21:02

Och så, de var tvungna att spendera cykler för att undersöka. OK, hur ska jag få den här studenten att läsa, utan att veta att vi har det kontraktet. Och vi har en standard och vi har redan skapat professionell utveckling och resurser.

21:17

Så du vet, för oss var problemet ett, typ av att få data till, för att se vad universum var, och sedan blev det, OK, nu, hur når vi ut till lärare som är, åh, blir ombedd att göra något de aldrig har gjort förut och är överväldigade och säga, OK, vi ska hjälpa dig, men det hjälper det, i den här hjälpen, Det tar några cykler för oss att göra det.

21:40

Och så kommer vi att krympa universum, men vi kommer också att göra det enkelt för dig att få de verktyg du behöver. Och det, det var en utmaning för oss. Och vi hörde det från våra föräldrar på våren när vi undersökte våra föräldrar. De såg att det var deras främsta oro om du har ... Annie sa det perfekt, som om du överväldiger oss, vi är redan komprometterade på grund av pandemin ...

22:04

Du måste göra det lättare så att vi kan vara förlovade och stödja våra barn.

22:09

AB:

Du vet, när du pratade där, Steven, förstod jag att min sista pre-pandemihändelse var ett rådgivande råd vi höll här i Portland där ett par andra människor från ditt distrikt kom.

22:21

Och vi pratade om två saker som bara verkade riktigt kraftfulla här: En de pratade om föräldrarapporterna som gick ut genom Lightspeed-filtret.

22:29

Och jag sa, hej, jag får inte dem, talar om att jag ropar ut dig. Och de var i en pilotfas och sedan bara,

22:37

Det var väldigt slumpmässigt att de var med i den här piloten som då kunde expandera till alla föräldrar.

22:43

Det var samma sak med verktyget Lightspeed Analytics.

22:46

De började titta på det och analysera, som vad används?

22:51

Och sedan blir det verkligen grundläggande plötsligt när, när du konsoliderar verktyg och gör bästa praxis och alla dessa riktlinjer

SL:
Ja, pe-, du vet, jag hänvisade till det som, vår verklighet återställdes i pandemin.

23:05

Så, saker vi var tvungna att, för att ta bort oss själva från tidsbegränsningarna eftersom pandemin tvingade oss att göra saker som vi trodde var omöjliga, vet du? Och att det som jag tycker är ett bra lärande från det här året, är ibland de begränsningar vi gör för vad vi kan göra, eller andra kan göra, är konstgjorda. Och vi måste kunna, trycka och inse att du vet att vi gjorde det omöjliga runt inte skrivet runt nationen.

23:36

Speciellt IT-avdelningar gjorde det omöjliga förra året. Nu är det inte hållbart.

25:42

Men i många fall, men det borde vara en lektion för oss att tänka på.

23:47

Du vet, vi rullade ut det verktyget och, och våra leverantörer gjorde det också för att vi kom till dig och sa, "vi behöver lite hjälp" och leverantörer lutade sig in och sa, "OK, vi kommer att räkna ut det här" och vi kommer kanske att utveckla en produkt på en tidslinje som vi aldrig har gjort förut.

24:01

Så jag tror för mig var, jag reflekterar tillbaka över det förra året, det är en lektion som vi måste dra fram, inte för att inte skapa en ohållbar cykel, men inser att vi ibland är begränsade av vårt eget tänkande om vad vi kan göra, och det är en begränsning för oss.

24:19

Och det tillåter oss inte att utforska något som vi kanske borde göra.

24:23

AB:

Du tänker bara på övergången till 1 till 1 med enheter och för 16 månader sedan var vi 15 år in i det skiftet och sa att det är 10 år kvar, höger, och då är vi där. Och sedan tänka på vad som hände och hur många distrikt kom dit det senaste året av denna nödvändighet, eller hur?

24:45

Um, jag skulle vilja, jag skulle vilja höra från dig om hur det ser ut tillbaka till skolan. Vad ska du göra med apparaterna i klassrummen?

24:54

Hur förändras det? Stacy du kan gå vidare och gå först.

24:58

SR:

Så med oss, um, vi kommer fortfarande att, anledningen till att vi gick till den totala modellen förra året är att det vi hade 70% av våra elever var tillbaka i klassrummet. Men vi har karantäner.

25:09

Så vi visste att de skulle studsa in och ut och vi vill se till att de alltid har en enhet hemma när de behöver gå. Vi valde att inte ta upp dessa enheter i sommar. Vi lämnar dem där. Nästa år. Vi kommer att tillåta dem att använda dessa och alla lektioner, och jag ska säga er, många skolområden gick igenom och köpte någon form av program idag. Gilla online-innehållet.

25:30

Vi gjorde inte. Våra lärare var väldigt målmedvetna. Den typ av instruktion som vi var väldigt undersökande och vår matteinstruktion mycket detaljerad och åkte i vår läsinstruktion. Och så lägger vi fram det för våra lärare, Hej, vi kan antingen genom XYZ-program här och få det att leverera lektionerna, och då måste du stödja dessa lektioner på det sätt de levereras. Eller om du vill anstränga dig kan du skapa allt vårt innehåll, Opelika-sättet, och det är vad de valde att göra. Så vi har bokstavligen ett förråd med lektioner för varje klassnivå, K-5, och sedan har vi en online-plattform för 6-12, eftersom Alabama-lagstiftningen kräver att vi erbjuder virtuellt alternativ förbättrat sedan 2014, för våra barn.

2611

Så alla dessa lektioner som vi skapade i K-5, som var väldigt stora byggstenar som vi behöver för att få barn, vet du, för att bli framgångsrika under hela sin utbildningskarriär.

26:21

Vi kommer att använda dessa lektioner för Tier 2 och Tier 3 instruktion. Så om jag har en student som kämpar, som inte går på klassnivå, låt oss säga att det är en fjärde klassare, jag kan komma tillbaka till de fantastiska lektionerna, tilldela dem och sedan, när de är hemma, kan arbeta igenom några av den Tier 2-instruktionen med sina föräldrar. Börja få tillbaka dem på betygsnivå.

26:39

Vi kommer att dra in alla de intressenter som fortfarande är inblandade och använda det för att öka vår fulla förmåga.

26:48

AB:

Det är tillbaka till differentieringen då, eller hur?

26:50

Precis som enheterna verkligen är så mycket, hur är det med er, Steven, vad är platsen för enheter i skolan nästa år?

27:00

SL:

Ja, vi är, du vet, jag är så avundsjuk på Stacy. Jag menar 2 till 1, det har jag aldrig hört, det är fantastiskt.

27:09

Jag tror att vi är snälla, du vet, vi var väldigt lyckliga. Våra väljare godkände ett band och det gjorde det möjligt för oss att förändra hur tekniken påverkar lärandet. Och det var 2014. Så vi var 1 till 1, 6-12 tar hem i fem år.

27:22

Och elementärt, vi var 2 till 1, 3 till 1, beroende på betygsnivå och de var i kort och så vi var tvungna att snabbt få dem i händerna på våra barn och sedan få enheter för att kompensera. Och så gick vi, till din punkt, Amy, vi gick till 1 till 1 över natten och det var bara, vi var så lyckliga. Vi hade några enheter som vi kunde driva tillbaka till service och vattenfall. Så att de skulle vara mest lämpliga för varje nivå och för uppgifterna. Men vi är typ av 1 till 1 till nu, vad?

27:54

Som vad, för vi använde och det fanns några stora federala pengar som kom för att stödja pandemin och skolsystem använder det.

28:04

Det är inte permanenta pengar och så nu har vi ställt in denna verklighet av våra studenter har enheter.

28:10

De lär sig när som helst, var som helst, och det finns det, för att fortsätta det måste det förnyas investeringar. Och så måste vi ta reda på, hur ser det ut i framtiden? Och det måste naturligtvis kopplas till läroplanen och dess beslut kring instruktion för att stödja det. Så vi är, vi är väldigt lyckliga genom att vi, som många skolsystem, kunde utföra det arbetet, och vi funderar hårt på hur ser det ut i framtiden? Vet du, kommer vår nästa obligation att fortsätta vår nuvarande investeringsnivå med teknik? Är det, måste det vara 1 till 1?

28:49

Vilka är för- och nackdelar? Vet du, ska du skicka en 400-enhet, dollar-enhet hem med en dagis?

28:55

Och då vet ditt samhälle att våra små barn kommer att transportera mycket dyr utrustning.

29:01

Så det finns mycket att packa upp där inne som påverkar säkerhet, undervisning och lärande, naturligtvis teknik, men de, öh, som jag tror kommer att vara en intressant sak att titta på för skolsystem runt om i landet under nästa år .

29:14

AB:

Jag tror, 1 till 1, till nu, vad? Vad ska vara titeln på vårt nästa webinar-evenemang?

29:20

Du nämnde säkerhet där, Steven, och säkerhet, säkerhetsfiltrering, det är verkligen kärnan i så mycket av det som Lightspeed gör.

29:28

Jag vill gräva lite i det, Stacy, du och jag pratade för drygt ett år sedan.

29:35

Och en av de saker du sa var, tack och lov, vi har Lightspeed, gör vår molnbaserade filtrering och övervakning, för dessa barn är lite i kris.

31:45

Och vi måste hjälpa dem. Prata, prata lite mer om det och hur det har utvecklats sedan förra året.

29:54

SR:

Du vet,

29:54

Jag sa det då och jag säger det nu, om vi inte hade Relä [Lightspeed-filter] skulle jag inte göra virtuell inlärning, för du måste skydda det du skickade hem till dessa hushåll. Jag menar, det är bara en personlig tro av mig. Att om jag ska tillhandahålla enheten, om jag ska ge var de kommer på Internet, så måste jag se till att de förblir säkra. Eftersom de är läskiga bitar ute på Internet som vi måste varna våra barn om dagligen. Så jag kan inte ens komma ihåg, det har gått några år sedan vi bytte från Rocket till Relay, men den som startade det samtalet, jag hade framsynen att göra det, tack för att du var i mitt liv som fick mig att göra det eftersom jag såg många av mina kamrater kämpa för att jag inte hade flyttat till den molnbaserade filtreringen. Och så nu spelar det ingen roll vilken enhet jag ger dem så länge de är inloggade på deras konto bifogar det filtret där och jag vet att mina barn är säkra. Och du vet, genom pandemin och vi pratade om detta med Rob för ungefär en månad sedan i ett webinar ...

30:44

Vi såg inte bara våra barn utan vi såg också våra föräldrar. Föräldrarna använder även dessa enheter när de är hemma och vi tittar på föräldrar och vi säger att de letade efter jobb eller att de hade problem och på grund av vad vi kunde läsa från dessa filter kan vi hjälpa till med support hela familjen har vi stöttat socio-emotionellt lärande genom hela detta.

30:03

Vi har stött matbehov, jobbbehov, du heter det, vi har sett det komma över där och saker som vi inte hade sett före pandemin.

31:13

Och så, jag menar, jag kan inte säga tillräckligt hur tacksam jag är för den här tekniken på plats, och vad den tillåter oss att göra, för att göra den där jag kan sova på natten, med vetskap om att det finns där ute, och att det är ett sätt som jag kan hjälpa och stödja familjen som helhet.

31:29

AB:

Och tänker på att du är 2 till 1, den tanken att elever loggar in på en Chromebook hemma och en annan i skolan, och vad det än är där inne, får du fortfarande den här helhetssynen, eftersom den bygger på eleven, molnet, allt detta.

31:45

SR:

Och det gör det så enkelt att navigera.

AB:

Ja.

31:49

Hur är det med er, Steven? Hur har, hur har det varit viktigt?

32:52

SL:

Ja, du vet, det är intressant, jag talade tidigare. Jag tittar bara på bilden här, du vet, med Lightspeed, naturligtvis, AWS och CoSN, och förstod bara att jag pratade tidigare om hur viktigt dessa partnerrelationer var för oss. Och.

32:06

Du vet, till exempel, vi var tvungna att lyfta för att flytta en CTE-program fjärrkontroll, och du vet, vi arbetade med AWS, och vi, vi implementerade det i dagar, igen, istället för månader, eller hur. Eftersom verkligheten återställdes.

32:20

Men du vet, och så, vi är verkligen uppskattande att CoSN

32:23

gav massor av resurser och kunskap för oss, så att vi, vi inte gick igenom detta ensamma, och vi kan utnyttja vårt samhälle. Så det handlar verkligen om det samhället och våra partners, och för Lightspeed, vet du, en del av det arbete vi gjorde väldigt mycket som Stacy sa, vi, vi stödde familjer. Och vi var tvungna att inse det. Och dessa familjer, igen, för att undervisa, föräldrar, försöker stödja sina elever som får höra att du måste stanna kvar. Ditt lärande sker på en skärm, kanske är du bara underhållning, nu är det på skärmen.

32:57

Och vi hanterade saker som, ni vet, teknikberoende med föräldrar och sa, jag kan inte få min elev bort.

33:03

Och du vet, att du har förmågan att och verkligen tänker tack vare Lightspeed för detta, att ha förmågan att ge till föräldrar, den förmågan att säga, OK, enheterna i huset ...

33:15

Men efter klockan åtta på natten är det, nej, det är det inte, vi ska inte använda det.

33:20

Eftersom vi behöver att du spelar och vi behöver vila, tycker jag att det var en stor hjälp för våra elevers sociala känslomässiga såväl som säkerhet. Eftersom du vet, vill du inte, särskilt kanske en ung person, spendera all sin tid på den skärmen. Du ville göra dem för att kunna lära dig att använda det på rätt sätt. Och så verkligen uppskattar att The Parent Reports, vi rullade ut det också under pandemin. Det gav synlighet för föräldrar som de aldrig tidigare haft för att kunna se vad deras elever gör och stödja dem. Och jag måste säga dig, när vi rullade ut det, var det några bekymmer om, du vet, vi var tvungna att ha samtal med juridisk rådgivare och med undervisning och lärande. Och med vårt team om kommer detta att vara ett problem för föräldrar och studenter, och är det, finns det utmaningar och utrullning av det?

34:14

Och vi, vi gick, gick vidare och rullade ut det, för det är information som föräldrar borde ha.

34:21

Och svaret har varit överväldigande positivt.

34:24

Jag skulle säga 100% positivt från föräldrar som säger "tack för att du gav oss verktyget för att hjälpa våra barn."

34:32

Så, det är, det är verkligen spännande, att mitt i denna kris som vi alla befann oss i, hände innovation, och det hände för att vi var tvungna att, vi var tvungna att ompröva allt vi gjorde.

34:45

Så tack, och du vet

34:46

Och det är verkligen det partnerskap vi har med våra leverantörspartners som gör det möjligt.

34:53

AB:

Dina kommentarer där om, du vet, finns det utmaningar. Finns det saker vi måste tänka på? Kommer det att väcka andra frågor?

34:59

Allt detta får mig att tänka, även om vår lansering vid Lightspeed av Alerts Safety monitoring and Human Review för att följa med det. Gilla, är det svårt? Ja, är det läskig information, ja. Behöver vi få det till rätt personer? Som ja, absolut. Som hårda saker är värda att göra.

35:21

Rob, Rob först och sedan vill jag prata lite med Stacy om det.

35:24

Berätta hur du arbetar med distrikt på det och hur gosh den mentala hälsokrisen som var här tidigare, men pandemin som förvärrats för många studenter har gjort det så viktigt.

35:39

RC:

Ja, jag menar, du vet, vi tappade den anslutningen med barn, eller hur?

35:44

De åkte inte längre till klassrummet och, och med det, vet du, ansikte mot ansikte bara från lärarna.

35:52

Lärarna, du vet, var separerade genom skärmen, genom tekniken och du får bara inte samma syn. Och du vet, vi svängde och rullade ut några saker mycket snabbt för att veta att svara på, till samhället. Och Alert är en av dessa, vi, du vet, vi tog ett verktyg vi hade och utvidgade det kraftigt. Och, och hjälp skolor att möta det behovet.

36:17

Och du vet, vad vi är, vad vi ser är, när vi har vetat det länge, när eleverna interagerar, de, de är på sin skolanordning, de är på den personliga enheten, det är, det är en sömlös övergång för dem.

36:32

De, de skiljer inte riktigt mellan de två, och jag tror det är bra i detta avseende, för det ger oss den förmågan att ha ett verktyg som kan övervaka det och ha ett verktyg som kan nå ut till, att folket och få hjälp.

36:47

Och du vet, det är för mig, en av de mest, du vet, spännande saker i mitt jobb är att veta att vi är där ute och hjälper elever och hjälper skolor att hålla dem säkra.

36:56

Så du vet, vi skiftade och gick från ett verktyg som var, nej, riktigt fokuserat på, på några saker, utvidgade det, lade till den mänskliga granskningskomponenten, för du vet, skolor är, är överväldigade, rätt? Och det, det var en av de stora feedbacken. ”Det här är jättebra men vi har så många saker på gång. Vi har inte ens människor att övervaka det. ” Så vi måste, vi var tvungna att flytta och räkna ut, OK, hur kan vi göra det? Hur kan vi få in det? Och du vet, bara Steven och Stacy, jag har antecknat här. Men de säger allt jag vill säga, vilket är fantastiskt.

37:29

Men du vet, vi har också varit tvungna att svara och vi har varit tvungna att återställa vår norm. Och du vet, vad är vad vi tycker? Hur lång tid tar det att rulla ut en produkt som är villig att ta rullningen ur tjänst?

37:42

Du vet, vi, vi har också varit tvungna att flytta på dessa saker, och det är ett partnerskap.

37:46

och, och jag, du vet, jag har haft många konversationer, du vet, Stacy och Steve genom hela detta. och många andra kunder. Och, och det är, det är genom det. Och höra vad vi behöver och hur kan vi anpassa oss?

37:57

Det har verkligen varit nyckeln.

37:58

Men, ja, från varningssidan, förlusten av den dagliga interaktionen, hur fyller vi det behovet?

38:06

Och, och det har verkligen varit ett viktigt verktyg och en, en, jag är ganska stolt över att vi kunde, att expandera under året.

38:14

AB:

Och du vet, du, du förlorar så mycket sammanhang som går från att gå förbi någon i hallen, chatta i klassrummet till att vara på Zoom, eller, eller Team, eller video.

38:26

Men du har också många elever som stänger av video, antingen för att deras internetanslutning inte är tillräckligt bra, eller på grund av var de än befinner sig i hushållet, för många människor, alla dessa olika saker.

38:37

Så du har inget visuellt alls, och du behöver dessa sätt att ta reda på hur det här barnet gör som Stacy pratade om.

38:45

Så prata lite om det, Stacy. Jag vet att ni gör så mycket kring social emotionell hälsa.

38:52

SR:

Ja, och det förvånade mig verkligen. Och jag säger, jag har varit tech-direktör i åtta år nu för Opelika, och detta var det första året jag någonsin hade igen. Trigger alert på en student, så ung som jag, se på självskada.

39:06

Och när min första varning kom igenom en andra klassare som bokstavligen skrev in ett Google Doc, men han ville dö.

39:12

Jag var som om mitt hjärta sjönk, jag har egna barn och det bröt mig nästan. Det är en väldigt sorglig statistik. Men de har sagt att rapporterna om barnmisshandel i år faktiskt sjönk. Och anledningen till att de gick ner får inte barnen var en skola för lärarna att se att det hände.

39:27

Och så, vi var tvungna att titta efter det på dessa dolda sätt, och barn kommer, de kommer att släppa och teknik. De släpps med de Google-sökningar de gör. De kommer att släppas av chattarna i videospel som de spelar. Släppet inuti ett Google Doc, för jag tror inte att någon ser ut, som om jag inte kan berätta för dig hur många gånger jag ringer till en gymnasieelever och i deras ögon blir så stor när de insåg att jag just såg en e -mail de skickade till sin vän.

39:48

Och de ska, åh, man, det är som ja, vi försökte hålla dig säker med att det här var en klassrumslärare innan jag blev teknologidirektör.

39:57

Tyvärr hade jag inte en student som begick självmord och ett av de löften som jag gjorde när jag gick in i den här rollen var att se till att jag kan skydda mina barn och se efter dem inom och utanför deras liv. Jag menar, jag säger till barnen när jag undervisade i klassrummet, jag ska ta hand om dig när du är här med mig, och jag kommer att lära mig allt du gör på helgerna och vi kommer att ha samtal om du vill jag till eller inte, gissa vad, det är mamma Royster här. Du vet, jag tar in den här rollen, jag är inte den vanliga tekniska personen som du möter på gatan. Jag tar allt väldigt personligt, så jag blir flitig, som att jag inte sover, jag tittar hela tiden på min e-post och håller kontakten, bara för att jag tror att jag måste se till att jag behåller de 4700 barnen och jag är ansvarig för säker. Och mina lärare, många distrikt vänder sig inte, varnar och gör saker för sina lärarkonton, men jag gör det för att de behöver stöd och hjälp lika bra som de andra gör och vi har haft några samtal med några och haft, du vet, de måste bryta ner och gråta nu och se att de gör det i ett e-postmeddelande och jag kommer bara att ha en bra vänlig konversation med dem, hjälper dem.

40:54

Och de är som, tack! Jag behövde det där. Jag behövde det bara. Och jag är som vi alla gör. Det har varit ett tufft år. Vi har alla gått igenom det.

41:01

Och så, när ni introducerar det mänskliga elementet, och jag är som, 'kan jag faktiskt inte oroa mig för att kontrollera min e-post.

41:06

Men om det är något dåligt, kommer någon att ringa mig "typ av saker var, var fantastiskt.

41:11

Så, för att se den insatsen, för att se det steget upp för dina räken hjälpte oss verkligen. För i min roll är det min plikt, och jag kommer att göra allt jag kan för att se till att jag tittar på vad dessa barn gör och att de håller sig säkra där och att de inte gömmer sig

41:26

Små frågor där inne som vi måste få uppmärksamhet hos myndigheter eller HR någon gång.

41:31

Vi har haft, du vet, där vi ligger i Alabama var i en stor mellanstat. Och bortföranden av barn och sexhandel är något vi måste ta itu med. Vi fick en varning som faktiskt stoppade en av de pågående tidigare. Det är, det tänker att sitta och tänka på vad vi måste se dagligen. Och det finns mycket, och Steven kommer att intyga detta, de saker vi inte pratar om som vi ganska behåller internt och inte delar det. Att det fula som finns där ute, som vi måste bekämpa.

41:59

Men det beror på att vi har företag som lägger ut saker för att arbeta med den här tekniken, för att hjälpa oss att se detta, den här dolda aspekten av det, det är en nödvändig del av det.

42:13

AB:

Wow! det var många kraftfulla saker där inne, Stacy

42:17

Jag tror att, jag menar, jag vet att så många skolor är och teknologiteam, rådgivare, lärare, alla lägger allt de har på att få de senaste 15 månaderna att fungera, och sedan tar de saker som vi har lärt oss av det.

42:34

Det är, det tar en by, eller hur? Det är föräldrarna, lärarna, studenterna, tekniken, administrationen och mjukvaran och partnerna och leverantörerna och alla dessa andra människor.

42:45

Så det har varit, det har varit, tror jag, riktigt kraftfullt för oss på Lightspeed att arbeta med skolor för att göra detta för att vi, vi har varit i EdTech länge.

42:55

Många av oss här på den här skärmen, och mer än någonsin, det är att du verkligen ser effekterna och resultaten, och hur det räddar barnens liv, som du sa, och hur det hjälper barn att lära sig och hjälpa lärare att undervisa, gör allt olika fantastiska saker.

43:14

Jag vill se till att vi har tid till några sista takeaways från alla, så vi ska hoppa in i det nu.

43:22

Då den främsta sak du har lärt dig genom en galen, 15 månader, och hur det påverkar nästa år.

43:32

Vi börjar med Annie. Vi har inte hört talas om dig på ett tag.

43:35

AC:

Jag ska ta den resan, om jag bara svarar hur jag vill svara, beroende på, oavsett vad frågan är.

43:42

Så jag tänkte bara på det. Tillbaka till det vi pratade om, som 1 till 1, då. Vad händer utöver det, eller hur?

43:50

Och, och det finns den här känslan av optimism jag har ... Vi vet inte ens i vilken utsträckning vi verkligen kan förbättra några av dessa saker eftersom de verkligen just har börjat ha den teknologikulturen. Det är i 1 till 1 omskolade fler av lärarna. Vi har en lång väg att gå dit. Vi börjar nu och får föräldrarna mer engagerade. Och så är tanken som, varför vet vi inte nu, och om de möjligheter som kommer att erbjuda oss i framtiden som vi bara inte ser? Eftersom du inte har sett det, så är det inte, och hur saker och ting gjordes, och så för mig blir det riktigt intressant, nästa år att fokusera på, typ av organiska saker som börjar hända, och det nya idéer, tillbaka till vad Stacy och Stephen sa, att tänka större, eller hur?

44:36

Och ja, du vet, vi måste titta runt i hörnen, ja, vi måste tänka på detaljer om implementeringen, men börja inte där, eller hur? Som, låt oss börja där, och låt oss verkligen tänka på och lyssna

44:48

och föreställ dig vad vi kan göra mer. Jag menar, jag tänker självklart på, jag ska prata om data, men som du tänker på det nu. Du vet, hur kommer ni lärare aldrig att bli datavetare? Vi förväntar oss inte att det skriver en masterundervisning i datavetenskap. Vad kan vi ge dem som hjälper dem att fatta beslut i realtid? Hur ser det ut? Hur kan innehåll se ut så, gjorde det? Eller vad kan, med den aktivitet som en student gör, vad säger det rätt, eller kan de tänka på och införliva?

45:17

Så för mig är jag väldigt glad över de kommande 12 månaderna för att se vad som händer organiskt och se till att vi är uppmärksamma på det.

45:28

AB:

Du vet, jag tror att du svarade på frågan också så bra jobbat där. Vad sägs om dig, Stacy.

45:36

SR:

Åh.

45:38

Jag berättar för dig många möjligheter.

45:40

Som jag älskar trots att det har gått ett hårt år i slutet av året innan vi lät lärarna vi pratade och pratade om prestationerna av vad de inte riktigt pumpade upp dem för att de drog bort det otänkbara, du vet, ingen skulle ha fattat vad vi gick igenom och hur vi kunde utbilda studenter

45:58

Virtuellt, personligen, båda. Vi hade en dag. Det var ett av mina klassrum i robotik. De gick till maskinrummet i

46:04

Statens utbildningsinspektör hade faktiskt kommit på plats och vi hade två barnkarantän på den interaktiva panelen som pratade med barnen och tittade i vilken takt de försökte sätta ihop, och det är som ... vi har förändrat ansiktet på hur vi fungera.

46:19

Är det ok nu

46:21

Vi kan lägga de lektionerna där ute, om de inte är personliga, om föräldrarna måste gå till examen och ett annat tillstånd för ett annat barn, och att barnen måste sakna en vecka i skolan, kommer det inte att finnas någon gap, de kommer inte att vara efter. Vi har konditionerat oss för att vara, att vara flexibla och på plats med detta, jag tror hur vi lär oss att vara flexibla i år och anpassa oss till vad som kastas i ett visst ögonblick är den största tillgången togs framåt, för vi ' Jag kommer snabbare på våra ben och är mer flitiga med beslut.

46:50

Vi lärde oss verkligen hur man gör en återhämtningsplan.

46:54

Precis som vi återhämtar oss, har vi lärt oss hur vi felsöker det, vetskap om det är effektivt eller inte och det kommer att betala utdelning i framtiden för oss, tror jag.

47:05

AB:

Det är en av de saker som jag vet att Rob alltid säger är att nu, och detta händer för arbetare, liksom studenter, nu när du har visat att fjärrkontrollen kan fungera,

47:18

Människor kommer att vilja åka på de här semestrarna, gå till de examina utanför staten, som du sa. Så, gillar du att ändra distriktspolicy för att möjliggöra det och låta eleverna lära sig fjärr i dessa fall? 

SR:

Ja, vi tittar på olika saker som passar alla behov. Kinda vad Steven sa tidigare om hur vi vet att virtuellt drogs av för vissa och det är en bättre form för utbildning för vissa, för de trivs i den miljön. Jag tror att vi alla har dessa miljöer. Vi trivs, nu kommer det att förändra en del av det.

47:48

AB:

Vad sägs om dig Steven? Din bästa takeaway?

SL:

Du vet, jag tror att det finns två, och de kommer att låta som om de strider mot varandra och båda kommer att låta som vad de strider mot den djupt mänskliga relationen som är involverad i utbildning. Men det första är, och jag pratade lite tidigare, Vi har lärt oss att vi måste närma oss system som tänker annorlunda, eller hur?

48:11

Och vi måste tänka på hur vi ställer in system, och ibland deras styrningssystem, ibland deras applikationer och användning.

48:21

Vi måste tänka på det på ett sätt som tar stenar ur vägen för studenter och personal att låta dem göra det viktiga arbetet med att lära sig.

48:29

Så de som systemkomponenten, som jag tror att vi tillät oss att överleva för att vi bara, vi var tvungna att, för att universum förändrades så drastiskt.

48:39

Det andra dock, det låter som om det är ett påstående här, vi kan inte förlora den idén om, ja, hur kan vi göra det här? Gilla, ta en titt på det omöjliga och gå, OK, nu hur ska vi få det gjort? Vecka, jag tror att vi, vi kan inte förlora det eftersom vi befriade oss, tror jag, från oss själva och är begränsningarna för vårt tänkande. Så jag tror att vi måste luta oss in i det medan vi typ av arbetar med att göra systemet bättre, baserat på vad vi har lärt oss. Och vi måste göra det i ett djupt personligt relationellt fält som vi befinner oss i. Utbildning. Jag sa till vårt team, vi gör inte skor. Vi gör inte kaffekoppar. Vi hanterar människor och vi måste sätta vårt arbete i det sammanhanget.

49:29

AB:

Ja. Du vet, riktigt, riktigt kraftfulla saker där, och en av de saker som det fick mig att tänka på är något så enkelt som föräldern rapporterar i många år på Lightspeed. Vi pratade om det.

49:40

Och även prata med skolor. Och det var som, ah, då kommer det att finnas så många frågor om varför finns de på den här webbplatsen? Var finns de inte på den här webbplatsen? Vad betyder detta egentligen? Vad håller de på med? Det låter svårt.

49:51

Verkar inte värt det, som, låt oss inte göra det.

49:54

Då tvingar det dig att, och som du sa tidigare, 100% positivt, eller hur?

50:00

Du har denna ytterligare kommunikation, ytterligare synlighet.

50:04

Föräldrar kan bättre stödja sina elever och vara en del av det partnerskapet med skolorna.

50:09

Så att inte tappa bort de hårda sakerna som verkligen är värda det till slut.

50:16

Bra grejer, okej, hur är det med dig, Rob?

50:19

RC:

Ja, jag menar, det har upprepats om och om igenom hela detta, men jag tror, du vet, jag tvekar att säga hur länge jag har varit kring utbildningsteknik, men, men länge.

50:28

Och du vet att se vad, du vet, det har verkligen varit ett tufft år och allt annat.

50:36

Men att se vad, du vet att har hänt i branschen, har hänt i skolor, och du vet, mina kollegor, som Stacy och Steven, och vad de har gjort, och, och du vet, du hör det om detta, det här webinaret idag, du vet, återställningen och återställningen av normen och att kunna ta ... du vet, jag tittar på saker som, du vet, Amy, du sa det, vi känner till tidslinjen, som vi trodde att skolorna skulle bli 1 till 1 och nu, hur snabbt det kan hända.

51:01

Och jag tror att det nu förändras i hur skolor tänker på teknik, tänker på att implementera teknik och, och jag tror att det är här för att stanna.

51:11

Och det är det som jag ser som det mest positiva med det här, det vet du, det tar inte år att lansera ett nytt system. Du kan göra det på några dagar. Du kanske inte vill, och det är inte alltid perfekt, men om du måste kan det göras.

51:26

Jag menar, ta upp en studenttjänst om fem dagar för mig

51:29

Jag vet att det skulle ha varit ett årsprojekt när jag var med, med min skola, du vet, vi skulle ha startat, det, testat, du vet, planera det och allt annat.

51:37

Så det är för mig, det är spännande att se, spännande att veta att det här är här, och vi kan anpassa oss. Och.

51:46

och jag tror att den återställningen verkligen har tagit tag i tekniken. Och i allmänhet inom utbildning.

51:53

AB:

En del av hastigheten att komma till 1 till 1 kom också från att känna igen, som om du kanske inte behöver 40000 av exakt samma Chromebook. Steven pratade om att hitta några andra enheter.

52:07

Jag vet, Rob, du har pratat med många skolor att det är som, vi kan inte köpa enheter just nu, det var brist på en stund, som vad har du som kan fungera, då har det blivit så här, eller hur ?

52:22

RC:

Ja, jag har pratat med skolor som drabbade, du vet, Windows-bärbara datorer som hade gått i pension och som faktiskt befann sig i överskottet, men som ännu inte hade kasserats, eller, du vet, de drar ut dem och återanvända dem och använda dem mycket.

52:35

Och så, ja, det är, det har gjort allt du kan på mycket kreativa sätt.

52:42

AB:

Ja.

52:42

Och då inser du att om du gör vad Stacy och Steven är och implementerar dessa system handlar det inte så mycket om tekniken, eller hur? Det handlar om att skapa anslutningen och ha verktygen för att ge läroplanen.

52:56

Vi hade en fråga som just kom in, tror jag förmodligen Stacy och Steven, men kanske Annie Rob, du kan också ta itu med det här.

53:05

Hur planerar skolor och lärare att stänga utbildningsgapet som öppnades under pandemin?

53:13

Ni har båda berört det lite. Stacy, gå in på det lite mer om hur du hanterar en del av den inlärningsförlusten.

53:20

SR:

Så på grund av de underbara ESSER-pengarna som många av oss har fått, bestämde vi oss för att använda dem för att lägga fler kroppar på marken, för att vara ärlig.

53:30

Vi är, vi köper lärareenheter, fler lärareenheter, fler resurslärare vi lägger till, till alla våra grundskolor, tre, till några av våra mer allvarliga titelskolor som behöver mer av det, hjälp där inne. Vi använder all den instruktionsinformation som vi utvecklade förra året för att göra nivå 2 och nivå 3. Och verkligen, du vet, klassrummet kommer inte att vara där barnet går in i studierna på det där stället för att få det från det en lärare. De kommer att vara så många organ som är kopplade till varje enskild student för att ge det socio-emotionella stödet, instruktionsstödet. Vad som behövs kommer att röra vid det här barnet, och vi kommer att rotera dem, kommer att vara anpassningsbara och differentierade till dessa barns behov. Vi har dem i sommarskolor just nu, speciellt för att se var det finns förluster, och sedan räknar vi ut hur man kan få tillbaka dem individuellt. Så det kommer att ta mycket fler människor och mycket mer tid, men vi skulle hellre göra det och ha barnen framför oss för att gå tillbaka till där vi var förra året.

54:28

AB:

Något att lägga till, Steven?

SL:

Mycket likartat, tror jag, du vet, vi tänker på det här är, som Stacy sa, en lagstrategi, det handlar om att bygga ett ekosystem för att stödja studenter att inse vad de har gått igenom, så det krävs olika specialiteter att vara kunna göra det.

54:44

Det är inte rättvist för läraren att säga "Hej, barnen är tillbaka, stäng dörren, gör det till 2019", eller hur?

54:52

Vi kan inte göra det, så vi inser att vi på ungefär samma sätt måste ha en gruppsyn på detta och det teamet, med olika specialiteter, för att ta itu med sociala känslomässiga för att identifiera vad en student behöver och utforma dessa insatser ge dem det stöd de behöver. Så vi är mycket lyckliga genom att vi har resurser i år för att göra det från och med sommaren.

55:16

Men det kommer att se annorlunda ut. Och jag tror att för oss måste vi komma ihåg att vår personal, inklusive våra lärare, har arbetat de senaste 15 månaderna i en ohållbar takt ibland och så vi måste ta hand om dem så att de kan ta vård av studenter.

55:34

AB:

Medan vi når slutet av vår tid här vill jag tacka vår panel så mycket.

55:39

Stacy och Steven, riktigt inspirerande historier och information som du har delat.

55:45

Och jag vet att tusentals kunder runt om i världen gör samma fantastiska saker under de senaste 15 månaderna och ser fram emot framtiden.

55:55

Och temat för detta, om jag skulle sammanfatta det, är att det har hänt riktigt coola saker som vi kan lära oss att göra ännu smartare, bättre saker när vi går framåt.

56:06

Och det är riktigt bra att vara en partner för dig och en förälder i dina distrikt och att se allt detta hända.

56:13

Tack, alla som gick med för att höra från den här panelen. Det finns en mycket kort undersökning i slutet om du skulle fylla i det.

56:20

Vi uppskattar det verkligen, och alla, bara ha en fantastisk dag, tack så mycket för att du kom med oss!

Alla:

OK, tack, Amy.

skärmdumpar på stationära och mobila enheter för programvara för distansundervisning

Här är en demo, på oss

Fortfarande gör din forskning?
Låt oss hjälpa till! Boka en gratis demo med en av våra produktexperter för att få alla dina frågor besvarade snabbt.

man sitter vid skrivbordet på bärbar dator som tittar på instrumentpanelen för Lightspeed-filter

Välkommen tillbaka!

Letar du efter prisinformation för våra lösningar?
Låt oss veta om ditt distrikts krav så skapar vi gärna en skräddarsydd offert.

Föreställ om det inspirerade och interaktiva klassrummet för fjärr-, hybrid- och personligt lärande. Lightspeed Classroom Management™ ger lärare synlighet och kontroll i realtid över sina elevers digitala arbetsytor och onlineaktivitet.

  • Se till att alla elever interagerar med endast rätt onlineläroplan – precis när de ska använda den.
  • Skicka ut granskade läroplanslänkar till alla elever samtidigt.
  • Blockera olämpliga eller distraherande webbplatser och appar.

Säkerställ skalbar och effektiv hantering av inlärningsenheter. Lightspeed Mobile Device Management™-systemet säkerställer säker och säker hantering av elevers lärresurser med synlighet i realtid och rapportering som är avgörande för effektiv distansutbildning.

  • En centraliserad, molnbaserad lösning för oändligt skalbara enheter, applikationer och policykontroller
  • Självbetjäningsappbibliotek, där lärare och elever
    kan komma åt och installera godkända läroplaner och inlärningsverktyg
  • Fjärrinstallera, ändra och återkalla hundratals policyer och utbildningsprogram, samtidigt som du minskar typiska stilleståndstider och kostnader

Förebygg självmord, nätmobbning och skolvåld. Lightspeed Alert™ stöder distriktsadministratörer och utvald personal med avancerad AI för att upptäcka och rapportera potentiella hot innan det är för sent.

  • Mänsklig recension
  • Realtidsvarningar som flaggar tecken på ett potentiellt hot
  • Ingripa snabbt innan en incident inträffar.
  • Aktivitetsloggar ger insyn i onlineaktivitet före och efter en flaggad händelse

Skydda eleverna från skadligt innehåll på nätet. Lightspeed Filter™ är den bästa lösningen i klassen som fungerar som en solid barriär mot olämpligt eller olagligt onlineinnehåll för att säkerställa elevernas onlinesäkerhet 24/7.

  • Drivs av den mest omfattande databasen i branschen byggd genom 20 år av webbindexering och maskininlärning.
  • Se till att CIPA efterlevs
  • Blockera miljontals olämpliga, skadliga och okända webbplatser, bilder och videor inklusive YouTube
  • Håll föräldrar informerade med Lightspeed Parent Portal™

Få fullständig insyn i elevernas onlineinlärning. Lightspeed Analytics™ ger distrikten robusta data om effektiviteten av alla verktyg de implementerar så att de kan ta ett strategiskt förhållningssätt till sin teknikstack och effektivisera rapporteringen.

  • Spåra införandet av utbildningsteknik och användningstrender, eliminera redundans och öka avkastningen på investeringen
  • Övervaka app- och innehållskonsumtion för att underlätta tidig användning och effektivt utnyttjande
  • Bedöm risker med insyn i studentdatasekretess och säkerhetsefterlevnad