Titta på ett webinar

Distansutbildning: Datainsikter och bästa praxis

Läs transkriptet

0:06 (Eileen Shihadeh, CMO)

Hej till alla som är på. Vi ser att det finns flera personer som håller på att gå med. Vi kommer igång om bara några minuter. 

1:23 

Okej. Hej alla, och tack för att du gick med i dagens webinar. Jag är Eileen Shihadeh, CMO på Lightspeed Systems, och jag har nöjet att underlätta dagens panel, diskussion, där vi kommer att prata om några av de unika utmaningarna, kreativa lösningarna och bästa praxis med distansutbildning. 

1:42 

Bara ett par anteckningar innan vi börjar. Senare i webinaret kommer vi att ta upp frågor från publiken. Så gärna ange frågor i chattrutan när som helst. 

1:53 

Dessutom skickar vi en inspelning av detta webinar via e-post senare i dag. Så om du vill besöka den här sessionen kommer du att kunna göra det. 

2:02 

Så, utan vidare, är jag glad att presentera vår uppskattade panel idag. gå med oss. Vi har Monica Davis, som är CIO vid de cab School District i Georgia, som tjänar över 101.000 studenter i 132 skolor. Rob Chambers, som för närvarande är lightpeed, VP of Customer success, tidigare teknologidirektör på Rosedale USD, och som har varit styrelse i flera år. 

2:32 

Och läkare Chad Stevens K 12 pedagogisk ledare vid AWS. Tidigare CTO vid ... ISD, och innan det, en tidigare rektor, så djup, djup K 12-expertis och rötter där. 

2:46 

Som en ram för diskussionen ville jag dela ett par datapunkter från en undersökning vi genomförde förra månaden med över 260 K 12 distriktsledare. 

2:57 

Marissa, om du kan gå till nästa bild, tack. Så en av frågorna var de viktigaste utmaningarna för skolförberedelserna och vad tekniska team såg. Digital kompetens var den främsta utmaningen som respondenterna citerade för deras rygg till skolförberedelserna. Och sedan rankades digitala aktier också som nummer ett med över en femtedel av respondenterna och antalet enheter, vilket jag tror inte är någon överraskning för oss, eftersom enhetsbrist fortfarande är en utmaning. 

3:33 

När det gäller, vet du, åtgärder som lagen gör i sina lösningar, självklart, att köpa ytterligare enheter kom på första plats, men intressant var att professionell utveckling fokuserade på lärare och, och lärde sig att lära dem om distansutbildningsverktyg och strategier, var numret en åtgärd som distrikten vidtagit. Dessutom flyttade saker som du förväntar dig tjänster till molnet. Webb för att fylla i installation, kommer att filtrera, även molnbaserat och vi hörde saker som att justera deras nätverk och verktyg för att stödja flera operativsystem när de förvärvade nya enheter. De kan ha implementerat nytt OS detta med dessa enheter också. 

4:19 

Så, Monica, märkte jag i dina LinkedIn-inlägg, dina samarbeten med andra distriktsledare i Atlanta, för att strategisera tillbaka till skolans lösningar och ett annat inlägg om ditt arbete med att överbrygga och överbrygga den digitala klyftan. Så jag hoppas att du kan sparka igång genom att berätta lite om de utmaningar som du och ditt team står inför och hur du närmar dig dem. 

4:42 

Visst, god eftermiddag, alla. Tja, som skolområde, vet du, den digitala klyftan är inte ny och hemlig gjorde det ganska mycket till en rockstjärnskänsla av att vara irrelevant för oss alla. Men den digitala klyftan har alltid funnits där. Och Add District har fokuserat på eget kapital, digitalt kapital för att ta itu med den digitala klyftan. Wow, sedan 20 17 började vi med det Digital Dreamless-programmet, som är digitalt avlopp var våra studenter, och det är vår önskan att göra det möjligt för våra studenter att tänka, lära, utvärdera, skapa dig vet i en värld som de måste bo i, vilket kräver digitalt medborgarskap. Läskunnighet, du vet, alla de fantastiska saker som vi ofta pratar om. Så det är vårt program för våra studenter och parker och enheterna och tillhandahåller dessa enheter för våra studenter. 

5:32 

Så vi, vi har haft en, 1 till 1 för våra betyg 6 till 12, och vi hade en 2 till 1 för, för tävling, före K till fem, så vi har ett försprång. Vi hade också ett samarbete med Sprint en miljon. De tillhandahöll hotspots för våra studenter. Det var verkligen ett kännetecken eftersom vårt nätverk uppenbarligen rymmer enheterna. Så när du tittar på allt detta gjorde vi ändå redan arbetet mot det, så när vi var tvungna att avslöja det, och naturligtvis måste vi justera om och springa. Men när vi planerade, under sommaren, på hösten, var våra prioriteringar, oavsett om det var samma, så för oss, det handlade bara om att skala som ett distrikt, mer eftersom vi redan hade många av dessa stiftelser på plats, vi hade ungefär 60 000 enheter, redan, vetenskap är några sommarkurser, studenter, någon i skolorna. 

6:26 

Vi visste att vi var tvungna att närma oss är cirka 30 000 fler än vi gjorde för att vi ville bli ett system 1 till 1, vilket är när alla stod inför, hur får vi en italiensk enhet? Naturligtvis anslutning. Vi var tvungna att gå längre än läxor. Så när du tittar på enheterna, hotspotsna, hade vi den här tanken på gasen efter så lång tid, för du vet att den inte var avsedd att användas hela dagen. Så användningen av enhetens kedjor. Så vi var tvungna att arbeta med våra leverantörer än avdelningar. och lyckligtvis frågade, istället för Georgia, kunde Department of Education hjälpa oss med det. Men i grund och botten köpte vi Hotspots för 3000 familjer. Och så ger vi dem också internetanslutning. Så det var också en prioritet för oss. Och sedan var nästa bit naturligtvis en digital läskunnighet eftersom du kan ha enheten. Du har hotspots men om du inte har något att titta på. 

7:17 

Så vi har vår virtuella inlärningsmiljö, men vi måste också titta på digital kompetens. Jag såg det som en av datapunkterna, och det är så sant för oss. Digital kompetens var kritisk. Lyckligtvis har vi arbetat med våra lärare för att ge det. Det vet du, den informationen, det stöd, när vi går framåt. Men jag har aldrig varit så många av våra lärare kommer att förbereda sig. Vi måste bara koppla ihop några tankar och säga, okej, alla är lugna, nu, kom ihåg, när vi, och de är som, åh, ja, så vi hade många aha-stunder med våra lärare, men arbetade också med familjer, eller vad det än heter, byarna gör det var inte alltid mamma och pappa. Det var det. Det kunde vara anti, det kunde vara mormor, det borde vara grannen bredvid, som höll alla barn, så att föräldrarna kan arbeta. Så vi var tvungna att arbeta med mycket av det i vårt, i vårt samhälle. Så det är våra prioriteringar när vi förskolan. Och i slutändan var den digitala läskunnigheten, tror jag, vår största utmaning. Den andra var bara att skaffa enheterna, försörjningskedjan. 

8:15 

Var en utmaning för oss, men jag ville bara avsluta detta, du vet, mina kommentarer talade bara om vår virtuella inlärningsmiljö, och som är en samling distrikt om molnbaserade verktyg. Så för oss hade vi redan börjat flytta alla våra verktyg och så ett moln, men det är som att kalla enheten agnostisk miljö. Och så det var oerhört hjälpsamt, för till och med att spinna upp dessa verktyg var det som vanligt för oss. 

8:40 

Millimeter, mm hmm. Tack, Monica. Ja. Många distrikt var tvungna att snabbt flytta sina program till molnbaserad chad i din upplevelse som K 12-ledare vid AWS och tidigare CTO. Hur tycker du att distrikt ska bygga ett molnbaserat program som kan som kan växa och skala? 

8:59 

Saker som jord och Marga allt låter fantastiskt. Fantastiskt att se ditt badrum. 

9:06 

Så, ja, du vet, jag tror att saken att tänka på är, det jag tänker på när vi tänker på skolor är, moln är fortfarande mycket transformerande möjligheter. Men det är en riktigt bra sliten väg, mycket Många företag använder Cloud i stort. Elektrolyter är många skolor, många av våra institutioner och så det första jag alltid gillar att tänka på är att människor har gått före dig, så du lär dig av dem och låter oss hjälpa dig. 

9:36 

Prickar och hitta personer som redan har gjort den här typen av arbete. Och sedan vet du, jag uppmuntrar verkligen ledare när jag pratar med dem, var var såg du brister medan du övergick till fjärranlärning? 

9:47 

Jag menar, det finns, det finns typ av två frågor. 

9:52 

Kan du fungera som en, din skolfunktion och fjärranlärning händer? Du håller ut med rektorn och alla dessa saker i Kenya-avdelningarna, fungerar, främjar lärande. Ibland tänker vi på skolan, men vet du, som en tidigare CTO och min teamfunktion, kan jag komma till de verktyg jag behöver för att få jobbet gjort i läroplanen, teamauktion eller alla dessa verktyg meriter, om det fanns luckor i det. Det är verkligen där din risk för att lära kontinuitet kommer, och så då blir det situation. 

10:21 

Hur kan jag då, hur kan jag komma till den punkt där jag kan vända den strömbrytaren och jag är, och jag vet att när jag säger, OK, vi måste gå fjärrlärning, allt kommer att fungera, och det kan händer snabbt och säkert. 

10:36 

Så du vet, jag tror att en molnstrategi verkligen hjälper skolor att skala snabbare.  

10:42 

Men det minskar också störningar, men det är också riktigt bra. normal drift, tror jag. När Monica söker har du de här verktygen innan, och så hon kunde påminna alla, hej, vi har gjort, vi har gjort det här, det hände i det här fysiska rummet, och det måste hända i det här fysiska rummet. Men det här är ett nytt, och vi har det. Så tänk på din strategi. 

11:07 

Jag gillar verkligen att prata med ledare och uppmuntra dem att komma ihåg att moln ofta handlar mer om människor och kultur, det handlar om tekniken. Tekniken kan finnas på många olika platser, men, människor, lärare, administratörer, avdelningens, instruktionsledare, är verkligen de som kommer bakom den. Och du måste ganska bygga den kulturen. 

11:29 

Så du måste ha ett stort engagemang för träning. Du vet, om det är utbildning för lärare, som Monica nämnde, men utbildning för dina tekniska grejer, när du flyttar in i molnmiljön, lämna dem inte. Även om det finns många saker som är mycket lika i molnmiljön. 

11:45 

Du vill se till att din teknik stödjer, saker har vad de behöver. 

11:50 

Och då uppmuntrar jag bara människor att bygga slags korta, medellånga och långsiktiga strategier och låta de mindre migreringarna till molnet eller bilda din lag. Dina längre större. Jag tror ofta att det är riktigt överväldigande. Allt kommer till dig tidigt. Skolorna svarade, våra kunder var verkligen överväldigande. Tjockleken gick tillbaka och sa, OK, ja, låt oss bara arbeta med den här ena saken. 

12:17 

Vi blir riktigt bra på den här en sak, och detta kommer att informera om de beslut du kan fatta senare. Det kan vara en stor sak. 

12:24 

Men låt oss bara, låt oss bara arbeta med den här. Problem som du har nu. Se hur molnet kan hjälpa till där och sedan hjälpa dig att bygga upp planen. 

12:33 

Så det är verkligen några av de råd jag får folk att tänka på hur man ska odla det. Så, små, babysteg. Du äter elefanten. en bit i taget. 

12:43 

Det är en, det är en bra påminnelse, Tchad. Jag tror att det här är en mycket stressande tid för många människor. Så, Modig, ta saker ett steg i taget. 

12:56 

Monica pratar också om kapital och jag ville gå tillbaka, du vet, en av de största frågorna som vi alla är medvetna om är bristen på de enheter som behövs, särskilt Chromebooks, som många distrikt använder, Rob, du är arbetar med distrikt varje dag över hela landet. Vilka är några av de kreativa lösningarna du har sett kring enheter och anslutningar? 

13:18 

Ja. Vi ser alla typer av brister och Monica behandlas, du vet, några av dessa problem, men du vet, från början med enheter och du vet, jag tror att du har skolor som kanske hade en föredragen plattform eller du vet, kanske 1 eller Två föredragna plattformar och de har fått flytta det. du vet, där, på grund av behovskedjan. Det är i princip att köpa vilken enhet de kan som tvingas, IT att röra sig snabbt. Och grenar och områden som de kanske inte trivdes med. Och, och så har jag tillbringat mycket tid för att hjälpa kunder att förstå, du vet, hur man konfigurerar en ny plattform. 

13:54 

Eller, du vet, de tar enheter som är, vet, kanske specialiserad användning, eller, du vet, vagnenheter som var, användes återigen för ett speciellt syfte eller ett speciellt klassrum. Och nu rullar vi ut dem till studenter. Och så måste de skifta från en enhet som kanske, du vet, något stillastående är något fokuserad i en skolmiljö till nu, du vet, används fjärrstyrt och vad är förberedelsen för det? Men då vet du, Monica nämnde, du vet, hotspotsna och kapitalet, men så mycket vi jobbar med skolor i flera år med att ha ett mobilprogram, höger. 

14:29 

Men det var, det var den efterskolans fokus som du vet, det läxans fokus och nu är det primärt. Så hur ser du ut, vet du, hur ser den miljön ut att gå online hela tiden? Så ja, vi är, du vet, det är, det är hotspots som går in i hemmet. 

14:44 

Det är hotspots på bussar som är parkerade i stadsdelar eller samarbetar med samhället. Jag har arbetat med en skola förra veckan som vi hjälpte dem att lansera, eftersom de hade ett lokalt sjukhus för att ge dem utrymme där barnen kunde gå och ta sina lektioner under dagen. Så det finns alla dessa utmaningar, och all den här fjärranslutningen hos dessa barn måste ha tillgång till det innehållet när som helst och var som helst. Och det är, det är verkligen där, du vet, molnets kraft kan komma igenom, för det finns bara så många utmaningar att vi snabbt måste öka och hjälpa, oavsett om det är anslutning, nya enheter eller enheter. 

15:23 

Bara fysiskt utrymme. Du vet, alla dessa utmaningar gör det verkligen svårt. 

15:29 

Och jag ser bara, riktigt bra, kreativa lösningar som denna, sjukhusen, eller, du vet, bussarna i stadsdelarna och allt detta. Bara att tillhandahålla, ge den åtkomst och det är, det är spännande att se. Du vet, jag antar olyckliga saker att driva oss hit, men det har verkligen förändrat mycket av det vi gör i skolorna. 

15:48 

Millimeter, hmm. Ja, absolut. 

15:51 

Så dubbelklicka lite på den digitala läskunnighetsaspekten. 

15:58 

Monica, du pratade om några av de saker som, det var en utmaning inledningsvis. Rätt, med, med lärarna. Och jag är nyfiken på, om du kan gå igenom lite mer om hur dina distriktshjälpslärare gör det skiftet från personligen till fjärrundervisning, vad var det där? Vilka var några av de lösningar som användes? 

16:19 

OK, jättebra, ja, det var jag glad över. Så en av sakerna, igen, att ha processer, och jag hittade det här, en av de saker som vi gjorde är att vi har ett professionellt lärandesamhälle som har funnits på plats de senaste fyra åren. Och hans kollega, Matthew, och syftet med det samhället är att hjälpa till med integreringen av teknik i hyttens typ av skolområde, när vi tittar på vår digitala omvandlingsperiod. 

16:43 

Och det är verkligen vad det är, allt under det paraplyet, av utbildningar och resurser och möjligheter. Och allt vi gör följer och anpassas till det. Och vi har tekniska integrationsanslutningar som vi måste arbeta med. Du vet, en del av de saker som vi vill att lärare ska kunna göra med tekniken. Så det ramverket och allt detta fanns redan på plats för oss. Vi har faktiskt, det mäts faktiskt i vår strategiska plan eftersom vi vet vad som mäts, blir gjort, så vad? vi kunde mäta det. Men lärarna, du vet, vi lär oss att vi är beredda. Så det är det första vi gjorde. Så när vi flyttade och flyttade var det första vi gjorde, OK, nu förbinder du dig, och vi skapade på en Mac, du ansluter SharePoint-webbplatsen. Så det är där du går, du vet, för att alla ska gå till all information du behöver. Och så som saker kommer att komma upp med lärare, hade problem och instruktionsteknik specialist eller en vetenskap där regionen och de faktiskt rapporterar, har en prickad linje är regionala övervakare. Så de ger all information från principerna. 

17:44 

Så att kommunikationsstrukturen tillåter dem att sedan komma tillbaka och säga, OK, detta pågick i den här regionen och det här är ett problem. Så vi kunde snabbt komma, ni har en källa, talang, mina lärare. Vi måste skapa och dela det. Så vi gjorde mycket av det. Har du bott på en planet som rör sig mycket snabbt och ger lärarna det de behövde för att stödja eleverna? Så det var en av de vi redan har förberett dem. Så de är stora konditionering och förstärker konditionering och förekommer hos våra lärare, men nu var det dags att verkligen titta på att spela spelet. Så vi kunde, det hjälpte oss oerhört när vi arbetar med våra lärare. Så vi ber förberedelserna. Det var nyckeln. Jag kommer att lägga till en nyckel som jag tror att så många skolområden, när man tittar på förberedelserna för lärare är det förberedelserna för administratörerna. 

18:36 

Vi tillbringade så mycket tid på att förbereda våra lärare, och du vet, teknikintegration för lärare, och till och med att visa principer, hur teknikintegration för lärare ser ut, men vi behöver spendera mycket mer tid, tror jag, på att visa administratörer hur man kan leda i en digital miljö. Hur gör de, vad måste de göra för att de inte bara måste vara en press, vad, en instruktionsledare och förstå den delen av den, men de måste också ha lite om mig och dem. När det gäller hantering av enheterna, vet du, och att det var en stor del av det. Du vet, förstår hur det ser ut, den enhetshanteringscykeln, kapitalhanteringscykeln och din och dina byggnader, och vad du vet när det gäller anslutning. Du vet vilka behov som finns där. 

19:18 

Så de, lite, inte så mycket, att några av dem tittar på oss, men det handlar om jobb, men ja, jag retar, men antar att jag tänker överallt, så vi investerade lite tid och arbeta med våra rektorer ... och lära av vår rektor så att vi kan fortsätta att stödja dem. För om de inte förstår, och de inte vet, finns det inget sätt de kommer att kunna stödja lärarna genom när vi går igenom detta och när västerländska. Så den första förberedelsen ser ut så, än att bara tillhandahålla som minsta resurser. 

19:57 

Jag kommer ihåg att när vi pratade tidigare pratade du om, och jag tycker det är väldigt intressant, att du kommenterar, hur rollen som administratör är, förändras och behöver ändras. Jag minns, du nämnde också rollen som lärare som behöver förändras, för du vet, i huvudsak där, deras första rad, du vet, tekniskt stöd för föräldrarna och eleverna. Vad är några av de saker som du har fått göra från, du vet, stöder den faktiska tekniken och hur du har tänkt på, du vet, hur du har tänkt på det stödet och hur du levererar det. 

20:34 

Jag vet för oss, bara förbereder triaging pass. Så vi tänker på, Fråga distriktet 100.000 studenter, ungefär 9000 instruktionspersonal, lärare och administratörer frågar eleverna och deras föräldrar. Vi har allt detta kommer in i ett callcenter, och jag är här med min personal, så många med vår IT-personal, så många som vi har personal, finns det inget sätt vi kan, du vet, Bill. Det kanske. För jag är väldigt, mycket transparent om vad som hände, och jag nämnde, du vet, vi, vi, vi, ja, vi svarar 10000 samtal, men vi tappade fem. Nej, för det handlade bokstavligen om hur det kommer att rankas så fort vi kunde, för att komma till nästa person. Och några av samtalen Ranch Farm, jag kan inte logga in. Så jag glömde mitt lösenord, så vidare. Och det var verkligen kräver djup uppmärksamhet. Så triaging-stöd för studenter är mycket, mycket viktigt. 

21:31 

Att ge studenterna ett företag när det gäller digital kompetens, hur gör jag mina egna problem? Så vi har en webbplats för virtuell inlärningssupport som vi spunnade upp för. Det står, Dela alla grunderna, vad de gjorde och alla grundtangenterna, enheten, som vi vanligtvis har en logg in i miljöerna, de måste logga in på, grundläggande anvisningar om hur man använder dessa verktyg. Så det är det första vi gjorde. För att stärka våra studenter har vi naturligtvis även en digital dröm med dem. Så vi ville se till att de var starka nog för att prova det, antingen handlade om frågor om det, den snabbaste personen de vill komma till läraren. 

22:05 

Att bemyndiga våra lärare att bara, med grundläggande, besvära elevernas färdigheter, för att se till att det inte heller är ett instruktionsproblem. För att det ibland var det som presenterades för eleverna som vi upptäckte problemen och såg till att lärare förstod det, och jag tror att de har befogenhet att lösa problemet. Så när de skickar dem till IT, lär det sig säkert, OK, det här är verkligen ett problem, ett tekniskt problem. Och det kommer till oss, och så känns det, det är inte alla dessa filter och vi får det, och vi kan arbeta med. Och vi vet vad de har gjort. Med runt med det. Och det är lättare för oss att inte kunna lösa problemet. Så det är vad vi, vi, vi började sätta på plats. Eftersom det för oss var en stor utmaning. Det var väldigt kaotiskt. Bara att försöka svara på samtalen, och vi hade många olika typer av sätt att lämna in för support, men det var en utmaning för oss och det är så vi löst och fett närmar sig. 

22:55 

Ja, det här är ett lite off-manus, men jag tycker att det är relevant för publiken här. 

23:00 

Du vet, en av de saker som vi såg var en efterfrågan på, du vet, molnkontaktcentra över hela USA, i dessa stora distrikt, som Monica. 

23:14 

Där det fanns en sådan volym av samtal till förmågan att dirigera samtalen till människors hem, där tekniskt stöd var. Och även många fall får snabbt de mätvärden som vi behövde. Vilka var de viktigaste samtalen som kom in för att sedan spara inga text-hotlines som skulle svara på lösenordsändringar eller till och med chatbots i molnet super snabbt för att hjälpa skolor att hantera några av deras vanligaste problem tillåter. 

23:46 

Låt människor komma tillbaka till det fokus de behövde. Vilket är klassrummen med lärare och får upp allt. Eftersom jag tror att vad som hände är, du vet, åtminstone i min värld, dina förälders telefonsamtal och hjälpte oss. Vi är ganska långt. Och få mellan Ryssland och utomlands politik. Men plötsligt hittade de det numret under pandemin. Och du vet, jag menar, just igår, min son smsar mig. Min mikrofon fungerar inte. Rätt? Så jag sprang på övervåningen för att försöka lista ut vad som händer. Men inte alla har ett par eller i hemmet, eller mycket mindre uppenbart att det var CTO. Och med Chromebook och ta reda på vad som var fel med det. 

24:28 

Du vet, det är ett område som vi kan se i framtiden. 

24:32 

Växa i termer av molnet, bara för att du kan skicka det upp och ner. Så du är bara i molnet och betalar bara för det du använder. Så om det finns en stor efterfrågan på det callcentret kan du gå in i den riktningen. Och när efterfrågan går ner betalar du mindre. Och jag tror att det är den riktning som etik skolor sedan. Och vi har sett stora system som LARC, ingen centrifugering av flera callcenter för olika grupper, inklusive saker som mental hälsa och sedan går dina flöden tillbaka till mätvärdena och vem som är lycklig och vem som inte är nöjd och hur vi kan göra bättre. Så ville bara kasta in det där. 

25:12 

Jag tror, du vet, det är temat att jag hör mycket av detta. 

25:18 

Vet du, jag skulle säga när det här slog oss först, vi var mycket av det var, hur kommer jag till de kommande två veckorna, de kommande två månaderna, eller, vet du, får vara i skolan? Men nu pratar vi med så många skolor att du inte vet att det här är några kortsiktiga lösningar längre. Detta är, detta förändrar utbildning för alltid. 

25:35 

Och så, och du vet, Monikers peklösningar som fanns på plats tjänade detta behov. Och jag tror, du vet, vi pratar om många skolor som, du vet, framåt detta, det här är den nya verkligheten, någon form av hybridutbildning kommer att existera och, och vara beredd på det. 

25:53 

Så jag tror, du vet, använder, du vet, börjar, det är inte ens för sent att titta på dessa lösningar nu, för det här kommer att påverka skolor och skolors IT, du vet, framöver, hur vet vi, hur hanterar vi dessa enheter? Hur fick vi det innehållet? Hur gör vi det, du vet, tillgång till studenten och den anslutningen, att vi inte har pengar att ge poäng om, du vet, hur tränar vi rektorer att hantera en personal som de aldrig ser, och alla det där. Jag menar, det är en så annorlunda värld än när jag var i skolan, och jag vet att temat jag hör nu är, det här är, detta förändras inte. Vi är inte, vi kommer inte tillbaka 100% som vi var tidigare. 

26:33 

Ja, jag tror, um, nej, vi pratade om det förut, du vet, som CTO, som skolledare, när du ger någon ett verktyg är det verkligen svårt att få tillbaka det. Med detta har vi precis. 

26:52 

Du vet, förmågan att göra professionell utveckling hemma. Eftersom vi hade, har vi gett IT-arbetare möjlighet att arbeta hemifrån, vilket förmodligen i många fall inte var något som hände mycket i skolorna. 

27:05 

Och så vet du, det andra området som vet att vi ser mycket tillväxt och får applikationer att välja, det finns till den punkt vi gjorde tidigare. 

27:18 

Det finns massor av anslutningar, du vet, det finns anslutningsproblem eller enhetsproblem, men när du har löst dem, finns det saker som sitter i ett datalaboratorium som måste levereras till en elevs hem över en Chromebook? Vi kommer inte att skicka vårt tekniska laboratorium ut till det för att du vet, vi kan inte göra det och så. 

27:39 

Några av våra öppenvårdsströmningsverktyg som vi ser använder mycket som uppströms två är verkligen där du betalar medan du går på datorlaboratorier där du kan strömma projektleda hur du kan strömma AutoCAD, du kan stränga ut dessa saker, barn på Chromebooks. 

27:55 

Så de är inte bara anslutna och har en enhet, men de får samma noggrannhet som de hade tidigare och, och låter lärarna undervisa, du vet, tidigt, du vet, jag såg saker som, ja, vi Vi ska gå i skolan, men vi avbryter ingenjörskurser. 

28:12 

Tja, du vet, det är fantastiskt att komma ihåg att vi kan göra fjärranlärning, men man, ur en rättvis synvinkel kan vi inte ta bort stamklasser från barn. 

28:21 

Och du vet, särskilt vissa samhällen, av barn, vet, delar av de samhällen som behöver det mest. Så jag tror att det är här för att hålla sig vaken, att när som helst, var som helst tillgång till saker inte kommer att försvinna, och det kommer förmodligen att bli något som förväntas av skolområdet att ge, för vi tillhandahåller watt. Och jag tror att riktigt på den bakre delen kan vara en stor utmaning för verktyg. 

28:49 

Och jag skulle säga att motsatsen är sant. Rätt. Att börja tillhandahålla dessa är en riktig fördel för skolorna, vet du? att du nu kan introducera dessa resurser, och jag tror, Margaret, vi pratar om lite igår, och i de områden som inte kunde ha det tidigare. 

29:01 

Så jag tror det är, det är en spännande möjlighet som verkligen kommer ut ur detta. 

29:10 

Ja, jag vill fortsätta det, den tankegången om hur utbildning kommer att se ut i framtiden. 

29:16 

Men först ska jag hoppa över till två, tillbaka till undersökningen och titta på vad skolor vill ha synlighet i. Så uppenbarligen, när barnen inte längre är i byggnaden, förlorar du viss syn på deras aktivitet och deras lärande. Så vad våra undersökningsrespondenter sa att de mest önskade synlighet var studentens onlineaktivitet, OK? Där, när är de online och vad gör de? 

29:47 

Och sedan, enhetsplats, liksom de två största, inga önskemål om ytterligare data. Så Monica, som nuvarande CIO, det stora skolområdet, vad är det du önskar att du hade mer syn på, och vad är det du har syn på nu, att du känner att det är kritiskt? När jag tittar på den här grafen tror jag att det var jag som antagligen när jag tog undersökningen som tusentals gånger, när man tittar på studentens onlineaktivitet och biasplatsen, det är exakt. Det är exakt de två saker som vi vill ha och behöver synlighet. Där vi hade ett par inledande strider om att inte kunna se vilka enheter som checkades ut. 

30:38 

För att du vet att förbereda dig för att vara redo för skolan betyder för oss att enheterna måste förberedas och vi, och varje sommar tar vi bort de fördomar som, vad vi kallar Power Square. Och vi kontrollerar allt. Jag är inte säker. Det är uppdaterade reparationer och det skulle kunna gå igenom allt detta varje år. De enheter som var låsta i skolan, när vi gick, vet du plötsligt att vi kunde komma till dem och förbereda dem, och det var inga problem. Men enheterna för klass 6 till 12, rätt, vilket är hälften av skolområdet. Och de flesta av dessa elever är de som har en 1 till 1 med en stor, cirka 40 000 enheter med studenter. Och så samlar vi sedan på enheter i slutet av året på grund av att du känner till social distansering, så vidare och så vidare, med bara två kromosomer. 

31:21 

Och så, um, för honom och för mycket av en risk. Så för oss var vi tvungna att arbeta med den studenten, logga in och försöka få dem att engagera och kontrollera enheten, ge dem regissören, ha den synligheten att veta att dessa enheter fungerade, att kunna se några verktyg och låt mig säga det, du vet, vi är Google Chrome, du vet, distrikt när det gäller våra studentenheter i termer av R, så vi kunde använda Google Console och köra rapporter därifrån. Vi kunde undersöka hur vi verkligen tjänar det federerade jag är ADFS så vi kunde gå in och se, du vet, studenter kommer att logga in där. Men det hade varit mycket bättre att ha en annan typ av synlighet, mer konsekvent. 

32:07 

Som vi vet gick de flesta studenter, jag, den nationella rapporten som talade om, 20% av våra studenter till det här svarta hålet under den tanklösa vårperioden. och de har ingen aning. Jag tror att det var lite mer än det personligen. För oss var det, ja, på måndagen, ungefär 20% av studenterna som vi försökte ta reda på, var är dessa barn. Och du vet att de får vad de behöver så vidare och så vidare. Så när vi sov för att förbereda oss för sommaren var det väldigt stort för oss att försöka lista ut hur vi ska redogöra för dessa enheter, enheten, hälsan, liksom vad eleverna gör på enheterna. Är de förlovade? Så onlineaktiviteten är rätt på plats för oss. Det är därför det är en så perfekt skildring av vad vår, vad vi behövde synlighet i. Vi använder en mängd verktyg, men det hade varit fantastiskt att använda ett verktyg för att kunna tillhandahålla det. 

33:02 

Jag kommer att säga, har allt detta hänt. Jag togs in, som informationschef har Chief Information Officer. Så jag var ansvarig för många projekt som pågår. Och en av dem var förnyelsen av allierade Food Services. Vi använder som Speed som ett distrikt. Och så min sak var att få detta förnyat. Så med de av våra problem, utan filter, går vi framåt, men jag hade inte tillräckligt med tid för att verkligen dyka in i analysen. Och så nu tittar jag på NASA här, då skulle det ha varit en annan historia. Så vi ser fram emot att arbeta med ljusströmbrytare som kan få mig att komma igång och andra saker saktar ner och inte för att mitt team verkligen ska kunna se. 

33:51 

Så och så har vi pratat om vad som inte är ett behov och som inte kan leva utan. Jag tror att det skulle vara ett sådant verktyg. Vi måste ha det så att vi vet vad de gör och band enheter är. Vi har ett telefonsamtal från Cleveland. 

34:04 

Istället får vi råd och Cleveland åh, som rådgivningsplats i flygvapnet, så här, du vet, bara verkligen kan se vad som händer och det är den största delen för oss. Så detta är extremt korrekt när det gäller de två bästa. 

34:20 

Jag, gjorde inte, jag gjorde inte, jag glömde att den ens gick med under annexet, eller du var tvungen att ta rollen som CIO under oväntade skolstängningar, prata om att dricka ur en brandslang, eller hur. Gilla, vilken galen tid, Monica. När vi pratade tidigare nämnde du, och jag tyckte var en riktigt intressant punkt, data som du önskar att du hade kring samhällets förväntningar. Rätt. Och om föräldrarna och byn, kan du prata lite om det? 

34:53 

Förväntningar och tider. Jag är ledsen. Jag saknade det allra första. 

34:56 

Ja, bara, du vet, när det gäller uppgifterna, du vet, när vi hade pratat tidigare, du hade nämnt, är en del av de uppgifter som du önskar att du bara förstår människors förväntningar när vi flyttar till fjärrundervisning. Så jag hoppades att du kunde chatta lite mer om det. 

35:14 

Förväntningsvillkor för vårt samhälle, vi tittade på just den dagen och vilka applikationer de behövde, vilken typ av stöd som behövdes. Och så återigen, det går tillbaka till vad vi säger här, webbplats, så de fortsätter. Så när vi pratar om ... att lära mig, tror jag, lite tidigare, för jag berörde punkt sju och den tidigare frågan, men du vet, du ser mycket fler föräldrar, som, särskilt vet, från mars till maj, som såg och kände behovet av att köpa fler inlärningsrör komplexa inlärningsverktyg. 

35:52 

Och så vill vi, som ett team, veta: vad köper de, och hur använder de dessa verktyg? Att kunna se den typen av data och förstå, vilka förväntningar? Var känner de? distriktet har kommit för kort så att vi kan visa dem, för att vi faktiskt inte arbetade tungt i samarbete med läroplan och instruktion? Självklart låser vi steg och allt detta. Och så att jag kan passera vill jag inte se. Och jag säger, det här är vad som händer. Men du vet också att vi har en stor och mycket varierande ELL-befolkning. 

36:27 

Och så, vår internationella befolkning, och så många av våra familjer och våra internationella, internationella familjer, som förstår deras behov, för i slutet av dagen kommer vi att kunna kommunicera med dem och möta behoven. 

36:39 

Och så, vet vad som händer med? med eleverna som har dessa verktyg. Vad tittar de på för att få hjälp så att de kan fortsätta att hålla kvar för de typer av saker som du vet, vi kommer att titta på föräldrar och bara se till att vårt samhälle förstår vad de behöver, det är den typ av data som vi behöver . Så när jag tittar på listan här tittar jag definitivt på, du vet, med webbplatsaktiviteter online och vilka applikationer? 

37:04 

De var upptagna, så vidare och så vidare leder eleverna. Japp. 

37:09 

Ja, det är mycket vettigt. 

37:12 

Tchad, du hade tagit upp den typ av hur du trodde att utbildning skulle förändras, eller hur? Som, vad, har vi gjort många förändringar, bokstavligen över en natt, och hur framtiden ser ut. Så jag vill gå igenom det, och, och ganska dubbelklicka på det ämnet, fråga för hela panelen, och, vet du, vad, vad ser du som framtiden för K 12? och du vet, vad är det här för att stanna? Hur kommer förändringar framåt? 

37:39 

Mmm hmm, ja, ja, jag tror, till ROVs punkt, jag tycker att skolor alltid har varit bra, tagit något så här och gjort det till något riktigt positivt. 

37:54 

Och jag tror att det är riktigt dit vi är på väg, vet, i många år sågs förmodligen människor på detta webinar mig närvarande. Jag skulle alltid lägga bilden som skolor har råd att vara långsam. 

38:09 

Och vad jag menade med det var när jag var CTO, särskilt från att vara rektor, från en tidigare kollega, säg, jag vill ha den här läsprogramvaran. 

38:19 

Och jag skulle säga: Tja, du vet, jag skulle nog kunna göra det, men du vet, jag behöver lite resurser. Jag behöver någon att genomföra det, eller jag behöver lite pengar, eller behöver jag det här? Eller gör det. 

38:30 

Och det var alltid en fördröjning, och som tidigare lärare vet jag det: som det ögonblicket när en lärare behöver något. 

38:38 

För oss är CIO och Tech-avdelningen och Curriculum-avdelningen Beyond leverera en stor sak. Och jag tror, jag tror att det skolor har lärt sig och kommer att ta av detta är att du kan gå snabbt. Du kan vara väldigt smidig och du kan göra det på ett säkert sätt. 

38:55 

Och ja, det finns många sätt att få det gjort. Men jag tror att det i slutet av dagen kommer att bli riktigt positivt för skolor och sauca skolor. 

39:08 

Ja, jag ser en tid då den förskjutningen av hur snabbt och hur snabbt och hur säkert kan jag byta till en person från person till fjärrundervisning, kommer att vara riktigt positiv och kommer att påverka andra saker. Du vet, jag var CTO på Texas Gulf Coast. Vi är skolor som stängs av för orkaner. Vi hörde just vad som hände i Louisiana. Jag bor nu i Illinois och snart snöstormar. Och så tror jag att allt detta kommer att göra kontinuiteten i lärandet riktigt bättre för alla barn. För att vi, vi måste göra detta, Visst, vi skulle gärna ha gjort det i en annan miljö än oss, men jag tror att det kommer att göra många, många skolor mer smidiga i framtiden, och det är verkligen spännande för barn. 

39:58 

Ja. Jag håller med. 

40:00 

Vi vet, vi ser så mycket, som ni vet, vi ser faktiskt skolor, pratade jag med, betydande ökning av föräldrarnas engagemang. På ett bra sätt. De vill veta vad deras barn gör. Hur, hur de utbildas på distans. 

40:16 

Hur den enheten används, du vet, ibland var det inte ens en tanke, rätt tidigare. Jag menar, penna ut som är skolans enhet. De oroar sig för det. Barn som gör sina läxor eller vad som helst. Men detta från vad jag har sett när jag pratar med skolor och pratar med samhällen här är bara en betydande ökning på föräldrarnas engagemangssida, och det kommer att driva förändring, för nu är föräldrarna engagerade. De har sett hur snabbt skolorna kan anpassa sig för några av dessa saker. 

40:44 

Och rymma, du vet, till din punkt, snöstormar, går inte bort, du vet, stormar. Och målet för att inte gå bort, dessa, du vet, dessa saker kommer att hända. 

40:53 

Att det kommer att, två, förhindra, du vet, ge möjligheter för, för studenter att fortsätta det engagemanget och fortsätta det lärandet. 

41:01 

Eller, du vet, jag pratade med föräldrar förra veckan, de har elever som faktiskt bara är, de trivs i den miljö de gör. Du vet, det här är ett sätt att utbilda för dem, det vill säga att ge dem verktyg de inte hade tidigare. 

41:15 

Och jag tror att det är där den verkliga vinsten av detta kan vara att se att skolor kan ha det, den flexibiliteten i det synsättet och ge våra elever vad de behöver lära sig. Du vet, var de än är, när, när de behöver det. 

41:32 

Alan hade inget eko och hi-fi allt som ni båda sa. Men jag vill också tillägga att hybridinlärning är här för att stanna. Och jag är mycket upphetsad. Mypath Avenue, saker Nancy och penna. Och den pedagogiska och instruktionsbiten, jag tillbringade en hel del tid, och också, när du klämmer mig och säger, det här är ledarskap, Låt oss gå. Eftersom vi har gjort detta i flera år för att förbereda oss för detta, i flera år. 

42:02 

Så, du vet, vi har, så snart föräldrarna som vill ha flexibiliteten att kontrollera barnets inlärningsmiljö, har du bara det här. Så detta är inte för att ge föräldrar. Som du just nämnde, mer föräldraengagemang för att ge dem mer kontroll och mer mer, vet du? Nästan som rättegången, men mer, säg, i ett barns miljö, men också med en annons. De borde. Vi har vår Flex-akademi, som är vår Virtual Learning Academy, är ett kompletterande program just nu. Och så finns det verkligen att fylla i luckorna där du vet var det behöver fyllas i, men är redo. Vi ser på att gå mot att bli en fullskolan, doktorander, för föräldrar kommer att vilja ha flexibilitet, de ser att det kan göras. Och för vissa elever är den traditionella skolmiljön bara inte den optimala skicka dem. Och så har vi sett mycket av vårt sätt att få feedback från föräldrar och frågor i den riktningen, så som ett distrikt och sedan tittar vi på den biten. 

42:59 

Och jag kommer att säga fastighetsförutsägelse. Jag tror att den virtuella akademin som skola kommer att bli föråldrad. För jag tror att varje gymnasium önskas ha den förmågan att möta våra elevers behov. Jag har gett, jag säger tio år. Så var inte säker, men det är min förutsägelse, du kommer att se konceptet med en virtuell akademisk typ av att försvinna eftersom det kommer att antas och absorberas i gymnasiet. Det är precis vad jag ser när jag tittar på och tittar på vad som är skillnaden mellan fientligt och vad vi gjorde med fjärranlärning? Och skillnaden mellan vad vi gör med den virtuella akademin är inte så stor skillnad. Så det blir intressant att se vad som händer med det. 

43:38 

Men jag tror nej. 

43:41 

För, för bättre och för bättre, inte värre, har undervisning och lärande gjort, och kommer att fortsätta att göra en djupgående utveckling. Jag har väntat på det här, så och som ett resultat av kyla, och jag tror att vi är mycket bättre för olyckliga. Jag hatar omständigheterna, men kan definitivt uppskatta utmaningen, och jag tror att utbildning, särskilt Edge-teknik och utbildning, kommer att bli mycket bättre för det. 

44:09 

Arbetssäkerhet, säkert. Okej, jag kommer att flytta in på några frågor från vår publik, en publik, om du har ytterligare frågor, är du välkommen att skriva in dem. Okej, den här frågan för Tchad eller Rob. Vi flyttade till molnet i sommar, men vi måste skala. Hur gör vi det? 

44:34 

Väl? Jag vet inte något svar på det. Båda hållen. Jag menar, tror jag. 

44:43 

Rob, du vet, jag tror att jag kan prata med en kund, säger lightspeed använder ABS och kan förmodligen prata med den tekniska sidan. 

44:51 

Jag skulle bara säga, jag vill prata med folksidan riktigt snabbt, och jag låter snarare verktyget, så det är coolt. Ja, absolut. 

44:59 

Ja, säger folk till mig, ungefär 4,5 år, jag har sett många skolor skala till stora moln, presenterar nyckelfärdigheten för mig som professionell utveckling. 

45:12 

Om du verkligen vill bygga en grund måste du verkligen tänka på, vad du gör för dina interna team är IT-avdelningen och sedan verkligen fundera på din plan. Så igen, jag har redan nämnt, utnyttja upplevelsen med andra. 

45:31 

Den andra saken som jag skulle säga är, vet, hitta rätt strategi för din nuvarande avdelning. 

45:37 

Så verkligheten är, allas miljö är annorlunda. Alla kommer att ha någon hybridbit till allas olika program för samarbete. Så verkligen, tänk på hur din miljö fungerar. Du vet, när du börjar träna ditt team på dessa saker, kan det fungera i din miljö. Det är verkligen grunden. 

45:58 

Det fantastiska med molntekniken är att den kommer att skala. Det kommer att fungera. Det kommer att bli smidigt, Know Netflix är ett bevis på det. Rätt för alla. Så att vi alla är hemma och tittar på Sierra Leon, du vet, det drivs av typ av saker. 

46:18 

Så jag tror att jag låter Rob prata med tekniken och hur man ställer in det, men du måste också ha människorna del. Ja, och jag vet att Tchad ville prata om tekniken, men jag kommer att prata om människor här lite också, för, ärligt talat, tekniken är lätt, rätt. Jag menar, vi, vi vet, tekniken, vi vet hur man bygger servrar och. Och ja, det finns några nyanser och några saker vi kan lära oss och börjar dra nytta av serverlös teknik. Och det finns häftiga saker vi kan göra i molnet. 

46:44 

Men egentligen tror jag, vad jag tittar på och styrkan i det som har gjort att vi kan skala är det partnerskapet. 

46:53 

För, du vet, jag ser, vi har varit, vi har gjort det här och gjort molntjänster i flera år nu, och vi lärde oss, när vi visste hur vårt mönster ser ut, rätt, vi vet, OK, du vet, skoldag, ser ut så här. En helg ser ut så här, OK, vi tappar in på sommaren, det kommer att se ut så här och sedan sprang upp en skola. Vi behöver inte göra för att bygga upp en skola. 

47:14 

Och för att vara ärlig var vi helt oförberedda. Jag vill inte säga det från en, du vet, vi har, vi har skalats, och vi hanterar det, men vi var inte, vi var inte beredda på vad resultaten blev. Eftersom de var så annorlunda än användningsmönstret som vi har sett i flera år i våra molntjänster. För nu var detta inte en kompletterande sak efterskola. Detta var online hela tiden. Du vet, Monica, din fråga eller din kommentar om hotspotsna. Vi hade samma sak, eller hur? Detta var vi tvungna att hyra ramp upp, och det partnerskapet är det som gjorde att vi kunde göra det, så att tekniken och verktygen fanns på plats. 

47:46 

Men användningsexplosionen och användningsmönstret liknade inte allt vi har sett tidigare, och jag tycker att det är nyckeln att ha en partner som hjälper dig, och vi hade, du vet, tror jag, dagliga diskussioner med våra AWS-kontakter . Du vet, när vi går in i det går, OK, vi ser detta, de ser detta och gör dessa justeringar. Så att i slutändan, även om användarens mönster inte var något vi var beredda på, påverkade det inte våra slutanvändare. Eftersom vi har det partnerskapet. Vi hade den skalan. Och verkligen, jag tror det är, det är nyckeln. 

48:17 

Teknologin följer med. Jag menar, tekniken finns där. Det är, du vet, naturligtvis vägledning om hur man implementerar dessa tjänster, och den typen av saker. 

48:26 

Men det är verkligen att se till att du har det partnerskapet och att du plötsligt kan vakna en dag och inse att ditt användningsmönster är 100% annorlunda än vad det var tidigare, och hur rymmer du för det? 

48:38 

Hmm, Hmm, Hmm. 

48:41 

Japp, absolut, tack Tchad och rab. 

48:45 

OK, nästa fråga, hur hanterar vi enheter efter skoltiden? Vilka är de bästa metoderna för det? 

48:58 

Jag tar ett stick. Jag är ledsen. Jag borde. För oss, eftersom vi standardiserar på Google, Google Chrome, var det lättare för oss att kunna ordna och fjärrhantera. Så vi kan se många mönster och vad som trattar med studenter och vad de gör. Och, och till och med, du vet, några av problemområdet. Så också med våra verktyg är virtuell inlärningsmiljö. Den delen också. Så vi kunde titta på våra enheter och bara försöka få förståelse om det fanns några problem med patent där. Så jag tror att det är viktigt att se till att du väljer ett operativsystem som har den möjligheten i den enhet du väljer. Det var en enorm anledning som valdes ut. 

49:39 

Problemet var att förmågan att ha den typen av fjärråtkomst, sedan att styra enheterna, jag menar, även med testning testar vi just nu, och, och bara att kunna se de andra. Efter skoltiden. Jag menar, igen, du pratade bara om och du har enheterna, du har programvaran, verktygen för att titta på enheterna, men du måste ha personal och schemaläggningen. För att säkerställa att någon är, du vet, ombord och faktiskt, du vet, granskar och övervakar enheter, efter timmar, men jag vet också när du tittar på vad, vad, vad, typer av webbplatser de besöker och, och får den informationen? 

50:18 

Jag vet att det, att vi tillhandahåller det med vårt engagemang med ISP, ger det, att data så att vi kan se vad eleverna faktiskt går in efter timmar och får en glimt av det. Jag får en trevlig lyftrapport för min son. På ett personligt meddelande älskar jag att se att det är exakt, om han har haft min chans, igen på webbplatser, att han inte ska försöka komma ut. Och så, det är också viktigt att ha en bedömning. 

50:46 

Jag tänkte, det är där jag skulle ha gått med det är, är du vet, jag tror, du vet, just nu, det är svårt att säga vad är efter skolan? Vad som är är att vi är under skolan och vi ser många skolor som har, du vet, helt asynkrona implementeringar av sin lösning idag. 

51:01 

Så du vet att efter skolan, i skolan, verkligen inte påverkar det, men det vi ser är att det är mycket mer drivkraft för den informationen och att kunna analysera den informationen. och hjälpa människor. till rätt verktyg. Du vet, och Monica nämnde tidigare, du har föräldrar som går ut och köper saker, och det är en stor arv att de är förlovade med sina elever. Men ser också att, hej, här är resurser som distriktet har, och hur guidar vi eleverna till dem också, att veta och se till att samhällen får den tillgång de behöver. Och så vi ser, du vet, du har nämnt det flera gånger på det här samtalet, men vi kommer bara se så mycket mer av en enhet för att ha den informationen. Och vet hur de används, när de används. För att det. 

51:45 

Gränsen mellan i skolan och utanför skolan eller efter skoltiden är helt suddig just nu. 

51:52 

Ja. 

51:53 

Japp. 

51:56 

Jag skulle vara bedrövad om jag inte nämnde Monika. Du pratade om vad elever gör online på kvällen. 

52:03 

Och en av sakerna, för de, du vet, ljushastighet, kunder som lyssnar på, det är det som ingår i filtreringsprogramvaran, är säkerhetskontrollen, eller hur? Var det varnar dig, om eleverna googlar, något kring självskada eller beteende. Så jag ville se till att för de kunder som inte har det påslaget, ring in, så gör vi det gärna för dig. 

52:31 

Okej, nästa fråga. Finns det problem med dataskydd när enheter inte finns i skolnätverket som vi borde vara oroliga för? 

52:42 

Från hela svaret, från min synpunkt, tror jag, ja, vi alla, vi måste alltid vara bekymrade över dataskydd och studentdata. Vi har att göra med mycket känsliga, kritiska data, eller hur? Informationen om våra barn, så det bör alltid vara ett problem. Jag tror, du vet, det finns, det finns alla slags regler vi måste hålla för att det är Copa, FERPA, du känner till alla dessa. 

53:05 

Och jag tror att det är nyckeln när, när du tittar på de applikationer som används i din miljö, eftersom du vill ha partners som tar det väldigt seriöst, som har rätt, du vet, skydd på plats, som har korrekt överensstämmelse på plats. Oavsett om det finns, nej, det finns internationella efterlevnadskrav, det finns, det vet du, statsnivå, nationell nivå, till och med din gemenskap kan ha specialiserade krav på det. Och så vet du, det är verkligen viktigt att se till att dina partners har det på plats. Eller det är de applikationer som dina elever använder. 

53:39 

en, är de, är de kompatibla? Och sedan används de ordentligt för att, för att matcha denna efterlevnad, eller hur? Jag menar, och så är det, det är en sak som jag tillbringade mycket tid på att prata med skolor om nu. Mer än mer än någonsin. För, du vet, när barnen är i klassrummet är det mycket lättare att kontrollera. Men nu när de är ute och distribueras, vet du, att kunna ha den synligheten och fatta dessa beslut och, och med säkerhet kunna återvända till din gemenskap. 

54:07 

Så ja, vi har stegen på plats för att säkerställa att studentdata är säkra, är extremt viktigt. 

54:16 

Ja. Tack, Rob, en annan fråga, jag tror att den här skulle passa bäst för dig. Hur kan du se studentaktiviteter online? 

54:24 

Tja, lightspeed kan verkligen hjälpa dig med det. Om din kund idag, eller om du är det, vet du. Vi har ett antal rapporter, du vet. Vi har, du vet, en av de saker som vi gör. Och, återigen, att kunna dra nytta av kraften i AWS är så, många fler av dessa rapporter är, är nu, du vet, instrumentpanel och handlingsbara rapporter. I motsats till, som, längs kalkylbladsvy av rader och kolumner, och försöker dechiffrera det. Du vet, vi kan ge dig det. Oavsett om det är, vet du, typ i det traditionella filtret, men också att komma in i några av dessa andra ämnen med, med lightspeed-analysverktyget, och att kunna veta, du vet, vilka appar som används, var de är används och hur de påverkar din, din dagliga dag. Och igen, du vet, på grund av var vår programvara sitter på enheten har vi fördelen. 

55:13 

Vi kan se allt som händer och hur det används för att kunna, du vet, dra ihop dem i dessa instrumentpaneler, gåvor, du kan ge Monica eller ge dig de verktyg du behöver för att fatta dessa beslut, fatta dessa välgrundade beslut och vidta den åtgärden. 

55:33 

Tack, Rob. Så det finns flera frågor som har kommit in runt. Du vet, vi pratade om digital kompetens för lärare och professionell utveckling och tillvägagångssätt där. 

55:42 

Det finns många frågor kring digital kompetens, för elever och föräldrar, och hur man kan hantera det. Så jag hoppas att Monica, du och eller Tchad kan prata med det. På de tio timmars bästa dagarna, mitt självförtroende Tappa bara på skärmen och säg hej. Jag vet för oss att det var enormt för oss, för vi närmar oss digital kompetens i hyttskolorna, naturligtvis, lärare och personal, men du tittar också på eleven, eller hur? Verklig digital drömmare, liksom den gemenskap där föräldrarna ingår. Så, lärarna, vi pratade om antändning. Du pratade om att den digitala drömmen var orientering för våra studenter, och för vårt förflutna har vi vad vi kallar Tech Cafes. 

56:33 

Och så är det faktiskt, vi arbetar med vår familjeavdelningsavdelning, och så deras specialister för familjeengagemang och föräldrastöd i hela distriktet och alla våra skolor och arbetar med alla våra skolor, och så vet de, och de förstår ha pulsen på vad behoven är. Föräldrarna är våta, eller de förstår inte var du vet, så de har tillgång till informationen väl, liksom oss. Men de får en första hand. Och så arbetar vi med dem. 

56:59 

Och till exempel detta, vi har alltid gjort kaféerna för att visa dem hur man använder våra verktyg, var inte lika mycket, du vet, så mycket intresse kommer, kommer in i denna brådska, nästan ett intresse var det inte brådskande , men det var definitivt brådskande den här gången. 

57:15 

Och när det var fallet kunde vi, vi genomförde flera webinarier, jag menar, ja, med, med hjälp av dina olika webbkonferenswebinarier och levande konversationer som denna. Vad? Jag menar, du kan nå, ganska mycket, vi skulle ha dessa massiva, vi, på en gång, 3000 föräldrar. Och de lärde sig alla hur man letar efter Campus, vilket är vår SIS och betygsbok, kolla elevernas betyg, samt hur man tittar på det, Titta på lägesrapporten, betyg, och så, som fungerade vackert för oss. Det var, de flesta barnen såg bara till att de förstod det. Du vet hur man använder verktygen. Så det är det tillvägagångssätt som vi tog, och vi fortsätter, kommer att fortsätta att ta, tillhandahålla dessa resurser och samarbeta med de källor som ligger närmast föräldrarna, och jag är säker på att vi kommer att uppfylla deras behov. Så att det, för mig, är dit du måste gå när du tittar på PL för föräldrar. 

58:08 

Du måste först ta reda på vad de behöver för att göra det relevant för dem, och när du förstår det är det lätt att dra ihop, du har alla verktyg för att dra ihop, allt du vet, lärande möjligheter och upplevelser för våra föräldrar och samhällen. 

58:23 

Ja, absolut. Monica, en annan fråga till dig. Jag ska kombinera ett par frågor här. en, hur har dina distrikt tillbaka till skolplanen fungerat hittills, och till: vad skulle du göra annorlunda, i efterhand? 

58:40 

Om du ska mäta den bästa skolplanen, var du tillbaka i skolan. Och som studenter är förlovade. Så vi tittade på våra data, och för mig är jag en dataflicka, och vi tittar på våra data, vi hade 90%, vi hittade en 90% av våra studenter som loggar in och har tillgång och våra system, så det var steg nummer ett. Men vi gick också ännu längre, när jag undervisade, började du arbeta med det med våra elever och tiden för vad behoven var, och fortsätta arbeta med dessa elever. Så, och de kunde nå ut och identifiera vem som visste assistansen och vad vi behövde göra. Så, du vet, från det, från den Marken, jag tycker att vi är ganska framgångsrika, för så snart som en värdig, och du vet, de lär sig och är inte perfekta, det är inte perfekt någonstans i USA , men ibland som att kunna flytta och så avlägsen miljö. Och det är enkelt att försöka tillgodose behoven hos våra studenter. Jag tycker att det har varit mycket framgångsrikt. 

59:35 

Så jag skulle säga det, och jag har data visar att det engagemanget definitivt finns, när det gäller att göra något annorlunda. 

59:42 

Jag tror, jag skulle, du vet, vi har återigen enheterna på plats, vi hade heller ingen plan för anslutning, och vi skickar detta för att säkerställa att vi kan försöka möta behoven hos våra familjer och våra studenter. Så jag var tvungen att ändra någonting. Jag tror att en av de saker som kommer att fokusera på skulle ha varit stöd lite mer. Vi satte, vi placerade många strategier för att ta itu med support, men några saker du bara inte kan planera för. Och sedan, med några områden som jag tror, som vi hade känt och egentligen bara har ett perspektiv på, skulle vi ha gjort det lite annorlunda. Till exempel triaged hela och saker jag nämnde tidigare. Se till att det var på plats, och lär sedan ut deras roll. Och du vet, vem som är långt som verktyg, jag kommer att dela den delen av den. Jag tror att det skulle ha hjälpt oss tidigt, med, med stödet, är den utmaning vi fick, vi stötte på stöd, så det är vad jag definitivt skulle gå tillbaka och bara komma faktiskt, det får oss att verkligen tänka om hur stöd ser ut. 

1:00:44 

Och de upptagen, för jag vill säga detta, när vi går tillbaka till och med en hybrid inlärningsmiljö och inte traditionell, var snäll och förstå det så att han måste se över supportmodellerna över hela linjen. Du kommer att hända. Och så är vi inte annorlunda. Så det är det jag tror att jag skulle ha gjort annorlunda. När några av de saker som jag deltog i ett fenomenalt jobb började de flesta IT-avdelningar, började vi i mars, och de har kört en fullständig domstolspress. Så jag kommer att säga det. men jag tror att det finns några saker som vi definitivt kan förbättra mer förbättrad webbplats. 

1:01:18 

Och jag tror att det sista stycket var Var SLS, för jag tror att de sista talade. Men du berörde faktiskt något som är relaterat till en annan fråga som har kommit in. Och jag vet att det är en känsla som IT-team över hela landet känner om de delvis behandlas. Men om du kan utöka det är vårt IT-team översvämmat. Några tips för att lätta på lasten? Så några av de modeller som du pratade om behövde flytta höger supportmodellerna. Kan du dubbelklicka på det lite, prata lite mer? 

1:01:55 

Många händer gör arbetslivet. Så du måste hitta ett sätt att stärka andra och inom IT. Och kanske på en, du vet, du pratade om, och jag tror att du förstår detta, och du måste fixa det, och du måste veta allt om det och är, och det är bara inte sant. Du har fortfarande en mycket viktig roll. Men att se till att vi förstår att vi måste titta på våra lärare och stärka dem. 

1:02:22 

Så gnagarna är lätta för dem att plocka upp och lära sig, och de kan se ett problem, och lite, om jag kan en sekund, riktigt snabbt, när jag arbetade som teknologspecialister i gymnasiet, hade jag en lärare som ... varje morgon och varje morgon och hon inte kunde svara på e-post kunde inte skriva ut, och hon kunde inte ... och hon kunde inte komma till Netscape Communicator, så jag säger min ålder. Så, utrymme och så, varje morgon. Och så vet vi alla att det är nättjänster, utöver vad som händer. Och varje morgon hörde de små, skurkarna, vi går under huven, det här pluginet, hennes Cat Five-kabel ..., vid den tiden. Så när det var fallet hade hon ingen aning varje dag om att hon hade samma problem. Om vi kan få lärare ska vi nu visa vad de skulle gå in på, och du säger upp det och gav oss en del av utbildningen, och vi kan göra det för många av våra lärare, bara så att de förstår grunderna. 

1:03:15 

Eftersom många människor är rädda för tekniken kommer det att göra en enorm skillnad när det gäller att göra svagt ljus och återigen ge våra elever så att de kan använda sina krafter för gott. Och så, det är en stor bit som verkligen, för mig, det är där svaret ligger. Titta på några ännu mer innovativa, jag vet, nämnde Chad tidigare. Du pratade om chatbots, definitivt tittar på, inga sådana möjligheter. Vi tittar på samma problem om och om igen. Det kan enkelt lösas av chatbot, du vet, om någon skulle skriva typen, frågan och svara på svaret och gå vidare. Och det, du behöver inte vänta på någon. 

1:03:53 

Så vårt team har som mål att, bör inte undervisning och lärande sparkas och fortsätta hatar bra. Så du vill hitta möjligheter att se till att du tillhandahåller den informationen så snabbt som möjligt och effektivt som möjligt. 

1:04:10 

Tyvärr, jag har tystnat. måste hända en gång under webbseminariet som någon gjorde. Det skulle inte vara en kodwebinarns webinarkod eller prata med den nya knappen. 

1:04:19 

Så Monica gör en fantastisk poäng, för en av de saker som vi ser, och det fanns en fråga tidigare om Cloud, var saker som chatbots. Jag tror ibland att vi tycker att det inte kan uppnås. För en sådan skola verkar så galen att vi skulle ha en skola, eller att vi skulle ha förmågan för en förälder att skriva. Det verkar nästan överväldigande för min mening tidigare. 

1:04:43 

Jag tror att molnets skönhet, och jag tror att det fanns en annan fråga här om, är moln värt det är, nej. 

1:04:52 

Det kan gå upp och ner när du behöver det. 

1:04:54 

Och det finns också mycket, det finns också mycket data som kommer med i molnet, och det finns mer detaljerad information du kan få. Så du vet, även till saker som sentimentanalys, du vet, vi kan lyssna. Du vet, samtalen kommer in, och vi kan säga, den här personen verkar ganska frustrerad, vi borde föra dem till nivå två. Kanske, även på inspelningen innan det finns nyckelord. Och du är som, Ja. Den här kan vara att börja lite högre. 

1:05:26 

Det nivå ett stöd, det finns alla dessa saker som kan hända, är allt baserat på data som kan hjälpa skolor, du svarar på detta. 

1:05:35 

Och i slutet av dagen, ju mer av det du kan göra på ett automatiserat sätt, desto mer fokuserad på klassrummet, och det hjälper. Då är det det viktigaste med teknikavdelningen. Det är därför jag lämnade PFS kommer att bli CTO eftersom jag ville bygga teamet som stödde det som eleverna behöver veta. Inte, du, vet, inte nödvändigtvis R T. Så. 

1:05:58 

Arctic: till frågan om, du vet, det är moln värt det. Jag tror att vi är vätskor som kom upp. Du vet, vi är riktigt tjocka. 

1:06:05 

Och tidens kraft skolor är, alla skolor skulle vara och kvalitet och meningsfullt sätt. Cirka många, många är nu, och du vet inte om du använder…. Jag tror Monica nämnde Canvas, det är alla molnteknologier. Och så tror vi över tiden. 

1:06:22 

Vi bygger vidare på det. 

1:06:25 

Skönheten i det är att hela svep, tekniken fungerar, det handlar om människor och processer, och det gör att vi alla kan fokusera mer på studenter, vilket är vad vi vill göra, så. 

1:06:37 

Ja. 

1:06:41 

Tack, Tchad. Och jag rullar igenom många frågor. Tack publik, för att ta upp dessa. Jag tror att vi har adresserat många av dem. 

1:06:51 

Um. 

1:06:55 

Rod, den här är åt dig. Finns det självstudier om hur man ställer in lightspeed-regler och finns det ett sätt att skapa olika roller för personal och studenter? 

1:07:04 

Ja, absolut. Vi har. 

1:07:06 

Mycket av det som, du vet, typ av dokumenterad i vår, i vår communityhälsoportal och, du vet, ger dig några bästa metoder kring det. Vi har absolut förmågan att dra in den informationen och om det är från ditt sys eller från din Active Directory. Eller vart du än får informationen. Och att kunna differentiera dessa policyer. 

1:07:28 

Och det är, förmodligen, Det har nog alltid varit viktigt. Men ännu mer nu. Rätt. Du, och det är inte bara personal och studenter, eller hur? Du har dina gymnasieelever, dina, dina gymnasieelever, grundstudenter, som har olika behörigheter och att kunna knyta samman allt detta. Vi har, du vet, vi har ett antal av dessa saker på plats. Vi kan, vi kan hjälpa dig genom det, typ av att ge dig några bästa metoder runt, du vet, hur man hanterar personal. Och studenter. Kanske gymnasiet kontra elementärt. Och allt detta. Så vår gemenskap började som en webbplats, är en utmärkt startplats för det, men låt oss veta om du behöver mer hjälp. 

1:08:08 

Tack, Rob. OK. Jag tror att vi är vid vår sista fråga, Tchad, den här för dig ur AWS-perspektiv. Vad förväntade du dig inte genom detta, du vet, dessa förändringar? 

1:08:28 

Tchad? 

1:08:29 

Få gånger i ett samtal. Förlåt. 

1:08:32 

Som Rob. Rob nämnde. 

1:08:34 

Så, Emma, låt mig ringa det genom alla dessa samtal. 

1:08:37 

Så du vet, saker och ting rörde sig riktigt, riktigt snabbt, och så jag fixar en del av detta, jag har redan pratat om. Jag menar, vi anslöt verkligen inte enskilda skolor mycket runt Amazon vår Carlson. Det var saker som vi använde, stora företag. 

1:08:58 

Skolor har i detta omedelbara behov av denna typ av ständig kontakt skulle vara fallet för sina föräldrar, med vissa, som vi inte nödvändigtvis förväntade oss. 

1:09:08 

Och sedan, den andra saken som jag tror att jag redan pratade med om det positiva är, vet, hur snabbt skolorna behövde röra sig, eller hur? Så vi visste att de behövde röra sig snabbt, men vad jag inte alltid visste, och jag säger detta för att jag var en, jag var inte känd för min snabba smidighet, CTO, eller hur? Så jag menar, jag tror, du vet, det finns skolstyrelsens godkännanden eller strategisk planering. Det finns många saker som händer att flera CTO: er, och jag sitter i styrelsen för ..., en lägenhet med många CTO: er och sa: Hej, vi har gått från saker som brukade ta oss sex månader det, dessa saker i sex dagar. Och vi har gått från saker som är 56, de saker vi kan göra vid sex ute. Och det har varit väldigt intressant, men igen, till min tidigare punkt, tror jag att det verkligen lärde oss att vi kan gå snabbt, vi kan vara smidiga, det är OK, eller ibland tar du den risken. 

1:10:05 

Potentiellt, fyll, om du använder dig av är du molnet och du inte gillar det, stänger du bara av det. För att du inte behöver betala för det längre. Och så kan du snälla hoppa ut och gå, OK, låt oss prova det här. Åh, ja, det här fungerar, vi kan få mer av det, det fungerar inte, låt oss stänga av det. Och så tror jag att det är två saker som verkligen hoppade ut på mig. 

1:10:24 

Nu 66,5. Nästan sju månader. 

1:10:29 

Tack, ja, tack Tchad. Jag uppskattar det. Okej, ja, detta avslutar vårt webinar i dag, Marisa. Om du inte har något emot att gå till nästa bild vill jag tacka våra paneldeltagare för att de delar deras värdefulla perspektiv och tack till er alla för att ni kom med oss. Kontaktinformation för lightspeed finns på skärmen. Det finns också en URL där lightspeed systems dot com snedstreck AWS, som har tillbaka till skolan undersökningsrapport som jag inte citerade i hela webinar, samt inspelningar av tidigare webinarier, vitböcker och andra resurser för dig. Så om du är intresserad, kolla in det. Och ha en underbar dag, alla. Och vi hoppas att vi ses på nästa webinar. Tack. Tack.