Se på et webinar

Fjernundervisning: datainnsikt og beste praksis

Les transkripsjonen

0:06 (Eileen Shihadeh, CMO)

Hei til alle som er på. Vi ser at det er flere mennesker i ferd med å bli med. Vi kommer i gang om bare et par minutter. 

1:23 

Greit. Hei, alle sammen, og takk for at du ble med på dagens webinar. Jeg er Eileen Shihadeh, CMO i Lightspeed Systems, og jeg har gleden av å legge til rette for dagens panel, diskusjon, der vi skal snakke om noen av de unike utfordringene, kreative løsningene og beste praksis med fjernundervisning. 

1:42 

Bare et par notater før vi setter i gang. Senere i webseminaret vil vi ta opp spørsmål fra publikum. Så skriv gjerne spørsmål i chat-boksen når som helst. 

1:53 

Vi vil også sende deg et opptak av dette webinaret via e-post senere i dag. Så hvis du vil besøke denne økten på nytt, vil du kunne gjøre det. 

2:02 

Så uten videre, er jeg begeistret over å presentere vårt anerkjente panel i dag. blir med oss. Vi har Monica Davis, som er CIO ved de cab School District i Georgia, som betjener over 101.000 studenter på 132 skoler. Rob Chambers, som for tiden er lightspeed, visedirektør for kundesuksess, tidligere teknologidirektør i Rosedale USD, og som har sittet i styret i flere år. 

2:32 

Og lege Chad Stevens K 12 pedagogisk leder ved AWS. Tidligere CTO ved ... ISD, og før det, en tidligere rektor, så dyp, dyp K 12-kompetanse og røtter der. 

2:46 

Slike innramming av diskusjonen, jeg ønsket å dele et par datapunkter fra en undersøkelse vi gjennomførte forrige måned med over 260 K 12 distriktsledere. 

2:57 

Marissa, hvis du kan gå til neste lysbilde, takk. Så et av spørsmålene var de viktigste utfordringene for skolegang, og hva teknologiteamene så. Digital leseferdighet var den største utfordringen som respondentene siterte for ryggen til skoleprep. Og så rangerte digital egenkapital også nummer én med over en femtedel av respondentene og antall enheter, som jeg tror ikke kommer som noen overraskelse for oss, er, ettersom mangel på enheter fortsetter å være en utfordring. 

3:33 

Når det gjelder, vet du, handlinger teamene tar i løsningene sine, selvsagt kom kjøp av ekstra enheter på nummer én, men interessant, faglig utvikling fokusert på lærere og lærte å lære dem om fjernundervisningsverktøy og strategier, var tallet en handling som distriktene tok. I tillegg har ting du forventer flyttet tjenester til skyen. Web for å fylle ut installering, vil filtrere, også skybasert, og vi har hørt ting som å justere nettverket og verktøyene for å støtte flere operativsystemer når de anskaffer seg nye enheter. De har kanskje også implementert nytt operativsystem med disse enhetene. 

4:19 

Så, Monica, la jeg merke til i LinkedIn-innleggene dine, samarbeidet ditt med andre distriktsledere i Atlanta-området, for å strategisere tilbake til skoleløsninger, og et annet innlegg om arbeidet ditt med å bygge bro og bygge bro over det digitale skillet. Så jeg håper du kan sparke oss ved å fortelle litt om utfordringene du og teamet ditt sto overfor, og hvordan du nærmer deg dem. 

4:42 

Jada, God ettermiddag, alle sammen. Vel, som skoledistrikt, vet du, er det digitale skillet ikke nytt og skjult gjorde det ganske mye til en følelse av å være irrelevant for oss alle. Men det digitale skillet har alltid vært der. Og Add District har fokusert på egenkapital, digital egenkapital for å takle det digitale skillet. Wow, siden 20 17 startet vi med det Digital Dreamless-programmet, som er digital avløp, og det er vårt ønske om å gjøre det mulig for studentene våre å tenke, lære, evaluere, skape deg i en verden at de må bor i, noe som vil kreve digitalt statsborgerskap. Lesferdigheter, vet du, alle de flotte tingene som vi ofte snakker om. Så det er vårt program for våre studenter og parker og enhetene og gir disse enhetene til studentene våre. 

5:32 

Så vi, vi har hatt en, 1 til 1 for karakterene 6 til 12, og vi hadde en 2 til 1 for, for løp, før K til fem, så vi har et forsprang. Vi hadde også et partnerskap med Sprint en million. De ga hotspots for studentene våre. Det var virkelig et kjennetegn, fordi nettverket vårt åpenbart har plass til enhetene. Så når du ser på alt dette, gjorde vi allikevel arbeidet mot det uansett, så når vi måtte avdekke det, og selvfølgelig må vi justere om og fjær. Men i planleggingen, om sommeren, til høsten, var våre prioriteringer, enten det samme, så for oss, egentlig bare om skalering som et distrikt, mer fordi vi allerede hadde mange av disse grunnlagene på plass, vi hadde Omtrent 60.000 enheter, allerede, vitenskap er noen sommerklasser, studenter, noen på skolene. 

6:26 

Vi visste at vi måtte nærme oss rundt 30 000 mer enn vi gjorde fordi vi ønsket å bli en systemisk 1 til 1, som er når alle sto overfor, hvordan får vi en italiensk enhet? Så selvfølgelig, tilkobling. Vi måtte gå utover leksene. Så når du ser på enhetene, hotspots, hadde vi tenkt gassen etter så lang tid, for du vet at den ikke var ment å brukes hele dagen. Så bruk av enheten pokker kjeder. Så vi måtte jobbe med leverandørene våre enn avdelingene. og heldigvis spurte, i stedet for Georgia, var Department of Education i stand til å hjelpe oss med det. Men i utgangspunktet kjøpte vi Hotspots for 3000 familier. Og så gir vi dem også internettforbindelse. Så det var også en prioritering for oss. Og så var neste stykke, selvfølgelig, et stykke digital kompetanse fordi du kan ha enheten. Du har hotspots, men hvis du ikke har noe å se på. 

7:17 

Så vi fikk vårt virtuelle læringsmiljø, men vi må også se på digital kompetanse. Jeg så det som et av datapunktene, og det er så sant for oss. Digital kompetanse var kritisk. Heldigvis har vi jobbet med lærerne våre for å gi det. Det vet du, den informasjonen, den støtten når vi går videre. Men jeg har aldri vært så mange av lærerne våre som vil forberede seg. Vi må bare koble sammen et par tanker og si, OK, alle rolige, nå, husk når vi, og de er som, åh, ja, så vi hadde mange aha-øyeblikk med lærerne våre, men jobbet også med familier, eller hva det enn heter, The Villages gjør det ikke alltid mor og far. Det var det. Det kunne være anti, det kunne være bestemor, det skulle være naboen ved siden av, som holdt på alle barna, slik at foreldre kan jobbe. Så vi måtte jobbe med mye av det i vårt, i samfunnet vårt. Så det er våre prioriteringer når vi forbereder oss på skolen. Og til slutt var den digitale kompetansen, tror jeg, vår største utfordring. Den andre var bare å skaffe enhetene, forsyningskjeden. 

8:15 

Var en utfordring for oss, men jeg ville bare avslutte dette, vet du, kommentarene mine snakket bare om vårt virtuelle læringsmiljø, og som er en samling distrikter om skybaserte verktøy. Så for oss hadde vi allerede begynt å flytte alle verktøyene våre, og altså en sky, men det er som å kalle enheten agnostisk miljø. Og så det var ekstremt nyttig, for selv å spinne opp disse verktøyene, var det vanlig for oss. 

8:40 

Millimeter, mm hmm. Takk, Monica. Ja. Mange distrikter måtte raskt skifte programmene til skybasert chad i din erfaring som K 12-leder ved AWS og tidligere CTO. Hvordan tror du distrikter skal bygge et skybasert program som kan som kan vokse og skalere? 

8:59 

Ting som jord og Marga All høres fantastisk ut. Fantastisk å se badet ditt. 

9:06 

Så, ja, vet du, jeg tror det å tenke på er, det jeg tenker på når vi tenker på skoler, er at skyer fortsatt er veldig transformasjonsmuligheter. Men det er en veldig godt slitt vei, mye Mange selskaper bruker Cloud på en stor måte. Elektrolytter er mange skoler, mange av våre institusjoner, og det første jeg alltid liker å tenke på er at folk har gått foran deg, så du lærer av dem og lar oss hjelpe deg. 

9:36 

Prikker og finn folk som allerede har gjort denne typen arbeid. Og så, vet du, jeg oppfordrer virkelig ledere når jeg snakker med dem, er hvor så du mangler mens du gikk over til fjernundervisning? 

9:47 

Jeg mener, det er, det er liksom to spørsmål. 

9:52 

Kan du fungere som en, skolefunksjonen din og fjernlæring skjer? Du holder ut med rektor og alle disse tingene i Kenya-avdelingene, fungerer, fremmer læring. Noen ganger tenker vi på skolestykket, men vet du, som tidligere CTO og teamfunksjonen min, kan jeg komme til verktøyene jeg trenger for å få jobben gjort i læreplaninstruksjonene, teamauksjonen eller alle disse verktøyene fortjeneste, hvis det var hull i det. Det er virkelig der risikoen din for å lære kontinuitet kommer, og så blir det situasjon. 

10:21 

Hvordan kan jeg da, hvordan kan jeg komme til det punktet hvor jeg kan snu bryteren, og jeg er, og jeg vet at når jeg sier, OK, må vi gå fjernundervisning, alt kommer til å fungere, og det kan skje raskt og sikkert. 

10:36 

Så du vet, jeg tror at det å ha en sky-første strategi virkelig hjelper skolene å skalere raskere.  

10:42 

Men det reduserer også forstyrrelser, men det er også veldig bra. normal drift, tror jeg. Mens Monica søker, har du disse verktøyene før, og så var hun i stand til å minne alle på, Hei, vi har gjort, vi har gjort dette, det skjedde i dette fysiske rommet, og det må skje i dette fysiske rommet. Men dette er et nytt, og vi har det. Så tenk på strategien din. 

11:07 

Jeg liker virkelig å snakke med ledere og oppmuntre dem til å huske på at sky ofte handler mer om mennesker og kultur, det er teknologien. Teknologien kan være mange forskjellige steder, men men folk, lærere, administratorer, avdelingens, instruksjonsledere, er virkelig de som kommer bak den. Og du må nok bygge den kulturen. 

11:29 

Så du må ha et stort engasjement for trening. Du vet, om det er opplæring for lærere, som Monica nevnte, men opplæring for teknologitingene dine, når du flytter inn i skymiljøet, ikke la dem ligge igjen. Selv om det er mange ting som er veldig like i skymiljøet. 

11:45 

Du vil forsikre deg om at teknologiene dine støtter, ting har det de trenger. 

11:50 

Og så oppfordrer jeg bare folk til å bygge slags kort-, mellom- og langsiktige strategier, og la de mindre migrasjonene til skyen eller danne loven din. Dine lengre større. Jeg tror ofte det er veldig overveldende. Alt kommer til deg tidlig. Skolene svarte, kundene våre var veldig overveldende. Tykkelsen gikk tilbake og sa: OK, vel, la oss bare jobbe med denne ene tingen. 

12:17 

Vi blir veldig gode på denne ene tingen, og dette kommer til å informere beslutningene du kan ta senere. Det kan være en stor ting. 

12:24 

Men la oss bare, la oss bare jobbe med denne. Problem som du har nå. Se hvordan sky kan hjelpe der og deretter hjelpe deg med å bygge planen. 

12:33 

Så det er virkelig noen av rådene jeg får folk til å tenke på hvordan de skal vokse. Så, små babytrinn. Du spiser elefanten. en bit av gangen. 

12:43 

Det er en, det er en flott påminnelse, Tsjad. Jeg tror at dette er en veldig stressende tid for mange mennesker. Så, modig, tar ting ett skritt av gangen. 

12:56 

Monica snakker også om egenkapital, og jeg ønsket å sirkle tilbake, vet du, en av de største problemene som vi alle er klar over, er mangelen på nødvendige enheter, spesielt Chromebook, som mange distrikter bruker, Rob, du er arbeider med distrikter hver eneste dag over hele landet. Hva er noen av de kreative løsningene du har sett rundt enheter og tilkobling? 

13:18 

Ja. Vi ser alle slags mangler og Monica adressert, du vet, noen av disse bekymringene, men du vet, begynnende med enheter, og du vet, jeg tror du har skoler som kanskje hadde en foretrukket plattform, eller du vet, kanskje 1 eller To foretrukne plattformer, og de har måttet skifte det. du vet, der, på grunn av behovet i forsyningskjeden. Det er i utgangspunktet å kjøpe en hvilken som helst enhet de kan, og som blir tvunget til å bevege seg raskt. Og gren og områder som de kanskje ikke var komfortable med. Og, og så, jeg har brukt mye tid på å hjelpe kundene med å forstå, vet du, hvordan de skal konfigurere en ny plattform. 

13:54 

Eller, du vet, de tar enheter som er, vet, kanskje spesialisert bruk, eller, du vet, vognenheter som var, ble brukt til, igjen, et spesielt formål eller et spesielt klasserom. Og nå ruller vi dem ut til studenter. Og så må de skifte fra et apparat som kanskje, du vet, er litt stasjonært er noe fokusert i et skolemiljø til nå, vet du, blir brukt eksternt, og hva er forberedelsen til det? Men så vet du, Monica nevnte, du vet, hotspots og egenkapitalen, men så mye vi jobber med skoler i årevis med å ha et mobilprogram, Right. 

14:29 

Men det var, det var det etterskolefokus som, vet du, at lekser fokuserer, og nå er det primært. Så hvordan ser du ut, vet du, hvordan ser det miljøet ut til å gå online hele tiden? Så ja, vi er, vet du, det er, det er hotspots som går inn i hjemmet. 

14:44 

Det er hotspots på busser som er parkert i nabolag eller samarbeider med samfunnet. Jeg har jobbet med en skole i forrige uke hvor vi hjalp dem med å implementere, fordi de hadde et lokalt sykehus for å gi dem plass der barna kunne gå og ta lekse i løpet av dagen. Så det er alle disse utfordringene, og all denne eksterne tilkoblingen hos disse barna, må ha tilgang til det innholdet når som helst og hvor som helst. Og det er, det er virkelig der, skjønner du, at skyens kraft kan komme gjennom, fordi det er bare så mange utfordringer at vi må raskt øke og hjelpe, enten det er tilkobling, nye enheter eller enheter. 

15:23 

Bare fysisk plass. Du vet, alle disse utfordringene gjør det virkelig vanskelig. 

15:29 

Og jeg ser bare, veldig gode, kreative løsninger som dette, sykehuset, eller, du vet, bussene i nabolagene og alt dette. Bare å gi, gi den tilgangen og den, det er spennende å se. Du vet, jeg antar uheldige ting å kjøre oss hit, men det har virkelig forvandlet mye av det vi gjør på skolene. 

15:48 

Millimeter, hmm. Ja, absolutt. 

15:51 

Så dobbeltklikk litt på aspektet med digital kompetanse. 

15:58 

Monica, du snakket om noen av tingene som, det var en utfordring i utgangspunktet. Rett, med, med lærerne. Og jeg er nysgjerrig på om det var involvert hvis du ganske enkelt kan gå gjennom litt mer om hvordan distriktshjelpelærerne dine gjør det skiftet fra personlig til fjernundervisning. Hva var noen av løsningene som ble brukt? 

16:19 

OK, flott, ja, det var jeg glad for. Så en av tingene, igjen, å ha prosesser, og jeg fant dette på plass, en av tingene vi gjorde, er at vi har et profesjonelt læringssamfunn som har vært på plass de siste fire årene. Og hans kollega, Matthew, og formålet med dette samfunnet er å bistå med integrering av teknologi i førerhuset som skoledistrikt, når vi ser på vår digitale transformasjonsperiode. 

16:43 

Og det er virkelig hva det er, alt under den paraplyen, av trening og ressurser og muligheter. Og alt vi gjør, følger og er tilpasset det. Og vi har teknologiintegrasjonsforbindelser som vi må jobbe med. Du vet, noe av det vi ønsker at lærere skal kunne gjøre med teknologien. Så dette rammeverket, og alt dette var allerede på plass for oss. Vi har faktisk, det er faktisk målt i vår strategiske plan fordi vi vet hva som blir målt, blir gjort, så hva? vi klarte å måle det. Men lærerne, du vet, vi lærer at vi er forberedt. Så det er det første vi gjorde. Så da vi flyttet og skiftet, var det første vi gjorde, OK, nå forplikter du deg, og vi opprettet på en Mac, kobler du til SharePoint-nettstedet. Så dette er hvor du går, vet du, for alle skal til all informasjonen du trenger. Og slik ting vil komme opp med lærere, som har bekymringer og instruksjonsteknologspesialist eller en vitenskap der region og de faktisk rapporterer, har stiplede linjer regionale tilsyn. Så de gir all informasjon fra prinsippene. 

17:44 

Slik at kommunikasjonsstrukturen lar dem komme tilbake og si: OK, dette foregikk i denne regionen, og dette er et problem. Så vi var i stand til å raskt komme, du har en mengde kilde, talent, lærerne mine. Vi må lage og dele den. Så vi gjorde mye av det. Har du bodd på en planet som beveger seg veldig raskt og gir lærerne det de trengte for å støtte elevene? Så det var en av de vi allerede har preppet dem. Så de er store kondisjonering og styrker kondisjonering og forekommer hos lærerne våre, men nå var det på tide å virkelig se på å spille spillet. Så vi klarte det, det hjalp oss enormt når vi jobber med lærerne våre. Så vi vil spørre om forberedelsene. Det var nøkkelen. Jeg vil legge til en ny nøkkel som jeg tror så mange skoledistrikter, når du ser på forberedelse for lærere, er det forberedelse for administratorer. 

18:36 

Vi brukte så mye tid på å forberede lærerne våre, og du vet teknologintegrasjon for lærere, og til og med å vise prinsipper, hvordan teknologintegrasjon for lærere ser ut, men vi trenger å bruke mye mer tid, tror jeg, på å vise administratorer hvordan de skal lede i et digitalt miljø. Hvordan gjør de, hva må de gjøre fordi de ikke bare må være en presse, hva, en instruksjonsleder og forstå den delen av det, men de må også ha litt om meg og dem. Når det gjelder administrering av enhetene, vet du, og at det var en stor del av det. Du vet, forstår hvordan det ser ut, den enhetsadministrasjonssyklusen, kapitalforvaltningssyklusen, og din, og dine bygninger, og hva, du vet, når det gjelder tilkobling. Du vet hva behovene er der. 

19:18 

Så de, litt, ikke så mye, at noen av dem ser på oss, men alt handler om jobber, men ja, jeg erter, men antar at jeg tenker over hele linja, så vi investerte litt tid og samarbeide med rektorene våre, ... og lære av rektoren vår slik at vi kan fortsette å støtte dem. For hvis de ikke forstår, og de ikke vet, er det ingen måte de vil kunne støtte lærerne gjennom når vi beveger oss gjennom dette og når vestlige. Så første forberedelse, det ser slik ut enn å bare gi som minst mulig ressurser. 

19:57 

Jeg husker, da vi snakket tidligere, snakket du om, og jeg synes det er veldig interessant at du kommenterer, hvordan rollen som administrator er, endres og trenger å endres. Jeg husker at du også nevnte rollen som lærere som trenger å endre seg, for du vet, i hovedsak der, deres første linje, du vet, teknisk støtte for foreldrene og studentene. Hva er noen av tingene du har måttet gjøre fra, du vet, støtte den faktiske teknologien og hvordan du har tenkt på, du vet, hvordan du har tenkt på den støtten og hvordan du leverer den. 

20:34 

Jeg vet for oss, bare forbereder triaging pass. Så vi tenker på: Spør distriktet 100.000 studenter, omtrent 9000 instruksjonsmedarbeidere, lærere og administratorer spør studentene og deres foreldre. Vi har alt dette kommer inn i et telefonsenter, og jeg er her med personalet mitt, så mange med våre IT-ansatte, så mange som vi har på personalet, er det ingen måte vi kan, vet du, Bill. Det kan. Fordi jeg er veldig, veldig gjennomsiktig om hva som skjedde, og jeg nevnte, du vet, vi, vi, vi, ja, vi svarer 10000 samtaler, men vi droppet fem. Nei, for det var bare bokstavelig talt om hvordan det vil rangere så fort vi kunne, for å komme til neste person. Og noen av samtalene Ranch Farm, jeg kan ikke logge inn. Så jeg glemte passordet mitt, så videre. Og det var virkelig krever litt dyp oppmerksomhet. Så, triaging-støtte for studenter er veldig, veldig viktig. 

21:31 

Å styrke studentene som en bedrift når det gjelder digital kompetanse, hvordan arkiverer jeg mine egne problemer? Så vi har et nettsted for virtuell læringsstøtte som vi har spunnet opp for. Det står: Del alt det grunnleggende, om hva de gjorde, og alle de grunnleggende tastene, enheten, som vi vanligvis har en logg inn i miljøene, de trenger å logge på, grunnleggende instruksjoner om hvordan du bruker disse verktøyene. Så det er det første vi gjorde. For å styrke studentene våre har vi selvfølgelig en digital drøm med dem. Så vi ønsket å sørge for at de var sterke nok til å prøve det, enten på spørsmål om det, den raskeste personen de vil komme til læreren. 

22:05 

Styrke lærerne våre til, bare med grunnleggende, problemer med elevenes ferdigheter, for å sørge for at det heller ikke er et instruksjonsteknologisk problem. For noen ganger var det måten det ble presentert for studentene vi fant på problemene, og sørget for at lærerne forsto det, og jeg tror de har myndighet til å løse problemet. Så når de sender dem til IT, lærer det selvsikkert, OK, dette er virkelig et problem, et teknisk problem. Og det kommer til oss, og så på den måten føles det, det er ikke alle disse filtrene, og vi får det, og vi kan jobbe med. Og vi vet hva de har gjort. Med rundt med det. Og det er lettere for oss ikke å løse problemet. Så det er det vi, vi, vi begynte å få på plass. Fordi det for oss var en stor utfordring. Det var veldig kaotisk. Bare å prøve å svare på samtalene, og vi hadde mange forskjellige måter å sende inn støtte på, men det var en utfordring for oss, og det var slik vi løste oss og fett nærmet oss. 

22:55 

Ja, dette er et lite av manus, men jeg synes det er relevant for publikum her. 

23:00 

Du vet, en av tingene vi så var et krav om, vet du, skykontaktsentre over hele USA, i disse store distriktene, som Monica. 

23:14 

Der det var et så stort antall samtaler til muligheten til å dirigere samtalene til folks hjem, hvor teknisk støtte var. Og selv mange tilfeller får raskt beregningene vi trengte på. Hva var de viktigste samtalene som kom inn og deretter sparte ingen tekstlinjer som ville svare på passordendringer eller til og med chatbots i skyen super raskt for å hjelpe skolene med å håndtere noen av de vanligste problemene. 

23:46 

La folk komme tilbake til det fokuset de trengte. Som er klasserommene med lærere og får alt opp. Fordi jeg tror det som skjedde, vet du, i det minste i min verden, at foreldrene dine ringte og hjalp oss. Vi er ganske langt. Og få mellom Russland og utenrikspolitikk. Men plutselig fant de det tallet under pandemien. Og du vet, jeg mener, bare i går, sendte sønnen meg en tekst. Mikrofonen min fungerer ikke. Ikke sant? Så jeg løp ovenpå for å prøve å finne ut hva som foregikk. Men ikke alle har et par eller i hjemmet, eller mye mindre tydelig som CTO. Og med Chromebook og finn ut hva som var galt med den. 

24:28 

Du vet, det er et område som vi kan se i fremtiden. 

24:32 

Vokse når det gjelder skyemnet, bare fordi du kan sende det opp og ned. Så du er bare i skyen og betaler bare for det du bruker. Så hvis det er stor etterspørsel etter det kundesenteret, kan du gå i den retningen. Og når etterspørselen går ned, betaler du mindre. Og jeg tror det er retningen som etiske skoler siden. Og vi har sett store systemer som LARC, ingen spinn opp flere call centre for forskjellige grupper, inkludert ting som mental helse, og deretter strømmer du tilbake til beregningene og hvem som er lykkelige og hvem som ikke er lykkelige, og hvordan vi kan gjøre det bedre. Så ville bare kaste den der inne. 

25:12 

Jeg tror, du vet, det er temaet at jeg hører mye om dette. 

25:18 

Vet du, jeg vil si at når dette først slo oss, var vi mye av det. Hvordan kommer jeg til de neste to ukene, de neste to månedene, eller, vet du, får være på skolen? Men nå snakker vi med så mange skoler at du ikke vet det er kortsiktige løsninger lenger. Dette er, dette endrer utdannelsen for alltid. 

25:35 

Og så, og, vet du, Monikers peker løsninger som var på plass tjente dette behovet. Og jeg tror, du vet, vi snakker mange skoler som, vet du, fremover dette, dette er den nye virkeligheten, en slags hybrid utdanning kommer til å eksistere og, og være forberedt på det. 

25:53 

Så jeg tror, du vet, bruker, du vet, begynner, det er ikke engang for sent å se på disse løsningene nå, fordi dette kommer til å påvirke skoler og skoler IT, du vet, fremover, hvordan vet vi, hvordan administrerer vi disse enhetene? Hvordan fikk vi det innholdet? Hvordan får vi det, vet du, tilgang til studenten og den forbindelsen, at vi ikke har penger å gi et poeng av, vet du, hvordan lærer vi rektorer til å lede et personale som de aldri ser, og alle av at. Jeg mener, det er en så annen verden enn da jeg var på skolen, og jeg vet at temaet jeg hører nå er, dette er, dette er ikke i endring. Vi er ikke, vi kommer ikke tilbake 100% slik vi var før. 

26:33 

Ja, jeg tror, um, nei, vi snakket om det før, du vet, som CTO, som skoleleder, når du gir noen et verktøy, er det veldig vanskelig å få det tilbake. Med dette har vi bare. 

26:52 

Du vet, evnen til å gjøre profesjonell utvikling hjemme. Vel, fordi vi hadde, har vi gitt IT-arbeidere muligheten til å jobbe hjemmefra, noe som sannsynligvis i mange tilfeller ikke var noe som skjedde mye i skolene. 

27:05 

Og så vet du, det andre området som vet at vi ser mye vekst og får applikasjoner til å velge, det er til det punktet vi gjorde tidligere. 

27:18 

Det er massevis av tilkobling, du vet, det er tilkoblingsproblemer eller enhetsproblemer, men når du har løst det, er det ting som sitter i et datalaboratorium som må leveres hjem til en student over en Chromebook? Vi kommer ikke til å sende ingeniørlaboratoriet vårt ut til det du vet, vi kan ikke gjøre det og så. 

27:39 

Noen av våre ambulante streamingverktøy som vi ser, bruker mye som oppstrøms to, er egentlig hvor du betaler mens du går på datalaboratorier der du kan streame prosjekter, slik du kan streame AutoCAD, du kan strenge disse tingene, barn på Chromebooks. 

27:55 

Så ikke bare er de koblet til og har en enhet, men de får samme strenghet som de hadde før, og la lærerne undervise, du vet, du vet, jeg så ting som, vel, vi Vi skal gå på skole, men vi avbryter ingeniørklasser. 

28:12 

Vel, du vet, det er flott å huske at vi er i stand til å gjøre fjernlæring, men, fra et egenkapital-synspunkt, kan vi ikke ta bort stammeklasser fra barn. 

28:21 

Og du vet, spesielt visse samfunn, av barn, vet, deler av samfunnene som trenger det mest. Så jeg tror det er her for å holde seg våken, at når som helst, hvor som helst tilgang til ting ikke kommer til å forsvinne, og det vil sannsynligvis bli noe som forventes av skoledistriktet å gi, fordi vi leverer watt. Og jeg tror virkelig på den bakenden kan være en stor utfordring for verktøy. 

28:49 

Og jeg vil si det motsatte er sant. Ikke sant. Å begynne å gi disse er en reell fordel for skolene, vet du? at du nå kan introdusere disse ressursene, og jeg tror, Margaret, vi snakker litt om i går, og i de områdene som ikke kunne ha det før. 

29:01 

Så jeg tror det er, det er en spennende mulighet som helt sikkert kommer ut av dette. 

29:10 

Ja, jeg vil fortsette det, den tankegangen om hvordan utdanning vil se ut i fremtiden. 

29:16 

Men først skal jeg hoppe over til to, tilbake til undersøkelsen, og se på hva skolene ønsker synlighet i. Så når barna ikke lenger er i bygningen, mister du tydeligvis litt synlighet i deres aktivitet og læring. Så hva respondentens respondenter sa at de ønsket mest synlighet var studentens online aktivitet, OK? Der, når er de online, og hva gjør de? 

29:47 

Og så, enhetsplassering, så vel som de to største, ingen ønsker om ytterligere data. Så, Monica, som nåværende CIO, det store skoledistriktet, hva er det du ønsker at du hadde mer synlighet for, og hva er noe du har synlighet for nå, at du føler at det er kritisk? Ser jeg på denne grafen, tror jeg det var meg som sannsynligvis da jeg tok undersøkelsen som tusenvis av ganger, når du ser på studentaktivitet på nettet og skjevhet, er det nøyaktig. Det er akkurat de to elementene som vi ønsker, er at vi trenger synlighet i. Der vi hadde et par innledende kamper for ikke å kunne se hvilke enheter som ble sjekket ut. 

30:38 

For for oss, vet du, å forberede deg på å være klar for skolen betyr at enhetene må klargjøres, og vi, og hver sommer tar vi ut forstyrrelsene som, det vi kaller Power Square. Og vi sjekker alt. Jeg er ikke sikker. Det er oppdaterte reparasjoner, og det kan være at det gikk gjennom hvert eneste år. Vel, enhetene som var låst på skolen, skjønner du, plutselig kunne vi komme til dem og forberede dem, og det var ikke noe problem. Men innretningene for 6. til 12. klasse, høyre, som er halvparten av skoledistriktet. Og de fleste av disse studentene er de som har en 1 til 1 med store, omtrent 40 000 enheter med studenter. Og så samler vi deretter på enheter på slutten av året fordi du vet sosial distansering, så videre og så videre, med bare to kromosomer. 

31:21 

Og så, um, for ham og for mye risiko. Så for oss måtte vi jobbe med den studenten, logge på og prøve å få dem engasjert og sjekke enheten, gi dem regissørens, ha den synligheten for å vite at disse enhetene fungerte, kunne se noen verktøy og la meg si det, du vet, vi er Google Chrome, du vet, distrikt når det gjelder studentenhetene våre når det gjelder R, så vi kunne bruke Google Console og kjøre rapporter derfra. Vi var i stand til å se nærmere på hvordan vi virkelig tjener det fødererte jeg er ADFS, så vi kunne gå inn og se, du vet, studenter vil logge inn der. Men det hadde vært mye bedre å ha en annen type synlighet, mer konsistent. 

32:07 

Som vi vet, gikk de fleste studentene, jeg, den nasjonale rapporten som snakket om, 20% av studentene våre til dette svarte hullet i den tankeløse vårperioden. og de aner ikke. Jeg tror det var litt mer enn det personlig. For oss var det vel på mandag omtrent 20% av studentene vi prøvde å finne ut, hvor er disse barna. Og du vet, de får det de trenger så videre og så videre. Så når vi sov for å forberede oss på sommeren, var det veldig stort for oss å prøve å finne ut hvordan vi skal redegjøre for disse enhetene, enheten, helsen, samt hva studentene gjør på enhetene. Er de forlovet? Så den online aktiviteten er rett på punktet for oss. Derfor er det en så perfekt skildring av hva vårt, hva vi trengte synlighet i. Vi bruker et utall verktøy, men det hadde vært flott å bruke ett verktøy for å kunne tilby det. 

33:02 

Jeg vil si, har alt dette skjedd. Jeg ble hentet inn, som informasjonssjef, har Chief Information Officer. Så jeg var et ansvarlig ansvar for mange prosjekter som pågår. Og en av dem var fornyelsen av allierte Food Services. Vi bruker like Speed som et distrikt. Og så min ting var å få dette fornyet. Så med problemene våre, uten filter, går vi fremover, men jeg hadde ikke nok tid til å virkelig dykke ned i analysene. Og så nå ser jeg på NASA dette, da hadde det vært en annen historie. Så vi gleder oss til å jobbe med lysbryter som kan bringe meg opp i fart, og andre ting bremser og ikke for at teamet mitt virkelig skal kunne se. 

33:51 

Så og så har vi snakket om hva som ikke er et behov og som ikke kan leve uten. Jeg tror det ville være et verktøy som det. Vi må ha det slik at vi vet hva de gjør og båndenheter er. Vi har en telefon fra Cleveland. 

34:04 

I stedet får vi råd og Cleveland, som rådgivningssted i luftforsvaret, som dette, vet du, bare virkelig kan se hva som skjer, og det er den største delen for oss. Så dette er ekstremt nøyaktig når det gjelder de to beste. 

34:20 

Jeg, gjorde ikke, jeg gjorde ikke, jeg glemte at den til og med ble med i annekset, eller du måtte påta deg rollen som CIO under uventede skolestengninger, snakke om å drikke av en brannslange, ikke sant. Som, for en gal tid, Monica. Da vi snakket før, hadde du nevnt, og jeg syntes det var et veldig interessant poeng, data du skulle ønske du hadde hatt rundt forventningene til samfunnet. Ikke sant. Og om foreldrene og landsbyen, kan du snakke litt om det? 

34:53 

Forventninger og tider. Beklager. Jeg savnet det aller første. 

34:56 

Ja, bare du vet, når det gjelder dataene, vet du, da vi hadde snakket tidligere, hadde du nevnt, at noen av dataene du ønsker deg hadde bare å forstå folks forventninger når vi skifter til fjernundervisning. Så jeg håpet du kunne snakke litt mer om det. 

35:14 

Forventningsvilkår for samfunnet vårt, vi så på den aktuelle dagen og hvilke applikasjoner de trengte, hvilken type støtte som trengtes. Og så, igjen, går det tilbake til det vi sier her, nettsted, så de fortsetter. Så når vi snakker om ... læring, tror jeg, litt tidligere, fordi jeg berørte punkt syv, og det forrige spørsmålet, men du vet at du ser mange flere foreldre, som spesielt vet, fra mars til mai, som så og følte behov for å kjøpe flere læringsrør komplekse læringsverktøy. 

35:52 

Og så, vi, som et team, vil du vite: hva kjøper de, og hvordan bruker de disse verktøyene? Å kunne se den typen data, og forståelse, Hva er forventningene? Hvor føler de seg? distriktet har kommet til kort, slik at vi kan vise dem, fordi vi faktisk ikke jobber tungt i samarbeid med læreplan og instruksjon? Åpenbart låser vi trinn og alt dette. Og så, for å kunne passere, vil jeg ikke se. Og jeg sier: Dette er hva som skjer. Men du vet også at vi har en stor og svært mangfoldig ELL-befolkning. 

36:27 

Og så, vår internasjonale befolkning, og så mange av våre familier og våre internasjonale, internasjonale familier, som forstår deres behov, for på slutten av dagen vil vi kunne kommunisere med dem og dekke behovene. 

36:39 

Og så, vet hva som skjer med? med studentene som har disse verktøyene. Hva ser de på for å få hjelp slik at de kan fortsette å vare i de slags ting som du vet, vi vil se på foreldre og bare sørge for at samfunnet vårt forstår hva de trenger, det er den typen data vi trenger . Så når jeg ser på denne listen her, ser jeg definitivt på: Du vet, med nettstedsaktivitet og hvilke applikasjoner? 

37:04 

De var opptatt, så videre og så videre leder studenter. Jepp. 

37:09 

Jepp, gir mye mening. 

37:12 

Tsjad, du hadde du hadde tatt opp den typen hvordan du trodde at utdanning ville skifte, ikke sant? Som, hva, vi har gjort mange endringer, bokstavelig talt over natten, og hvordan fremtiden ser ut. Så jeg vil se på det, og, og ganske dobbeltklikke på det emnet, spørsmålet for hele panelet, og, vet du, hva, hva ser du som fremtiden til K 12? og vet du, hva er her for å bli? Hvordan ting vil skifte fremover? 

37:39 

Mmm hmm, yeah, Yeah, I think, to ROVs point, I think schools have always been good, taking something like this and make it into something really positive. 

37:54 

Og jeg tror det er virkelig dit vi er på vei, vet, i mange år, sannsynligvis ble folk på dette webinaret sett på meg. Jeg vil alltid legge lysbildet som skolene har råd til å gå sakte. 

38:09 

Og det jeg mente med det var da jeg var CTO, spesielt fra å være rektor, fra en tidligere kollega, si, jeg vil ha denne leseprogrammet. 

38:19 

Og jeg vil si: Vel, du vet, jeg kunne sannsynligvis gjort det, men du trenger litt ressurser. Jeg trenger noen til å implementere det, eller jeg trenger penger, eller trenger jeg dette? Eller gjør det. 

38:30 

Og det var alltid en forsinkelse, og som tidligere lærer vet jeg det: som det øyeblikket når en lærer trenger noe. 

38:38 

For oss er CIO og Tech-avdelingen og Curriculum-avdelingen Beyond levere en stor avtale. Og jeg tror jeg tror det skolene har lært og vil ta fra dette er at du kan gå fort. Du kan være veldig smidig, og du kan gjøre det på en sikker måte. 

38:55 

Og ja, det er mange måter å få det til. Men jeg tror at det på slutten av dagen kommer til å være veldig positivt for skoler og saftige skoler. 

39:08 

Ja, jeg ser en tid da skiftet av hvor raskt og hvor raskt og hvor trygt jeg kan bytte til en person fra personlig til fjernundervisning, vil være veldig positiv og vil ha innvirkning på andre ting. Du vet, jeg var CTO på Gulfkysten av Texas. Vi er skoler som blir stengt for orkaner. Vi hørte nettopp hva som skjedde i Louisiana. Jeg bor nå i Illinois og snart snøstorm. Og så, jeg tror alt dette kommer til å gjøre kontinuiteten i læringen virkelig bedre for alle barn. Fordi vi, vi har måttet gjøre dette, absolutt, vi vil gjerne ha gjort det i et annet miljø enn oss, men jeg tror det kommer til å gjøre mange, mange skoler mer smidige i fremtiden, og det er virkelig spennende for barn. 

39:58 

Ja. Jeg er enig. 

40:00 

Vi vet, vi ser så mye, som du vet, vi ser faktisk skoler, jeg snakket med, betydelig økning i foreldrenes engasjement. På en bra måte. De vil vite hva barna deres gjør. Hvordan, hvordan de blir utdannet eksternt. 

40:16 

Hvordan den enheten blir brukt, vet du, noen ganger var det ikke engang en tanke, rett tidligere. Jeg mener, blyanten som er skolens enhet. De bekymrer seg for det. Barn som gjør leksene sine, eller hva som helst. Men dette fra det jeg har sett i å snakke med skoler og å snakke med samfunnene her, er bare en betydelig økning på foreldrenes engasjementsside, og det kommer til å drive forandring, for nå, nå er foreldrene engasjert. De har sett hvor fort skolene er i stand til å justere for noen av disse tingene. 

40:44 

Og imøtekomme, du vet, til ditt punkt, snøstormer, går ikke bort, du vet, stormer. Og målet for ikke å gå bort, disse, vet du, disse tingene kommer til å skje. 

40:53 

At det kommer til å to, forhindre, vet du, gi muligheter for, for studenter å fortsette det engasjementet, og fortsette den læringen. 

41:01 

Eller, vet du, jeg snakket med foreldrene i forrige uke, de har studenter som bare er de faktisk, de trives i dette miljøet de gjør. Du vet, dette er en måte å utdanne for dem, det vil si å gi dem verktøy de ikke hadde før. 

41:15 

Og jeg tror det, du vet, det er der den virkelige gevinsten av dette kan være å se at skolene kan ha det, den fleksibiliteten i den tilnærmingen, og gi elevene våre det de trenger å lære. Du vet, uansett hvor de er, når, når de trenger det. 

41:32 

Alan hadde ikke noe ekko og hi-fi alt som dere begge sa. Men jeg vil også legge til at hybridlæring er kommet for å bli. Og jeg er ekstremt spent. Mypath Avenue, ting Nancy og penn. Og det lærerike og instruksjonsstykket, jeg brukte ganske mye tid, og i tillegg, når du klemmer meg selv og sier, dette er ledelsesmessig, La oss gå. Fordi vi har gjort dette i årevis for å forberede oss på dette, i årevis. 

42:02 

Så du vet, vi har, så snart foreldrene som ønsker fleksibilitet til å kontrollere barnets læringsmiljø, har du bare dette. Så dette er ikke for å gi foreldre. Som du nettopp nevnte, mer foreldrenes engasjement for å gi dem mer kontroll og mer mer, vet du? Nesten som rettssaken, men mer, si, i et barns miljø, men også å ha en annonse. De burde. Vi har vårt Flex-akademi, som er vårt virtuelle læringsakademi, er et tilleggsprogram akkurat nå. Og så er det virkelig å fylle ut hullene der du vet hvor det må fylles ut, men er klare. Vi ser mot å gå mot å bli en fullskole skole, studenter, fordi foreldre vil ha fleksibilitet, de ser at det kan gjøres. Og for noen elever er den tradisjonelle skoleinnstillingen ikke den optimale send dem. Og så, vi har sett mye av vår måte å få tilbakemelding fra foreldre og spørsmål på den linjen, så som et distrikt, og så ser vi på den brikken. 

42:59 

Og jeg vil si forutsigelse om tid. Jeg tror det virtuelle akademiet som skole vil bli foreldet. Fordi jeg tror at hver videregående skole er ønsket å ha den evnen til å møte studentenes behov. Jeg har gitt, vil jeg si 10 år. Så vær ikke trygg, men det er min spådom, du kommer til å se konseptet med et virtuelt akademi som forsvinner fordi det vil bli antatt og absorbert i videregående skole. Det er akkurat det jeg ser når jeg ser på og ser på hva som er forskjellen mellom fiendtlig og hva vi gjorde med fjernlæring? Og forskjellen mellom det vi gjør med det virtuelle akademiet er ikke så stor forskjell. Så det blir interessant å se hva som skjer med det. 

43:38 

Men jeg tror nei. 

43:41 

For, for bedre og bedre, ikke verre, har undervisning og læring gjort, og vil fortsette å gjøre en dyp utvikling. Jeg har ventet på dette, Så, og som et resultat av kulde, og jeg tror vi er mye bedre for uheldige. Jeg hater omstendighetene, men kan definitivt sette pris på utfordringen, og jeg tror at utdanning, spesielt Edge-teknologi og utdanning, kommer til å bli mye bedre for det. 

44:09 

Jobbsikkerhet, helt sikkert. Greit, jeg kommer til å gå inn på noen spørsmål fra publikummet vårt, et publikum, hvis du har flere spørsmål, kan du gjerne skrive dem inn. Greit, dette spørsmålet til Tsjad eller Rob. Vi flyttet til skyen i sommer, men vi måler. Hvordan gjør vi det? 

44:34 

Vi vil? Jeg vet ikke noe svar på det. Begge veier. Jeg mener, tror jeg. 

44:43 

Rob, vet du, jeg tror jeg kan snakke med en kunde, sier lightspeed bruker ABS, og kan sannsynligvis snakke til den tekniske siden. 

44:51 

Jeg vil bare si, jeg vil snakke med folksiden veldig raskt, og jeg lar heller verktøyet, så det er kult. Ja, absolutt. 

44:59 

Ja, folk sier til meg, ca 4,5 år, jeg har sett mange skoler skalere til store skyer, presenterer nøkkelferdigheten for meg som profesjonell utvikling. 

45:12 

Hvis du virkelig vil bygge et fundament, må du virkelig tenke på, hva du gjør for dine interne team er IT-avdelingen, og så tenker du virkelig på planen din. Så igjen, jeg har allerede nevnt, utnytt opplevelsen med andre. 

45:31 

Den andre tingen jeg vil si er, vet, finn den rette strategien for din nåværende avdeling. 

45:37 

Så realiteten er, alles miljø er annerledes. Alle kommer til å ha en hybridbit til alles forskjellige programvare for samarbeid. Så tenk virkelig på hvordan miljøet ditt fungerer. Du vet, når du begynner å trene teamet ditt på disse tingene, kan det fungere i ditt miljø. Det er egentlig grunnlaget. 

45:58 

Det som er bra med skyteknologien, er at den skaleres. Det kommer til å fungere. Det kommer til å være smidig, vet Netflix er et bevis på det. Riktig for alle. Slik at vi alle er hjemme og ser på Sierra Leon, vet du, det er drevet av type ting. 

46:18 

Så jeg tror jeg lar Rob snakke med teknologien og hvordan jeg skal sette opp den, men du må også ha folks del. Ja, og jeg vet at Chad ønsket å snakke om teknologien, men jeg kommer til å snakke om folk her litt også, fordi, ærlig talt, teknologien er enkel, ikke sant. Jeg mener, vi, vi vet, teknologien, vi vet hvordan vi skal bygge servere og. Og ja, det er noen nyanser og noen ting vi kan lære og begynner å dra nytte av serverløse teknologier. Og det er kule ting vi kan gjøre i skyen. 

46:44 

Men egentlig, tror jeg, det jeg ser på, og styrken i det som har tillatt oss å skalere er det partnerskapet. 

46:53 

Fordi, vet du, jeg ser, vi har vært, vi har gjort dette, og gjort skytjenester i flere år nå, og vi lærte, da vi visste hvordan mønsteret vårt ser ut, ikke sant, vi vet, OK, du vet, skoledag, ser slik ut. En helg ser slik ut, OK, vi kommer til å falle inn i sommeren, den kommer til å se slik ut og deretter rampet opp en skole. Vi trenger ikke gjøre for å øke en skole. 

47:14 

Og for å være ærlig var vi helt uforberedte. Jeg vil ikke si det fra en, vet du, vi har, vi har skalert, og vi takler det, men vi var ikke, vi var ikke forberedt på hva resultatene ble. Fordi de var så forskjellige enn bruksmønsteret som vi har sett i mange år i skytjenestene våre. For nå var dette ikke en ekstra etterskole-ting. Dette var online hele tiden. Du vet, Monica, spørsmålet ditt eller kommentaren din om hotspots. Vel, vi hadde det samme, ikke sant? Dette måtte vi leie rampe opp, og det partnerskapet er det som tillot oss å gjøre det, slik at teknologien og verktøyene var på plass. 

47:46 

Men brukseksplosjonen og bruksmønstrene var i motsetning til alt vi har sett før, og jeg tror det er viktig å ha en partner som hjelper deg, og vi hadde daglige diskusjoner med AWS-kontaktene dine. . Du vet, når vi går inn i det, OK, vi ser dette, de ser dette og gjør de justeringene. Slik at til slutt, selv om brukerens mønster ikke var noe vi var forberedt på, påvirket det ikke sluttbrukerne våre. Fordi vi har det partnerskapet. Vi hadde den skalaen. Og egentlig, jeg tror det er, det er nøkkelen. 

48:17 

Teknologien følger med. Jeg mener, teknologien er der. Det er, du vet, selvfølgelig veiledning om hvordan du implementerer disse tjenestene, og den slags ting. 

48:26 

Men det er virkelig å sørge for at du har det partnerskapet, og å kunne, plutselig, våkne opp en dag og innse at bruksmønsteret ditt er 100% annerledes enn hva det var før, og hvordan imøtekommer du det? 

48:38 

Hmm, Hmm, Hmm. 

48:41 

Jepp, absolutt, takk Chad og rab. 

48:45 

OK, neste spørsmål, hvordan håndterer vi enheter etter skoletid? Hva er beste praksis for det? 

48:58 

Jeg tar et stikk. Beklager. Jeg burde. Vet, for oss, fordi vi standardiserer på Google, Google Chrome, var det lettere for oss å kunne sekvensere og administreres eksternt. Så vi kan se mange av mønstrene og hva som trakter med studentene, og hva de gjør. Og til og med, du vet, noe av problemområdet. Så, også, med våre verktøy er virtuelt læringsmiljø. Det stykket også. Så vi var i stand til å se på enhetene våre og bare prøve å få en forståelse av om det var noen problemer med patenter der. Så jeg tror det er viktig å sørge for at du velger et operativsystem som har den muligheten, i enheten du velger. Det var en stor grunn som ble valgt. 

49:39 

Problemet var at muligheten til å ha den typen ekstern tilgang, så å kontrollere enhetene, jeg mener, selv med testing, tester vi akkurat nå, og, og bare å kunne se de andre. Etter skoletid. Jeg mener, igjen, du snakket bare om og du har enhetene. Du har programvaren, verktøyene for å se på enhetene, men du må ha personale og planlegging. For å sikre at noen er, du vet, ombord og faktisk, du vet, gjennomgår og overvåker enheter etter timer, men jeg vet også når du ser på hva, hva, hva, hvilke typer nettsteder de bruker og, og får den informasjonen? 

50:18 

Jeg vet det, at vi gir det med vårt engasjement med ISP, at dataene, slik at vi kan se hva studentene faktisk går inn på etter timer og ganske få et glimt av det. Jeg får en fin løfterapport for sønnen min. På et personlig notat elsker jeg å se at det er nøyaktig, hvis han har vært på min sjanse, igjen, på nettsteder, at han ikke skal prøve å komme seg ut. Og det er også viktig å ha en vurdering. 

50:46 

Jeg skulle, det var der jeg ville gått med det er, er, vet du, jeg tror, du vet, akkurat nå, det er vanskelig å si hva som er etter skoletid? Det som er, er i løpet av skolen vi er, og vi ser mange skoler som har, vet du, fullstendig asynkrone implementeringer av løsningen i dag. 

51:01 

Så du vet at etter skoletid, i skolen, virkelig ikke påvirker det, men det vi ser er at det er mye mer driv for disse dataene og det å kunne analysere dataene. og hjelpe mennesker. til riktig verktøy. Du vet, og Monica nevnte tidligere, du har foreldre som skal ut og kjøpe ting, og det er stor arv at de er forlovet med elevene sine. Men også å se det, hei, her er ressurser som distriktet har, og hvordan veileder vi studentene til de også, å vite, og sørge for at samfunnene får den tilgangen de trenger. Og så vi ser, vet du, du har nevnt det flere ganger på denne samtalen, men vi vil bare se så mye mer av en stasjon for å ha disse dataene. Og vet hvordan de blir brukt, når de blir brukt. Fordi det. 

51:45 

Grensen mellom i skolen og ut av skolen eller etter skoletid er bare helt uskarpt akkurat nå. 

51:52 

Ja. 

51:53 

Jepp. 

51:56 

Jeg ville være villig hvis jeg ikke nevnte Monika. Du snakket om hva studentene gjør på nettet om kvelden. 

52:03 

Og en av tingene, for de, vet du, lightspeed, kunder som lytter inn, det er det som følger med filtreringsprogramvaren, er sikkerhetskontrollen, ikke sant? Hvor det varsler deg, hvis studenter googler, noe rundt selvskading eller angående oppførsel. Så jeg ville forsikre meg om at for de kundene som ikke har det slått på, ring inn, så gjør vi det gjerne for deg. 

52:31 

OK, neste spørsmål, er det problemer med personvern når enheter ikke er på skolens nettverk som vi burde være bekymret for? 

52:42 

Fra alt svaret, fra mitt synspunkt, tror jeg, ja, vi alle, vi må alltid være opptatt av personvern og studentdata. Vi har å gjøre med noen veldig sensitive, kritiske data, ikke sant? Informasjonen om barna våre, så det bør alltid være en bekymring. Jeg tror, du vet, det er, det er alle slags forskrifter vi må holde for om det er Copa, FERPA, du kjenner alle disse. 

53:05 

Og jeg tror det er nøkkelen når du ser på de applikasjonene som er i bruk i omgivelsene dine, fordi du vil ha partnere som tar det veldig seriøst, som har riktig, du vet, beskyttelser på plass, som har riktig etterlevelse på plass. Enten det er, nei, det er internasjonale samsvarskrav, det er, det er, vet du, statsnivå, nasjonalt nivå, til og med samfunnet ditt kan ha spesialiserte krav til det. Og så vet du, det er veldig viktig å sørge for at partnerne dine har det på plass. Eller det er applikasjonene studentene bruker. 

53:39 

en, er de, er de kompatible? Og så blir de distribuert riktig for å matche den samsvaren, ikke sant? Jeg mener, og slik er det, det er en ting jeg brukte mye tid på å snakke med skolene om, nå. Mer enn mer enn noen gang. Fordi du vet, når barna er i klasserommet, er det mye lettere å kontrollere. Men nå som de er ute og distribueres, vet du, å kunne ha den synligheten og ta disse avgjørelsene og, og være i stand til trygt å gå tilbake til samfunnet ditt. 

54:07 

Så ja, vi har trinnene på plass for å sikre at studentdata er sikre, er ekstremt viktig. 

54:16 

Ja. Takk, Rob, et annet spørsmål, jeg tror dette ville være best egnet for deg. Hvordan kan du se studentaktivitet på nettet? 

54:24 

Vel, lightspeed kan absolutt hjelpe deg med det. Hvis kunden din i dag, eller hvis du er det, vet du det. Vi har en rekke rapporter, vet du. Vi har, du vet, en av tingene vi gjør. Og igjen, å være i stand til å dra nytte av kraften til AWS er så, mange flere av disse rapportene er, er nå, vet du, dashbord og handlingsrapporter. I motsetning til, som, langs regnearkvisning av rader og kolonner, og prøver å tyde det. Du vet, vi er i stand til å gi deg det. Enten det er, vet du, slags i det tradisjonelle filteret, men også å komme inn på noen av disse andre emnene med, med lyshastighetsanalyseverktøyet, og å kunne vite, du vet, hvilke apper som er i bruk, hvor de er blir brukt, og hvordan de påvirker din, din daglige. Og igjen, vet du, på grunn av hvor programvaren vår sitter på enheten, har vi fordelen. 

55:13 

Vi kan se alt som skjer og hvordan det blir brukt til å kunne, du vet, trekke dem sammen, i disse dashbordets handlingsrapporter, gaver, kan du gi Monica eller gi deg verktøyene du trenger for å ta disse beslutningene, ta disse informerte beslutningene og ta den handlingen. 

55:33 

Takk, Rob. Så det er flere spørsmål som har kommet rundt. Du vet, vi snakket om digital kompetanse for lærere og faglig utvikling og tilnærminger der. 

55:42 

Det er mange spørsmål rundt digital kompetanse, for studenter og foreldre, og hvordan man kan takle det. Så jeg håper Monica, du og eller Tsjad kan, kan snakke med det. På de 10 beste timedagene, min tillit. Bare slags trykk på skjermen, og si, hei. Jeg vet for oss at det var enormt for oss fordi vi nærmer oss digital kompetanse i drosjeskolene, selvfølgelig, lærere og ansatte, men du ser også på studenten, ikke sant? Faktisk digital drømmer, så vel som samfunnet der foreldrene inkluderer. Så lærerne, vi snakket om antennes. Du snakket om at den digitale drømmen var orientering for studentene våre, og for vår fortid har vi det vi kaller Tech Cafes. 

56:33 

Og slik er dette faktisk, vi jobber med vår familieengasjementsavdeling, og så deres spesialister på familieengasjement og foreldresupport i hele distriktet, og alle skolene våre, og jobber med alle skolene våre, og så de vet, og de forstår og ha pulsen på hva behovene er. Foreldrene er våte, eller de forstår ikke hvor du vet, så de har tilgang til informasjonen godt, så vel som oss. Men de får en førstehånds. Og så jobber vi med dem. 

56:59 

Og for eksempel dette, vi har alltid gjort kafeene for å vise dem hvordan de kan bruke verktøyene våre, det var ikke så mye, du vet, så mye interesse kommer, kommer inn i dette presserende, nesten en interesse det var ikke hastet , men det var absolutt haster denne gangen. 

57:15 

Og når det var tilfelle, klarte vi, vi gjennomførte flere webinarer, jeg mener, ja, med, ved hjelp av de forskjellige webkonferansewebinarene dine, og live samtaler som dette. Hva? Jeg mener, du kan nå, ganske mye, vi ville ha disse enorme, vi, på en gang, 3000 foreldre. Og de lærte alle hvordan de skulle sjekke for Campus, som er vår SIS og karakterbok, sjekke studentenes karakterer, samt hvordan man ser på det. Se på fremdriftsrapporten, karakterene og så, som fungerte vakkert for oss. Det var, de fleste av barna sørget bare for at de forsto det. Du vet hvordan du bruker verktøyene. Så dette er tilnærmingen vi tok, og vi fortsetter, vil fortsette å ta, tilby disse ressursene og samarbeide med de kildene som er nærmest foreldrene, og jeg er sikker på at vi vil oppfylle deres behov. Slik at det, for meg, er dit du må dra når du ser på PL for foreldre. 

58:08 

Du må først finne ut hva de trenger for å gjøre det relevant for dem, og når du først har forstått det, så er det lett å trekke sammen, du har alle verktøyene for å trekke sammen, alt du vet, læringsmuligheter og opplevelser for våre foreldre og lokalsamfunn. 

58:23 

Ja, absolutt. Monica, et annet spørsmål til deg. Jeg skal kombinere et par spørsmål her. det ene, hvordan har distriktene dine tilbake til skoleplanen fungert så langt, og til: hva ville du gjort annerledes, i ettertid? 

58:40 

Vel, hvis du skal måle den beste skoleplanen, var du tilbake på skolen. Og som studenter er forlovet. Så vi så på dataene våre, og for meg er jeg en datajente, og vi ser på dataene våre. Vi hadde 90%, vi fant en 90% av studentene våre som logger på og har tilgang og systemene våre, så det var trinn nummer én. Men vi gikk også enda lenger, mens jeg underviser, begynte du å jobbe med det med studentene våre, og tiden for behovene, og fortsette å jobbe med disse studentene. Så, og de var i stand til å nå ut og identifisere hvem som kjente assistansen og hva vi trengte å gjøre. Så vet du, fra det, fra den Marken, jeg tror vi er ganske vellykkede, for så snart en verdig, og du vet, de lærer og er ikke perfekte, er den ikke perfekt hvor som helst i USA , men til tider som å kunne skifte og så fjernt miljø. Og det er enkelt å prøve å møte studentenes behov. Jeg synes det har vært veldig vellykket. 

59:35 

Så jeg vil si det, og jeg har data viser at det engasjementet definitivt er der, når det gjelder å gjøre noe annerledes. 

59:42 

Jeg tror, jeg ville, vet du, vi har igjen enhetene på plass, vi hadde heller ingen plan for tilkobling, og vi sender dette for å sikre at vi kan prøve å møte behovene til familiene og studentene våre. Så jeg måtte endre hva som helst. Jeg tror en av tingene som vil fokusere på ville ha vært støtte litt mer. Vi la, vi plasserte mange strategier for å adressere støtte, men noen ting du bare ikke kan planlegge for. Og så, med noen områder som, jeg tror, som vi hadde kjent og egentlig bare har et perspektiv på, ville vi ha gjort det litt annerledes. For eksempel triaged hele og ting jeg nevnte tidligere. Forsikre deg om at det var på plass, og lær deretter at de forsto deres rolle. Og du vet, hvem som er langt som verktøy, jeg skal utstyre den biten av den. Jeg tror at det ville ha hjulpet oss tidlig, med støttestøtten, er utfordringen vi fikk, vi møtte støtte, så det er det jeg definitivt vil gå tilbake og bare ganske komme, det får oss til å virkelig tenk på nytt hvordan støtte ser ut. 

1:00:44 

Og de travle, fordi jeg vil si dette, når vi beveger oss tilbake til et hybrid læringsmiljø og ikke tradisjonelt, vær så snill å forstå det slik at han må se på støttemodellene over hele linja. Du kommer til å skje. Og så er vi ikke forskjellige. Så det er tingen jeg tror jeg ville gjort annerledes. Da noen av tingene jeg deltok på i en fantastisk jobb, de fleste IT-avdelingene startet, startet vi i mars, og de har kjørt en full rettspress. Så jeg vil si det. men jeg tror at det er noen ting som vi definitivt kan forbedre nettstedet. 

1:01:18 

Og jeg tror det siste stykket var Was SLS, fordi jeg tror de siste få adresserte. Men du berørte faktisk noe som er relatert til et annet spørsmål som har kommet inn. Og jeg vet at det er en følelse som, du vet, IT-team over hele landet føler om de delvis blir adressert. Men hvis du kan utvide det, blir IT-teamet vårt oversvømt. Noen tips for å lette belastningen? Så noen av de modellene du snakket om, trenger å skifte til høyre støttemodellene. Kan du dobbeltklikke på det litt, snakke litt mer? 

1:01:55 

Mange hender gjør arbeidslivet. Så du må finne en måte å styrke andre og i IT. Og kanskje på en, vet du, du snakket om, og jeg tror at du forstår dette, og du må fikse det, og du må vite alt om det og er, og det er bare ikke sant. Du har fortsatt en veldig viktig rolle. Men å sørge for at vi forstår at vi må se på lærerne våre og styrke dem. 

1:02:22 

Så gnagere er enkle for dem å plukke opp og lære, og de kan se et problem, og litt, hvis jeg kan et øyeblikk, veldig raskt, da jeg jobbet som teknologspesialister på ungdomsskolen, hadde jeg en lærer som ... hver morgen og hver morgen og hun ikke kunne svare på e-post ikke kunne skrive ut, og hun ikke kunne ... og hun ikke kunne komme til Netscape Communicator, så jeg forteller min alder. Så, plass og så, hver morgen. Og så vet vi alle at det er nettverkstjenester, på toppen av hva som skjer. Og hver morgen, de små, tøffe, vi går under panseret, hørte dette pluginet, hennes Cat five-kabel ..., på den tiden. Så når det var tilfelle, hadde hun ingen anelse om hver dag hun hadde det samme problemet. Hvis vi kan få lærere, nå, skal vi vise hva de vil gå inn i, og du sier det opp, og ga oss litt av opplæringen, og vi kan gjøre det for mange av lærerne våre, bare så de forstår grunnleggende. 

1:03:15 

Ettersom mange mennesker er redde for teknologien, vil det gjøre en stor forskjell når det gjelder å lage lite lys, og igjen, styrke studentene våre, slik at de kan bruke kreftene sine for godt. Og så, det er et stort stykke som egentlig for meg, det er der svaret ligger. Også, ser på noen enda mer innovative, vet jeg, Chad nevnte tidligere. Du snakket om chatbots, definitivt ser på, ingen muligheter som det. Vi ser på de samme problemene igjen og igjen. Det kan enkelt løses av chatbot, vet du, hvis noen skulle skrive typen, spørsmålet og svare på svaret, og gå videre. Og det, du trenger ikke å vente på noen. 

1:03:53 

Så vårt team har som mål å, bør ikke undervisning og læring sparket og fortsette hater godt. Så du vil finne muligheter for å sørge for at du gir den informasjonen så raskt som mulig og effektivt som mulig. 

1:04:10 

Beklager, jeg er ignorert. måtte skje en gang under webinaret som noen gjorde. Det ville ikke være en kode for webinar-webinar eller snakke med den nye knappen. 

1:04:19 

Så Monica gjør et fantastisk poeng, fordi en av tingene vi ser, og det var et spørsmål tidligere om Cloud, var ting som chatbots. Jeg tror noen ganger vi synes det er uoppnåelig. For en skole som den virker som så gal at vi ville ha en skole, eller at vi ville ha en foreldres mulighet til å sende tekstmeldinger. Det virker nesten overveldende for mitt poeng tidligere. 

1:04:43 

Jeg tror skyens skjønnhet, og jeg tror det var et annet spørsmål her om, er sky verdt det er, nei. 

1:04:52 

Det kan gå opp og ned når du trenger det. 

1:04:54 

Og det er også mye, det er også mye data som følger med å være i skyen, og det er mer detaljert informasjon du kan få. Så du vet, selv til ting som sentimentanalyse, kan du høre. Du vet, samtalene kommer inn, og vi kan si, vel, denne personen virker ganske frustrert, vi burde bringe dem til nivå to. Kanskje til og med på opptaket før det er nøkkelord. Og du er som, Ja. Denne kan være å starte litt høyere. 

1:05:26 

Nivå en støtte, det er alle disse tingene som kan skje, er alt basert på data som kan hjelpe skoler. Du svarer på dette. 

1:05:35 

Og på slutten av dagen, jo mer av det du kan gjøre på en automatisert måte, jo mer fokusert på klasserommet, og det hjelper. Da er det det viktigste med teknologiavdelingen. Det er derfor jeg forlot PFS vil bli CTO fordi jeg ønsket å bygge teamet som støttet det studentene trenger å vite. Ikke, du, vet, ikke nødvendigvis R T. Så den. 

1:05:58 

Arktis: til spørsmålet om, vet du, det er sky verdt det. Jeg tror vi er væsker som kom opp. Du vet, vi er veldig tykke. 

1:06:05 

Og tidskraften som skolene er, alle skoler ville være og en kvalitet og meningsfull måte. Omtrent mange, mange er nå, og du vet ikke om du bruker…. Jeg tror Monica nevnte Canvas, det er alle skyteknologier. Og så, tenker vi, over tid. 

1:06:22 

Vi vil bygge videre på det. 

1:06:25 

Det fine med det er, gjennom sveip, teknologien fungerer, det handler om menneskene og prosessene, og det gjør at vi alle kan fokusere mer på studenter, det er det vi vil gjøre, altså. 

1:06:37 

Ja. 

1:06:41 

Takk, Chad. Og jeg blar gjennom mange spørsmål. Takk, publikum, for å bringe disse opp. Jeg tror vi har adressert mange av dem. 

1:06:51 

Um. 

1:06:55 

Rod, denne er for deg. Finnes det veiledninger i hvordan du setter opp lyshastighetsregler, og er det en måte å etablere forskjellige roller for ansatte og studenter? 

1:07:04 

Ja, absolutt. Vi har. 

1:07:06 

Mye av det, som du vet, slags dokumentert i vår, i vår helseportal, og du vet, gir deg noen gode fremgangsmåter rundt det. Vi har absolutt muligheten til å hente inn dataene, og om det er fra systemet ditt eller fra Active Directory. Eller hvor enn du får tak i dataene. Og å kunne skille disse policyene. 

1:07:28 

Og det er, sannsynligvis, Det har sannsynligvis alltid vært viktig. Men enda mer nå. Ikke sant. Du, og det er ikke bare ansatte og studenter, ikke sant? Du har videregående studenter, dine, ungdomsskoleelever, grunnskoleelever, som har forskjellige behov for tilgang, og å være i stand til å knytte alt dette sammen. Vi har, vet du, vi har en rekke av disse tingene på plass. Vi kan, vi kan hjelpe deg gjennom det, slags gir deg noen gode fremgangsmåter rundt, du vet hvordan du håndterer personalet. Og studenter. Kanskje videregående versus elementær. Og alt dette. Så samfunnet vårt startet som et nettsted, er et flott utgangspunkt for det, men gi oss beskjed hvis du trenger mer hjelp. 

1:08:08 

Takk, Rob. Ok. Jeg tror vi er ved vårt siste spørsmål, Tsjad, denne er for deg fra et AWS-perspektiv. Hva forventet du ikke gjennom dette, vet du, disse endringene? 

1:08:28 

Tsjad? 

1:08:29 

Få ganger i en samtale. Unnskyld. 

1:08:32 

Som Rob. Rob nevnte. 

1:08:34 

Så, Emma, la meg kalle det gjennom alle disse samtalene. 

1:08:37 

Så du vet, ting beveget seg veldig, veldig raskt, og så fikser jeg noe av dette, jeg har allerede snakket om. Jeg mener, vi koblet egentlig ikke individuelle skoler mye rundt Amazon vår Carlson. Det var ting vi brukte, store selskaper. 

1:08:58 

Skoler har i dette umiddelbare behovet for denne typen konstant kontakt, det vil være tilfelle for foreldrene deres, med noen, som vi ikke nødvendigvis forutså. 

1:09:08 

Og så, den andre tingen som jeg allerede har snakket med på det positive er, vet, hastigheten skolene trengte å bevege seg på, ikke sant? Så vi visste at de trengte å bevege seg raskt, men hva jeg ikke alltid visste, og jeg vil si dette fordi jeg var en, jeg var ikke kjent for min hurtighet, CTO, ikke sant? Så jeg mener, jeg tror du vet, det er skolestyrets godkjenninger eller strategisk planlegging. Det er mange ting som skjer at flere CTO-er, og jeg sitter i styret i ..., en leilighet med mange CTO-er og sa, Hei, vi har gått fra ting som før tok oss seks måneder det, disse tingene i seks dager. Og vi har gått fra ting som er 56, de tingene vi kan gjøre på seks ute. Og det har vært veldig interessant, men igjen, til mitt forrige punkt, tror jeg det virkelig har lært oss at vi kan bevege oss raskt, vi kan være smidige, det er OK, eller noen ganger vil du ta den risikoen. 

1:10:05 

Potensielt, fyll, hvis du utnytter du er skyen og ikke liker det, slår du det bare av. Fordi du ikke trenger å betale for det lenger. Og så kan du ganske enkelt hoppe ut og gå, OK, la oss prøve dette. Å, vel, dette fungerer, vi kan få mer av det, det fungerer ikke, la oss slå det av. Og så jeg tror det er to ting som virkelig hoppet ut på meg. 

1:10:24 

Nå, 66,5. Nesten syv måneder. 

1:10:29 

Takk, ja, takk Chad. Jeg setter pris på at. OK, vel, dette avslutter webinaret vårt i dag, Marisa. Hvis du ikke har noe imot å gå til neste lysbilde, vil jeg takke paneldeltakerne for at de deler deres verdifulle perspektiver, og takk til alle sammen for at du ble med oss. Kontaktinformasjon for lightspeed er på skjermen. Det er også en URL der lightspeed systems dot com slash AWS, som har tilbake til skolens undersøkelsesrapport som jeg ikke siterte gjennom hele webinaret, samt opptak av tidligere webinarer, whitepapers og andre ressurser for deg. Så hvis du er interessert, kan du sjekke det ut. Og ha en fantastisk dag, alle sammen. Og vi håper å se deg på neste webinar. Takk skal du ha. Takk skal du ha.